salmeterol/fluticason

Trimbow (30 meningen)
Relvar (19 meningen)

28-03-2022 | Man | 33
Astma
Werk voor geen meter je krijgt bernoudhied naar innamen heb nu gestopt met deze troep gebruik nu salbutamol en dat werk 10 keer beter

28-01-2022 | Vrouw | 42
Astma
Na jaren lang Seretide kreeg ik ook ineens Neutec. Kreeg al snel last van branderig gevoel aan de binnenkant van mijn lippen en pijn in m’n mond ondanks heel goed spoelen na gebruik. En mijn onderlip begon op te zwellen en kreeg allemaal pijnlijke barstjes. Ook had ik koorts maar dat kon ook van de virusinfectie zijn al denk ik van niet. Gisteravond voor het laatst Neut[lees meer...]ec gebruikt en mijn koorts is sinds vandaag aan het afnemen terwijl het al een week hetzelfde was (sinds dat ik was begonnen met Neutec). Contact opgenomen met de HA en moest stoppen. Op medische noodzaak heb ik gelukkig weer mijn vertrouwde seretide disk gekregen. Voor het slijm en hoesten was het bij mij wel effectief alleen merkte ik dat de ene keer de inhalatie makkelijker ging dan een andere waardoor je dan waarschijnlijk ook niet altijd de volledige doses inhaleert.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

01-12-2021 | Vrouw | 65
Astma
Nu ik de slechte ervaringen van anderen lees begrijp ik ineens waarom het minder tot niet werkt. Bij het mindste krijg ik het al benauwd, ik hoest veel en ben doodmoe. Daarbij gaat het inhaleren erg zwaar. Schandalig dat de oude seretide diskus niet meer vergoed wordt.

09-11-2021 | Vrouw | 58
salmeterol/fluticason (50/500ug/do)
COPD
Zonder overleg...na 15 jaar seritide ineens salmeterol gekregen. Klachten zijn erger en enorme hartkloppingen. Ik ben boos

23-10-2021 | Vrouw | 61
Astma
Sindshet gebruik van salmeterol veel benauwder en veel hoesten pijn in longe en hartkloppingen. Nu moet ik seretide kopen wat erg duur is. Het wordt niet vergoed. Nu snap ik niet na het lezen van alle negatieve verhalen dat de verzekeringsmaatschappijen er niets tegen doet. Money money money! Misschien kunnen wij gebruikers met z’n allen een soort protest brief aan de ver[lees meer...]zekeringen sturen. Met zijn allen sta je sterker. Ik weet het anders ook niet, straks kan ik het niet meer betalen, wat dan?

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/fluticason (50/100ug/do)
Astma
Al jaren gebruik ik de Seretide diskus zonder enige problemen. Zonder waarschuwing kreeg ik de Neutec inhaler mee van de apotheek. Bij het eerste gebruik ging het binnen een half uur mis. Ik kreeg een longaanval terwijl ik deze medicatie gebruik om een dergelijke reactie te voorkomen tijdens het pollenseizoen. Geen succes voor mij deze onaangekondigde overstap.

06-10-2021 | Man | 67
COPD
Na jarenlang meer dan 10 jaar Seretide diskus te hebben gebruikt ben ik zeer ontevreden over dit product van Neutec. Effect is zeer gering de laatste 10 dosis zijn niet te gebruiken wegens veel te grote restrictie. Voor verzekeraars is dit product veel goedkoper. Kortom een verkeerde beslissing uitsluitend gebaseerd om de prijs en onvoldoende onderzocht.

24-09-2021 | Man | 76

13-07-2021 | Man | 60
Ademhalingsproblemen
Sinds een paar maanden Salmeterol i.p.v. Seretide. Nu eindelijk het gevoel dat het slijm/vocht in de longen loskomt en gemakkelijk op te hoesten is, waardoor er letterlijk ademruimte ontstaat. Voor een acute aanval van benauwdheid (zeer zelden) gebruik ik de Ventolin.

12-07-2021 | Man | 37
Astma
Astma/bronchitis, gebruik al sinds jaar en dag de seretide 2x per dag en dat ging altijd goed. En was al lang ontsteking en klachten vrij. En nu sinds 2 weken de salmetarol puffer. Daarna bij het eerste gebruik al het idee dat ik niks binnen krijg, de inhalator niet goed werkt. En kort daarop benauwd geworden, weinig lucht, weinig energie, en veel hoesten, en daarna ook g[lees meer...]roen ophoesten dus een ontsteking. Sinds het gebruik van deze puffer. Gebeld met de apotheek en wat blijkt, ze vergoeden de seretide niet meer vanuit de zorgverzekering Zilverenkruis...... dus om 35,- per maand, laten ze liever iemand ziek worden en meer medicatie nodig hebben en dus zijn er meer zorgkosten......

26-06-2021 | Vrouw | 56
COPD
Ik heb jaren seretide gebruikt, altijd zeer tevreden en nergens last van. Nu gebruik ik extra Ventolin bij de nieuwe inhaler van Neutec en ben nog benauwd met druk op de borst en rugpijn. Dit medicijn is zo slecht dat ik er hoofdpijn, benauwd, druk op de borst en rugpijn ter hoogte van je longen blijf hebben na gebruik!

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik, zonder vooraf waarschuwingen, geen Seretide meer vergoed van de zorgverzekeraar volgens de apotheek, en ze gaven mij de inhalator van Neutec mee met Salmeterol?Fluticason 50250. Omdat verzekerd was dat hier exact hetzelfde in zou zitten als bij Seretide, zelfs de hulpstoffen waren hetzelfde, zou het niets uitmaken verzekerden ze bij de apotheek. [lees meer...] Helaas moest ik direct bij de eerste inhalatie al concluderen, dat deze inhalator niet goed werkte, je voelt dat gewoon na jarenlange ervaring met inhalators. Vanaf de eerste dag voelde het al niet lekker aan, na een aantal dagen had ik extra medicatie van Atrovent nodig. Inmiddels twee maanden verder, ben ik naar de apotheek gegaan met ernstige klachten over dit medicijn. Inmiddels heb ik het veel benauwder dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest, beginnende slijmvorming, veel nachtelijke hoestbuien, kortademig en ik kan zelfs geen twee trappen meer lopen, wandelen lukt steeds moeizamer, en ik begon inmiddels van de stress te hyperventileren van deze medicatie. Bij de apotheek wisten ze een tijdelijke oplossing voor mij, maar ik heb echt absoluut Seretide nodig, waar ik al jarenlang nagenoeg klachtenvrij mee was. Het is onvoorstelbaar dat zorgverzekeraars zo patiënten in de ellende storten, alleen omdat een ander middel voordeliger is? Dit gaat zo nog meer geld kosten, plus dat veel mensen zich zullen gaan ziek melden, want dit is niet vol te houden.

31-05-2021 | Man | 60
salmeterol/fluticason (50/500ug/do)
Astma
Na jarenlang probleemloos de combinatie Ventolin en Seretide te hebben gebruikt , heb ik een drietal maanden geleden plots , zonder enige informatie of inlichting vooraf , de Neutec Inhaler gekregen van mijn apotheker . Aangezien ik deze bij mij thuis heb laten afleveren , ging ik er vooralsnog vanuit dat Neutec een tijdelijke vervanger zou zijn van Seretide , helaas , ni[lees meer...]et dus . Om te beginnen het gebruik , met de Neutec lukt het me niet zo diep als mogelijk te inhaleren als bij Seretide . De obstructie van inhaleren is groter dan bij Seretide . Ook de werking van dit geneesmiddel is minder dan Seretide , ik heb nu minimaal 1 puf Ventolin per dag extra nodig . Ondanks het feit dat ik altijd keurig mijn mond spoel en gorgel na inhalatie , houd ik van Neutec ineens een droge mond over , een droge keel en tot overmaat van ramp zware heesheid , wat bij praten het ademhalen weer extra bemoeilijkt en me extra veel doet hoesten . Al met al is deze zgn vervanger van Seretide rotzooi , welk gebruik alleen maar leidt (en lijdt) tot meer gezondheidsklachten en dus meer zorgkosten . Goedkoop is Duurkoop ! (..) RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst- alleen eigen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven. )

28-05-2021 | Vrouw | 52
Astma
Sins 1 mei vergoedt mijn zorgverzekeraar geen seretide meer begreep ik bij de apotheek. Gebruik dat al 15 jaar zonder klachten. Bijna nooit benauwd. Nu na een week neutec benauwd en noodzaak tot ventolin bijpuffen, terwijl dat nooit hoefde.

19-05-2021 | Man | 43
Astma
Na een paar maanden de vervanger van de seretide diskus te gebruiken veel bijwerkingen. Vooral benauwd terwijl ik dit nooit was. Probeer nu de oude van GSK terug te krijgen, waar ik wss voor bij moet betalen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase