ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

12-10-2017

Astma

Na gebruik van seretide was dit, op moment dat ik in de apotheek was, niet aanwezig. Overgegaan op dit middel. Merk afgelopen weken dat ik continu kriebel hoest heb, kan geen gesprek voeren of ben aan het hoesten, moet slijk ophoesten. Ook last van Candide in mijn mond, maar had ik met Seretide ook.. Erg vervelend. Ga in overleg met apotheker.
08-09-2017

COPD

Kreeg dit als vervanger van Seretide, de eerste maanden geen last maar na twee maanden steeds benauwder, moest mijn zuurstof inname verhogen. Ook veel hoesten en ophoesten van slijm. Werd steeds benauwder, naar de Apotheker gebeld, maar kreeg zoals altijd het is hetzelfde medicijn. Toen maar naar de huisarts die heeft voor mij de Apotheker gebeld en na heel veel praten kr[lees meer...]ijg ik bij de volgende bestelling weer Seretide. Al met al heb ik het nu al meer als een half jaar veel benauwder. Het zijn koekebakkers!!
06-03-2017

COPD

Beide componenten Salmeterol en Fluticason bezorgen me de hele dag en 's nachts een vreselijk uitgedroogde mond. Ik word er elke keer wakker van. Maar wat ik nog ernstiger vind: De Fluticason zorgt ervoor dat ik nog steeds rondloop met niet-volledig geheelde blauwe plekken en schaafwonden van mijn verhuizing een half jaar (!) geleden. De longarts ontkent (geërgerd) dat di[lees meer...]t door de Fluticason komt, maar een Lareb-artikel uit 2008 ("Bekend, maar niet altijd herkend. Hematoom als bijwerking fluticason") beaamt mijn vermoeden.
22-01-2017

Ademhalingsproblemen

helaas levert dit medicijn meer ademhalingsklachten en veel hoesten met slijm op. Ik zal dit medicijn niet aanraden bij vervanging van serident; Het werkt wel.
10-01-2017

COPD

Gebruik dit medicijn nu vier weken, het water loopt mij al dagen uit mijn neus. Koorts 38/41 en longen zitten vol hoest heel erg, weet natuurlijk niet of dit van dit medicijn komt maar wel toevallig. Hiervoor gebruikte ik Seretide, en was twee jaar niet ziek. Wel heel toevallig allemaal. Begrijp dat dit goedkoper is, scheelt de helft maar als het zo blijft, zal ik zelf [lees meer...]de Seretide maar betalen.
13-08-2016

COPD

Na enkele jaren seretide 25/250 te hebben gebruikt, kreeg ik ineens van de apotheker salmeterol/fluticasonpropionaat 25/250/dosis focus. Na een vraag van mij waarom ik geen seretide meer kreeg, was het antwoord: Alleen het generieke middel wordt nog vergoed door de zorgverzekeraar. Ik ben dit middel gaan proberen en het inhaleerde een stuk moeilijker dan met seretide. Ik h[lees meer...]ad het gevoel dat het minder diep in m’n longen kwam. Een week daarna kreeg ik griep. Ik had een week lang hoge koorts en na enkele dagen zat ik bij de huisarts, want ik kreeg het steeds benauwder. Ik kreeg een antibioticakuur van zeven dagen, maar helaas hielp het niet. Daarna ben ik teruggegaan naar de dokter en kreeg vervolgens een penicillinekuur van 8 dagen, maar ook dit hielp niet. Ik moest verschrikkelijk hoesten en kreeg het steeds benauwder. Ik kreeg ook pijn op m’n borst en werd direct naar het ziekenhuis gestuurd om een hartfilmpje te laten maken, aangezien ik ook hartpatiënt ben. Daarna heeft de huisarts contact opgenomen met de longarts en daar kon ik dezelfde dag terecht. Hij vond ook dat ik verschrikkelijk kortademig was en dat m’n longen erg piepten. Ik kreeg voor 10 dagen een prednisonkuur en een nieuwe luchtweg¬verwijder. Helaas hielp ook de prednison niet. Zo langzamerhand was ik ten einde raad en werd steeds zieker en vermoeider. Zaken zoals stofzuigen, badkamer schoonmaken en het toilet schoonmaken moesten door m’n man worden gedaan, want ik kon het zelf niet meer. Ik ben vervolgens teruggegaan naar de longarts en vroeg of het soms iets te maken had met de salmeterol. Hij vertelde dat dit goed mogelijk was, maar dat dit alleen vast te stellen was als ik weer seretide ging gebruiken. Hij vulde een formulier voor me in vanwege de ernstige klachten die de salmeterol veroorzaakten. Ik ben met het recept en het formulier naar de apotheker gegaan en daar kreeg ik te horen dat de zorgverzekeraar dit naar alle waarschijn¬lijkheid niet zou honoreren en dat ik het beste zelf de seretide zou betalen. Dat heb ik ge¬daan, want ik wilde zeker weten of het van de salmeterol kwam. Thuisgekomen heb ik de Zilveren Kruis Achmea gebeld en de situatie uitgelegd, maar daar hadden ze aan m’n klachten en het verzoek van de longarts geen enkele boodschap. Ik moest het gewoon zelf gaan betalen als ik seretide wilde. De apotheker gaf nog wel de suggestie dat het misschien aan de vernevelaar zou kunnen liggen, omdat het veel moeilijker inhaleert en er dan maar een klein gedeelte in de longen komt en de rest in de maag. Na twee dagen seretide te hebben gebruikt, ben ik grotendeels m’n klachten kwijt en heb ik ook m’n luchtwegverwijder niet meer nodig. Wat mij alleen erg stoort is, dat je als je zoveel klachten hebt, het originele middel zelf moet betalen. Zelfs als de longarts dit noodzakelijk vindt. Seretide kost per drie maanden 168,84 euro
Pagina 1 van 1

Mirena (2005) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (817) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (420) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (420) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!