Ervaringen met T-Safe

buikklachten

06-08-2015 | Vrouw | 20
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb nu meer dan 3 jaar geleden de T-Safe laten plaatsen en ik ben er zeer over te spreken! Ik was destijds 17, maar het zetten was hoogstens een paar seconden even vervelend. Vantevoren natuurlijk wel pillen gekregen, en die hebben zijn werk goed gedaan. Wat betreft heftigere menstruatie; helemaal geen last van gehad. Niet dat ik me kan herinneren in ieder geval. Mijn p[lees meer...]eriode was sowieso al niet heel erg; nooit echt krampen of hevige bloedingen. Ik dacht dat door het plaatsen van het spiraaltje dat wel zou veranderen, maar dat is dus gelukkig niet gebeurd. Oh, en niet zwanger geraakt natuurlijk ;p

09-05-2015 | Vrouw | 18
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb gisteren de T-safe laten plaatsen in het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Ik wilde graag overstappen van de pil op hormoonvrije anticonceptie en kwam al snel uit bij een koperspiraaltje. Het laten zetten van het spiraaltje was minder pijnlijk dan verwacht (ik ben 18 jaar en heb geen kinderen), maar na het zetten voelde ik me even helemaal niet lekker. De gynaecologe [lees meer...]zei dat dit een natuurlijke reactie is van het lichaam omdat er toch iets dat lichaamsvreemd is wordt geplaatst. Ik heb de rest van de dag last gehad van iets wat leek op menstruatiekrampen, alleen dan aan een stuk door. Nu, de volgende dag, heb ik bijna nergens meer last van. Omdat ik het spiraaltje gisteren pas heb laten plaatsen, kan ik nog niks zeggen over de ernst van mijn ongesteldheid de komende tijd. Ik gebruik vandaag voor de laatste keer de pil, waardoor waarschijnlijk mijn eerste keer ongesteld zijn met spiraaltje wat minder erg zal zijn dan zonder pil. Over het algemeen ben ik heel blij dat ik deze stap heb genomen!

03-02-2015 | Vrouw | 25
koperhoudend spiraal
Ik heb deze spiraal gekozen op aanraden van mijn huisarts. Eerst wilde ik een gynefix, omdat ik daar zulke goede ervaringen op internet over had gelezen, maar mijn huisarts opperde dat ik de T-safe beter eerst even kon proberen, omdat die goedkoper is, makkelijker te zetten, en zeer effectief. Dat klopt allemaal en daarover ook geen klachten. Zoals bij elk spiraal is het b[lees meer...]elangrijk bij wie je het laat zetten- mijn huisarts nam de tijd voor me en dat scheelt veel. Nu heb ik wel erg last van bijwerkingen. Ik wil per se niets meer met hormonen, en heb liever de bijwerkingen van de T-safe dan van welke pil, ring of spiraal met hormonen dan ook, maar ben er niet 100% tevreden mee. Ik ben nog niet zwanger geweest. Ik heb vooral in de eerste paar dagen, maar ook buiten mijn ongesteldheid, erg veel last van ernstige krampen. Het doet dan zo'n zeer dat ik het bijna kan uitschreeuwen en ik misselijk word. Ik ben echt geen watje, maar die dagen kom ik niet zonder pijnstillers door. Daarnaast verlies ik heel veel bloed. Ze zeggen dat het normaal is dat je 10-15% meer bloed verliest met een spiraal, maar in dit geval is het echt wel 50% meer. Vooral in de eerste paar dagen lek ik veel door omdat ik zoveel bloed verlies. Daarnaast duren de menstruaties veel langer, soms wel 3 weken!!! Maar meestal rond de 8 à 9 dagen. Ik overweeg nu toch over te stappen naar de gynefix omdat dit soort klachten met dat spiraal minder zouden moeten zijn.

11-01-2015 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Sinds de plaatsing continue buikpijn, noem t lichte weeen, ik werd daar zo moe van en heel erg geirriteerd. Mijn menstruaties waren zeer heftig vooral de eerste 4 dagen, elk uur de grootste maat tampons nodig en maandverband waardoor ik elke maand weer aan een ijzerkuur zat vanwege bloedarmoede. Ook seks begon pijn te doen, hij is waarschijnlijk door de heftige menstruatie[lees meer...]s en de continue krampen naar beneden gezakt. Hij is na een half jaar gebruik verwijderd nadat mijn man 'm tijdens de seks voelde zitten. Ik bleek toen ook zwanger van onze derde kind. Ik zou m niemand aanraden.

10-11-2014 | Vrouw | 27
koperhoudend spiraal
Ik ben ontzettend tevreden over mijn t-safe! Ik ben zoooo blij dat ik me niet bang heb laten maken door de horrorverhalen. Ik heb het bij een casa kliniek laten zetten (echt een aanrader!). Het plaatsen was onder plaatselijke verdoving en was een fluitje van een cent. Ik heb helemaal geen pijn gehad en ben daarna zonder nog pijnstillers nodig te hebben gaan shoppen (ik heb[lees meer...] nooit een kind gebaard). Tuurlijk de eerste 2/3 weken had ik wel een beetje lichte bloedverlies, maar na mijn menstruatie met spiraal, wat overigens normaal en niet lang was, heb ik geen bloedverlies ertussendoor meer. ook heb ik nooit echt last gehad van krampen. Ik weet niet of ik tot de uitzonderingsgevallen behoor, maar ik wil vrouwen even meegeven dat een koperspiraal echt geen ramp hoeft te zijn. Het is zoveel beter dan als die chemische hormonen troep pillen etc.

13-03-2014 | Vrouw | 22
koperhoudend spiraal
Ik ben helemaal enthousiast over mijn koperspiraal. Het plaatsen ging prima met 800 mg ibuprofen en een paracetamolletje. De eerste paar dagen wat buikpijn gehad en het eerste half jaar nog wel wat meer bloedverlies tijdens de menstruatie plus nog wat meer krampen. Het duurt even voordat de baarmoeder de spiraal accepteert en veel vrouwen stoppen al te vroeg met deze vorm [lees meer...]van anticonceptie. Mijn menstruatie was na een half jaar weer helemaal op orde en ook de krampen tijdens mijn menstruatie zijn minimaal. Laat je goed informeren door, bij voorkeur, de gynaecoloog. Deze weet veel meer van verschillende soorten anticonceptie af dan bijvoorbeeld de huisarts. Laat je niet afschrikken door alle horrorverhalen, mensen delen nu eenmaal het liefst slechte ervaringen. Vandaar dat ik nu deze positieve ervaring opschrijf.

11-01-2014 | Vrouw | 19
koperhoudend spiraal
Geweldig, had ik deze stap maar eerder gemaakt. Na al eerder gemerkt te hebben dat ik zonder pil veel minder somber/vlak op het gebied van emoties ben, dacht ik dat het aan de hormonen lag. Toen ik dus weer anticonceptie wilde gaan gebruiken, wilde ik een koperspiraal. Dit werd toen door de dokter afgeraden omdat ik erg jong was en nog niet zwanger was geweest. Dit vond ik[lees meer...] zelf onzin maar de dokter heeft me overtuigd om de nuva ring te nemen ivm minder hormonen. Dit was opzich wel een prettige oplossing, maar ik kreeg vaak schimmelinfecties door de nuva ring. Toen toch gekozen voor het koperspiraaltje en ik voel me weer helemaal mezelf zonder hormonen. De enige nadelen zijn dat het zetten ongelooflijk pijn deed, en dat de 2de en 3de dag dat ik ongesteld ben erg veel pijn doen en dat ik veel bloedt. Maar ik slik liever 2 dagen per maand paracetamol dan 21 dagen in een maand hormonen. Ook blijft de t-safe 10 jaar zitten en heb ik hem gratis gekregen van de zorgverzekering, dus helemaal top.

12-11-2013 | Vrouw | 35
koperhoudend spiraal
Nu bijna vier maanden dit spiraal. Voorheen erg zware hormoonaanvallen voor mijn menstruatie. Ik was dan depressief, mijn man en kinderen konden niks goed doen en ik kon alleen maar huilen en schreeuwen. Vreselijk was dat. Voor de geboorte van onze tweede had ik dit nooit en ging ik fluitend door mijn cyclus. Had ineens ook zwaardere bloedingen. De pil was geen optie. Ik w[lees meer...]ilde en moest hormoonvrij. Tsafe leek ideaal. Het zetten viel alles mee en ik had nergens last van. Nu een kleine vier maanden verder voor het eerst ongesteld. Heftig. Kan niet zonder de hoogste dosis pijnstillers, werken lukt eigenlijk niet en ik loop leeg. Tampon en maandverband maar het lekt door. De hele dag door ontzettend veel buikpijn en ik wil alleen maar liggen. Bloeding begon heel rustig en sinds dag 4 is het niet normaal meer. Maakt me verdrietig, wat nu? Er weer uit? Voorlopig even doorbijten maar.

27-02-2013 | Vrouw | 40
koperhoudend spiraal
De koperspiraal deed zijn werk prima, maar ik werd er steeds heel hevig ongesteld van, meestal 10 dagen lang. Ik ging deze spiraal gebruiken, omdat er geen hormonen bij afgegeven worden. Maar omdat het hevige bloeden (met de bijbehorende natuurlijke hormonen) niet lekker combineerde met mijn bekkenproblemen ben ik toch overgestapt op de Mirena. Dat geeft heel weinig hormon[lees meer...]en af en ik word lekker niet meer ongesteld!

24-05-2012 | Vrouw | 23
koperhoudend spiraal
Zeer veel buikkrampen tijdens de menstruatie. ik moest elke dag van mijn menstruatie pijnstillers slikken omdat het anders niet te doen was. verder wel heel prettig om een normale cyclus te hebben met een koperspiraal

04-01-2020 | Man | 30
koperhoudend spiraal (300)
Dag allemaal, Ik heb de t safe nu 6 maanden en ik ben helemaal doorgedraaid ben totaal een andere mens geworden.ben een week gelukkig en de rest ben ik een lopende tijdbom die overal kan uitbarsten. Het begon eerst met veel bloedverlies wat ik al wist van te voren maar na 2 maanden begon het met me stemming te werken. Ik voel ook presies mij eirsprong en vanaf dat mom[lees meer...]ent begint de ellende eigenlijk last van migraine die slopend binnekomt pijn in de buik de rug. En zodra ik ongesteld ben voelt het alsof me benen verlamd raken. Ik heb 5 jaar terug ook meer dan 1 jaar koperspiraal gehad en die ook om deze redene eruit laten halen wat een opluchting was dat toen.maar de reden dat ik na 5 jaar weer een koperspiraal had laten plaatsen was omdat ik in de tussen tijd ben bevallen van 2de kindje en daarna van alles weer had geprobeerd de pil geprobeerd prikpil pleister kyleena spiraal niks werkt bij mij van alles wordt ik niet goed wel hormonen geen hormonen heb zo gevoelige lichaam. Maar van deze koper spiraal heb ik echt erge pms gekregen. Al vaak aangegeven aan gynacoloog me machteloos te voelen en een sterilisatie wil waar ze zelf geen voorstander van is. Deze maandag ga ik toch na de dokter om hem eruit te laten halen.ik ga niet me leven verpesten door de spiraal. En geloof jezelf en jij weet zelf het beste waar je lichaam tegen kan ofniet. Wat ik hierna moet doen of kan helemaal.geen flauw idee

09-11-2019 | Man | 25
koperhoudend spiraal (380)
2 weken terug de spiraal laten plaatsen. Het plaatsen deed bij mij echt zeer vooral dat met een tang me baarmoeder vast gepakt werd. Dacht ik dat de pijnlijke klaar was maar nee de spiraal moest er nog in.. En dat doet ook even paar seconde echt pijn! Daarna heb ik de gedurende dag krampen gehad, maar dat is heel normaal. Ik heb na die dag geen pijn kramp en of bloedver[lees meer...]lies gehad! Ieder lichaam reageert er anders op maar ik ben heel tevreden.

28-08-2018 | Man | 30
koperhoudend spiraal (300)
Ik heb de safe nu een kleine week en het is mij erg goed bevallen. De plaatsing deed erg veel pijn omdat mijn baarmoeder te klein zou zijn. Daarnaast heeft mijn huisarts weinig ervaring met het plaatsen van een spiraal. Na het inbrengen had ik last van buikkrampen, hevige bloedverlies en misselijkheid, maar gelukkig waren deze bijwerkingen niet zo hevig dat ik de hele dag [lees meer...]in bed moest liggen. Ik ben gewoon gaan werken. Hiervoor gebruikte de Yasmin en ik merk een groot verschil. Na 10 jaar eerst Diane en daarna de Yasmin pil gebruikt te hebben, voel ik me eindelijk weer mezelf. Ik voel me niet afgevlakt, energieloos en licht geïrriteerd. Ik ben zelfs wat afgevallen, door de Yasmin en Diane hield ik veel vocht vast. Ik merk dat mijn taille en heupen slanker zijn dan voorheen. En dit binnen een paar dagen!!! Mijn menstruatie was ook niet hevig en duurde ook niet langer dan wat ik gewend ben (4 dagen). Ik heb wel last van een vettige huid en acne. Een maand voor het plaatsen van T-safe ben ik gestart met de producten van Meditopics, namelijk de anti-bacteriële reiniger, Salicylzuur 2% en de gezichtslotion en ik heb hierdoor mijn acne onder controle. Als je ook last heb van acne, dan zou ik deze producten gebruiken. Echt een aanrader! En vergeet niet 2 tabletten Naproxen 2 uur voor het inbrengen van het spiraaltje te nemen. Het