Norlevo

levonorgestrel oraal

20-06-2019

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik heb (helaas) verschillende keren de map gebruikt en elke keer ben ik helemaal van de wereld: ontzettend last van pms, hoofdpijn, stemmingswisselingen, extreem moe en veel buikpijn. Deze keer de pil op dag 17 (cyclus van 28 dagen) geslikt, wanneer mijn eisprong was is niet helemaal duidelijk, maar in ieder geval was die al geweest (rond 14-15 dag). Ik twijfel nu of het u[lees meer...]berhaupt wel gaat werken aangezien de map de eisprong zou moeten uitstellen, wat in dit geval dus niet kan. Ik ben benieuwd of ik ongesteld ga worden, maar het is in ieder geval de laatste keer dat ik de map slip, voel me een potje ellende!
29-04-2019

Norlevo (levonorgestrel oraal)

- Op zaterdag 23 maart 2019 heb ik onbedoeld onbeschermd seks gehad (condoom gescheurd). Dit was 3 dagen voor mijn “verwachte” eisprong. - De volgende ochtend (binnen 24 uur) een morning-afterpil genomen - De week erop, zaterdag 30 maart 2019 eerst bruine afscheiding, daarna helderrood bloedverlies. Dit hield 3 dagen aan. Het was iets minder dan een normale ongesteldhei[lees meer...]d (laten we zeggen: matig bloedverlies), maar waarschijnlijk geen innestelingsbloeding. - Twee weken later zou ik eigenlijk ongesteld moeten worden. Mijn menstruatie bleef uit. Het enige wat ik had was heel lichtroze bloedverlies (het was alleen te merken bij het plassen, lees: afvegen). Ik had verder ook geen buikkrampen, zoals ik dat normaal wel heb. Ik ben nu dus 16 dagen “overtijd”. Mijn menstruaties zijn altijd wel regelmatig geweest tot nu toe. Ruim een maand na gebruik heb ik nog steeds last van dat ik erg emotioneel ben (ik kan zomaar in huilen uitbarsten) en ik heb heel veel last van pukkeltjes. Af en toe ben ik misselijk en vermoeid. Ik dacht aan een zwangerschap, maar een test gaf “negatief” aan. Door mijn emotionele instabiliteit was ik erg beperkt in mijn doen en laten. Ik zal deze MAP nooit meer gebruiken door al deze bijwerkingen, ik wist niet dat het zo heftig zou zijn, ik vind het verschrikkelijk!
01-02-2019

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Binnen 1 uur ingenomen en dat is 2 dagen voor verwachte eisprong. Matige krampen en bijwerkingen. Echter wel zwanger. Werkt dus niet altijd.
16-12-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

De ochtend na de gemeenschap heb ik deze pil geslikt. Helaas is de betrouwbaarheid van het medicijn tegengevallen en heeft het een zwangerschap niet kunnen voorkomen. Ik heb buiten het gebrek aan werking geen bijwerkingen gehad.
15-07-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik heb de pil ingenomen terwijl ik niet in me vruchtbare dagen zit maar voor de zekerheid. Kan iemand mij vertellen wanneer ik dan ongesteld wordt? Ik heb een cyclus van 31 dagen en heb de pil genomen op dag 15.
27-03-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Nadat ik onveilig seks heb gehad, ben ik toch maar de NorLevo gaan halen voor de zekerheid. Ik slik mijn pil altijd, maar mijn moeder is erg vruchtbaar, dus ik dacht.. misschien ben ik dat ook. Ik kwam dus op deze site met al deze reacties en het maakte mij ontzettend bang! Ik kan er niet tegen als er iets ‘niet normaals’ met mijn lichaam gebeurd en krijg dan paniekaanvall[lees meer...]en. Nadat ik een uur heb lopen twijfelen of het nou wel of niet moest innemen, heb ik het toch gedaan, want abortus plegen is natuurlijk veel erger. Ik was zo bang voor de bijwerkingen, maar ik heb hier totaal geen last van gehad! Ik was de eerste twee/drie dagen alleen wat licht in mijn hoofd en was wel extra emotioneel, maar dat was echt niks vergeleken met wat ik hier allemaal gelezen heb. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, dus dat betekent dat het heeft gewerkt! (als het nodig was geweest) Ik ben erg tevreden over dit product
13-02-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Bijsluiter klopt niet! Mijn klachten begonnen pas na 3 dagen toen ik gad ingenomen!! Zo n heftige buikkrampen nog nooit ervaren maar ja beter dit dan evt zwanger!! Bijsluiter moet echt aangepast worden!!
08-02-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na vele horrorverhalen te hebben gelezen op allerlei fora heb ik deze MAP uiteindelijk toch ingenomen. Ik heb bijna nergens last van gehad behalve 3 kortdurende hevige buikkrampen ongeveer 15-30 min na inname van de MAP. Omdat ik ziek was merkte ik niet zo veel van de bijwerkingen maar op de 4de en 5de dag was ik extreem moe. Na 5 min fietsen moest ik even aan de kant st[lees meer...]oppen om wat bij te komen. Ik dacht dat ik het niet meer zou redden tot thuis. Verder heb ik de MAP samen met een antibioticakuur en een kruid (dong quai) ingenomen en was bang dat deze het effect van de pil te niet zou doen (volgens de bijsluiter niet). Op de 5de dag ben ik ongesteld geworden (2 weken eerder). Zo te zien heeft het gewerkt.
03-02-2018

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik nam dit ooit al en werd niet zwanger. Nu laatst nam ik het weer omdat de timing niet goed zat om zwanger te worden. Ik had sex op dag 11 en nam de pil op dag 13. Beetje nipt. Ik kreeg amper bijwerkingen, maar ben op dag 16 toch wat misselijk. Ik heb ook al last van de menstruatiehormonen, ik zweet veel, en soms ben ik onverzadigbaar in bed, wat niet leuk is als je nog n[lees meer...]iet eens samenwoont. Volgens de apotheker is het echt een hormonenbom maar ja dan moeten ze het op voorschrift geven he als ze toch zo bezorgd zijn. Ik kan zelf wel extra progesterone gebruiken, maar dit is wel een synthetische vorm, misschien is die niet zo goed.
21-10-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na onveilige gemeenschap gehad te hebben rond mijn eisprong, heb ik deze MAP genomen. De eerste dagen geen last van bijwerkingen gehad. Na een week kreeg ik een vervelende bloeding met veel krampen waarna ik ook veel bloedstolsels verloor. Voor de zekerheid vandaag een zwangerschapstest gedaan die gelukkig negatief bleek. De pil heeft gelukkig zijn werk gedaan! Ik ben zeer[lees meer...] tevreden. De bloeding was heel naar, maar ik besef me goed dat ik gebruik heb gemaakt van een noodmiddel en dat dergelijke bijwerkingen er dan bijhoren.
22-08-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na alle horrorverhalen hier op de site, begon ik het ook warm te krijgen. Ik heb de pil binnen 12 uur na de onveilige sex ingenomen ( 1 dag voor mijn eisprong). Ik vreesde voor de effectiviteit van de pil, maar ik ben ongesteld geworden netjes op tijd ook nog. Je weet dat er bijwerkingen zijn, maar het is daarom ook een noodoplossing.
28-06-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Ik had het medicijn moeten halen omdat ik heel stom zonder condoom gevreeën heb. 3 uur na het vrijen in genomen, ik werd er op het eerste moment niet echt misselijk van tot de volgende dag. Ik kon mijn bed niet meer uit komen en ik had het gevoel dat ik moest overgeven en dat heel de dag door ook erge last van buikpijn. Rond de avond werd ik ineens heel emotioneel, ik gin[lees meer...]g ineens huilen en over allemaal dingen denken wat als enzovoort. Zag in de bijsluiter dat het maar 2 dagen zou duren, maar het is al dag 5 voor mij en ik heb nu ook nog steeds last van bloedverlies, het is niet normale menstruatie bloed het is een beetje bruin en vies en het komt in kleine beetjes.
23-03-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na al die verhalen op internet was ik bang om de morning after pil in te nemen, aangezien mijn lichaam sterk reageert op medicijnen e.d. Echter heb ik hem nu 5 dagen geleden ingenomen en nog geen seconde last gehad van kwaaltjes. Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen, maar ik denk dat het wel goed zit.
18-01-2017

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Na een leuk avondje de dag erna toch maar voor de zekerheid gehaald, sinds dat ik de pil niet slik en ik niet meer zeker wist of we nou een condom gebruikt hadden of niet ( jaa het was ene van zo'n avonden haha..) binnen 12 uur geslikt en daarna iets gedaan wat je dus absoluut niet moet doen, verhalen gezocht op het internet. Ik heb mezelf echt helemaal gek gemaakt, van bi[lees meer...]jwerkingen tot toch zwanger zijn etc etc. Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en nadat ik er eigenlijk al van vertuigd was dat ik zwanger was, 1 dag later dan normaal ongesteld geworden. Op internet zijn meestal overwegend negatieve recenties te vinden, van de overwegende positieve ervaringen zie je helaas minder... maar vooral niet te druk maken dus!
17-11-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

30e condoom gescheurt, 30 op 31 eisprong gehad (deze voelde ik) de 1e norlevo geslikt. Misselijk, buikkrampen en koorts na inname. 2 weken later elke dag misselijk en 4 positieve zwangerschspstesten. Dus als je norlevo neemt na je eisprong werkt deze niet. Ik denk dat dat duidelijker in de bijsluiter moet.
26-09-2016

Norlevo (levonorgestrel oraal)

Norlevo morning after pil ingenomen nadat het condoom na de seks was afgegleden. Voor de zekerheid toch maar de morning after pil gehaald. De dag na het innemen kwam er een menstruatie op gang. Een paar dagen later werd ik erg emotioneel en en kreeg ik een sterke behoefte aan chocola, dat heb ik nu (op dag 5 na het innemen) nog steeds. Ook zin om vroeg naar bed te gaan. Zo[lees meer...] erg heb ik het zelfs niet tijdens mijn normale menstruatie, dus er zal wel het een en ander in gang gezet zijn.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum