Ervaringen met Bufoler

formoterol/​budesonide

droge mond

15-02-2024 | Vrouw | 40

droge mond

Na 20 jaar Symbicort gebruikt te hebben, kreeg ik bij de apotheek Bufoler mee met de mededeling dat het hetzelfde medicijn is, alleen een ander merk. De verzekeraar vergoedt de Symbicort niet meer. Ten eerste is het een andere inhalator, waar ik geen uitleg bij gekregen heb. Ten tweede doet het helemaal niets. Na enkele weken kon ik niet meer ademen en moest ik aan de pred[lees meer...]nison. Apotheek bleef volhouden dat het niet aan de Bufoler lag. Schandalig dat deze troep geproduceerd mag worden. Ook bij de apotheek aangegeven dat ik de Symbicort zelf wel zou betalen, maar ook dat werd niet geaccepteerd. Inmiddels heb ik Foster gekregen, maar deze werkt niet zo goed als Symbicort.

25-11-2023 | Vrouw | 55
formoterol/​budesonide (320/90)
Benauwdheid
Ik gebruik al sinds 2005 Symbicort wat goed werkt tegen benauwdheidskkachten Nu ongevraagd, door verzekering overgegaan op Bufoler. Nagenoeg geen effect: permanent branderig gevoel op de borst, droge mond (nu soms zelfs pijnlijk vanwege reeds aanwezige mondschimmel door combinatie van gebruik pufje en kunstgebit). Ben zelfs ziek nu.

03-09-2023 | Vrouw | 53
formoterol/​budesonide (160/4,5)
Astma
Apotheek meldde dat Symbicort niet meer leverbaar was (ruim 6 jaar gebruikt), dus deze ter vervanging gekregen. De eerste drie maanden ging het goed, daarna heftige migraineaanvallen gekregen en veel last van duizeligheid. Ook minder energie omdat de dosis lager is.

18-07-2023 | Vrouw | 59
formoterol/​budesonide (160/4.5)
Astma
Ik heb de laatste 3 maanden veel last van bufoler eayshaler. Ik kreeg branderige mond/tong, ijzer smaak in mijnmonf, smaakverlies, bufoler hielp niet meer, benauwdheid nam weer toe, hartkloppingen, vermoeidheid en somber

24-06-2023 | Vrouw | 63
Lees voorgaande review

24-04-2023 | Vrouw | 54
formoterol/​budesonide (320/9ug/do)
Astma
Na jaren naar tevredenheid symbicort te hebben gebruikt kreeg ik ineens bufoler easyhaler. Ten eerste vond het een onhandige verpakking, maar daar kan ik mee leven. Helaas werkt het niet naar behoren. Ik word benauwd en heb extra ventolin nodig. Dit heb ik 3 dagen geprobeerd, daarna ben ik weer terug gegaan naar symbicort. Na een dag of 3 nam de benauwdheid weer af. Ik ben[lees meer...] nu in gesprek om dit gewoon vergoed te krijgen. Zorgverzekeraar geeft aan dat het mag, apotheek doet moeilijk. Na twee weken plotseling ernstige benauwdheidsklachten. Mijn longen zitten vol en ik heb weer prednison nodig. Terwijl het al jaren heel goed gaat. Ik kan het niet hard maken, maar het is wel opvallend. Als je het schudt valt er gewoon poeder uit, lijkt me niet de bedoeling. Ik heb een melding gedaan bij Lareb.

18-03-2023 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb gebruikte al meer dan 20 jaar Symbicort na volle tevredenheid 2 maal daags. Gisteren kreeg ik ineens zonder overleg een nieuw middel Bufoler, waar ik 2 jaar geleden ook al problemen mee had. Maar ja, zorgverzekeraar blablablabla. Saturatie normaal altijd 92 hartslag 60 Na Bufoler Saturatie 88 en hartslag 80. En maar blijven volhouden dat het precies hetzelfd[lees meer...]e is, nou mooi niet! Ik baal hier echt enorm van omdat ik dit blijvend moet gebruiken

11-03-2023 | Vrouw | 52
formoterol/​budesonide (125/5ug/do)
Bronchitis
Na 4 dagen gebruik, heb ik hoofdpijn, hoesten met slijmvorming, heesheid, benauwdheid op de luchtwegen.De werking van Bufoler is slecht. In de middag word ik al kortademig en hees!

09-01-2023 | Vrouw | 66
formoterol/​budesonide (100/6ug/do)
Astma
nadat de seretidedisc niet meer vergoed werd, intussen al aan mn derde vervangingsproduct toe nadat de vervangende disc voor seretide niet goed functioneerde, daarna fluticason-propionaat met voorzetkamer gekregen, die veel bijwerkingen had, toen de Bufoler gekregen die al binnen 4 dagen dezelfde klachten en bijwerkingen gaf. Ik weet het intussen niet meer. Ik wil mijn se[lees meer...]retide disc terug..!!!

26-12-2022 | Vrouw | 74
formoterol/​budesonide (125/5ug/do)

10-07-2022 | Vrouw | 64
formoterol/​budesonide (160/4,5)
Astma
Voorheen Duoresp spigomax werkte prima en kon periodes zelfs minder vaak gebruiken. Verzekeraar vergoed niet meer. De Bufoler zou hetzelfde moeten zijn volgens de apotheek maar werkt veel langzamer, duurt ruim een uur voor ik het merk en de duoresp werkte met een paar minuten. Gebruik eerder meer dan minder. In het begin bij een nieuwe puffer gaat het goed en naar het ein[lees meer...]d steeds minder reactie. Heb nu hiernaast af en toe salbutamol voor benauwdheid. Is voor de verzekeraar per stuk misschien goedkoper maar beslist niet beter of gelijk.

07-02-2022 | Vrouw | 60
Astma
4 maanden geleden kreeg ik ineens bufoler in plaats van symbicort. Bij het eerste gebruik zat mijn hele mond en keel onder de poeder. Ook na spoelen, tandenpoetsen en gorgelen blijven de ongemakken terug komen. Ik vond vorige week nog een ouwe symbicort en ben die gaan gebruiken. Binnen 2 dagen geen pijn in m'n tong meer, niet meer benauwd, en de hoofdpijn verdween al[lees meer...]s sneeuw voor de zon. Ik vind het troep! En ik ben daar niet alleen in! Ik snap niet dat een verzekeringsmaatschappij de beslissing van mijn huisarts mag wijzigen. Ik ben hier ook zeker nog niet klaar mee.

25-01-2022 | Vrouw | 29
Astma
Eerder had ik Symbicort en dat werkte al jaren naar tevredenheid. Nu krijg ik deze i.v.m. verzekering en heb ik veel meer last van benauwdheid.

19-10-2021 | Vrouw | 61
Ademhalingsproblemen
Verzekering vergoedt geen Symbicort meer. Ik gebruik nu 10 dagen de Bufoler Easyhaler, maar ga ermee stoppen. Ik ga een klacht indienen bij mijn verzekering en ga Symbicort zelf betalen. Wat een verspilling van geld is dit.

10-10-2021 | Vrouw | 28
Astma
Na jarenlang Symbicort met tevredenheid gebruikt te hebben wordt dit niet meer vergoed door de zorgverzekering. Al bij de eerste inhalatie van bufoler slaat het neer op je keel en stembanden. Vanaf het moment van gebruik niks anders gedaan als mijn keel moeten schrapen en hoesten en amper kunnen praten. Continu hoofdpijn ook door dit medicijn. Ik ga op eigen kosten weer te[lees meer...]rug naar Symbicort want dit is niet te doen...

19-09-2021 | Vrouw | 55
Astma
Via de zorgverzekeraar nu verplicht het duurdere Bufoler Easyhaler moeten gebruiken. Voorheen al 20 jaar Symbicort zonder problemen. Na 1 mnd gebruik van Bufoler loop ik de hele dag te hoesten, veel slijmvorming, hoofdpijn, hartkloppingen en ipv 2x moet ik het nu 3+ gebruiken en lig ik in bed gewoon nog te piepen. Bufoler werkt heel slecht. Ik ga via de huisarts kijken om [lees meer...]weer terug te kunnen naar Symbicort. Dit is geen doen !