formoterol/ budesonide

Astma (97 meningen)
COPD (44 meningen)

04-06-2022 | Vrouw | 56
Astma
Ik werd erg dik van symbicort en het lukte niet om af tevallen wat ik ook deed. Over gestapt op foster 100/6. Afvallen gaat langzaam maar het lukt nu wel. Op dit moment ruim 10 kg afgevallen.

04-05-2022 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb dit middel al jaren en er is geprobeerd om me Bufoler te geven. Wat een negatieve ervaring. nee ik heb mijn beste beentje moeten voorz\etten om de Symbicort weer terug te krijgen. Ik heb wel zelf er mee ingestemd om Trimbow te gaan gebruiken. Drie maanden gedaan. Ook dit was geen succes. Dus weer terug bij de Symbicort. mensen laat jullie niks wijs maken. Dit produc[lees meer...]t is gewoon op de markt en helpt mij als beste.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
Paar maanden geleden kreeg ik bufoler mee bij de apotheek. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel vol met poeder. Na een paar dagen gebruik, kreeg ik het na een uur of 4 alweer benauwd en moest ik ventolin erbij nemen, terwijl ik dit normaal weinig gebruik. Kreeg vaak hoofdpijn, droge mond, zweertjes aan de rand van mijn toch ondanks spoelen, gorgelen, tanden[lees meer...]poetsen en drinken. 3 weken geleden vond ik nog een ouwe symbicort. Met 2 a 3 dagen verdwenen alle klachten.

23-12-2021 | Vrouw | 73
COPD
Gedwongen overstap naar Bufoler. Veel klachten. Nu op eigen verzoek symbicort 100/6. Dit is eigenlijk te licht.

21-11-2021 | Vrouw | 67
Astma
Ook ik (vrouw 67 jaar) na jarenlang gebruik Symbicort 400/12 nu opeens Bufoler 320/9. Mijn conditie verslechtert. Terwijl er amper prijsverschil is, Symbicort is zelfs iets goedkoper. Blijkbaar bepalen de zorgverzekering/apotheek wat goed voor mij is en is de longarts ondergeschikt.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Na te vredenheid jaren Symbicort 400 gebruikt. Nu geven ze bij de apotheek Bufoler Easyhaler. Die werkt minder goed da Symbicort. Symbicort krijgen we niet meer vegoed zegd de apotheker ! De huisarts is het met de apotheker eens.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Simbicort helpt bij mij zeer goed. Sinds April krijg ik die niet meer. Krijg nu Bufoler eayihaler die minder goed is. De apotheker heeft dat zo geregeld.

10-10-2021 | Vrouw | 28

16-08-2021 | Vrouw | 20
Astma
2 jaar geleden begonnen met symbicort en na 2 dagen erg ziek met koorts/rillingen/overgeven (niet de eerste keer). Gestopt en andere medicijnen geprobeerd (hielpen niet goed genoeg). Sinds 3 dagen weer begonnen met symbicort na onverwachts terugkomende benauwdheid. Meer lucht maar veel last van hoofdpijn, duizelig en wazig zien. Minder benauwd, maar echt niet fit. Twijfel [lees meer...]of ik er mee door wil gaan.

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Ik gebruik al meer dan 15 jaar Symbicort Turbuhaler zonder problemen. Sinds begin dit jaar krijg ik Bufoler EASYHALER. Geen idee wat daar EASY aan is. Inhaleren lukt niet met deze inhaler dus overeengekomen met de apotheek dat ik Symbicort geleverd krijg. Dat is niet op voorraad dus leveren ze weer Bufoler. Oplossing zoeken ze niet, ze laten me letterlijk en figuurlijk sti[lees meer...]kken.

11-06-2021 | Man | 68
Hooikoorts

19-05-2021 | Man | 67
Astma
Ik heb altijd symbicort ingenomen ( 1x per dag )tot de volle tevredenheid, vanaf januari kreeg ik dit niet meer maar een vervanger. Hier ben ik na 6 weken mee gestopt, daarna kreeg ik Relvar, moest ook weer na jaren ventolin innemen, heesheid en veel hoesten door slijm ophoping in de longen. Mijn kwaliteit van leven ging danig achteruit. Na vele discussie en blijven aanho[lees meer...]uden weer symbicort gekregen!

07-02-2021 | Man | 37
formoterol/ budesonide (100/6ug/do)
Astma
Astma door allergieën . Depressief in de 200 doseringen had ik dit nog erger op 100 minder last van. Soms vergeet ik het te nemen.. als ik het dan vervolgens netjes inneem merk ik opeens een depri gevoel over me heen komen. Ik weet het al een tijdje.

31-10-2020 | Man | 47
Astma
Met de maximale dosering 400/12 en 4x per dag heb ik mijn astma eindelijk onder controle. Ik had regelmatig longontstekingen, pijn en piepende longen. Een verademing na seretide.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Astma
Het doet wat het moet doen.. maar ik heb hevige hartkloppingen (alsof ik flink heb gesport)vooral als ik 's avonds in bed lig en ook wel schor af en toe. Gebruik het nu 4 dagen maar ga morgen toch even polsen bij de dokter. Gebruik salbutamol voor nood als extra puf.

26-05-2020 | Vrouw | 45
Benauwdheid
Ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt maar merkte al naar 2 dagen dat ik er somber van werd. Depressieve gevoelens, passief, verminderd denkvermogen, geen grapjes meer maken en ook niet wilde deelnemen aan gesprekken, echt een beetje zombieachtig. Best eng en confronteerend. Voor de benauwdheid en neusklachten hielp het wel goed. Maar de depressie was te erg om ermee door t[lees meer...]e gaan.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum