salmeterol/fluticason

Trimbow (25 meningen)
Relvar (17 meningen)

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik, zonder vooraf waarschuwingen, geen Seretide meer vergoed van de zorgverzekeraar volgens de apotheek, en ze gaven mij de inhalator van Neutec mee met Salmeterol?Fluticason 50250. Omdat verzekerd was dat hier exact hetzelfde in zou zitten als bij Seretide, zelfs de hulpstoffen waren hetzelfde, zou het niets uitmaken verzekerden ze bij de apotheek. [lees meer...] Helaas moest ik direct bij de eerste inhalatie al concluderen, dat deze inhalator niet goed werkte, je voelt dat gewoon na jarenlange ervaring met inhalators. Vanaf de eerste dag voelde het al niet lekker aan, na een aantal dagen had ik extra medicatie van Atrovent nodig. Inmiddels twee maanden verder, ben ik naar de apotheek gegaan met ernstige klachten over dit medicijn. Inmiddels heb ik het veel benauwder dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest, beginnende slijmvorming, veel nachtelijke hoestbuien, kortademig en ik kan zelfs geen twee trappen meer lopen, wandelen lukt steeds moeizamer, en ik begon inmiddels van de stress te hyperventileren van deze medicatie. Bij de apotheek wisten ze een tijdelijke oplossing voor mij, maar ik heb echt absoluut Seretide nodig, waar ik al jarenlang nagenoeg klachtenvrij mee was. Het is onvoorstelbaar dat zorgverzekeraars zo patiënten in de ellende storten, alleen omdat een ander middel voordeliger is? Dit gaat zo nog meer geld kosten, plus dat veel mensen zich zullen gaan ziek melden, want dit is niet vol te houden.

31-05-2021 | Man | 60
Astma
Na jarenlang probleemloos de combinatie Ventolin en Seretide te hebben gebruikt , heb ik een drietal maanden geleden plots , zonder enige informatie of inlichting vooraf , de Neutec Inhaler gekregen van mijn apotheker . Aangezien ik deze bij mij thuis heb laten afleveren , ging ik er vooralsnog vanuit dat Neutec een tijdelijke vervanger zou zijn van Seretide , helaas , ni[lees meer...]et dus . Om te beginnen het gebruik , met de Neutec lukt het me niet zo diep als mogelijk te inhaleren als bij Seretide . De obstructie van inhaleren is groter dan bij Seretide . Ook de werking van dit geneesmiddel is minder dan Seretide , ik heb nu minimaal 1 puf Ventolin per dag extra nodig . Ondanks het feit dat ik altijd keurig mijn mond spoel en gorgel na inhalatie , houd ik van Neutec ineens een droge mond over , een droge keel en tot overmaat van ramp zware heesheid , wat bij praten het ademhalen weer extra bemoeilijkt en me extra veel doet hoesten . Al met al is deze zgn vervanger van Seretide rotzooi , welk gebruik alleen maar leidt (en lijdt) tot meer gezondheidsklachten en dus meer zorgkosten . Goedkoop is Duurkoop ! (..) RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst- alleen eigen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven. )

28-05-2021 | Vrouw | 52
Astma
Sins 1 mei vergoedt mijn zorgverzekeraar geen seretide meer begreep ik bij de apotheek. Gebruik dat al 15 jaar zonder klachten. Bijna nooit benauwd. Nu na een week neutec benauwd en noodzaak tot ventolin bijpuffen, terwijl dat nooit hoefde.

19-05-2021 | Man | 43
Astma
Na een paar maanden de vervanger van de seretide diskus te gebruiken veel bijwerkingen. Vooral benauwd terwijl ik dit nooit was. Probeer nu de oude van GSK terug te krijgen, waar ik wss voor bij moet betalen.

17-05-2021 | Vrouw | 46
Astma
Ik heb dit medicijn van neutec gekregen in plaats van de seretide die ik al jaren gebruik en waar ik het goed op deed. Het is namelijk een paar cent goedkoper en de verzekering heeft dit middel als preferent op de lijst gezet. Sinds ik gestart ben met dit middel ben ik steeds erg benauwd. Daar waar ik eerder bijna geen ventolin nodig had, gebruik ik nu een paar keer per [lees meer...]dag ventolin naast deze puf. Ik kom de dag anders gewoon niet door. Ik hoest heel veel slijm op en wordt ‘ s morgens heel vroeg wakker met zere longen en benauwdheidsklachten. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst zo veel last van mijn longen heb gehad en ik word er vreselijk verdrietig van. Het ging zo goed en ik voel me nu gewoon vreselijk slecht. Dit ga ik zo niet volhouden dus nu eerst overleggen hoe verder en hoe ik mijn longen weer op een niveau krijg dat ik weer gewoon kan ademen en minder ventolin nodig heb. Wat een ramp dat een verzekeraar dit besluit. En uiteindelijk ook niet goedkoper, want ik moet nu veel meer ventolin gebruiken.

29-04-2021 | Man | 57
Astma
Na jaren Seretide gebruikt te hebben zonder veel problemen werd me de Neutec inhaler voorgeschreven op indicatie van de zorgverzekeraar. Enige dagen daarna merkte ik dat ik veel minder lucht kreeg en wandelingen die voorheen geen probleem waren me nu zwaar vallen.

18-04-2021 | Man | 42
Bronchitis
Heb jarenlang seretide gebruikt. Zorgverzekeraar heeft de seretide vervangen voor de Neutec inhaler. Zelfde werkzame stof werd erbij gezegd. De werking is echter totaal anders. Na gebruik werd ik steeds benauwder. Deze link pas laat gelegd waardoor verschillende paardemiddelen ingezet moesten worden om mijn longen weer op normaal werkend niveau te krijgen. Dit middel gebru[lees meer...]ik ik nooit weer.

20-06-2019 | Man | 72
salmeterol/fluticason (25/50ug/do)
Ademhalingsproblemen
door VGZ teruggezet op salmeterol / fluticason. Bij dezelfde hoeveelheid inhalatie werkt het minder effectief. Veel slijm ophoesten gedurende de hele dag

01-05-2019 | Man | 71
Ademhalingsproblemen
Heb sinds een week salmeterol/fluticason met behulp van een voorzetkamer. Voorschrijver vertelde me dat het pas na een WEEK OF 6 zou gaan werken. Ben zelf geen voorstander van dit soort middelen en krijg nu bij de 2e keer na 2 diepe inademingen zonder reden kortademigheid. Heb ook de recensies hierover gelezen en die zijn niet zo gunstig dis wil ik eigenlijk die 6 weken [lees meer...]niet afwachten. Iemand hier een mening over?

22-10-2018 | Vrouw | 61
salmeterol/fluticason (25/250ug/do)
altijd seretide gebruikt nooit geen last ik kreeg salmeterol fluticason kreeg veel slijm en moest veel hoesten tot kokhalzen aan toe me lichaam begon te trillen en kreeg een hartslag van 147 dat was niet prettig en dan zat ik gewoon op de stoel en deed niks een paar keer bij de huis arts geweest en deed er weinig mee me man is mee geweest want kon amper trap lop[lees meer...]en heb het ongeveer half jaar gebuikt kreeg zelf schimmelinfectie ik vind het belachelijk dat de verzekeraar het hier voor het zeggen heeft mijn long arts heeft het voorgeschreven en niet de verzekeraar ik betaal en ben zo wie zo mijn eigen bijdrage elk jaar kwijt hoezo komen mensen in de problemen als ze gaan eisen dat je dit zelf moet betalen

29-05-2018 | Man | 77
COPD
Vandaag ga ik beginnen aan Sameterol i.p.v Seretide. Dit kreeg ik van de Apotheek als vervanging,weet niet hoe dit gaat werken maar hou u op de hoogte.

24-03-2018 | Vrouw | 46
Astma
Met dit medicijn heb ik veel minder klachten dan met verschillende andere pufjes. Minder hoesten en benauwdheid.

12-10-2017 | Vrouw | 47
salmeterol/fluticason (25/125ug/do)
Astma
Na gebruik van seretide was dit, op moment dat ik in de apotheek was, niet aanwezig. Overgegaan op dit middel. Merk afgelopen weken dat ik continu kriebel hoest heb, kan geen gesprek voeren of ben aan het hoesten, moet slijk ophoesten. Ook last van Candide in mijn mond, maar had ik met Seretide ook.. Erg vervelend. Ga in overleg met apotheker.

08-09-2017 | Man | 76
COPD
Kreeg dit als vervanger van Seretide, de eerste maanden geen last maar na twee maanden steeds benauwder, moest mijn zuurstof inname verhogen. Ook veel hoesten en ophoesten van slijm. Werd steeds benauwder, naar de Apotheker gebeld, maar kreeg zoals altijd het is hetzelfde medicijn. Toen maar naar de huisarts die heeft voor mij de Apotheker gebeld en na heel veel praten kr[lees meer...]ijg ik bij de volgende bestelling weer Seretide. Al met al heb ik het nu al meer als een half jaar veel benauwder. Het zijn koekebakkers!!

06-03-2017 | Man | 62
COPD
Beide componenten Salmeterol en Fluticason bezorgen me de hele dag en 's nachts een vreselijk uitgedroogde mond. Ik word er elke keer wakker van. Maar wat ik nog ernstiger vind: De Fluticason zorgt ervoor dat ik nog steeds rondloop met niet-volledig geheelde blauwe plekken en schaafwonden van mijn verhuizing een half jaar (!) geleden. De longarts ontkent (geërgerd) dat di[lees meer...]t door de Fluticason komt, maar een Lareb-artikel uit 2008 ("Bekend, maar niet altijd herkend. Hematoom als bijwerking fluticason") beaamt mijn vermoeden.

22-01-2017 | Man | 66
Ademhalingsproblemen
helaas levert dit medicijn meer ademhalingsklachten en veel hoesten met slijm op. Ik zal dit medicijn niet aanraden bij vervanging van serident; Het werkt wel.

Thyrax Duotab (859) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (566) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (521) - Antibiotica - penicillines breedspectrum