lees de ervaringen

Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Astma (61 meningen)
  • COPD (30 meningen)
  • Bronchitis (4 meningen)
  • ...

14-04-2014
Vrouw (75) - COPD
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Oktober 2012 kreeg ik een verkoudheid,omdat deze na 2 maanden met penicilline kuur niet wilde overgaan,naar longarts gestuurd'' deze schreef mij seretide 25/250 voor en spiriva Deze laatste moest ik na 4 weken stoppen omdat verkoudheid over was.seretide moest ik blijven gebruiken doorverwezen naar huisarts.Ondanks mijn klachten moest ik het blijven gebruiken,bloed uitstort[lees meer...]ingen,spierpijn ,beenkrampen,{vaak}hevig trillen,Ik ben zelf gestopt sinds 4 weken Ik heb nergens meer last van en krijg meer lucht Ik heb wel allergie voor veel dingen,dan krijg ik het benauwd
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

17-03-2014
Vrouw (50) - Astma

Tevredenheid over:
ik bleek astma te hebben tgv allergieen somber, gestoorde motoriek (struikel over de drempel) keelklachten zoals kuchen en heesheid, libido verlies.

21-12-2013
Vrouw (64) - Astma

Tevredenheid over:
van dit medicijn heb ik de vervelende bijwerkingen duizeligheid spierkramp vermoeidheid ik kreeg dit medicijn voorgeschreven na de medicatie herstellende van een longontsteking, ik ben dan ook na enkele weken gestopt met dit middel

20-09-2013
Vrouw (60) - COPD

Tevredenheid over:
Jaren lang gebruikt maar naarmate ik het vaker gebruikte begon de werking ervan af te nemen. De laatste tijd geen effect meer bij het gebruik ervan. Huisarts schreef toen Spiriva voor wat een 100% verbetering gaf.

17-09-2013
Man (71) - Hoest

Tevredenheid over:
Heb op aanraden van mijn longspecialiste dit middel dagelijks gebruikt. Zonder veel resultaat echter. Na enkele maanden wel zeer ernstige hartritmestoornissen gekregen, met ablatie tot gevolg. Moest op aanraden van mijn cardioloog met Seretide Diskus volledig stoppen, daar dit de hartritmestoornissen zou veroorzaakt hebben.

09-09-2013
Man (51) - COPD

Tevredenheid over:
Makkelijke puff, toe te dienen in situaties waarin benauwdheid kan ontstaan of is ontstaan dus altijd meenemen waar dan ook heen, werking is redelijk accuraat, bijwerkingen zijn niet uitgesproken, af en toe hoesten, belangrijk is goed spoelen wegens dreiging ontstaan spruw. Geen merkbare wisselwerkingen met hydrochloorthiazide en simvastatine, doch af en toe een gespannen [lees meer...]gevoel. Ik gebruik het bij warm weer, vochtig, veel pollen en/of fijnstof, ozon. Of bij koude mist.

07-09-2013
Vrouw (48) - Astma

Tevredenheid over:
Ik kreeg deze combinatie van luchtwegverwijderaar/ontstekingsremmer omdat alleen de ontstekingsremmer (flixotide)niet meer voldoende werkte. De seretide neem ik nu in combinatie met Ventolin

31-08-2013
Vrouw (51) - Astma

Tevredenheid over:
Deze puf gaat via de Aerochamber. 2 x 5 pufjes met een wachttijd tussen de pufjes door van een halve minuut. Ook bij dit medicijn heb ik last van hartkloppingen en beven/trillen. Net zoals bij Combivent, alleen bij Seretide verdwijnen de bijwerkingen sneller. Helpt overigens wel erg goed.

22-08-2013
Vrouw (71) - Longkanker

Tevredenheid over:
De seretide werkte prima. Het grote probleem was dat mijn stem raar deed en weg viel. Bovendien behoorlijke slikproblemen. Door info van de apotheek is via de longarts de medicatie veranderd in serevent met alvesco. Dat ge bruik ik tot op heden naar tevredenheid.

06-08-2013
Man (28)

Tevredenheid over:
In mei 2013 de diagnose gekregen van Astma, al jaren was kon ik momenten hebben waar ik kortademig was, echter nooit veel aandacht aan gegeven. In mei 2013 werden de klachten erger: pijn in de regio van de schouderbladen, onderaan in het middenrif, veel hoesten, niet genoeg adem krijgen. De huisarts schreef me tijdelijk symbiocort voor, hier had ik veel bijwerkingen va[lees meer...]n, na een histamine test kwam er de diagnose Astma (een week het medicijn niet mogen gebruiken), de specialist schreef me toen Seretide 250 voor, na enkele dagen merkte ik een flinke verbetering, rond 21/07 zat een kuur van 2 maanden erop, sinds 05/08 ben ik opnieuw begonnen met een nieuwe diskus, gezien de hinder terug kwam, het tropische weer van einde juli is de boosdoener. Zo goed als geen bijwerkingen, enkel soms kramp in m'n benen.

12-06-2013
Vrouw (19) - Astma
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
het medicijn heeft mij niet geholpen.

23-03-2013
Vrouw (66) - COPD

Tevredenheid over:
Hielp goed tegen ernstige luchtweginfecties met veel (ernstig geinfecteerd) slijm. Deed niets aan de kortademigheid en benauwdheid. Werd er erg hees van en mijn keel was geirriteerd met prikkelhoest. Na enkele maanden kreeg ik kramp, aanvankelijk alleen in de voeten, later overal. Ik leek ook somberder, maar dat kan ook komen omdat ik me nog steeds niet goed voelde. Ook ha[lees meer...]d ik last van andere bijwerkingen (trillende handen, hartritmestoornissen, holteonstekingen, terugkerende verkoudheden e.d.) maar daar had ik tevoren al last van. Arts heeft nu Foster aanbevolen. Net mee begonnen; smaakt wel veel viezer dan Seretide. nb. bij dosering kon ik niet invullen25/250, dus heb ik maar 250 gezet.

18-02-2013
Vrouw (66) - COPD

Tevredenheid over:
Ik gebruikte 11jaar Serevent en Pulmicort en had geen last van bijwerkingen. Toen ik voor een half jaarlijkse controle naar longarts ging trof ik een vervangend arts die mij aanraadde om Seretide te gaan gebruiken. Het zou een geweldig medicijn zijn.. Met enige aarzeling ben ik Serevent gegaan gebruiken. Ik had en heb nog steeds het idee dat ik het minder benauwd heb. Maar[lees meer...]....na 2 maanden Seretide te hebben gebruikt kreeg ik pijn in de gewrichten /spieren van mijn ringvinger en pink, mijn rechter elleboog en mijn rechterknie. Vorig jaar oktober vertelde ik de longarts van mijn klachten en hij heeft besloten om de dosis van 2 keer 500 te verlagen naar 2 keer 250 . Ik gebruik nog steeds Seretide omdat ik het gevoel heb dat ik meer lucht heb maar de bijwerkingen vind ik heel erg vervelend.

31-01-2013
Man (71) - COPD

Tevredenheid over:
Ik gebruik sinds 16-02-2010 Seretide-disk 50/250. Ik had de indruk dat dit medicijn zijn werk goed deed. Van de bijbewerkingen die in de bijsluiter staan had ik niet echt last; ik lette er eigenlijk niet op. Toch had ik wel klachten, maar die schreef ik niet toe aan de Seretide. Toen ben ik de bijsluiter toch maar eens zorgvuldig gaan lezen en ben op het Internet gaan sp[lees meer...]euren en ik kwam tot de conclusie dat er een redelijk aantal bijwerkingen bestonden die bij mij ook voorkwamen, maar die ik simpelweg altijd weggewimpeld had. Ik had bijvoorbeeld best wel last van krampen in mijn lijf. Als ik geeuwde schoot er een kramp in mijn nek. Als ik een beetje een apparte beweging maakte schoot het in mijn bovenlijf. En in mijn handen en voeten en benen had ik meer kramp dan vroeger. Niet dat ik het zo'n probleem vond, want ik kon het altijd wel aardig pareren. Wel had ik enorm last van slijm in mijn keel en snotteren. De hele dag door kuchen en roggelen. Ook had de laatste tijd op gezette tijden war last van mijn maag, geen pijn maar het wrong in mijn maag. Ik was al langer van plan om met mijn huisarts te gaan bespreken of ik onderhand niet met de Seretide kon/moest gaan stoppen. Met ingang van het nieuwe jaar (2013) heb ik eigenhandig besloten dat ik er mee ging stoppen. Maar ik besliste voor mijzelf dat het wellicht beter was om het langzaam aan af te bouwen. In plaats van 2x dags, 's-morgens en 's-avonds, nam ik het alleen nog maar 's-avonds in. Ik merkte al heel snel verbetering in al die klachten maar ben toch doorgegaan met min of meer systematisch/gelijdelijk aan af te bouwen. Het beviel me allemaal zo goed dat ik na ongeveer een maand besloot om ook maar eens een nacht over te slaan. Dat merkte ik wel die nacht sliep ik onrustig. Maar ik ben er wel mee doorgegaan. Inmiddels ben ik een maand bezig met het afbouwen. Er zitten nog ongeveer 15 inhaleringen in de discus. Nu sla ik soms 2 nachten over en dat bevalt me ook goed. Ik ga zo door tot de discus leeg is en dan stop ik er helemaal mee. Ik heb de indruk dat ook mijn maagstreek 's-nachts niet meer zo min of meer opgeblazen aanvoeld. Ook mijn ademhaling ervaar ik als beter. Gevoelsmatig kan is nu meer inademen resp. uitademen dan vlak voor dat ik met het afbouwen ben begonnen. En het kuchen en snotteren is zo goed als over. Ik weet natuurlijk niet hoe dit alles zich verder zal ontwikkelen, want de dokter zal het destijds toch niet voor niets hebben voorgeschreven (onderhouds dosering). Maar voor zover ik het nu kan bekijken wil ik het en hoop ik het niet niet meer te hoeven gebruiken. Let wel: dit is mijn subjectieve ervaring en het kan best zijn dat het voor anderen prima werkt.

14-01-2013
Man (61) - Hartritmestoo...

Tevredenheid over:
Na 2 dagen gebruik last van hartritmestoornissen ademhaling en benauwdheid enorm verbeterd. Maar de hartritmestoornissen baren wel zorgen. Wordt er erg angstig en depressief van. Misschien toch terug naar dokter voor een alternatief

09-12-2012
Vrouw (55) - Astma

Tevredenheid over:
kreeg hiervan een schimmelinfectie in keel en mond, ook verergering van angina pectoris

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum