Bloedstolsels

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Trombose (192)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bloedstolsels

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bloedstolsels

Pradaxa

12-07-2019 | Man | 64
dabigatran etexilaat
Bloedstolsels
Wat een ellende, ondanks lage dosering erg veel bijwerkingen, haast niet mee te leven, afrader

Acetylsalicylzuur

20-11-2018 | Vrouw | 59
Bloedstolsels
Ondanks slikken acetyl, toch bloedklontjes ontstaan in slagaders. Daarom overgezet naar Clopidogrel. Dat houdt bloedstolling tegen. Dit houdt ook (logisch) in, dat wonden lang bloeden en er interne bloedingen kunnen ontstaan. Bij mij is dat dan ook het geval. Ook heb ik onverklaarbare blauwe plekken (onderhuidse bloedingen).

Clopidogrel

20-11-2018 | Vrouw | 59
clopidogrel
Bloedstolsels
Clopidogrel moet voorkomen dat er weer een bloedstolsel komt. Ik kan de effectiviteit dus niet aangeven. Wel behoorlijke bloedingsproblemen. Zo bloedt de operatiewond na 3 weken nog steeds en is er een baarmoederbloeding, waar ik nog nader onderzoek naar krijg.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

15-11-2018 | Man | 82
Bloedstolsels
Ben niet eens met apotheek

Carbasalaatcalcium Cardio / Neuro

15-11-2018 | Man | 82
carbasalaatcalcium
Bloedstolsels
Heb er goede ervaringen m ee .Maar apotheek schrijft mij nu Acetylsalicyrzuur 80 mg Apotheek vertelde mij dat een goede vervanger was.Ik heb twijvels.

Lucrin

25-07-2018 | Vrouw | 55
leuproreline
Bloedstolsels
Een paar dgn geleden heb ik na vele weken bloedverlies agv de overgang een injectie Lucrin gekregen, na al 2 kuren provera en 2 x een dosis cyclokapron, wat beiden niet hielp om het bloedverlies te minderen. Met de provera ben ik nu nog bezig tot volgende week en mag ik afmaken. Nu heb ik toch weer bloedverlies met stolsels. Moedeloos wordt ik ervan. Wanneer gaat de Lucrin[lees meer...] zijn werk doen, weet iemand dat hier?

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

29-05-2018 | Vrouw | 46
Bloedstolsels
Middel werkt goed, voel het bloed weer doorstromen waar het stagneerde (been) Geen cva meer gehad. Geen bijwerkingen, niets. Prima oplosbaar. Maar desondanks is hogerhand op ander merk overgegaan, zo jammer.

Xarelto

16-03-2017 | Man | 75
rivaroxaban
Bloedstolsels
Vooral s'nachts hallucinaties. Verschijning van diverse beelden, soms zeer sterk en soms angstwekkend. (daarom niet tevreden over het product) Ik ben nu overgeschakeld naar het nemen van slechts om de twee dagen één tablet omdat ik vermoed dat de dosering (één tablet per dag) te hoog is. Benieuwd of dit nu een meer gematigde reactie zal opleveren. Voor de rest weinig na[lees meer...]delen ondervonden.

Cyclokapron

21-10-2014 | Vrouw | 50
tranexaminezuur
Bloedstolsels
Meerdere jaren hebben huisarts en gynaecoloog mij cyclokapron voorgeschreven om daarmee mijn menstruatie te stoppen. Dit middel had echter vooral een trage uitwerking. Met als gevolg: verdere daling van mijn hb en een nog slechtere conditie. In oktober 2014 kwam ik met dezelfde klachten bij de huisartsenpost en in het ziekenhuis terecht. Ik kreeg nu voor de allereerste ke[lees meer...]er Primolut voorgeschreven. Het resultaat: onmiddellijk stoppen van het heftige vloeien!!! Wie herkent mijn verhaal??

Primolut N

21-10-2014 | Vrouw | 50
norethisteron
Bloedstolsels
Ik ben sinds een jaar of 4 in de overgang. Heb sindsdien te maken met langdurig en heftig vloeien. Heb daarbij tot dit weekend altijd cyclokapron voorgeschreven gekregen. Dit werkte vooral heel langzaam. Dit weekend bij de huisartsenpost beland om dezelfde reden. Daar kreeg ik primolut en wat schetst mijn verbazing: het werkt nagenoeg onmiddellijk. Even verkeerde ik in d[lees meer...]e veronderstelling dat primolut een middel is dat alleen in extreme situaties wordt gebruikt. Totdat onze middelste dochter kenbaar maakte dat zij juist dit middel gebruikt om haar menstruatie uit te stellen....... Vraagje: zijn er onder jullie met vergelijkbare ervaringen?

Simvastatine

21-11-2013 | Man | 62
simvastatine
Bloedstolsels
Gebruik ze nu een week, en nog nergens last van

Augmentin

19-11-2013 | Vrouw | 62
amoxicilline / clavulaanzuur
Bloedstolsels
Heb als bijwerking van dit medicijn trombose gekregen, met longembolie

Simvastatine

12-11-2013 | Man | 69
simvastatine
Bloedstolsels
Gewoon je pillen slikken welke zijn voorgeschreven en verder niet zeuren. Het grootste deel van gestelde klachten zit voor 99 procent tussen de oren.

18-05-2013 | Vrouw | 48
Bloedstolsels
Ik heb de Diane-35 pil slechts enkele jaren gebruikt omdat ik op mijn 25 e puistjes kreeg en wat last had van overbeharing. Het hielp mij echter niet voor deze klachten. Ik heb wel jong spataderen gekregen en leg nu pas de link dat dit weleens door de Diane-35 pil gekomen zou kunnen zijn.

Arcoxia

20-03-2013 | Vrouw | 43
etoricoxib
Bloedstolsels
Rood, warm opgezwollen gezicht. Trok weg na enkele uren

Femodeen

05-03-2013 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/gestodeen
Bloedstolsels
Ben in febr 1995 begonnen met Femodene (0,075 mg gestodeen en 0,030 mg ethinylestradiol), een derde generatiepil. In april 1995 reeds zware pijnklachten - messteken - , daarna toenemende klachten als nachtzweten, benauwd en bijna stikken en bloed spugen en pas eind mei uitsluitsel dat ik een dubbele longembolie had. Ben door het oog van de naald gekropen. In die tijd waren[lees meer...] bloedstolstels bij jonge vrouwen zeer ongebruikelijk. Ik rook(te) ook niet. Op Xrayfoto half mei 1995 was nog niets te zien. Uiteindelijk VPscan. Mijn huisarts raadde mij aan geen pil meer te slikken, mijn longarts en later een gynaecoloog wilden er niet aan dat de pil gevaarlijk was. Nu, in 2013 notabene, weer poging om negatieve effenten af te doen als aanvaardbaar laag risico. Ik zeg: doe het niet, slik geen derde generatiepil! Ook in de tijd 1995/1996/1997 dat ik de embolieen kreeg, zijn er jonge vrouwen overleden aan bloedstolstels . Mijn huisarts was er voor mij, ookal heeft hij de diagnose gemist vanwege het onbekend zijn in 1995 met dit soort mogelijkheden. Ik heb daarna nooit meer de pil of andere hormoonhoudende preparaten of zalven gebruikt. Ik was toen 28, ben nu 46 jaar oud.

04-03-2013 | Vrouw | 45
Bloedstolsels
25 jaar geleden een half jaar deze pil geslikt en ja hoor, trombose in mijn been! Tijdens mijn examenjaar 10 dagen in het ziekenhuis gelegen, 2 jaar bloedverdunners geslikt en jaren met een steunkous gelopen van mijn tenen tot mijn heup.......en dat op je 20e! Ongelofelijk dat 25 jaar na introductie van dit medicijn het verband pas wordt gelegd. Ik wil met twk klagen en aa[lees meer...]nklagen.

Marvelon

02-03-2013 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/desogestrel
Bloedstolsels
ik heb in 2010 een CVA gekregen enik heb het maar net overleefd.volgens de neuroloog door deze pil

Marvelon

19-02-2013 | Vrouw | 35
ethinylestradiol/desogestrel
Bloedstolsels
Jarenlang Marvelon gebruikt. Afgelopen zomer acuut moet stoppen nadat ik werd getroffen door een CVA, waarvan nog herstellende. Dit op advies van Neuroloog. Tevens ook acuut gestopt met roken. Uiteraard kan ik niet met zekerheid zeggen of combinatie Marvelon/roken hiervan (een van de) veroorzaker(s) is geweest, maar wilde het toch even delen. Mijn libido is wel toegeno[lees meer...]men nu. Van 10% naar 80%

08-02-2013 | Vrouw | 52
Bloedstolsels
Stoppen met deze pilm direkt uit de handel nemen!! Ik had al verscheidene middelen gebruikt voor acne,niets hielp afdoende.Tenslotte naar de schoonheidsspecialiste(wat je zelf moet betalen)niet erg,als t maar helpt,ja in t begin wel maar op een gegeven moment ook niet meer :( Toen hoorde ik van de Dianepil;werkte geweldig tegen acne,ik naar de huisarts en ovoorgeschreve[lees meer...]n gekregen.Nooit ergens last van gehad en ik had zo goed als geen acne meer.(Ik was al ruim 40 !!!)n Zomer 2007 waren we op vakantie in Luxemburg en kreeg ik erge pijn in m'n kuit(dacht dat ik spierpijn had ivm de heuvels daar)flink gekoeld en gerust en het werd eigenlijk pas tegen het einde van de vakantie iets minder.Daarna zakte het weg en eigenlijk geen aandacht aan geschonken tot oktober toen ik ineens heel benauwd werd!! Ik dacht dat ik een koutje had opgelopen,had pijn tussen m'n schouderbladen.In het weekend tijdens een stukje autorijden kon ik geen hobbels velen,zondagssnachts kon ik de trap niet meer op !!!!! Huisartsenpost gebeld,daar moest ik van onder de warme douche en een paracetamol nemen(waar ik er al genoeg van op had)en ik moest om 8 uur mijn eigen huisarts bellen.Toch maar geprobeerd te slapen en om 8 uur de dokter gebeld waar ik direkt mocht komen,deze stuurde mij door naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Ik mocht om 12 uur bellen voor de uitslag,ik was intussen weer naar huis gegaan en weer in mijn bed gaan liggen,mijn man zou even later thuis komen uit z'n werk.Hij had nog geen voet binnen gezet en toen belde de huisarts zelf al:ik moest direkt langskomen om een brief op te halen en door naar het ziekenhuis want m'n bloed was niet goed!!!We schrokken ons ROT !!!!In het ziekenhuis meteen in een bed gelegd alle toeters en bellen:hartfilmpje, rontgenfoto en later CT-scan en de bloeduitslagen, toen kwam de uitslag: dubbele longembolie!!! Meteen bloedverdunners ingespoten gekregen en morfine voor de pijn ( want dat had ik!!) Oorzaak: combinatie van de pil en roken! ( alleen rookte ik bijna niks ) Anderhalve week in het ziekenhuis gelegen ( ik kon nog geen 10 meter meer lopen), half jaar bloedverdunners gespoten en geslikt en weer opnieuw opbouwen want je kan niets meer en je hebt geen lucht en conditie meer !!!! Daarna nog 2 jaar voor controle bij de longarts gelopen en fysiotherapie voor ademhalingsoefeningen. Inmiddels ruim 5 jaar verder, gaat het gelukkig goed met me, de pil toen direkt in de prullebak gegooid,helemaal niet meer gerookt, een hond gekocht voor de conditie. Soms als ik pijn tussen de schouderbladen voel bekruipt me toch weer angst en zware hoest is ook angstig want er zijn gedeeltes van m'n longen afgestorven Maar he, ik leef nog :D Gelukkig! Ik ben dus duidelijk door het oog van de naald gekropen!!! Dus WEG met die Dianepil !! Levensgevaarlijk

Inegy

17-11-2012 | Vrouw | 46
ezetimibe / simvastatine
Bloedstolsels
moeilijk te zeggen wat ik er nou van vindt omdat ik allerlei bijverschijnselen heb en niet weet of ze nou van inegy komen . maar ik ga met inegy stoppen een tijdje om te kijken of de pijnen in mijn lijf verdwijnen. ik slik dit medicijn uit voorzorg dat mijn vaten niet dicht gaan zitten, maar heb nu zoveel lichamelijke pijnen dat ik zonder ga proberen.

Ascal Cardio

12-09-2012 | Man | 83