Symbicort

Trimbow (12 meningen)
Salmeterol/Fluticason (11 meningen)

31-10-2019

Astma

Ik heb al vanaf mijn 8ste jaar ongeveer last van astmatische klachten ik gebruikte altijd ventolin diskus om de benauwdheid weg te krijgen na een week was het weer weg meestal kreeg ik er last van, met overschakelen van seizoenen of terug geweest van vakantie waar het warm was en in Nederland was het weer koud maar soms kon het wezen dat ik jaren geen enkele problemen had.[lees meer...] Pas op latere leeftijd kreeg ik van mijn huisarts Flixotide diskus 100 micro na een jaar kreeg ik van de longspecialist Alvesco 160 voorgeschreven om dat Flixotide niet voldoende werkte na een paar weken ging het beter en de asma was onder controle. Ik gebruike dit middel ongeveer een jaartje zonder problemen geen bijwerkingen te merken. Op de gegeven moment bent ik geëmigreerd naar Curacao en ik moest daar Alvesco gaan bestellen bij de huisarts maar deze was niet leverbaar en moest ik over op Symbricort 160 4.5 nou toen begon de ellende binnen 2 dagen kreeg ik last van heel veel bijwerkingen. De asma werd erger ik kreeg last van slijm en de hele dag door hoesten ook kreeg ik hoefdpijn en het leek er op dat mijn luchtwegen geïrriteerd waren geraakt door dit middel en ook leek het er op dat ik griep verschijnselen krijgt dat op de andere moment zo weer over ging en ik had ook krampen in mijn bovenbenen s'nachts in bed. Dit middel was ontzettend slecht heb het ongeveer 2 weken vol gehouden omdat ik dacht dat het lichaam er aan moest wennen. Ben toen naar de apotheek gegaan en ze vertelde mij dat ze Alvesco wel konden bestellen uit Nederland dat zou ongeveer 2 weken duren maar dat het niet vergoed werd door de verzekering ja jammer maar ik denk wel aan mijn gezondheid dus ik betaal dit medicijn dus zelf. Zelfs toen ik was gestopt met Symbicort had ik er nog last maar het werd wel minder nu gebruik ik weer Alvesco. Symbicort 160 4.5 is in Nederland niet te krijgen wel in Belgie en daar buiten, maar in Nederland heb je een andere dosis en ziet de puffer zelf er anders uit buiten Nederland is het gewoon een puffer met een metertje er boven op om te kunnen zien hoeveel er nog in zit in Nederland heb je dat niet. SAMMENGEVAT: Gebruikt dit merk niet SYMBICORT maar neem een ander merk als het kan dit medicijn heeft veel bijwerkingen waar veel mensen last mee hebben.
12-09-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)

Zeer tevreden gebruik het al twee jaar zonder bijwerkingen . Gewoon doen wat er op de bijsluiter staat de tijd er voor nemen en zeker goed je mond spoelen ook je tong licht met een tandenborstel schoonmaken. In sept ‘ 19 longtest gedaan bij de longarts wat elk jaar wordt afgenomen. Laatste test was zeer goed longinhoud verbetert en geen afsterving meer waargenomen van de[lees meer...] long blaasjes. Kreeg te horen dat ik nu van 400 Mg naar 200 Mg 1 per dag mag. Moet er wel bij zeggen dat ik vanaf ik kreeg te horen dat ik ouderdom astma had elke dag met mijn twee hondjes zo gemiddeld tussen de zeven tot elf km wandel.
25-06-2019

Astma

Makkelijk in te nemen. Goed de mond spoelen na inhaleren en ik neem ook altijd iets te eten (kan iets kleins zijn zoals een aardbei bv als het maar de keel even smeert). Soms trillende handen tot een uurtje na inname maar verder geheel geen bijwerkingen. Effectief middel, geen last meer van hoesten, benauwdheid en piepen.
05-05-2019

COPD

Gebruikte als copd-er al inhalaties Spiriva, Oxis 12 en af en toe Bricanyl. Door toenemende longinfecties werd Oxis 12 vervangen door Symbicort, omdat er n ontstekingsremmer in ziet. Had door Oxis 12 al wel eens last van nachtelijke spierkrampen, maar na gebruik Symbicort werd dit vele keren erger! In de 4 maanden gebruik enorm veel last van spierkrampen in het hele li[lees meer...]chaam, vooral in voeten, benen, handen, bovenrug. Nachtrust verstoord door 2 tot 8 x uit bed moeten omdat ledematen in pijnlijke kromme standen gingen staan. Overdag veel last van kramp in de handen of bij kuchen in de onderbuik. Nu 3 dagen gestopt met Symbicort en voel nu al erg veel verbetering! Eindelijk eens n nacht zonder krampen kunnen doorslapen!
05-05-2019

01-03-2019

Ademhalingsproblemen

na vele longontstekingen kreeg ik steeds meer last met ademhaling en vooral bij mistig weer ben ik in 2005 op advies longarts " Simbycord" gaan gebruiken omdat bij mij astma en een lichte vorm van COPD werd geconstateerd
27-11-2018

Sarcoïdose

De Symbicort heeft eigenlijk altijd goed gewerkt. Pas na jaren gebruik kwam ik erachter dat bepaald kwaaltjes gerelateerd waren aan de inhaler zoals mijn vingers die opeens in hele rare posities gingen staan, verkrampte vingers, trillende vingers, krachtverlies, veel kramp in kuiten op de meest onmogelijke momenten. Het hoesten werd echter goed onderdrukt.
22-10-2018

Symbicort (formoterol/ budesonide)

Symbicort is gemakkelijk toe te passen, maar verlicht niet direct de benauwdheid. Van tijd tot tijd toch nog (forse) luchtweg- of soms longontstekingen. Stemgeluid wat nasaal geworden en fors verlies aan smaak en reukvermogen; weet niet 100% zeker dat dat door Symbicort komt.
29-09-2018

Astma

In combinatie met salbutamol vaak gejaagd gevoel gedurende even half uur(hartklopping). Heel vervelend is de aanhoudende heesheid en soms nauwelijks kunnen praten. Heb het evenwel niet benauwd meer. Gebruik salbutamol daarom heel weinig
11-06-2018

Astma

Hele fijne medicatie, meerdere medicijnen geprobeerd maar deze is het beste.
12-03-2018

COPD

Ik ga vaker op inhaltie instructie en houdt het samen met de POH in de gaten wanneer ik ook andere medicijnen erbij moet gaan nemen als Prednison, enz. Als kind al astma en inspanningsastma, hooikoorts en met andere klachten samen is het Copd met deze behandelingen geworden die mij goed bevalt en wat lucht geeft, ook krijg ik vaker een andere inhaler toegevoegd in voor en [lees meer...]na jaar
27-02-2018

COPD

bevalt helemaal niet.hoofdpijn,misselijk,vocht vasthouden en slecht slapen. Tegen de benauwdheid minder als ventolin. Dus ga het niet meer gebruiken
12-01-2018

Astma

helpt tegen hevige kortademigheid, stem is veranderd; hoger
08-01-2018

Astma

Medicatie werkt goed en snel. Geen bijwerkingen.
08-12-2017

Astma

Top medicijn. Je moet wel even leren wanneer je de dosering iets moet opvoeren. (bijv. bij verkoudheid), maar als je dat goed doet hou ik goed onder controle.
18-09-2017

COPD

Grote blauwe / bloedvlekken op mijn armen

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum