Ervaringen met Marvelon

ethinylestradiol/desogestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

11-04-2024 | Vrouw | 55
Menstruatiepijn
Marvelon heb ik vanaf mijn 17e tot mijn 53ste geslikt. Enkele jaren vanwege zwangerschappen gestopt. Het hielp geweldig tegen mijn menstruatie pijnen. Die waren weg. Maar ook al mijn gezicht huidontstekingen verdwenen. Dit is misschien wel de belangrijkste reden van het door blijven slikken. Om een idee te geven van de heftigheid van menstruatiepijnen. Toen ik mijn beide[lees meer...] kinderen kreeg kon ik niet voorstellen dat het z’n makkie was. Geen vergelijk met mijn menstruatie pijnen. Waren wel gewone bevallingen zonder complicaties.

03-11-2011 | Vrouw | 54
Anticonceptie
Misselijkheid,veel tussentijdse bloedingen,algemeen malaise gevoel

04-12-2012 | Vrouw | 51
ethinylestradiol/desogestrel
Gebruik marvelon al zo'n 32 jaar waarvan al ruim 15 jaar bijna zonder te stoppen omdat ik geen zin heb in maandelijkse buikpijn etc en die maandelijkse stop bij mijn weten nergens voor nodig is. Nooit last gehad van doorbraakbloedingen oid. Heb geen kinderen. Heb bij mijn weten nooit ergens las van gehad maar heb het idee dat ik overgangsklachten krijg en ben er deze week[lees meer...] mee gestopt. Ben nu 51 jaar en benieuwd hoe ik me ga voelen zonder.

27-10-2013 | Vrouw | 49
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Ik heb vanaf mijn 19e tot mijn 47e met onderbreking voor 2 zwangerschappen marvelon geslikt. Nooit enig probleem of bijwerking gehad. Ideaal was dat de heftige pijnen die ik als puber iedere maand weer had verdwenen, zodra ik de pil slikte. Na enige jaren ben ik ook gaan doorslikken, steeds 3 strips en dan een stopweek. Voor de gewenste zwangerschappen gestopt en binnen ee[lees meer...]n paar maanden zwanger, 3 maanden na de bevalling weer begonnen. Uiteindelijk gestopt omdat ik toch geen gemeenschap meer heb. Daarna is mijn menstruatie wel heftiger geworden, en de cyclus is wel wat kort, 25 dagen.

07-06-2013 | Vrouw | 49
Overgang
Zo'n 20 -25 jaar geleden gebruikte ik Marvelon, hier reageerde ik het beste op. Trinordiol en Microgynon 30 gaven veel meer bijwerkingen. Na de geboorte van mijn jongste zoon heb ik besloten tot sterilisatie omdat ik niet jarenlang hormonen wilde eten. Nu ben ik 49 jaar en mijn menstruatie is door de overgang de laatste 3 cycli zeer onregelmatig en zeer hevig. Ik loop gew[lees meer...]oon leeg en als ik niet om het uur verschoon lek ik volledig door. Over een paar weken heb ik een afspraak bij mijn huisarts en ik ga om die menstruatieklachten te beperken weer om Marvelon vragen. Ik ben benieuwd want ik heb zelf zo het idee dat ik zo'n 2 a 3 jaar weer aan de pil ga. Wordt vervolgd

21-02-2011 | Vrouw | 47
top

23-01-2011 | Vrouw | 47
Ongewenste zwangerschap
Niets bijzonders.

23-01-2011 | Vrouw | 47
Anticonceptie
nadelige bijwerkingen voor een vrouw zijn dikker worden en hoofdpijn

18-07-2017 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/desogestrel (20/150ug)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Om hevige krampen voor en tijdens de menstruatie tegen te gaan. En om een regelmatige cyclus te krijgen

17-01-2015 | Vrouw | 45
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Ik slik Marvelon al vanaf mijn 23e en ben nu 45. Ik had altijd zeer zware menstruaties en dat gaf zulke dalingen in mijn weerstand (heb een auto/immuunziekte) dat ik de laatste jaren op huisartsenadvies de pil bijna constant doorslik, met 3 x per jaar een stopweek. Nu had ik last van mijn darmen, zere borsten, stemmingswisselingen, vaak plassen, heel moe, ik werd steeds [lees meer...]dikker, kwam 16 kg aan maar het vet werd niet in ribbels vastgezet zoals als je dik bent, nee in ene grote bol vanaf mijn ribben naar onder, ook vet op heupen wat ik nooit heb gehad. Ik grapte met een vriendin..misschien ben ik schijnzwanger (want geen vriend, geen seks = niet zwanger!) Profetische woorden.. Vorig weekend begon ik aan het eind van de stopweek..ineens helderrood te bloeden met van als erin..zaterdag viel het mee...maar de nacht van zaterdag op zondag werd ik om 4 uur in mijn eigen bloed wakker, en het bleef stromen met enorme velen en stolsels. Ik heb op mijn 22e een miskraam gehad en dit leek precies hetzelfde! Maandag naar de huisarts..Wat bleek?! Door de pil door te slikken kan het lichaam denken dat je zwanger bent en alles in gang zetten!! Het maakt dan een blaas aan die zich aan je baarmoederwand hecht en gewoon gaat groeien en ondertussen ga je zwangeren! En hoe! Ongeveer 5 en half a 6 maanden ben ik zwanger geweest van een luchtbel! Een wind-ei! Met alles erop en eraan en een echte miskraam, alleen verlies je geen kind..want het lichaam stoot af wat niet goed is. Halleluja! Nu is het bloeden gestopt, ik slik wel weer de pil, maar ga de stopweken gewoon laten komen en denk erover om helemaal te stoppen. Ben nog steeds heel erg moe, heb veel krampen in mijn darmen en steken onderin mijn buik. Maandag inwendig onderzoek en daarna een echo bij de gynaecoloog. Voel me brak. Dit is echt geen lolletje en dus een hele grote waarschuwing: slik niet onbeperkt de pil door!!

05-03-2013 | Vrouw | 45
Herseninfarct
Ook ik heb marvelon gebruikt. Op mijn 21ste kreeg ik een ernstig herseninfarct. En de neuroloog heeft alle andere ootrzaken uitgesloten, dus moest het wel van deze pil zijn. Nu.. 24 jaar later zit ik nog steeds met de gevolgen ervan, ivm verlamming. Hulp heb ik nooit van geen enkele instantie gehad. Ze praten nu over de Diana 35 pil,maar deze is net zo gevaarlijk.. [lees meer...] Verbieden!!! dat moeten ze!

14-03-2016 | Vrouw | 42
ethinylestradiol/desogestrel (30/150ug)
Prima medicijn, maar omdat ik steeds meer pillen moest gaan slikken, stelde mijn arts een spiraal voor, omdat ik toch geen kinderen wilde.

25-03-2013 | Vrouw | 41
Longembolie
Een maand geleden kreeg ik te horen dat ik 2 (!) longembolieen had en omdat ik verder tot geen enkele risicogroep behoorde trok de longarts de conclusie dat het van de Marvelon pil kwam. Ik heb de pil 20 jaar geslikt en de laatste jaren doorgeslikt vanwege enorme last van pijnen tijdens de menstruatie. Alles is gelukkig goed afgelopen maar ben meteen gestopt met de pil. [lees meer...] Beslis zelf of je met de pil begint / doorgaat, maar denk heel goed na over de mogelijke consequenties. Procentueel stellen de slechte ervaringen misschien niet veel voor, maar procenten zijn geen mensen.

02-03-2013 | Vrouw | 41
Bloedstolsels
ik heb in 2010 een CVA gekregen enik heb het maar net overleefd.volgens de neuroloog door deze pil

27-04-2012 | Vrouw | 41

28-10-2011 | Vrouw | 41
Endometriose
Helaas zijn er voor Endometriose niet zo veel medicijnen, muv de pil, verwijdering van de eileiders, hormoonbehandeling of de mirenaspiraal. Gezien mn leeftijd koos de gynaecoloog na overleg met mij voor de pil. Op mn 40 toch weer aan de pil, rare gewaarwording, maar goed, als het zou helpen is dat prima. In eerste instantie kreeg ik de Cerazette, maar daar voelde ik me n[lees meer...]iet happy bij. Toen overgestapt naar Marvelon, de pil die ik vroeger ook gebruikte. Hij was aan de lichte kant, gezien de doorbraak van bloedingen. De kop van de pijn van endometriose was eraf, maar het was het toch niet helemaal. Marvelon was voor mij te licht.