Airflusal

salmeterol/fluticason

Astma (5 meningen)

20-11-2016

Astma

Ik gebruikte voorheen een Seretide diskus, erg tevreden over. Opeens kreeg ik van de apotheek Airflusal. Ik heb het een kans gegeven, maar ben er zeer ontevreden over. Volgens de apotheek is de werking precies hetzelfde, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik kreeg last van een hese stem en last van mijn keel. Met de Seretide diskus had ik daar nooit last van. Tevens was d[lees meer...]e Airflusal erg onprettig in het gebruik. Het tuutje waar het medicijn doorheen komt was niet fijn in gebruik, de inhalator was van slechte kwaliteit. Al met al was het geen fijn systeem. Ben blij dat ik mijn Seretide diskus weer heb. Wel jammer dat de apotheek hier heel moeilijk over doet.
18-09-2018

Astma

De apotheek heeft mij ongevraagd overgezet naar AirFlusal i.p.v. Seretide (die paarse). Sinds ik dit gebruik ben ik met de dag benauwder, alsof ik helemaal geen medicijnen meer gebruik. Super raar. Enige wat ik ervan merk is dat ik er extreme keelontsteking van krijg. Nu al de 3e keer in 9 maanden tijd. Momenteel ben ik al ruim een week uit de running, de vorige keer duur[lees meer...]der het in totaal 2 weken. Nu en ook de vorige keer was ik mijn stem helemaal kwijt. Verder heb ik non-stop zoveel keelpijn dat ik er zelfs meerdere keren per nacht wakker van word (van mijn geblaf en de pijn bij het slikken). Een nacht had ik oedeem rond mijn ogen, nog nooit zoiets meegemaakt, behalve door allergie. Ik had die keelontstekingen en toegenomen benauwdheid ook bij Fostex, maar wel minder heftig. Vraag me echt af wat ze hier hebben ingestopt als hulpmiddel. Misschien ben ik er allergisch voor of zo.
23-03-2018

Ademhalingsproblemen

Door de apotheker zonder overleg overgezet naar dit middel na jaren Seretide gebruikt te hebben. Zeer veel bijwerkingen en in overleg terug naar de Seretide. Volgens de apotheker kost ik hem geld omdat hij voor dit middel minder vergoeding krijgt van de verzekeraar.
31-03-2019

Bronchitis

Altijd seratide gehad zonder problemen en nu met de nieuwe regelingen moest ik maar aan de airflusal. Per 3 jaar heb ik 1 pompje nodig, zo goed kon ik me met seratide redden. Dit fake product moet uit de handel gehaald worden dit maakt mensen echt ziek,. Ik heb er al veel over gehoord. SCHANDE!!! Betalen wij zoveel zorgverzekering om troep mee te krijgen? Bizar.
23-08-2016

Astma

Na jarenlang seretide te hebben gebruikt werd ik van de één op de andere dag door de apotheker overgezet op AirFluSal. Vanaf dat moment was ik continu moe, benauwd, had ik last van hoofdpijn, een naar mondgevoel, keelpijn en andere klachten. De apotheker nam deze klachten niet serieus en bleef volhouden dat het medicijn dezelfde werking had als Seretide. Ik ben het hier n[lees meer...]iet mee eens en zie wel degelijk verschil.
17-04-2019

Astma

Ik gebruik al 15 jaar Seretide waarover ik heel tevreden ben. Ineens moest ik Airflusal gebruiken, zou hetzelfde zijn. Toch zijn er andere hulpstoffen want ik kreeg steeds meer last van hoesten en droge mond. Omdat ik erg veel allergieën heb, ben ik ermee gestopt en heb nu weer seretide, waar ik ook veel beter kan zien of ik mijn inhalatie niet vergeten ben. Betere teller.[lees meer...]
12-10-2018

Astma

Na jaren de Seretide aerosol 25/125 te hebben gebruikt in volle tevredenheid, over moeten gaan op AirFluSal aerosol.Na 1 week al benauwdheidsklachten en ik ben nu 3 weken verder brochien zitten vol slijm.En de benauwdheid neemt toe. Volgens de huisarts zou er geen verschil in de goedkopere aerosol zijn.
27-07-2018

Bronchitis

Na ruim 8 jaar gebruik van Seretide 25/250, kreeg ik van de apotheek Airflusal25/250. Binnen enkele dagen liep ik vol met slijm en kreeg ik het benauwd. Omdat we op vakantie gingen ben ik een paar dagen voor vertrek geswitcht. Na enkele dagen kreeg ik het benauwd en hoestte veel slijm op. In het volgende weekend moesten we tuis zijn en het ik het restant van Seretide uit[lees meer...] de vuilnisbak gevist en 2 x geinjhaleerd. Binnen enkele uren kreeg ik weer ruim lucht. De poli gebeld en m'n verhaal gedaan. De specialist schreef direct een recept met Seretide voor, waarmee ik zeer content was en nog ben.
27-07-2018

Bronchitis

Na ruim acht jaar tevreden gebruik van het originele middel Seretide 25/250, kreeg ik van de apotheek een vervangend middel: AirFlusal 25/250. (Volgens de specialist, voor de aandoening Bronchiolitis.) Na enkel dagen kreeg ik veel meer sputum/slijm in de longen. In de flacon Seretide zaten nog 8 doses, maar vanwege vakantie ben ik een nieuwe flacon, nu AirFlusal, gaan g[lees meer...]ebruiken, 2 dagen daarna "liep ik vol". Omdat ik na een paar dagen naar huis moest, heb ik in de vuilnisbak de oude flacon Seretide opgezocht en direct 2x geinhaleerd. Binnen enkee uren kreeg ik weer "lucht". De longpoli gebeld en verslag gedaan. De specialist schreef een nieuw recept met Seretide uit en na gebruik was ik weer schoon als tevoren. In de afgelopen 8 jaren heb ik ook wel perioden overgeslagen, of 1 x per dag 2 inhalaties gedaan, In die periodes heb ik het nooit zo benauwd gehad als in die paar dagen met Air Flusal.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum