This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

05-05-2015
Vrouw, 67 jaar

Astma

De huisarts schreef eerst slijmophoester op. Fluimicil. Dat hielp niet. Tenslotte schreef hij dan maar een keer Salbutamol voor, een luchtwegverwijder. Wat een heerljkheid! Ik had direkt weer lucht! Toen stuurde de huisarts me door naar de longarts waar de diagnose a-specifieke astma werd gesteld. Ik krijg het benauwd van diverse prikkels zoals sigarettenrook en open haard[lees meer...]en. Na eerst Symbicort gebruikt te hebben, waarbij ik toch regelmatig onderweg extra in moest nemen, zodra er maar een roker in de buurt kwam, schreef de longarts me Foster voor. De deeltjes in Foster zijn kleiner en door het gebruik van de aerochamber adem ik ze diep mijn longen in. Hierdoor komt het geneesmiddel beter waar het zijn moet en ben ik inderdaad minder benauwd. Als iemand naast me een sigaret of sigaar opsteekt gaat het uiteraard wel mis.
29-04-2015
Vrouw, 50 jaar

Astma

Door longarts een samengesteld middel voorgeschreven, werkt bij mij het beste. Heb weinig profijt van aparte luchtwegverwijderaar en ontstekingsremmer. Duurde wel even voor de juiste dosering gevonden was, inmiddels gebruik ik symbicort 400/12 3x daags 1 pufje en ben al twee jaar niet ziek geweest. Wel de gebruikelijke astmatische klachten maar snel bij te puffen met Airo[lees meer...]mir. Bijwerkingen zijn minder geworden, wat blijft is kort na het puffen wat trillerig , soms hartkloppingen en ik heb snel blauwe plekken.
28-04-2015
Man, 56 jaar

COPD

Je merkt pas wat een rotzooi symbicort is als je er mee ophoudt. Ik heb minder lucht en meer slijm nu, maar voel me veel beter. Symbicort geeft weliswaar meer lucht, maar ook verhoogde bloeddruk, hartkloppingen en slapeloosheid, wat mijns inziens nog veel ongezonder is. Ik dacht dat mijn toenemende stijfheid aan mijn ouder worden lag, maar ook dat bleek aan symbicort te li[lees meer...]ggen; nu geen last meer van. Ook blauwe plekken bij het minste of geringste zijn mij niet vreemd. Als je bij je huisarts aangeeft last te hebben van slijm en minder lucht zegt de huisarts: Probeer eens symbicort, wie weet heb je er baat bij. Zeker had ik er baat bij, maar de bijwerkingen bleken erger dan de kwaal.
02-04-2015
Vrouw, 49 jaar

Astma

Op zich helpt het middel waarvoor het bedoeld is, maar de bijverschijnselen zijn niet prettig. Sinds ik dit medicijn gebruik, kan ik niet meer goed slapen, wat dus weer andere problemen met zich meebrengt.
20-03-2015
Vrouw, 39 jaar

11-02-2015
Man, 18 jaar

Bronchitis

Het helpt me enorm na veel andere pufjes te hebben geprobeerd.
12-10-2014
Vrouw, 20 jaar

Astma

Het is niet mijn medicijn. Ik heb het 4 jaar gebruikt, maar het begon me steeds meer tegen te staan. En dan met name de bijwerkingen. Hartkloppingen, slecht slapen, onrustig zijn, voortdurend krampgevoel, blauwe plekken, trillen, spierzwakte, hoofdpijn, eigenlijk altijd keelpijn, het bleek (gedeeltelijk achteraf) allemaal van de symbicort te komen. Ik ben nu een paar [lees meer...]maanden over op seretide en de meeste bijwerkingen zijn (zo goed als) weg. Achteraf vraag ik me af waarom ik het zo lang gebruikt heb. Ik dacht dat het wel goed werkte, had geen zin in switchen (want druk en het kwam nooit uit) en nam al die bijwerkingen maar voor lief. Maar achteraf bleek de werking ook maar matig te zijn voor mij. Heb met de seretide veel meer lucht. De turbuhaler die ik had was ook niet altijd even praktisch. Met name tijdens verkoudheden kreeg ik het lang niet altijd goed binnen, omdat het nogal veel kracht vergt om het binnen te krijgen. Toen ik bij de zoveelste verkoudheid mijn medicijnen echt niet meer binnenkreeg ben ik in aanraking gekomen met de seretide. Heb het een paar weken gebruikt en moest daarna weer terug op de symbicort. In die paar weken had ik al weinig bijwerkingen en toen ik terugging naar de symbicort werd ik helemaal gek. Heb het daarna ook nog maar 2 weken uitgehouden vanwege de bijwerkingen die weer in alle hevigheid tevoorschijn kwamen. Dus, ik ben blij dat ik gestopt ben met de symbicort, want achteraf gezien was het een aanslag op mijn lichaam!
30-08-2014
Man, 48 jaar

COPD

Ik gebruik Symbicort sinds ik twee keer in het buitenland erg benauwd was geworden. Een keer in Griekenland in de zomer en 2 jaar later in Thailand. Natuurlijk helpt roken ook niet daarbij. Niet dat ik veel rookte, meer op feestjes etc. En die heb je natuurlijk meer als je op vakantie bent, zeker in combinatie met de hitte. Maar je schrikt je echt rot als je niet gooed kun[lees meer...]t ademhalen. Ik ben toen naar de longarts gegaan en die heeft na enkele onderzoeken symbicort voorgeschreven. Ik heb gekozen voor de kinderdosering van 200 want ik wilde zo licht mogelijk. Het gaat erg goed sindsdien, nooit ergens last van. Gisteren heb ik nog 50 baantjes gezwommen en ik zwem zo twee baantjes onder water. Nu ben ik ook gestopt met roken dus dat s helemaal fijn. Dit middel is een aanrader al weet je nooit of er bijwerkingen zijn op lange termijn.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (663) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (350) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (334) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely