Ervaringen met Evra (pleister)

Menstruatiepijn (3 meningen)

16-05-2017 | Vrouw | 31
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ontzettend fijn en makkelijk in gebruik. 1x per week een pleister plakken, ik vergat voorheen regelmatig om een pil te slikken nu nooit meer. Gebruik Evra nu al meer dan 10 jaar en heb nooit geen bijwerkingen of klachten. Niemand ziet de pleister en hij blijft goed zitten onder de douche of tijdens het zwemmen. Inmiddels ook 1x 1,5 jaar gestopt omdat we graag een kindje wi[lees meer...]lden. Stoppen ging goed, nergens geen klachten gehad. Het duurde wel lang voordat we zwanger waren, op advies van de huisarts 6 maanden gestopt met de pil voordat we het gingen proberen. Inmiddels een gezonde dochter gekregen en weer begonnen met de Evra pleister. Ik raad het iedereen aan!

30-04-2017 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik heb de evra pleister bijna 3 maanden gebruikt. In het begin al veel misselijk, pijnlijke borsten etc. Na 1 tot Anderhalve maand werden de bijwerkingen steeds erger. Kon op een gegeven moment alleen nog maar brood eten, warm eten kon ik niet meer verdragen, veel bij huisarts geweest. Gastroscopie en echoscopie gehad, bleek galstenen te hebben. Alles opgelost, galstenen w[lees meer...]eg. Nu een half jaar laten blijf ik nog steeds met klachten lopen, eten gaat vaak nog steeds lastig, veel zuur branden en (smaak van) eten dat tijdens boeren omhoog komt, neiging tot overgeven en maagpijn. Ondertussen al ik weet niet hoe vaak bij dokter geweest en bloed laten prikken nog steeds geen duidelijke uitslag. Heel de evra pleister heeft mn lichaam in de war geschopt!

10-10-2016 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik plak deze voor de 1e keer hij zit er bijna een week op maar ben heel erg emotioneel hadden jullie dat ook ? Ik ben naar de pleister gegaan omdat de pil niet werkte .

16-09-2016 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik heb de pleister nu een maand in gebruik, hiervoor heb ik heel lang niets gebruikt nadat de pil en de nuvaring ervoor zorgden dat ik altijd bleef bloeden. Ik heb nog geen tussentijds bloedverlies gehad en dat is iets bijzonders voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik de pleister aan de dure kant vind, maar het werkt en ik heb geen bijwerkingen.

28-07-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/norelgestromin (600/6/6mg)
Toen ik jonger was (zo'n 14 jaar) had ik heel erg veel last van Acne. De huisarts heeft me toen de Marvalon pil voorgeschreven omdat deze ook tegen puistjes zou helpen. Ik heb de pil bijna 10 jaar gebruikt, maar merkte de laatste 2 jaar van mijn gebruik dat ik steeds misselijk werd na het nemen van de pil. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik de pil niet eens meer [lees meer...]doorgeslikt kreeg omdat ik zo op zag tegen dat misselijke gevoel. Ik heb toen met de huisarts verschillende anticonceptie opties besproken en kwam toen bij de Evra pleister uit. Ik ben zeer tevreden. De eerste paar maanden had ik veel last van doorbraakbloedingen. Ik denk dat mijn lichaam nog een beetje aan de pleister moest wennen. Nu na ongeveer 1,5 jaar gebruik heb ik eigenlijk nooit meer last van een doorbraakbloeding. De pleister blijft goed plakken, zelfs met douchen. Alleen als je een hele dag gaat zwemmen moet je hem soms even in de gaten houden. Ik plak de pleister altijd op mijn buik, precies onder mijn onderbroekrand, zo ziet eigenlijk niemand dat je een pleister op hebt. Ik krijg de laatste weken alleen wat last van een gevoelige huid rondom de pleister, dus ik zit wel al een tijdje te denken om de pleister even op een andere plek te plakken.

08-04-2015 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norelgestromin (600/6/6mg)
Ik gebruik nu 4 jaar EVRA pleisters en heb nooit ándere anticonceptie gebruikt omdat ik geen pilletjes kan slikken en omdat ik nogal kleinzerig ben. In het begin plakte ik het op mijn bovenarm maar in ze zomer zag je dan een een wit vierkant op je bovenarm, en kreeg rode uitslag. Dus ben hem op mijn bil gaan plakken. heb soms wel jeuk rondom de pleister,maar voor de rest w[lees meer...]erkt ie top. Ben er gelukkig nooit zwanger door geworden.

15-06-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb een periode evra gebruikt en over het algemene was ik zeer tevreden. Mijn menstruatie viel goed mee maar ik ben toch naar de nuvaring overgestapt voor het gebruiksgemak. Hoewel ik nu zie dat het eigenlijk een domme fout was. Ik ben zeker van plan om evra terug te gebruiken. Ik had daarvan veel minder bijwerkingen dan van de nuvaring!

05-06-2013 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik gebruik de Evra pleister nu 7 jaar en ben zeer tevreden. Het is makkelijk is gebruik, ik plak hem op mijn bil zodat zelfs in de zomer niemand ziet dat ik de pleister gebruik. Ik ben in 7 jaar nog nooit zwanger geraakt. Daarvoor wel 3 keer met een andere anti-conceptie