Ervaringen met Seretide

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

09-10-2023 | Man | 34
Astma
2 keer perdag heb weer me oude puffer weer trug merk seretide de merkloze kreeg ik aleen maar bernoudhied er van gelukkig me oude seretide weer trug

12-06-2022 | Man | 54
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

25-05-2022 | Man | 75

11-10-2021 | Vrouw | 60
COPD
Ook ik ervaar dat Seretide mij beter bevalt ! Salmeterol/Fluticasonproponaat bij mij meer benauwdheid veroorzaakt. Voel me moe & heb last van aften rondom de binnenkant van mijn lippen.

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/ fluticason (50/100ug/do)
Nooit problemen gehad met de Seretide diskus en alt8d trouw kunnen gebruiken

01-08-2021 | Man | 78
COPD
Iemand bekend met bijwerkingen Seretide? Ik heb chronisch bijholteontsteking en druk achter ogen om gek van te worden..ook bijna geen stem meer

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

01-09-2020 | Vrouw | 55
Astma
Seretide gebruikte ik al jaren en mijn astma is sindsdien heel erg verminderd. Mijn saturatie was ook weer terug naar 98 ipv 94z

04-08-2020 | Vrouw | 33
Ademhalingsproblemen
Ik gebruikte de seretide en nu sinds januari wordt langzaam al mijn medicijnen verandert. omdat verzekering dat bepaalt in plaats van de dokter. nu salmeterol,fluticcasonpropionaat. sindsdien, last van hartkloppingen meer slijm, meer piepen rommelen in de longen. toen Salbutamol nu van sandoz, heb 2 tot 3 keer zoveel nodig. en montelukast van teva en nu aurobindo (kouw[lees meer...]tablet), elke dag beroerd. Ok en nu??? Ik wordt echt wel boos dat dit allemaal zomaar kan . En al helemaal nu met corona, ze willen ons gewoon ziek hebben .............

21-06-2020 | Man | 63
Ademhalingsproblemen
Wat onpasselijk gevoel wanneer ik mij langere tijd aan de dosis houd (2x2 dosis daags) Minder effectief als ik mij aan die dosis houd. I.c.m Salbutamol gebruik ik Seretide liefst wanneer ik het noodzakelijk acht, bij minder klachten gebruik ik het liever niet. ALS ik het dan nodig heb is het effectiever. Ik gebruik deze twee medicijnen sinds 2013.

14-03-2020 | Vrouw | 72
astma

02-12-2019 | Vrouw | 53
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
Astma
Moest overstappen door keuze vd apotheek / verzekering?

04-09-2019 | Vrouw | 37
Astma
Ik gebruikte de paarse discus. Waarom dit is veranderd naar foster weet ik niet. Wel was seretide toen nog een discus en foster was meteen een aerosol.

21-07-2019 | Vrouw | 62
salmeterol/ fluticason (25/125ug/do)
Ik kreeg altijd Seretide maar onlangs heeft de apotheek dat omgezet naar salmeterol/fluticasonpropionaat. Sindsdien veel last van slijm wat ik in klodders ophoest. Volgens de apotheek zijn het dezelfde werkzame stoffen maar ik ondervind dat het minder goed werkt. Ik wil graag uw mening

20-06-2019 | Man | 72
Ademhalingsproblemen
door verandering van seretide naar Salmeterol / Fluticason met dezelfde sterkte zijn de klachten van benauwdheid en ophoesten toegenomen

25-05-2019 | Man | 66
salmeterol/ fluticason (50/500ug/do)
COPD
In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen