mening

Ballerine

koperhoudend spiraal

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

Ballerine

15-01-2020 | Vrouw | 18
koperhoudend spiraal (300)
Trombose
Mijn horrorverhaal over de koperspiraal de ballerine... (zwanger) Ik heb in oktober een koperspiraal laten plaatsen. Was wel bang voor alle horrorverhalen die ik las (buiten de baarmoeder zwanger raken, de heftige ongesteldheid) Ik ben nu 18 en heb ongeveer een jaar de pil gebruikt en was klaar met al die hormonen. Ook heb ik trombose wat niet goed is bij pilgebruik. Het [lees meer...]plaatsen van het spiraaltje ging prima en heb een paar maand nergens last van gehad. Gewoon weer normaal ongesteld niks aan de hand. Tot afgelopen week. Ik werd niet ongesteld.... Onder de douche voelde ik mijn spiraal en ik dacht dit is niet goed. Bleek het dat mijn spiraal was weggezakt en niet meer in de baarmoeder zat. En ja hoor ook nog zwanger... Voor mij nooit meer een spiraal maar liever de pil waarbij ik de controle zelf in handen heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase