Ervaringen met Norlevo

20-07-2014 | Vrouw | 25
levonorgestrel oraal
In mijn situatie? Gelukkig, na 5 dagen over tijd, paniek, angst (bedankt, internet!) en 4 zwangerschapstesten, is mijn menstruatie dan ook aangebroken na twee weken van frustrerende bijwerkingen door de MAP. Ik heb behoorlijk wat bijwerkingen van de MAP gehad (vermoeidheid, lage rugpijn, extreme krampen), maar dit alles was het meer dan waard. Houd je hoofd koel. Kijk [lees meer...]naar de feiten en niet naar ervaringen van anderen online. Ben je over tijd? Raak niet meteen in paniek want dat kan wel degelijk door de MAP komen (net als bij mij). Doe een zwangerschapstest, herhaal indien nodig: vertrouw je het niet? Bel de apotheker of de huisarts. Vermijd het online zoeken naar verhalen... want je krijgt alleen maar shit op je bord.

26-05-2014 | Vrouw | 32
levonorgestrel oraal
Ik heb de norlevo pil binnen 10 uur ingenomen na onbeschermd vrijen. De eerste dag geen last van bijwerkingen, tweede dag last van misselijkheid en buikpijn. Aan de hand van deze bijwerkingen dacht ik dus dat de pil zijn werk deed. Toen mijn menstruatie uitbleef toch maar een zwangerschapstest gedaan. Hartstikke positief. Ik kon het niet geloven! Zeer kleine kans op zwan[lees meer...]gerschap stond er in de bijsluiter..niet dus. Norlevo map werkt niet en geeft je geen garantie. Ik ben niet te zwaar, bij de apotheek stond een briefje dat de pil bij overgewicht verminderd zou werken.

15-11-2013 | Vrouw | 16
levonorgestrel oraal
Nu een week geleden hadden mijn vriend en ik een ongelukje, het rubbertje scheurde. Ik heb de prikpil (depo-provera) wel al anderhalf jaar, maar omdat we nog jong zijn wilde we het zekere voor het onzekere nemen en nog geen 48 uur later nam Norlevo. Pas 2 uur na inname begon ik misselijk te worden, opvliegers en hoofdpijn te krijgen, ik ben maar gaan slapen in de hoop da[lees meer...]t het overging. De dagen erna was het er wel nog maar niet heel ernstig, alleen nu, bijna een week verder, stort ik in van de buikpijn echt zó erg dat ik ervan ga huilen, continue opvliegers, en hang ik minstens 2x per dag boven de wc over te geven. Ik ben dus echt geen aansteller maar ik begin ontzettend bang te worden. Door de prikpil word ik niet ongesteld en nu moet ik dus gewoon nog 3 weken wachten tot ik een betrouwbare zwangerschapstest uit kan voeren...

29-06-2013 | Vrouw | 29
levonorgestrel oraal
Mijn eerste keer gebruik van de norlevo was na de bevalling van de eerste, er ging wat mis met condoom dus besloot meteen de map te halen en nam deze binnen 4 uur na gemeenschap. Ik had nergens last van geen bijwerkingen enz..mijn menstruatie moest komen maar voelde niks van pms klachten en die heb ik altijd. Ik deed gewoon puur op gevoel een test en zwanger! Ik schrok me [lees meer...]kapot. Gyneacoloog had geen verklaring hiervoor, het moest zo zijn blijkbaar zo hebben wij het voor ons kunnen accepteren. 2e keer gebruikt puur uit voorzorg vanwege spiraal die uit baarmoeder was ontsnapt en geen bijw gehad en niet zwanger gelukkig. Ik denk dat het heel persoonlijk is hoe iemands lichaam erop reageert. 100% is hij echt niet maar dat is geen enkel anticonceptiemiddel ondanks goed gebruik.

14-06-2013 | Vrouw | 34
levonorgestrel oraal
Na een ongeluk met condoom, heb ik binnen 12 uur Norlevo genomen. Toch ben ik zwanger geraakt. Hoewel ik hierna nooit had gedacht dat dit mij zou overkomen, kwam ik ineens voor de gedwongen keuze wel/geen abortus. Ik heb gekozen voor abortus, aangezien het nooit mijn bedoeling/wens is geweest om zwanger te raken. Norlevo zou zogenaamd innesteling voorkomen, maar dat is wa[lees meer...]t mij betreft dus absoluut niet waar. Mijn advies: doe zo snel mogelijk een zwangerschapstest, of laat een noodspiraal plaatsen. Zie een lichte bloeding niet aan voor lichte menstruatie, want dit kan een innestelingsbloeding zijn (hier had ik nog nooit van gehoord, maar nu weet ik helaas wat het is). Ik ben helemaal niet misselijk geweest, vandaar dat ik niet direct zenuwachtig werd toen mijn 'echte' menstruatie uitbleef. Hierdoor heb ik pas na 4,5 week een test gedaan. Gelukkig dat je in Nederland dan toch nog geholpen kunt worden op andere manieren, maar op Norlevo kan ik dus niet meer vertrouwen.

27-05-2013 | Vrouw | 28
levonorgestrel oraal
Het condoom was gescheurd donderdagochtend, heb norlevo ingenomen vrijdagmiddag. Ben precies op tijd ongesteld geworden namelijk die dinsdag daarop. Het is de 2e x in een aantal jaar dat ik dit middel heb gebruikt, en beide keren effectief. Heb wel bijwerkingen gehad namelijk duizelig, misselijk en opvliegers. Daar heb ik beide keren last van gehad, het bleef ongeveer ee[lees meer...]n week aanhouden.

14-04-2013 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal
Had geen hoofdpijn, duizelijkheid, buikpijn of gespannen borsten. Wel heel erge PMS sipmpomen buiten gewende periode. dat ervoer ik als heel ongenaam, zelfs ernstig. Mijn conclusie, nix mis met de medicijn maar voor mij nooit meer vrijen zonder condom!!

07-04-2013 | Vrouw | 20
levonorgestrel oraal
Gescheurd condoom, slikte wel de pil maar was er niet helemaal zeker van hoe goed ik die pil had geslikt. Was erg nerveus voor de bijwerkingen maar op wat opvliegers en chagrijnigheid viel alles wel mee. En ik zit hier nu zonder zwangerschap. Niet op vertrouwen als anti conceptie, maar kan denk ik wel baten bij een ongeluk.

12-03-2013 | Vrouw | 21
levonorgestrel oraal
de dag zelf toen ik het innam, heb ik er geen last van gehad en de dagen erna ook niet. Maar toen mijn menstruatieperiode eraan kwam kreeg ik een week ervoor hevige buikpijn (onderaan), was ook meer moe en had meer last van hoofdpijn.

16-11-2012 | Vrouw | 28
levonorgestrel oraal
Norlevo heeft zn werk niet gedaan, Ben toch zwanger geworden en het is wel uiteindelijk een miskraam geworden.

20-07-2012 | Vrouw | 35
levonorgestrel oraal
Helaas heeft de Norlevo niet zijn werk gedaan waar ik hem voor gehaald had en ingenomen heb. Twee dgn erge last van hoofdpijn, misselijk, buik en rugpijn. En uiteindelijk bleek dat ik alsnog zwanger was. Nu dus een hele lastige keuze te maken. Ik hoop voor andere gebruikers dat jullie dit bespaart blijft. De huisarts en gyn waren ook zeer verbaasd. Wonder der natuur werd m[lees meer...]e verteld.

15-05-2012 | Vrouw | 27
levonorgestrel oraal
Bijna geen bijwerkingen.Twee nachten slecht geslapen maar verder niks! Nu nog wachten op mijn eerst volgende menstruatie......

24-04-2012 | Man | 21
levonorgestrel oraal
Ik was gelukkig de dag na het innemen vrij. Ik was zo down en depri. Me lichaam voelde zwaar en ik was ontzettend moe en emotioneel. (door de hormonen). Daar heb ik een goed medicijn op gevonden. Zet een heerlijke drama film op en huil lekker alle hormoontjes eruit. 'S avonds was ik alweer een stuk vrolijker! Ik heb trouwens geen last gehad van krampen, bloedingen of mi[lees meer...]sselijkheid.

30-03-2012 | Vrouw | 27
levonorgestrel oraal
Ik heb de morning after pil gebruikt, nu ben ik toch zwanger. Onbetrouwbaar!!!

17-01-2012 | Vrouw | 37
levonorgestrel oraal
Na inslikken geen last. De dag erna. Moe en pijn in de buik. Soort mentruatiepijn.

23-11-2011 | Vrouw | 14
Bang voor zwangerschap