Ervaringen met Microgynon '20'

ethinylestradiol/levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (622 meningen)
Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)

15-03-2011 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben 8 jaar geleden begonnen met het gebruiken van deze pil (ivm heftige en pijnlijke menstruatie). Op zich heb ik nooit veel last van bijwerkingen gehad. Maar nu sinds een jaar heb ik regelmatig pijnlijke borsten en erg last van stemmingswisselingen. Nu zegt de huisarts dat dit kan optreden een tijd van tevreden gebruik. Heeft iemand ideeen over goeie alternatieven?[lees meer...]

11-03-2011 | Vrouw | 52
Anti conceptie
prima

25-01-2011 | Vrouw | 20
Geen
Ik heb deze pil 3 jaar gebruikt, geen last gehad van bijwerkingen geloof ik, had wel gewoon buikkrampen en misselijkheid tijdens de stopweek. En als ik de pil doorslikte in de stopweek werd en voor de volgende periode al veel eerder ongesteld, en veel heviger. Maar ik vroeg me eigenlijk af wat de gevolgen waren als je stopt, ik ben nu 3 weken gestopt, en mijn buik rommeld[lees meer...], voelt opgeblazen, doet vooral s'ochtens en s'avonds pijn, en ben nu wel veel emotioneler dan normaal. Meer zin in seks dat wel, maar dat is dan ook het enige leuke eraan.. Ik vraag me dus af of dit 'ontpil' verschijnselen zijn of dat ik zwanger ben ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee??

23-01-2011 | Vrouw | 30
Anti concepie
alles is goed

23-01-2011 | Vrouw | 22
Anticonceptie
In het begin 5 kilo aangekomen.

22-08-2010 | Vrouw
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben over het algemeen erg tevreden over deze pil. De eerste maand wel constant doorbraakbloedingen gehad, waar geen pijl op te trekken was. Kreeg ook meer puistjes, terwijl ik daar eigenlijk niet veel last van heb. was ook meer moe en had af en toe lichte stemmingswisselingen. Tijdens de stopweek 5 dagen 'ongesteld' geweest zoals het hoort en vanaf toen geen doorbraak[lees meer...]bloedingen of stemmingswisselingen meer gehad! Mijn lichaam heeft er dus een maand voor nodig gehad om te wennen aan deze hormonen, wat op zich niet vreemd is. Heb nu ook geen last meer van puistjes. Kortom, even doorzetten de eerste maand; geef je lichaam de tijd te wennen. Je krijgt de eerste keer niet voor niets voor 3 maanden pillen. Dus niet meteen willen overstappen op een andere pil. Ik heb geen last meer van bijwerkingen! =)

19-04-2010 | Vrouw

08-03-2010 | Vrouw
Nvt
Ik ben van minulet overgestapt naar microgynon 20. Ondanks zorgvuldig innemen trad er 2 jaar geleden geen bloeding op. Dit schijnt vaker voor te komen en ik moest maar gewoon beginnen met een nieuwe strip vogens de huisarts. Dit heb ik niet gedaan en heb ruim 2 jaar een regelmatige cyclus gehad zonder pil. De laaste paar maanden veel last van tussentijdse bloedingen dus ma[lees meer...]ar weer aan de pil. Momenteel zit ik in week 4, ik las geen stopweek in ben de bloedingen een beetje zat. Soms doorbraakbloeding, geen zin in sex/ geen liefdesleven, gigantische hoofdpijn en maagkrampen heb ik wel sinds ik deze pil gebruik. Als ze over 3 strippen op zijn houd ik het gewoon bij de natuurlijke cyclus, afgezien van een weekje humeurigheid en de bloeding heb ik minder last van andere bijwerkingen en het liefdes leven is een stuk meer!!

26-02-2010 | Vrouw
Anticonceptie
Helaas...net zoals bij de hogere dosering van 'de pil' ook bij gebruik van Microgynon 20 neerslachtigheid, nerveus, pukkels en benauwdheid. Slechts 10 dagen gebruikt en hoop dat ik me snel weer beter voel!

14-12-2009 | Vrouw

09-12-2009 | Vrouw
Bloedarmoede
Ik heb een bloedarmoede gehad waarbij ik op mijn hoogtepunt 2 maanden lang heel erg ongesteld was. Ik werd toen op de pil gezet. Ik lees overal dat het hevig bloeden minder word door de pil, bij mij is dit dus niet zo, ik kan amper naar school reizen zo erg is het altijd. Ik ben dus van plan om over te stappen op een andere pil waarin de stoptijd minder is en hopelijk het [lees meer...]hevig bloeden ook. ben benieuwd of er meer mensen zijn die met het slikken van deze pil geen mindering merken aan het hevig bloeden.

04-12-2009 | Vrouw

02-09-2009 | Vrouw
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik ben vorig jaar op deze pil overgestapt, omdat ik het idee had dat ik bijwerkingen had van mijn vorige pil (microgynon 30). Naar mijn idee was ik veel minder vrolijk dan vroeger; ik had veel last stemmingswisselingen. In het begin beviel microgynon 20 prima, hoewel ik eerst wel hoofdpijn kreeg en last van misselijkheid had. Toch ben ik nu na een jaar gestopt, omdat ik vo[lees meer...]lgens mij ook van deze pil last had van stemmingswisselingen door de hormonen. Ja, helemaal zeker weet ik niet of dat door de pil kwam. Maar nu ik sinds een maand gestopt ben, zit ik wel stukken beter in mijn vel. Ik heb geen last van een wisselend humeur meer en dat terwijl ik momenteel juist reden zou hebben om depri te zijn. Als ik weer aan een pil ga beginnen, wil ik die nieuwe pil (Qlaira) gaan proberen of misschien zo'n minipil (Cerazette). Wat mij betreft is de betrouwbaarheid van microgynon20 trouwens prima, aangezien ik niet zwanger ben geworden. Ik geloof dat ik ook wel ietsje minder zin in seks had toen ik microgynon ging slikken. Maar in mijn geval is dat niet zo erg, omdat mijn libido nogal hoog is.

09-08-2009 | Vrouw
ethinylestradiol/levonorgestrel
Vorig jaar mei (2008) kwamen mijn partner en ik er achter dat we zwanger waren. Een complete verrassing aangezien ik Microgynon 20 gebruik. Volgens de huisarts was ik minder veilig omdat ik in gewicht was toegenomen en dus een sterkere pil had moeten hebben. Kom dus regelmatig bij de huisarts als je dit soort verrassingen wilt voorkomen. We zijn nu wel heel blij me[lees meer...]t onze zoon maar hebben nu toch voor een mirena spiraal gekozen.

23-06-2009 | Vrouw

04-04-2009 | Vrouw
Anticonceptie
is de oorzaak van ernstige maagkrampen, migraine en het vermindert zin in sex tot eigenlijk geen zin meer hebben