Ervaringen met Symbicort

Astma (105 meningen)
COPD (45 meningen)

15-02-2024 | Vrouw | 40
Astma
IK heb dit medicijn meer dan 20 jaar gebruikt en heb mijn astma hiermee heel goed onder controle kunnen houden. Bijwerken heb ik eigenlijk geen last van gehad.

10-01-2024 | Vrouw | 43
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
Astma
Het middel helpt effectief tegen de lichte benauwdheidsklachten die ik heb. Sinds opnieuw gebruiken van dit middel echter kramp in voeten en kuiten en jeuk zonder uitslag op diverse plekken, zoals onderarmen, onderbenen en oksels. Niet constant, maar af en aan, wel dagelijks, vooral aan het eind van de avond en nacht. Eerder ook Symbicort gebruikt, maar toen deze klachten [lees meer...]niet. Kon er enkele jaren zonder door het stoppen van melkproducten, maar door een fikse verkoudheid longen toch weer minder goed en dus weer opnieuw gestart met gebruik.

22-12-2023 | Vrouw | 63
Astma
Dit middel, aerosol 200/6 2x per dag, hielp mij goed. Ook mijn stem werd weer normaal en de droge plek in mijn keel was weg. Ook geen hoestbuien meer gehad. Helaas was het effect op mijn hartslag groot. Ik kreeg al snel last van een uitgestelde hartslag. Om de 4 -12 slagen was er een merkbare flinke slag. Dat ging continu zo door. Nadat ik weer op de symbicort inhaler , [lees meer...], 400/12 2x per dag, overging raakte de hartslag weer in normaal regelmatig ritme.

25-11-2023 | Vrouw | 55
Benauwdheid
Ik gebruik al sinds 2005 Symbicort en dat werkt heel effectief. Ik ben zelden tot nooit benauwd geweest, tenzij ik zonder zat (vakantie buitenland). Heb een mondschimmel die hardnekkig blijkt en zelfs dat neem ik op de koop toe, zo effectief vind ik dit middel. Goed mond spoelen nadien.

24-11-2023 | Vrouw | 64
Astma
Voor mij is Symbicort een ideaal medicijn, bijzonder effectief en zeer simpel qua gebruik. Blij dat ik het weer terug heb na een korte overstap door de zorgverzekeraar op Duoresp spiromax, wat niet goed bij me werkte.

16-09-2023 | Vrouw | 54
COPD
Zonder dat ik het wist is er veranderd naar Bufoler vanwege de zorgverzekering, waardoor ik dus in 1 jaar tijd verschrikkelijk achteruit ging en ook hoge bloeddruk kreeg. Nu dat ik erachter kwam met longarts overlegt en ktrijg ik gewoon weer de Symbicort ben hier erg blij mee

03-09-2023 | Vrouw | 53
Astma
In de ochtend na inname last van zweten, trillen en wat duizeligheid. Verlaging bloedsuikerspiegel. Gaf eens in de zoveel weken klachten.

25-02-2023 | Man | 35
Bronchitis
Jarenlang gebruikt met resultaat: meerdere potentiële malen bronchitis afgewend. Makkelijk in gebruik, voelbaar effectief. Helaas niet langer vergoed want 61 cent duurder dan Bufoler...

21-02-2023 | Man | 77
Hoest
ik gebruikte dit medicijn i.v.m jaarlijkse bronchitis maar had last van erge stem uitval

10-12-2022 | Man | 54
Astma
Zeer tevreden even overgestapt naar easy inhaler bufoler dat was geen succes. Meteen problemen. Werkte meteen averechts en kreeg ook last van zware bronchitis. Terug naar Symbicort en de weg naar boven werd meteen ingeslagen.

14-11-2022 | Man | 84

01-11-2022 | Man | 68

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Ik werd erg dik van symbicort en het lukte niet om af tevallen wat ik ook deed. Over gestapt op foster 100/6. Afvallen gaat langzaam maar het lukt nu wel. Op dit moment ruim 10 kg afgevallen.

04-05-2022 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb dit middel al jaren en er is geprobeerd om me Bufoler te geven. Wat een negatieve ervaring. nee ik heb mijn beste beentje moeten voorz\etten om de Symbicort weer terug te krijgen. Ik heb wel zelf er mee ingestemd om Trimbow te gaan gebruiken. Drie maanden gedaan. Ook dit was geen succes. Dus weer terug bij de Symbicort. mensen laat jullie niks wijs maken. Dit produc[lees meer...]t is gewoon op de markt en helpt mij als beste.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
Paar maanden geleden kreeg ik bufoler mee bij de apotheek. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel vol met poeder. Na een paar dagen gebruik, kreeg ik het na een uur of 4 alweer benauwd en moest ik ventolin erbij nemen, terwijl ik dit normaal weinig gebruik. Kreeg vaak hoofdpijn, droge mond, zweertjes aan de rand van mijn toch ondanks spoelen, gorgelen, tanden[lees meer...]poetsen en drinken. 3 weken geleden vond ik nog een ouwe symbicort. Met 2 a 3 dagen verdwenen alle klachten.

23-12-2021 | Vrouw | 73
COPD
Gedwongen overstap naar Bufoler. Veel klachten. Nu op eigen verzoek symbicort 100/6. Dit is eigenlijk te licht.