Ervaringen met Flutiform

Foster (184 meningen)
Trimbow (49 meningen)
Salmeterol/Fluticason (38 meningen)

15-01-2018 | Man | 55
fluticason / formoterol (50mg)
Obstructief Slaapapneu Syndroom (OSAS)
Mijn neus blijft open

13-02-2020 | Vrouw | 57
Astma
Helpt wel echter de oogdruk is nu behoorlijk hoog. Zodanig dat ik moet druppelen. De bijwerkingen van de druppels zijn astma aanvallen. Hoofdpijn enz. Zo is de cirkel rond. Tjonge

23-12-2017 | Vrouw | 67
fluticason / formoterol (250ie)
Longontsteking
Na een longontsteking bleef ik benauwd en bleek ik astma te hebben ontwikkeld. Soms heb ik het idee dat puffen niet helpt.

11-05-2016 | Vrouw | 61
fluticason / formoterol (250/10)
Astma
ik gebruik al een aantal jaren flutiform inhalator, wat toch goed werkt. sinds een paar maanden heb ik last van glaucoom beweert de oogarts, oogdruk op het ene oog is 18 op het andere 21, ook mijn oogzenuw is aangetast en netvlies is dun. Glaucoom komt bij mijn weten niet voor in de familie. Kan het dat de flutiform inhalator daartoe heeft bijgedragen? Ik heb geen last van[lees meer...] hoge bloeddruk. De oogdruppels lumigan voor oogdruk vermindering heb ik stopgezet. ik kreeg last van ademnood. ik heb ook mijn oogarts gevraagd om een laserbehandeling om het glaucoom te verhelpen. ze beweert dat het niet evident is dat hierbij de oogdruk vermindert. Mijn oogdruk moet op een niveau van 15 worden terug gebracht, dit om verder aantasten van oogzenuw onder controle te houden. graag een reactie aub. mijn oogarts is niet helemaal akkoord met stopzetting lumigan, heb ik op eigen houtje gedaan. ik heb haar ook verzocht om alle medische onderzoeksrapporten naar mijn huisarts en ook naar mijzelf toe te sturen.

25-03-2015 | Vrouw | 56
fluticason / formoterol (250/10ug/do)
Astma
tot op zekere hoogte helpt het goed, ligt er helemaal aan hoe je, je die dag voelt. Maar makkelijk in gebruik.

15-04-2014 | Vrouw | 53
COPD
Ik kreeg tijdens een exacerbatie flutiform dit werkte perfect ik was al snel en langdurig minder benauwd.Alleen had een heel nare bijwerking ik was heel hees en had heel vaak geen stem meer. Dit ondanks het goed spoelen en het gebruik van een voorzetkamer, we gaan nu alleen formoterol (foradil)proberen hopende dat het mijn stem verbeterd.

12-01-2014 | Vrouw | 32
Astma
Ik ben sinds 2010 aan het kwakkelen met mijn longen na vele longontstekingen is er nu uitgekomen dat i astma heb. Ik heb verschillende puffers mogen gebruiken waaronder foster en seretide. Seretide werkte niet voldoende en van foster kreeg ik hele erg hartkloppingen en werd ik misselijk na gebruik. Uiteindelijk flutiform gekregen, omdat het een zeer nieuw middel is, met [lees meer...]enige voorzichtigheid vanuit de specialist. Ik had net weer een longontsteking gehad, maar vanaf het begin super! Makkelijk te inhaleren ( met voorzetkamer) en geen bijwerkingen. Het enige wat ik heb is heesheid maar ja past ook wel bij astma. Naast singulair gaat het prima!