Ervaringen met Salmeterol/Fluticason

Trimbow (49 meningen)
Bufoler (28 meningen)

04-12-2023 | Man | 79
Astma
In 2003 is bij mij astma is geconstateerd en de longarts heeft mij Seretide voorgeschreven. Ik gebruik het inmiddels 20 jaar en het werkt uitstekend. Ooit iets anders geprobeerd omdat Seretide bij mij soms beenkramp kan veroorzaken. (bekend bijverschijnsel) Het alternatieve middel werkte slecht want ik kreeg het al snel weer benauwd. Dus ik ben maar weer snel overgestapt [lees meer...]op Seretide. Sinds kort is door een gerechtelijke uitspraak mijn zorgverzekeraar verplicht om een voorkeursbeleid te gaan voeren. Ik kreeg bij het laatste herhaalrecept nu geen Seretide meer maar Neutec. Al naar een paar dagen was duidelijk merkbaar dat Neutec totaal niet het gewenste effect bracht. Ik lees hier op mijnmedicijn.nl van anderen precies dezelfde klachten die ik ook ervaar. Schorre keel, veel meer hoesten, kortademigheid, lichte hoofdpijn enz. Neutec is gegarandeerd niet dezelfde Salmeterol/Fluticason die in de Seretide disk zit. Ik zal mijn arts inlichten en vragen of hij weer Seretide kan voorschrijven. Desnoods betaal ik de paar euro per diskus zelf bij. Jammer dat er in de zorg zo gemarchandeerd wordt. Vervangers dienen natuurlijk mede om kosten te drukken maar op deze manier wordt het uiteindelijk alleen maar duurder.

26-10-2023 | Vrouw | 45
salmeterol/fluticason (25/125ug/do)
Gebruik ter voorkoming en behandeling van bronchiale hyperreactiviteit. Merk: Vincion. Direct na inhaleren toenemend benauwd, hoesten/piepen/kraken/meer slijmproductie. Neemt af tegen de tijd dat het tijd is voor de volgende inhalatie, en klachten beginnen dan weer opnieuw. Daarnaast stekende pijn in de borststreek en versnelde hartslag/nervositeit. Doet meer kwaad dan [lees meer...]goed. Na een maand gebruik gestopt en over op een ander medicijn.

18-09-2023 | Vrouw | 56
Astma
Overgestapt van seretide naar deze van Neutec. Eerste maand ging het wel, maar daarna echt vreselijk. Gortdroge strot als schuurpapier, alles in mijn lichaam doet pijn, vooral nu 's nachts. Heb het veel benauwder. Elke ochtend wanneer ik opsta is het net alsof ik de hele nacht in een doorrookte kroeg heb gestaan. Doordat het heel droog wordt van binnen, heb ik ook pijn i[lees meer...]n mijn keel, kaak en neusholtes en heel veel eeltvorming op mijn voeten. Door de droogte in mijn keel etc.. ruikt het erg. Water drinken helpt er niet tegenaan. Had ik bij het gewone merk Seretide, Serevent en Flixotide niet. Ga dus nu weer over naar de originele medicijnen, helaas wel duurder.

15-06-2023 | Vrouw | 45
Astma
Vanwege mogelijke allergische astma ( in histamine test pas bij 5e of 6e stap zichtbaar). Medicijn hielp een beetje tegen de klachten, maar niet voldoende. In begin alleen spierkrampen en na maand steeds meer bijwerkingen. Intussen werden bijwerkingen steeds heviger en waren bijwerkingen erger dan kwaal geworden.

