Lovette

ethinylestradiol/levonorgestrel

12-10-2017

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben tevreden met de Lovette anticonceptiepil en daarom wil ik dit delen. Ik heb erg veel moeite met anticonceptiepillen met hormonen erin en was daarom altijd beetje 'anti' de pil. Ik heb jaren geleden de Yasmin een tijdje geslikt, maar daar werd ik echt heel emotioneel en onzeker van. Na flink wat onderzoek kwam ik uit bij de Lovette pil die maar weinig hormonen bevat.[lees meer...] Tuurlijk blijft het troep, maar ik heb helemaal geen last van deze pil. Let op dat je het merkpreperaat meekrijgt, want die nep variant bevat hele andere hulpstoffen. Ik kon daar niet tegen. Gewoon vragen bij apotheek en dan komt het vast goed. In het begin kreeg ik iets meer pukkeltjes op mijn voorhoofd en nek, waar ik nooit last van heb. Maar deze verdwenen een paar dagen later als sneeuw voor de zon. Ook had ik de eerste dagen lichte opvliegers, maar na 2 dagen verdween dit. Zelfde geld voor spotting na mijn menstruatie bij begin van de eerste strip, ook dit duurde zo'n 3 dagen en toen was het helemaal weg. Als je een pil zoekt die weinig tot geen bijwerkingen heeft, probeer deze eens. Uiteraard is ieder lichaam anders en geef niet meteen op na 1 strip, soms moet je lichaam wennen.
11-12-2015

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik hem nu 1 maand, heb hiervoor jarenlang zonder pil gezeten, omdat ik gewoon echt niet goed reageer op hormonen, maar omdat ik maar last blijf houden van PMS 2,5 week van de maand wilde ik toch een pil gebruiken, en omdat ik over de Lovette opzich wel goeie recencies had gelezen, werd het deze. Maar ik ben zó down, moe, stemmingswisselingen, depri, wil alleen ma[lees meer...]ar slapen de hele dag, in de nacht duurt het heel lang eer ik in slaap val, mijn hoofd is Super druk, iedere dag hoofdpijn, soms weer migraine wat ik JARENLANG gehad heb van mijn vorige pil... en nu al jaren vanaf was. menstruatie is wel fijn dat het korter duurt en niet meer zo hevig is. 1e twee weken wel spotting gehad maar dat maakt me niet veel uit. Het gaat mij heel erg om hoe ik mij psychisch voel, heb enorm veel kans op depressies dus ik was daar al erg bang voor. En het ziet er wel weer zo uit nu, nu weet ik niet of ik het nog 2 maanden moet proberen....? of er beter mee kan stoppen. De dokter bellen heeft geen nut want die zegt sowieso dat ik nog 2 maanden moet proberen. Was eindelijk van mijn postnatale depressie af na 1,5 jaar , en dan voel ik me ineens WEER zo.... hormonen en ik zijn echt geen vriendjes, alleen zonder pil vind ik het ook echt niet fijn qua heftige menstruaties..buikkrampen en ook 2,5 week vd maand down... maarja beter dat als dit denk ik ....ik weet het ff niet.
01-05-2015

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 25 jaar de Diana-35 pil te hebben geslikt, wilde m'n huisarts deze niet meer voorschrijven. Ik ben overgestapt naar de Lovette-pil. Nu weet ik pas hoeveel klachten ik jarenlang heb gehad van de Diana-35: Helse migraine tijdens m'n stopweek. Altijd zeer gevoelige borsten. En de laatste 3 jaar had ik altijd verhoging. Ik dacht dat ik in m'n vervroegde overgang was, maar [lees meer...]nu ik dus gestopt ben met de Diana-pil, heb ik van al deze klachten geen last meer !!!! Nooit gedacht dat deze klachten door de Diana-pil kwamen, had ik dit maar eerder geweten. Ik wou dat ik 10 jaar eerder met de Lovette-pil was begonnen !!!!!
21-04-2015

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

De Lovette ben ik ga slikken na jaren Ministat te hebben gebruikt ,maar die ging uit de handel. Ik kreeg van de Lovette geen menstruatie meer en ook deden mijn borsten met name tepels echt super veel pijn rond de eiersprong en dat hield zeker 8 dagen aan. geen menstruatie meer krijgen en pijn aan je borsten zegt mij genoeg.Veelste veel hormonen!!!!
18-11-2014

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Zeer fijne pil. Na overstap op een andere huisarts werd Lovette van een alternatief merk voorgeschreven. Dit gaf meerdere bijwerkingen en op advies (gezien de lichtheid van de pil) over gestapt naar Microgynon 30 van het echte merk. Dit heb ik 2 maanden geprobeerd, maar ik heb meer last van huidproblemen, stemmingswisselingen en ik ben veel heftiger en langer ongesteld. Nu[lees meer...] weer terug bij de oude en vertrouwde Lovette van het echte merk. Altijd fijn gevonden en de minste bijwerkingen.
14-07-2014

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door het lezen van de goede reacties op de Lovette pil, ben ik naar de huisarts gegaan voor deze pil. Echter heeft hij mij niet de merknaam Lovette maar Ethinylestradiol/ Levonorgestrel meegegeven, wel met dezelfde hoeveelheden 0.02 en 0,1 mg. Ik gebruik deze nu 2 maanden en ben vergeleken met wat ik al allemaal geprobeerd heb redelijk tevreden. Mijn libido is niet minde[lees meer...]r geworden, ik ben nog niet aangekomen of last van vocht vast houden, niet misselijk, geen hoofdpijn en ook niet veel last van stemmingswisselingen of terugkeer van depressiviteit. Het enige minpunt waar ik wel last van heb is van acne vorming en puistjes, dit is echter heel jammer. Hierdoor wil ik graag een andere pil maar ik weet echt niet meer welke pil ik zou moeten nemen. Als iemand tips heeft, graag.
26-04-2014

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na vele soorten anticonceptiemethodes te hebben geprobeerd blijkt de pil, Lovette het beste te werken in de zin van weinig bijwerkingen. Na inname heb ik wel eventjes last van misselijkheid. Gelukkig gaat dit snel over. Verder hiervan geen meer puistjes gehad. Af en toen na inname beginnen mijn darmen te rommelen. De eerste maand was ik wel drie weken aan het menstru[lees meer...]eren! Na deze maand ging alles goed. Wel is het belangrijk om deze pil ongeveer op hetzelfde tijdstip in te nemen. Met het doorslikken van deze pil heb ik geen ervaring. Zelf denk ik dat je dan een spotting krijgt. Ik ben er wel tevreden mee. Zorg er wel voor dat je de originele Lovette mee krijgt. Ze willen ook nog wel eens de Mycrogynon 20 meegeven, (ze zeggen dat de bestanddelen hetzelfde zijn) maar daar zitten andere hulpstoffen in. En die kleine hulpstoffen kunnen veel uitmaken als je gevoelig voor hormonen bent. Luister naar je eigen lichaam.
09-09-2013

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi lezer, ik wil mijn ervaring met jullie delen. Voorheen zat ik aan de diane 35 , deze heb ik na veel bijwerkingen in de pullenbak gegooid. Momenteel gebruik ik de Lovette en ben zeer tevreden. Ook al zegt de huisarts van niet, ik vind het een groot verschil met de microgynon 30. Je bent minder ongesteld, minder last van pms. minder last van mijn darmen, minder last van[lees meer...] puistjes en hou geen vocht vast. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben. Ook had ik veel cellulitus en merk nu ik deze pil gebruik dat het aan het weggaan is. Mijn huid word steeds mooier. Ik zag het al 3 weken nadat ik de pil gebruikte. Het kan haast niet anders dan dat dit door de pil komt aangezien mijn voeding, drinken, en beweging hetzelfde gebleven zijn. Het is wel belangrijk de pil op tijd in te nemen. Ik heb zelf lactose intolerantie maar kan deze pil prima hebben.
05-03-2013

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Eerste maand last van tussentijdse bloedingen. Na menstruatie niet meer. Pro: lichte pil, lichte menstruatie, uitstellen mogelijk Con: wel vaker last van hoofdpijn, minder zin in seks als voorheen, afgevlakter/minder levendig. Maar na vele pillen getest te hebben lijkt dit onvermijdelijk. Pil blijft troep.
13-02-2013

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Niks geen bijwerkingen, pil is prima in te nemen zonder water. 1x andere pil gehad wat mij chagie maakte en overal puistjes kreeg. Snel weer terug gestapt naar lovette en ik voel me prima :)
23-02-2012

Lovette (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik Lovette nu een maand (ben net begonnen aan de nieuwe strip) en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. Ik ben iemand die eigenlijk liever geen hormonen in mn lichaam gooit, daarom heb ik voor deze lichte pil gekozen. Ik was vrij bang om vervelende bijwerkingen te krijgen. Toen ik de pil een week slikte had ik allen wat stemmingswisselingen, moeheid wat[lees meer...] buikpijn zo nu en dan, en ik kreeg wat meer puistjes in mijn gezicht en op mijn rug. Op dat moment vond ik het allemaal verschrikkelijk, maar ik hield toch even vol omdat ik geen andere pil wil slikken als deze. Na een tijdje zijn de puistjes minder geworden en de andere bijwerkingen heb ik ook nog maar amper. Mijn stopweek was echt heel fijn, normaal had ik altijd veel buikpijn en daar had ik nu totaal geen last van, daarnaast was de menstruatie ook een stuk lichter. Al met al ben ik blij dat ik even heb doorgezet met deze pil!

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum