Ervaringen met Desogestrel

desogestrel

misselijkheid stemmingswisselingen vermoeidheid

15-10-2023 | Vrouw | 38
desogestrel (0,075mg)
Ik heb altijd last van migraine met aura gehad vanaf mijn 21e. Minstens 2 aanvallen in de 3 maanden. Ik ben nu 38 jaar en ik slik nu 3 jaar deze pil en heb in die 3 jaar nog maar 1 keer een lichte migraine aanval gehad! Ben super dankbaar dat deze pil bestaat! Ik word ook zelden ongesteld. Heel soms een lichte doorbraakbloeding. Wel last van een iets drogere vagina en een [lees meer...]ander soort afscheiding.

31-01-2023 | Vrouw | 32
desogestrel (0,075mg)
Na mijn zwangerschap wilde ik eens een pil zonder oestrogeen proberen, gezien de vele klachten die ik iedere maand had tijdens het gebruik van de combinatiepil. Sinds ik de minipil gebruik heb ik geen last meet van mijn adenomyose/ endometriose klachten. Ik kan zonder zorgen naar het toilet, ik heb geen intense krampen meer. Echt heel blij mee. Ik heb wel als bijwerking va[lees meer...]n deze pil sneller vet haar en meer last van puisten in het gezicht en soms huilbuien, maar dat weegt niet op tegen de voordelen. Zo blij eindelijk geen pijn meer te hebben!

23-02-2024 | Vrouw | 30

stemmingswisselingen misselijkheid vermoeidheid

Eerste week was even wennen. Misselijk, stemmingswisselingen en vermoeid. Maar naarmate de tijd vordert merk ik dat deze klachten minder worden gelukkig. Aan iedereen: probeer even door te zetten en niet na een week al te stoppen. Goed slapen en gezond eten helpt al veel om de meeste bijwerkingen wat te verminderen. Ik ben tevreden. Slikte hiervoor de combinatiepil en dat [lees meer...]was echt horror. Bivenstaande bijwerkingen x10. Dus ja tevreden voor nu!

01-11-2022 | Vrouw | 30
desogestrel (0,075mg)
Ik slik deze pil nu 4 maanden. Ik ben nu tevreden, al waren de eerste twee weken een ramp. Ik werd erg onrustig en gestresst, sliep nauwelijks meer, had hartkloppingen. Alsof ik voortdurend bijna een paniekaanval kreeg. Ik overwoog al met de pil te stoppen, toen ik ontdekte dat het kwam door koffie! Door de pil kan ik niet meer tegen cafeïne. Niemand die me had gewaarschuw[lees meer...]d. Maar prima, ik overgestapt op decaf en toen ging het weer goed. In de eerste dagen/weken was ik verder sneller moe, kreeg huilbuien, had vaak hoofdpijn en pijnlijke borsten, en was regelmatig misselijk. Dat trok snel weg, duurde max twee maanden. Dus heb vooral even geduld! Algemeen merk ik nu nog dat ik sporadisch een pukkeltje heb, en dat bijvoorbeeld mijn ogen en vagina ietsje droger zijn. Ik heb de hele tijd trek in eten èn merk dat ik ook sneller vet opsla als iets eet. Gelukkig heb ik ook discipline, waardoor ik niet meer dan een kilo of 2 zal zijn aangekomen. Mijn libido is iets gezakt, maar was voorheen zo hoog dat het me nu alleen maar een hoop frustratie scheelt. Relaxder voor mijn vriend ook, haha. Qua emoties ben ik net wat vlakker, maar ook dat is voor mij alleen maar een zege na een leven vol mood swings. Ik voel me dus juist erg stabiel! Heb me nog nooit zo rustig en in control gevoeld. Ik heb ook geen pms klachten meer. Voorheen had ik migraine, veel steken in mijn buik en rug, en huilbuien. Ik ben alleen nog wel erg vaak licht ongesteld, ongeveer 2-3 keer in de maand een dag of 3. Hopelijk trekt dat nog weg de komende weken, maar het is niet ernstig hinderlijk. Ik wilde nooit hormonale anticonceptie, maar het valt me niet tegen met deze pil.

22-02-2022 | Vrouw | 24
desogestrel (0,075mg)
Na dat ik drie jaar was gestopt met dit middel ben ik weer begonnen omdat ik last kreeg van mastopathie (altijd pijn in borsten). En het heeft zeker geholpen. De eerste twee maanden was ik nonstop ongesteld en daarna ben ik het bijna niet meer geworden (ik slik nu een jaar) . Niet meer ongesteld worden vind ik geweldig want ik vond de vreetbuien en emoties die altijd twe[lees meer...]e weken aanhielden echt vreselijk. Het voordeel is dus dat je de ''lows'' niet meer hebt maar het nadeel is dat je de ''highs'' van je vruchtbare periode ook niet meer hebt. Verder niet last van bijwerkingen behalve dat mijn vagina veel droger is waardoor ik meer last heb van infecties. En minder nat ben tijdens seks.

15-09-2021 | Vrouw | 42
desogestrel (0,075mg)
sinds ongeveer 9 maanden gebruik ik desogestrel. geen last gehad van bijwerkingen, sterker nog, ik ben fitter dan voorheen, of dat aan deze pil ligt weet ik niet maar geen klachten door deze minipil. & sinds het gebruik eerder meer energie, dan minder (theramex is de naam van mijn minipil)

28-02-2021 | Vrouw | 22
desogestrel (0,075mg)
Vanaf jongs af aan aan de pil met een stopweek. Na ongeveer 4 jaar veel last gekregen van menstruatie migraine. Eerst één keer in de maand tijdens de stopweek, vervolgens 2 keer per maand. Uiteindelijk overgestapt naar desogestrel minipil, afgelopen jaar gebruikt. Erg tevreden over, migraine verdwenen en menstruatie blijft uit. Eigenlijk nergens last meer van, wel vraag ik[lees meer...] mij af wat al deze hormonen doen wat mij ertoe heeft doen besluiten om eens een tijdje te stoppen met de pil.

07-12-2017 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Door veel bijwerkingen van de ‘normale’ pil werd ik op deze pil gewezen door een vriendin. Sinds die tijd geen migraine meer gehad en niet ongesteld geweest. Dus voor zover super. Alleen soms lastig dat je de pil op dezelfde tijd moet innemen. Ik heb een wekker gezet zodat ik het niet vergeet.

05-05-2021 | Vrouw | 23
desogestrel (0,075mg)
Ik slik deze pil inmiddels 4 maanden met de hoop dat mijn menstruatie zou uit blijven. Hormonaal is hij heel licht, dus qua stemmingswisselingen en depressief voelen geen last van gehad. Maar ik wordt om de 2 weken ongesteld voor een week lang! Ik hoop dat dit gaat afnemen, zo niet dan stap ik over naar een andere pil.

13-11-2017 | Vrouw | 37
desogestrel (0,075mg)
Na twee maanden gestopt. Ik bleef bloedverlies houden (bijna dagelijks). En haaruitval. Verder weinig bijwerkingen, maar wel erg slecht humeur.

25-10-2016 | Vrouw | 31
desogestrel (0,075mg)
Op advies van de gyn gekregen ter preventie van migraine. En als anticonceptie. Migraine verminderde inderdaad. Maar ik voel mij alsof ik zwanger ben, zelfs mijn bekkenklachten die ik tijdens de zwangerschap had komen terug, En dan die pukkels Van die pijnlijke onderhuidse pukkels. Ik ga stoppen met deze pil. Gelukkig is mijn gezin compleet en kiest mijn man voor de [lees meer...]definitieve oplossing.

21-05-2023 | Vrouw | 34
desogestrel (0,075mg)
Ben helaas door deze pil heen zwanger geworden. Niet ziek, geen antibiotica etc. Niet betrouwbaar genoeg pas op! Buiten dit was het voor mij super. Geen klachten meer, migraine weg en niet meer ongesteld.

02-02-2023 | Vrouw | 29
desogestrel (0,075mg)
Ik kreeg deze pil ivm geven borstvoeding. Mocht na keizersnee periode niet zwanger worden. Had goede melk productie eerder te veel dan te weinig. Na 3 pillen cerazette borstboeding bijna weg. Meteen gestopt. Met behulp van een vrijwilliger van borstvoedingsorganisatie en heel veel gedoe en stimuleren kwam mijn b.v. weer terug. Zij vertelde dat ze deze bijwerking vaker tege[lees meer...]n komt maar het staat niet in de bijsluiter. Voelde me heel verdrietig en bedrogen.

20-01-2021 | Vrouw | 33
desogestrel (0,075mg)
Enorm last van stemmingswisselingen, doorbraakbloedingen (6weken aan een stuk ongesteld) en een slechtere huid (last van puistjes), vetter haar. Na 2 maanden gestopt, wat een opluchting! Voel me véél beter.