20-01-2023 | Vrouw | 67
COPD
gebruik al jaren Seretide deze is door Menzis vervangen door Salmeterol want deze is goedkoper ben nu vreselijk benauwd en mijn keel doet al vanaf het eerste moment zeer

30-06-2022 | Vrouw | 51
Bronchitis

11-06-2022 | Man | 42
Bronchitis

03-06-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik gebruik dit sinds 2 weken en vorige week donderdag heb ik zo’n astma aanval gehad dat mijn hart vol met vocht lag en op de ic terecht ben gekomen dus kijk uit met deze troep

28-03-2022 | Man | 33
Astma
Werk voor geen meter je krijgt bernoudhied naar innamen heb nu gestopt met deze troep gebruik nu salbutamol en dat werk 10 keer beter

28-01-2022 | Vrouw | 42
Astma
Na jaren lang Seretide kreeg ik ook ineens Neutec. Kreeg al snel last van branderig gevoel aan de binnenkant van mijn lippen en pijn in m’n mond ondanks heel goed spoelen na gebruik. En mijn onderlip begon op te zwellen en kreeg allemaal pijnlijke barstjes. Ook had ik koorts maar dat kon ook van de virusinfectie zijn al denk ik van niet. Gisteravond voor het laatst Neut[lees meer...]ec gebruikt en mijn koorts is sinds vandaag aan het afnemen terwijl het al een week hetzelfde was (sinds dat ik was begonnen met Neutec). Contact opgenomen met de HA en moest stoppen. Op medische noodzaak heb ik gelukkig weer mijn vertrouwde seretide disk gekregen. Voor het slijm en hoesten was het bij mij wel effectief alleen merkte ik dat de ene keer de inhalatie makkelijker ging dan een andere waardoor je dan waarschijnlijk ook niet altijd de volledige doses inhaleert.

21-12-2021 | Vrouw | 35
Astma
Altijd seratide gebruikt. Nu neutec inhaler ireland limited wat een verschil in nadeel veel benauwder veel hoesten hartkloppingen gejaagd gevoel

01-12-2021 | Vrouw | 65
Astma
Nu ik de slechte ervaringen van anderen lees begrijp ik ineens waarom het minder tot niet werkt. Bij het mindste krijg ik het al benauwd, ik hoest veel en ben doodmoe. Daarbij gaat het inhaleren erg zwaar. Schandalig dat de oude seretide diskus niet meer vergoed wordt.

09-11-2021 | Vrouw | 58
salmeterol/fluticason (50/500ug/do)
COPD
Zonder overleg...na 15 jaar seritide ineens salmeterol gekregen. Klachten zijn erger en enorme hartkloppingen. Ik ben boos

23-10-2021 | Vrouw | 61
Astma
Sindshet gebruik van salmeterol veel benauwder en veel hoesten pijn in longe en hartkloppingen. Nu moet ik seretide kopen wat erg duur is. Het wordt niet vergoed. Nu snap ik niet na het lezen van alle negatieve verhalen dat de verzekeringsmaatschappijen er niets tegen doet. Money money money! Misschien kunnen wij gebruikers met z’n allen een soort protest brief aan de ver[lees meer...]zekeringen sturen. Met zijn allen sta je sterker. Ik weet het anders ook niet, straks kan ik het niet meer betalen, wat dan?

08-10-2021 | Vrouw | 29
salmeterol/fluticason (50/100ug/do)
Astma
Al jaren gebruik ik de Seretide diskus zonder enige problemen. Zonder waarschuwing kreeg ik de Neutec inhaler mee van de apotheek. Bij het eerste gebruik ging het binnen een half uur mis. Ik kreeg een longaanval terwijl ik deze medicatie gebruik om een dergelijke reactie te voorkomen tijdens het pollenseizoen. Geen succes voor mij deze onaangekondigde overstap.

06-10-2021 | Man | 67
COPD
Na jarenlang meer dan 10 jaar Seretide diskus te hebben gebruikt ben ik zeer ontevreden over dit product van Neutec. Effect is zeer gering de laatste 10 dosis zijn niet te gebruiken wegens veel te grote restrictie. Voor verzekeraars is dit product veel goedkoper. Kortom een verkeerde beslissing uitsluitend gebaseerd om de prijs en onvoldoende onderzocht.