lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

22-08-2016

Astma

Nadat dit jaar mijn astma niet meer onder controle te krijgen, was qvar naast symbicort erbij gekregen begin van het jaar. Ik knapte na twee weken enorm op. Gebruik ook cetirizine. Symbicort alleen werkte niet meer voor mij.
25-07-2016

COPD

ben wel blij met symbicort. Lees hier ook dat de bijwerkingen veel krampen geven, ik heb daar ook veel last van. Soms heel de dag door overdags in me handen en ´s nachts vooral in me benen en voeten. Daar heb ik eigenlijk nooit van de arts iets van gehoord als bijwerking, die zei zelfs misschien kom je vitamine d te kort en magnesium, dus ik maar weer kopen, vind het dan w[lees meer...]el erg dat ik weer geld uit moet geven (uitkerings gerechtige) terwijl het gewoon van de symbicort kan komen. Nu heb ik ook de laatste tijd dat af en toe mijn symbicort in een keer naar zeep smaakt, mij is verteld dat in het inhalator een ook een poeder zit om de symbicort droog te houden. Ben vanmorgen vanwege de smaak even naar de apotheek gegaan, die zei de bijwerking is dat je smaakverstoring kan hebben, ik zei ja ik heb mijn vriend ook even laten proeven en die zegt het smaakt heel erg naar zeep, dus het ligt niet aan mij. Vraag me dan wel af of het schadelijk is wat ik proef en hebben jullie er ook wel eens last van gehad van die smaak?

Astma

Ik heb vanaf mijn geboorte al astma. Heb alle nodige middelen gebruikt. Ventolin heb ik nu nog steeds voor nood... daarnaast krijg ik singulair (montelukast) tegen de longontstekingen en infecties. Heb eigenlijk nooit problemen gehad met deze middelen, maar sinds een half jaar zit ik onder de blauwe plekken. Het begint ook enorm vervelend te worden. Volgens mijn arts kan h[lees meer...]et van de symbicort wezen ook terwijl ik het al jaren gebruik. Dat vind ik wel Raar.

Bronchitis

Bronchitis

17-06-2016

Astma

Ik begon ooit met budesonide 200 2 keer 1 puf voor astma. Toen mijn astma echter erger werd kreeg ik symbicort 400/ 12 twee keer 1 puf voorgeschreven. In het begin leek de symbicort fantastisch. Ik kreeg veel meer lucht. Wel begon ik steeds meer te hoesten. Ook nam mijn gewicht toe met ruim 30 kilo in twee jaar tijd. Een half jaar geleden was mijn astma heel goed onder con[lees meer...]trole. Hierdoor ben ik terug gegaan op een lage dosis pulmicort. Hierdoor vielen ineens een hele hoop klachten weg waarvan ik nooit had gedacht dat ze door de symbicort kwamen. Opeens kwam ik erachter dat ik helemaal niet zo snel nerveus was als ik eerder dacht. Ook werd ik minder humeurig, en verdween de hoofdpijn. Jammer genoeg werd ik weer sneller benauwd en ging ik weer terug aan de symbicort. Deze keer leken het echter of alle klachten veel erger waren. Ik huilde om niets, was constant nerveus, de hoofdpijn ging maar niet weg enz.. Sinds enige weken probeer ik daarom wat nieuwe medicijnen uit. Symbicort had voor mij dus veel bijwerkingen die sluipend steeds erger werden. Het werkte echter meestal prima voor mijn astma. Zelf heb ik de keus gemaakt om iets te zoeken waar ik beter mee kan leven, maar als lucht krijgen het belangrijkst is zou ik dit zeker proberen.
06-06-2016

Astma

Gebruik het nog maar paar dagen, maar geeft het gevoel alsof je een kater hebt van de dag tevoren...dus dit neem ik niet voor de lange tijd. Moet het nemen om een van een kriebelhoest af te raken die veroorzaakt wordt door allergie en lichte astma. Het helpt dus, maar de bijwerkingen vind ik er te veel aan om lang te gebruiken.
05-05-2016

Astma

Medicijn bevalt prima, geen bijwerkingen. Gemakkelijk in te nemen. Vooral bij vochtig weer slaap ik er prima op.
Pagina 1 van 7

Mirena (1910) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (750) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (381) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (374) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (287) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (268) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort