Ervaringen met Bufoler

formoterol/​budesonide

droge mond

25-01-2022 | Vrouw | 29
Astma
Eerder had ik Symbicort en dat werkte al jaren naar tevredenheid. Nu krijg ik deze i.v.m. verzekering en heb ik veel meer last van benauwdheid.

30-10-2021 | Man | 74
COPD
Gebruik al enkele maanden Bufoler Easyhaler. Eerst had ik Symbicort die heel goed werkt. De apoteker zei die krijg U niet meer omdat we die niet meer vergoed krijgen ! De werking van Bufoler is slecht. In de middag word ik al kortademig en hees! De poeder blijft in de mond en keel plakken ook na water drinken en gorgelen. De dokter kan hier niets aan doen ! De zorgve[lees meer...]rzekering "Ditzo " zegt wilt U Symbicort dan moet U die betalen !

19-10-2021 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Verzekering vergoedt geen Symbicort meer. Ik gebruik nu 10 dagen de Bufoler Easyhaler, maar ga ermee stoppen. Ik ga een klacht indienen bij mijn verzekering en ga Symbicort zelf betalen. Wat een verspilling van geld is dit.

10-10-2021 | Vrouw | 28
Astma
Na jarenlang Symbicort met tevredenheid gebruikt te hebben wordt dit niet meer vergoed door de zorgverzekering. Al bij de eerste inhalatie van bufoler slaat het neer op je keel en stembanden. Vanaf het moment van gebruik niks anders gedaan als mijn keel moeten schrapen en hoesten en amper kunnen praten. Continu hoofdpijn ook door dit medicijn. Ik ga op eigen kosten weer te[lees meer...]rug naar Symbicort want dit is niet te doen...

19-09-2021 | Vrouw | 55
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !

13-09-2021 | Man | 52
Ademhalingsproblemen
Dit middel moet mij helpen om vrij te sporten. Helaas werkt het veel minder goed en prettig als symbicort via de turbohaler van astra zenica

21-08-2021 | Man | 20
formoterol/​budesonide (100/6ug/do)
Astma
-. Ongevraagd vanuit apotheker (verzekeraar) omgezet, ik had symbicort en was zeer tevreden. -. Onhandig in gebruik -. Lijkt minder effectief te zijn -. Ongelofelijk veel afval na uitpakken

01-07-2021 | Vrouw | 53
formoterol/​budesonide (125/5ug/do)
Astma
Ik gebruikte voorheen Symbicort. Ik moest even wennen aan een andere gebruik van puf. Maar ben heel blij mee, de medicatie krijg ik nu beter binnen. Ik hoef nu 's ochtends geen slijm meer op te hoesten. Wat ik anders elke dag had.

23-06-2021 | Man | 28
Ademhalingsproblemen
Na 15 jaar krijg ik Bufoler in plaats van Symbicort na meerdere klachten word mijn dosering verhoogd wat mijn klachten alleen verergerd. Ik eis een nieuw medicijn want ik kan amper normaal praten na 2 weken gebruik. Kortom compleet waardeloos

19-06-2021 | Vrouw | 66
Astma
Ik kreeg Bufoler in plaats van door mij al jaren tot tevredenheid gebruikt Symbicort. Bij het mechanisme van Bufoler slaat de medicatie bij de eerste lichte inademing al in je mond neer. Ik ben gewend mijn mond te spoelen na gebruik inhaler, wat betekent dat de Bufoler in je maag terecht komt. Buiten dat is het apparaatje onhandiger en groter (handtas!).

18-06-2021 | Vrouw | 50
Astma
Begin dit jaar kreeg ik een Bufoler. De werkzame stof komt in mijn mond in plaats van in mijn longen. Verklaring ? De vorm van de inhaler in combinatie met Ehlers Danlos Syndroom ? Inhaleren met Symbicort Turbuhaler heeft nooit problemen gegeven. Overeengekomen met de apotheek dat ze weer Symbicort zouden leveren. Dat is niet op voorraad dus krijg ik gewoon weer Bufoler. D[lees meer...]at ligt dus in vuilnisbak. Jammer van de ruim 40 euro. Apotheek weet ervan maar laat me letterlijk en figuurlijk stikken.

06-05-2021 | Man | 74
formoterol/​budesonide (100/6ug/do)
COPD
De apotheek gaf mij een nieuw medicijn Bufoler Easyhaler. Voor Symbicort krijgen we geen vergoeding zei de apotheker. Ik krijg een droge mond keel en wordt er hees van. Ook na gorgelen en spoelen met water.