Stediril / Neo-Stediril

ethinylestradiol/levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (505 meningen)
Microgynon '30' (203 meningen)
Yasmin (182 meningen)
YAZ 24+4 (128 meningen)
Marvelon (50 meningen)

08-01-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb deze stediril 30 ongeveer half jaar gebruikt. Ik wist eerst niet dat deze pil bijwerkingen gaf. Ik kreeg last van migraine aanvallen zoals wazig zien, hoofdpijn en misselijkheid zelfs braken. Sommige momenten ben ik weleens duizelig. Ik slikte deze pil voor onregelmatig menstruatie. Nu ben ik overgestapt naar Microgynon 30. Ik ben benieuwd wat deze pil met me doet.
28-04-2017

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben volgens mij 1 van de weinigen met een zeer positieve ervaring met deze pil. Tot nu toe nog geen enkele bijwerking gehad, behalve dat ik me juist beter voel door deze pil! Totaal geen stemmingswisselingen of somber gevoel, eerder juist in een betere stemming! Frapant... maar echt waar! Zeer tevreden over deze pil voor mij voorlopig geen andere, begon in eerste instan[lees meer...]tie met deze pil ter preventie uiteraard, maar ook om een menstruatie uit te stellen en dat deed het ook.
07-05-2016

Onregelmatige menstruatiecyclus

Na zeer onregelmatige mentruatiecyclus, heb ik een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik kreeg Stederil-30. Had wel vaak hoofdpijn of een beetje duizeligheid, maar verder ging het wel ok. Tot na ongeveer 4 maanden, toen ik 's morgens vroeg mijn ontbijt klaar maakte aan het aanrecht. Ik voelde een tinteling in mn vingers, dit ging langzaam door naar mn arm, van mn arm naar m[lees meer...]n wang en opeens begon ik heel raar en moeilijk te praten. Ik kon mijn arm ook niet meer bewegen. Mijn moeder schrok zich rot. Zij dacht aan een Tia. Direct naar de huisarts, ondertussen kwam het gevoel in mn arm weer terug, ook de spraak, maar dan veel langzamer en moest bij elk woordje nadenken hoe ik het uitsprak. Uitslag huisarts was migraine met aura en uitval. Ongeveer een uur hierna kreeg ik weer een aanval, toen ben ik naar het ziekenhuis geweest. Mijn bloeddruk was ook veels te hoog en ik kreeg heftige hoofdpijn. Uiteindelijk stond deze bijwerking ook op de bijsluiter van stederil-30, mijn moeder kwam hier achter. Er stond lettelijk: Niet gebruiken bij: Plotselinge uitval aan 1 kant, een paar regels verder.. direct stoppen bij migraine of het verergeren hiervan. Mijn moeder heeft toen contact opgenomen met de huisarts. En ben toen direct gestopt. Een andere pil is geen optie, omdat in elke pil dat stofje zit. Ik overweeg nu de Prikpil.
11-03-2016

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Jaren deze pil geslikt, maar 3 jaar geleden besloten om over te stappen op een lichtere pil wegens de hoeveelheid hormonen in Stederil 30. Overgestapt op microgynon 20 en na een paar maanden begon de ellende: opgezwollen ogen en wangen en voorhoofd, algehele malaise, slecht slapen. Bleek ik allergisch te zijn voor één van de hulpstoffen in de microgynon. Toen weer terug op[lees meer...] Stederil 30 en nu 3 jaar later blijkt de pil door een andere fabrikant gefabriceerd te worden met een wijziging in de hulpstoffen. Weer huidreacties en algehele malaise. Dus nu maar besloten over te stappen op Yasmin als laatste redmiddel. Andere anticonceptiepillen verdraag ik niet wegens de bekende hulpstoffen. Ik plaats dit bericht, omdat er waarschijnlijk weinig tot geen klachten van mijn aard terug te vinden zijn over dit middel. Ik hoop dat ik anderen hiermee kan helpen om duidelijkheid te geven over evt. dezelfde klachten.
02-09-2015

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik gebruik vanaf mijn 14e de pil (begonnen met Microgynon) vanwege heftige klachten rondom ongesteldheid. Na enkele jaren werd deze vervangen door Stediril. In het begin totaal geen problemen ervaren. Echter werd ik de afgelopen 2 jaar steeds neerslachtiger, wat ik niet direct koppelde aan de pil. Na veel andere dingen te hebben uitgezocht, besloten om eens een keer te sto[lees meer...]ppen met de pil om te kijken wat voor effect de pil op je heeft. Na meer dan 10 jaar de pil te hebben geslikt, leek me dit best interessant. Na 1 week/1,5 week merkte ik al verschil. Ik voel me veel "luchtiger", mijn lustgevoelens beginnen terug te komen en minder hoofdpijn en veel minder opgeblazen gevoel in buik. Sinds ik ben gestopt ook geen stoelgangsproblemen meer gehad. Merk nu pas hoeveel kleine klachten ik had welke je op een gegeven moment maar gewoon voor lief gaat nemen en verder niet bij nadenkt. Op dit moment wel weer terug (na overleg met de huisarts) op Microgynon (nu 3 dagen), aangezien ik nog geen verlangens heb om zwanger te worden. Ik ga dit proberen maar ik weet zeker dat als ik klachten terug krijg ik een andere oplossing ga zoeken voor de pil! Ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld.
22-07-2014

Menstruatiepijn

Opzich ben ik wel tevreden over deze pil. Slik m al vanaf mijn 13e, ivm erge menstruatie pijn (rillen, Buikpijn, overgeven en flauwvallen). De klachten namen af, had nog wel buikpijn tijdens de stopweek. Rond mijn 15e kreeg ik steeds meer last van buikpijn en flauwval neigingen. Toen heb ik als advies gekregen dat ik gewoon de pil moest doorslikken. Aantal jaar gedaan [lees meer...](een keer in het half jaar is een keer een stopweek en dan alsnog ziek). Schommel altijd nog met mijn gewicht, en ik ben niet redelijk tijdens de stopweek (chagrijnig). Na 10 jaar toch maar aan de huisarts een andere gevraagd. Ben benieuwd of in ieder geval de menstruatie klachten minder worden.
09-04-2013

05-03-2013

Vruchtbaarheid

2010 tot 2012 met plezier Stederil geslikt daarvoor ook Marvelon en Mercilon 2012 was een sof jaar: apotheker bood ivm wijziging vergoedingen steeds een ander merk(loze) anticonceptie aan. Sinds afgelopen maand terug op Stederil, omdat die merkloze niet bevielen (mega hoofdpijn tijdens stopweek, incl draaerig en misselijk) slechts 1 bijwerking van Stederil: ik ging[lees meer...] van een a-cup naar een b-cup
18-01-2013

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Toen ik mijn 1e vriendje kreeg (op mn 17e) ging ik aan de pil. Ik kreeg last van gewichtstoename, depressiviteit, geen zin in seks, moeheid, duizeligheid, problemen met mijn suikerspiegel en heb 2-maal epileptische aanval gehad. Vanaf 2003 krijg ik spottingsbloedingen en ben overgestapt naar een zwaardere pil (welke weet ik niet). Dit hielp niet en toen ik in 2004 stopte m[lees meer...]et de pil en overstapte op Mirena verdwenen al mijn klachten als sneeuw voor de zon!!! Ik werd weer lekker mijzelf!! Heerlijk!!! Ik ga nooit meer terug aan de pil. Dan nog liever geheelonthouding. Wat een troep zijn die hormonen! Wil nog wel even toevoegen dat misschien niet alle klachten (zoals suikerspiegel en epileptische aanvallen) te relateren zijn aan de pil. het is alleen wel opvallend dat ook die klachten verdwenen zijn.
05-06-2012

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Overgestapt op de Nuvaring omdat ik regelmatig vergat de pil in te nemen. Verder geen negatieve ervaringen met de pil.
16-01-2012

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Heb hem anderhalf jaar geslikt, Kreeg het laatste half jaar erg last van doorbraakbloedingen en ook steeds vaker last van hoofdpijn en rugpijn. Ben in al die tijd gemiddeld 10 kg aangekomen, maar dat komt ook omdat ik meer trek in 'ongezonde' dingen had. Erg veel last van stemmingswisselingen.
04-01-2012

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Last van acne en vocht vast houden. Daarom geswitched naar Yaz 24+4, nu stukken beter.
06-04-2011

Vervroegde overgang

Bij constatering vervroegde overgang op mijn 39e kreeg ik Microgynon 30 voorgeschreven, dit werkt goed totdat ik in 2008 Stediril 30 kreeg ivm voorkeursmedicijnen van de zorgaanbieder. ik heb het voor 2 maanden meegekregen van de apotheek om het eerst uit te proberen, Gelukkig maar! In de 2 maanden dat ik Stediril gebruikte had ik nog nooit zoveel last gehad van zowel over[lees meer...]gangsklachten als duizeligheid als voor ik de pil slikte. Op medische grond kreeg ik weer Microgynon en dat werkte wel goed. Stediril heeft voor mij geen goede werking gehad.
30-03-2011

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Hevige rugpijn en buikpijn tijdens menstruatie..

Ik slik deze pil nu ruim 1,5 jaar... Voordat ik begon had ik erg veel last van rugpijn en buikpijn tijdens mijn menstruatie... Nu ik deze pil slik is het gelukkig een stuk minder geworden... De dokter bood mij naast deze pil Naproxen aan tegen de rugpijn... echt geweldig !!!... t werkt perfect samen.. Geen bijwerkingen te merken verder.. Ben wel een paar kg aangekomen net [lees meer...]3 kg ofzo dus dat is vrij weinig.. verder ben ik van cupmaat AA naar B gegaan.. Hier heb ik geen last van gehad.. ook geen staie aan over gehouden... Ben erg tevreden over deze pil... nu word mij een andere aangeboden de Ethinylestradiol/levonorgestrel.. Heb hier eens vanalles over opgezocht en ik vetrouw het niet... Ik ga er dan ook voor zorgen dat ik bij mijn oude vertrouwde pil kan blijven... De andere is goedkoper zoon 7 euro.. maar dat is het mij zeker waard... Heeft iemand misschien ervaringen wat deze omgang betrefd???
17-02-2011

Anticonceptie

Tevreden!
19-10-2010
Vrouw

Niet zwanger willen worden

Heb altijd microgynon 30 geslikt hiervoor en kreeg dit medicijn omdat het goedkoper was. Na een paar maanden werd ik steeds dikker van deze anticonceptie. In totaal was ik 7kg aangekomen, wat ik erg veel vond. Ik voelde me totaal niet meer aantrekkelijk. Sporten en gezonder eten hielp niet. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan, die heeft mij een andere anticonceptiepil voo[lees meer...]rgeschreven. Ben nu weer op mijn oude gewicht (gelukkig)!

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum