Ministat

ethinylestradiol/lynestrenol

27-10-2015

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

Heb hierbij geen bijverschijnselen gehad, had er wel een voordeel mee dat mijn buikkrampen destijds waren verdwenen en dat was een hele opluchting.
11-05-2014

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

eerst ovostat gebruikt, later ministat (lichtere dosering), maar de begin en einddatum weet ik niet meer precies. Al met al heb ik 25 jaar de pil geslikt en was daar zeer tevreden over. Geen bijwerkingen. Vanwege de risico's die er toch schijnen te zijn (trombose), ben ik overgestapt op Mirena spiraal. Ook daar heel tevreden over.
07-05-2014

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

Ik ben al langere tijd aan het rommelen met de pil. Ik begon met microgynon 30, vanwege doorbraakbloedingen ben ik naar microgynon 50 gegaan. Deze pil kon ik nooit doorslikken dus wilde ik een andere pil. De huisarts heeft me vervolgens Ministat voorgeschreven en ik heb nog nooit zo'n drama-pil geslikt! Ik heb nu twee strippen geslikt en ben daarvan 4 dagen níet ongest[lees meer...]eld geweest. Ik heb last van vervelende bijwerkingen zoals extreme vermoeidheid, irritaties, lusteloos. Volgende week naar de huisarts voor een andere pil, dit is geen doen zo!
15-08-2013

Acne/puistjes

Als ik geen anticonceptiepil neem, ben ik ongeveer 9dagen ongesteld. Voor mij is het belangrijk om wat regelmaat te hebben met mijn cyclus. Toen mijn huisarts zei dat het ook mogelijk is om een kortere stopweek te hebben was ik zeer geïntereseerd. Mijn enige zorg was dat een korter stopweek zou leiden tot een ophoping van vocht. (Ik krijg ongeveer 1 tot 2 kilo lichaamsvo[lees meer...]cht erbij in week 3, maar dat is na de stopweek altijd weer weg.) Mijn zorg was ongegrond want Ministat heeft niet geleid tot gewichtstoename. Mijn gewicht bleeft stabiel en ik had geen bijwerkingen. In 5 jaar de tijd, heb ik geen doorbloeding gehad, zelfs na een week doorslikken. (vakantie) Ik raad deze pil aan voor kleinere vrouwen- ik ben 1'64 en toen maar 50kilo. Een minpunt- het helpt niet met acne. Als je voor het stopweek last heb van puistjes, zou je waarschijnlijk een ander middel erbij moeten nemen.
24-02-2013

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

Geen gewichtstoename gehad, helemaal geen bijwerkingen. Mijn vriendinnen hebben ook allemaal Ministat gehad, destijds de lichtste en meest gebruikte antibabypil zonder noemenswaardige bijwerkingen. Ikzelf heb ze 35 jaar geslikt.
29-10-2012

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

Ik wilde stoppen met de prikpil. Daarvoor slikte ik altijd Microginon 30. Omdat deze niet meer verzekerd werd, kreeg ik een variant van de Microginon. Echter, werkte deze opeens niet meer naar behoren. Ik werd over gezet op Ministat. Het is een drama pil. De ene keer wordt ik nauwelijks ongesteld, de andere keer wat meer. Maar ongesteld zoals bij de Microginon ben ik nie[lees meer...]t meer geweest. Tevens begint het bloeden al 3 dagen voor het stoppen van de pil. Heel vervelend aangezien ik zo nooit een keer zou kunnen overslaan. Tevens las ik hier bepaalde bijwerkingen, oa het last hebben van de borsten. Ook dat is bij mij het geval. Ik heb aan mijn dokter gevraagd of ik een andere pil mag, helaas mocht dat niet. Echter ben ik er klaar mee en ga zeker opnieuw actie ondernemen.
22-08-2012

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

prima pil, en licht. Afgelopen week wel eentje vergeten (dom!), dus nu wat bloedingen tussen door maar heel weinig. Enigste probleem blijft die rot pms, die is al beter in vergelijking met geen pilgebruik, maar die begint toch al een week voor het einde van de pilstrip.Dus nu maar Yasmin proberen. Als dat geen succes wordt dan gauw weer terug naar de Ministat! Toppil v[lees meer...]erder en lang niet zo duur als Yasmin.
26-06-2012

Ministat (ethinylestradiol/lynestrenol)

Ik heb eerst microginon geslikt, ik werd vroegtijdig ongesteld, daarna Tryginon geslikt ook hierbij 1 tot 2 weken TE vroeg ongesteld. Heb 1 maand Tyginon geslikt met als toevoeging oestrogeen pillen, voor de vcerandering hielp het deze keer. Toen heb ik Ministat gekregen, zit nu in de 2e maand en heb verschrikkelijke bijwerkingen. 2,5 week te vroeg ongesteld, hoofdpijn, on[lees meer...]tzettend veel stemmingswisselingen , labiel, lusteloos, erg snel geirriteerd. Vanmiddag ga ik naar de dokter om een andere oplossing te zoeken.
26-06-2011

Anticonceptie

kreeg Ministat nadat Microgynon 30 te licht bleek voor mij. Ook Ministat is niet zwaar genoeg, 3 dagen voor het einde van de strip beginnen de bloedingen al. Maar vooral geschrokken van de bijwerkingen: na 1 week beginnen de PMS verschijnselen, zere borsten, hoofdpijn (tijdens menstruatie nog erger), labiel, huilbuien, zere benen, misselijk. Nu tweede strip gehad, bijwerki[lees meer...]ngen zijn erger geworden. Ik ga een andere oplossing zoeken.
26-05-2009
Vrouw

Om zwangerschap te voorkomen

Gebruikte eerst microginon 30 en had last van emotionele buien, moest huilen en wist niet waarom. Toen kreeg ik ministat voorgeschreven en toen waren de buien over. Kreeg wel last van hoofdpijn tijdens menstruatie. Maar dat duurt meestal maar 1 dag en neem ik voor lief.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum