Ervaringen met Evra (pleister)

ethinylestradiol/norelgestromin

Menstruatiepijn (3 meningen)

10-10-2016 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik plak deze voor de 1e keer hij zit er bijna een week op maar ben heel erg emotioneel hadden jullie dat ook ? Ik ben naar de pleister gegaan omdat de pil niet werkte .

23-12-2017 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik maak al ongeveer 5 jaar gebruik van de evra pleister en ik heb er nooit echt problemen mee gehad. Op het begin was het even uitvogelen wat de beste plek was om hem te plakken, maar voor mij werkt op mijn onderbeen toch het beste! Het enige waar ik wat problemen mee heb is dat ik doorbloedingen heb als ik mijn stopweek probeer over te slaan, verder bijna geen last!

08-04-2015 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/norelgestromin (600/6/6mg)
Ik gebruik nu 4 jaar EVRA pleisters en heb nooit ándere anticonceptie gebruikt omdat ik geen pilletjes kan slikken en omdat ik nogal kleinzerig ben. In het begin plakte ik het op mijn bovenarm maar in ze zomer zag je dan een een wit vierkant op je bovenarm, en kreeg rode uitslag. Dus ben hem op mijn bil gaan plakken. heb soms wel jeuk rondom de pleister,maar voor de rest w[lees meer...]erkt ie top. Ben er gelukkig nooit zwanger door geworden.

16-06-2021 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik stapte van de gewone combinatiepil over op de Evra-pleister, omdat ik regelmatig vergat om de pil op hetzelfde tijdstip in te nemen. De pleister heeft dezelfde bijwerkingen als de combinatiepil. Er zijn bepaalde plekken waar je de pleister niet mag plakken, zoals je borsten bijvoorbeeld. Dit deed ik dus ook niet. Ik plakte 'm meestal op mijn arm of buik. De pleister lie[lees meer...]t daar na het verwijderen echter een heel rode geïrriteerde plek achter. Het duurde wel drie weken voor dit helemaal verdwenen was. Na een paar maanden gebruik had ik dus allemaal van die geïrriteerde plekken op mijn huid. Bovendien jeukte het heel erg op de plek waar de pleister zat. Dat vond ik een groot nadeel, dus ben ik weer terug gegaan naar de pil. Als je huid niet zo reageert als die van mij, is het denk ik een heel fijn alternatief voor de pil.

28-11-2022 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Na jaren aan de "normale" pil en veel bijwerkingen daarvan, omdat ik erg gevoelig ben voor hormonen de pleister een kans gegeven. En wat een uitkomst! Na 6 jaar gebruik kan ik wel zeggen dat dit de beste optie is als je zo weinig mogelijk hormonen wilt binnenkrijgen maar wel een een anticonceptie wilt.

05-08-2020 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Bij de donkere huidskleur kan je van de pleister een donkere afdruk achterhouden. Het vervaagt heel langzaam door middel van je huid goed hydrateren door crème etc aan te brengen op je huid. Eerste 3 maanden van gebruik: last van gevoelige borsten (cupmaat werd 2x groter) en hoofdpijn. Na de 3 maanden soms nog last van gevoelige borsten. Geen hoofdpijn meer. Wel een lager[lees meer...] libido gekregen en af en stemming wisselingen . De pleister maakt je huid droog nadat je het op een andere plek plakt, en het houd een afdruk achter wat heel langzaam weg gaat. Nog nooit gelezen dat andere daar last van hebben, maar ik heb wel een donkere huidskleur. De eerste paar maanden moet je een goeie en fijne plek voor je zelf uitvinden waar je het beste kan plakken zonder dat die los raakt. Ik doe het iets boven mijn bil/onder rug. Ik raad deze anticonceptie zeker aan. Bij elke anticonceptie heb je wel bijwerkingen, en ik moet zeggen dat ik er niet veel last van heb. De bijwerkingen die ik heb aangegeven zijn prima om mee te leven en niet ernstig, alleen die afdruk die achtergelaten word vind ik wel vervelend. Niet veel mensen weten van deze vorm van anticonceptie en ik vind het een hartstikke goede methode.

15-06-2013 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/norelgestromin
Ik heb een periode evra gebruikt en over het algemene was ik zeer tevreden. Mijn menstruatie viel goed mee maar ik ben toch naar de nuvaring overgestapt voor het gebruiksgemak. Hoewel ik nu zie dat het eigenlijk een domme fout was. Ik ben zeker van plan om evra terug te gebruiken. Ik had daarvan veel minder bijwerkingen dan van de nuvaring!

24-05-2018 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
De pleister blijft goed zitten, ook gewoon tijdens het douchen. Er blijft stof van je kleding omheen plakken maar dat vond ik niet storend. Ik plakte hem altijd op mijn bil. Ik ben er na 1.5 maanden mee gestopt omdat ik 1 erge bijwerking kreeg. Mijn borsten deden erg zeer en zwelden helemaal op. Dit gebeurde na 1 week, en in de stopweek zwakte het pas weer af. In de twe[lees meer...]ede maand begon dit dus weer, dus ben ik er na 2 weken mee gestopt en weer terug naar de pil gegaan.

30-04-2017 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik heb de evra pleister bijna 3 maanden gebruikt. In het begin al veel misselijk, pijnlijke borsten etc. Na 1 tot Anderhalve maand werden de bijwerkingen steeds erger. Kon op een gegeven moment alleen nog maar brood eten, warm eten kon ik niet meer verdragen, veel bij huisarts geweest. Gastroscopie en echoscopie gehad, bleek galstenen te hebben. Alles opgelost, galstenen w[lees meer...]eg. Nu een half jaar laten blijf ik nog steeds met klachten lopen, eten gaat vaak nog steeds lastig, veel zuur branden en (smaak van) eten dat tijdens boeren omhoog komt, neiging tot overgeven en maagpijn. Ondertussen al ik weet niet hoe vaak bij dokter geweest en bloed laten prikken nog steeds geen duidelijke uitslag. Heel de evra pleister heeft mn lichaam in de war geschopt!

27-01-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Gebruik dit anticonceptie middel sinds mijn 15 jaar omdat ik moeite had met pillen slikken (dus nu +/- 9 jaar). Ideaal!

16-09-2016 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik heb de pleister nu een maand in gebruik, hiervoor heb ik heel lang niets gebruikt nadat de pil en de nuvaring ervoor zorgden dat ik altijd bleef bloeden. Ik heb nog geen tussentijds bloedverlies gehad en dat is iets bijzonders voor mij. Ik moet wel zeggen dat ik de pleister aan de dure kant vind, maar het werkt en ik heb geen bijwerkingen.

28-07-2015 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/norelgestromin (600/6/6mg)
Toen ik jonger was (zo'n 14 jaar) had ik heel erg veel last van Acne. De huisarts heeft me toen de Marvalon pil voorgeschreven omdat deze ook tegen puistjes zou helpen. Ik heb de pil bijna 10 jaar gebruikt, maar merkte de laatste 2 jaar van mijn gebruik dat ik steeds misselijk werd na het nemen van de pil. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ik de pil niet eens meer [lees meer...]doorgeslikt kreeg omdat ik zo op zag tegen dat misselijke gevoel. Ik heb toen met de huisarts verschillende anticonceptie opties besproken en kwam toen bij de Evra pleister uit. Ik ben zeer tevreden. De eerste paar maanden had ik veel last van doorbraakbloedingen. Ik denk dat mijn lichaam nog een beetje aan de pleister moest wennen. Nu na ongeveer 1,5 jaar gebruik heb ik eigenlijk nooit meer last van een doorbraakbloeding. De pleister blijft goed plakken, zelfs met douchen. Alleen als je een hele dag gaat zwemmen moet je hem soms even in de gaten houden. Ik plak de pleister altijd op mijn buik, precies onder mijn onderbroekrand, zo ziet eigenlijk niemand dat je een pleister op hebt. Ik krijg de laatste weken alleen wat last van een gevoelige huid rondom de pleister, dus ik zit wel al een tijdje te denken om de pleister even op een andere plek te plakken.

28-05-2022 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Zelf gebruik ik de EVRA pleister al iets meer dan 2 jaar. Qua gebruik erg fijn. Elke week een nieuwe pleister. Heb voorheen een spiraal gehad en was aan de pil, maar deze middelen waren niet voor mij weggelegd ivm extreme moodswings vandaar dat ik iets anders wilde proberen. Wat betreft bijwerkingen heb ik af en toe last van gespannen borsten. Ook merk ik dat qua hormonen [lees meer...]het mijn emoties versterkt. Het maakt mij extra blij, extra verdrietig, extra angstig etc. Maar minder last van moodswings tov andere anticonceptie. In tegenstelling tot andere gebruikers heb ik een erg hoog libido gekregen. (Voorheen ook een hoog libido). Vooral voor vrouwen met mentale problemen zou ik goed nadenken en kijken welk anticonceptiemiddelen bij je past.

13-07-2023 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Alleen maar klachten. Gigantisch veel migraine, toename clusterhoofdpijnen, constant pissig en moe, wazig zien.. dit nooit meer

23-10-2019 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Ik was erg blij met deze pleister. Er zitten weinig hormonen in en het is regulerend. Echter heb ik zins een aantal maanden totaal geen behoefte meer aan seks. Het kan mij echt gestolen worden. Hopelijk gaat dat nog weg. Verder ben ik tevreden.

13-06-2018 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/norelgestromin (600ug/6mg)
Erg teleurstellend. Ik heb een getinte huidskleur en je ziet de grote lichtroze/huidskleurige pleister behoorlijk goed zitten. Ik vind het discriminerend dat de fabrikant van dit middel alleen licht roze huidskleurige pleisters heeft gefabriceerd. Je zou denken dat men inmiddels wel weet dat er meer huidskleuren bestaan dan alleen blank. Ik zou namelijk ook graag een niet [lees meer...]te opvallende pleister willen dragen. Naast dat je het door het kleurverschil met mijn huid erg goed ziet zitten, is de pleister behoorlijk groot. Het is tijdens warm weer bijna onmogelijk het onopvallend te dragen. Vooral niet in bikini.