categorie

Astma / COPD - sympathicomimetica

Snelwerkende luchtwegverwijders bij astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - sympathicomimetica

Airomir

15-04-2024 | Man | 35

hoofdpijn

Had eerst altijd salbutamol merkloze maar die werkte bijna niet nu ik Airomir Autohaler heb merk ik gelijk verbeteren ik ga vragen aan apotheek als ik deze mag houden geen merkloze meer krijgt

11-04-2024 | Man | 35
Astma
Novolizer salbutamol werk niet ook gekregen diep inhaleren lukt mij niet bij apotheek gemeld heb nu deze Salbutamol gekregen Airomir Autohaler Aerosol die is veel beter hoef niet diep inhaleren

11-04-2024 | Vrouw | 43
Ademhalingsproblemen

tintelingen in vingers tintelingen in de voeten

In 2019 heb ik astma onderzoeken gehad. Alleen bij de bronchoscopie was de uitslag: 'mogelijk astmatische bronchitis' Andere testen gaven geen astma aan. Ook had ik last van stress en spanningen waardoor dit als oorzaak van mijn ademhalingsproblemen werd gezien. Ik kreeg voor bescherming Alvesco mee. Dit gaf over het algemeen wel wat bescherming, maar nu (april 2024) nog [lees meer...]steeds problemen met vochtig weer. In maart kreeg ik een longontsteking en ademhalingsproblemen werden weer erger. Huisarts schreef na een aantal weken Salbutamol voor. Het werkt goed. Alleen heb ik nog wat last van mijn verkoudheid dus kan niet helemaal zeggen of dit DE oplossing is. Maar het helpt zeker.

10-04-2024 | Vrouw | 64
Astma
Novolizer werkt niet. Diep inhaleren gaat niet want dan moet ik direct hoesten en poeder blijft in mond

31-01-2024 | Man | 35
Astma
Ik krijg steeds salbutamol sandoz aërosol terwijl deze puffer al in het neuiws was dat deze niet goed ze werk doet maar blijft wel in de handel niet normaal ik ook deze puffer gekregen heb gelijk andere puffer gevraagt als je op de puffer drukt komt er bijna niks uit waardeloos sandoz ze moeten dat uit de handel nemen heb nu salbutamol mylan die is wel goed

31-12-2023 | Vrouw | 65
Benauwdheid
Heeft altijd prima geholpen, maar wordt ineens niet meer voorgeschreven.

31-12-2023 | Vrouw | 65
Benauwdheid
Om te inhaleren met de novolizer heb je behoorlijk wat kracht nodig. Als je benauwd bent heb je die niet en komt er na 10 keer nog niets uit. Als het lukt om er iets uit te krijgen, heb je een mond vol poeder. Absoluut niet geschikt voor longpatiënten.

Formoterol Inhalatiepoeder

01-10-2023 | Vrouw | 69
COPD
Sinds het gebruik van het medicijn last van duizeligheid...ik ga echt stoppen ermee..

Bricanyl

08-09-2023 | Vrouw | 51
terbutaline
Benauwdheid
Ik moet nog naar longarts. Dokter denkt te horen aan longen astmatische bronchitis. Kreeg Bricanyl 2 x per dag. Gevaarlijk spul na 3 dagen gebruik zat in bij de eerste hulp. Vreselijke druk op mijn borst en heel erg benauwd. Gestopt en voel me zo veel beter. Keek bij bijwerkingen hoop gebaseerd op het hart! Middel zou naar mijn inziens verboden moeten worden. Staan zelfs [lees meer...]sterfgevallen bij.

17-06-2023 | Man | 54
Astma
Voorheen gebruiker van Ventolin, Tijdens astma aanval komt er te weinig spray uit de puffer De kwaliteit van de puffer is ook minder dan Ventolin Met als gevolg dat je vaker moet puffen en bij een acute astma aanval levert dit nog meer stress en paniek op aangezien het Effect niet afdoende is en je nog steeds licht benauwd blijft

Onbrez

25-05-2023 | Vrouw | 66
indacaterol

27-04-2023 | Vrouw | 70
COPD
Helpt bij mijn heel erg goed niet benauwd meer pijn op de borst van de benauwdheid is weg saturatie is goed 95 ik heb copd gold 3 nog geen bijwerkingen zeer tevree

08-02-2023 | Vrouw | 52
Astma
Salbutamol jaren gebruikt, van begin herfst tot einde lente wanneer nodig was en in de zomer alleen voor het starten met afstandslopen van die dag. Geen bijwerkingen.

06-10-2022 | Vrouw | 57
Astma
In combi met qvar heftige tremoren men dacht Parkinson bleek mijn medicijnen voor astma te zijn. Stress, neerslachtig, hartkloppingen, mega moe enz

31-08-2022 | Vrouw | 13

10-08-2022 | Man | 54
Ademhalingsproblemen
Door Long covid heb ik ademhalingsproblemen. Gebruikte hiervoor 10-12 pufjes Ventolin Discuss 200 per etmaal. Als alternatief Atimos 12 gekregen, 2z daags. Werkt super, erg snel ook na inhalatie en houdt urenlang zijn werking!

12-06-2022 | Man | 78
COPD
Iemand die ook last heeft van chronische bijholteontsteking en druk op ogen met dit middel? Gekmakend

Oxis

30-05-2022 | Vrouw | 68

17-05-2022 | Man | 61
COPD
ik kreeg direct een allergische reactie (overmatig slijmproductie, keelpijn, benauwd gevoel, koppijn) en trillende vingers (fijn als fotograaf, kon ik er net bij gebruiken). Andere reacties: hoofdpijn, pijn op borst, duizeligheid, oorsuizen, tintelende lippen, jeuk in gezicht; wenkbrauw en kin, kiespijn. Verder lijkt het geen effect te hebben, ik stop er per direct weer[lees meer...] mee

Oxis

15-03-2022 | Vrouw | 46
Astma
Ik gebruikte Ventolin met tevredenheid. Oxis erbij gekregen voor de langere werking. Na inhalatie spaansbenauwd en brandende longen. Ik heb vroeger gerookt en Oxis inhaleren voelt hetzelfde als het opsteken van een zware sigaret. Ik heb het een tijdje gebruikt om het een kans te geven, maar met Oxis voel ik me veel slechter dan zonder. Ook gewrichspijn en ik kreeg de ste[lees meer...]m van een oude man. Lang leve Ventolin, vaarwel Oxis.

Bricanyl

25-01-2022 | Man | 54
terbutaline

11-10-2021 | Man | 14
Ademhalingsproblemen
Toen mijn zoon deze inhalator voor het eerst kreeg merkte ik al dat het minder effectief was als de ventolin, nu de laatste maanden zijn de puffers zelf erg slecht geworden , na 2 a 3 weken is de druk eraf en kun je puffen wat je wil maar er komt niks uit, heel erg beangstigend voor een kind wat het acuut benauwd heeft en geen verlichting krijgt omdat de puffer het ineens [lees meer...]niet meer doet terwijl hij nog vol is.kortom waardeloos maar ventolin mag door de verzekering niet meer verstrekt worden.

06-10-2021 | Vrouw | 23

15-06-2021 | Vrouw | 78
Astma
Moest overstappen van Ventolin op salbutamol van Sandoz. Omdat Ventolin niet vergoed werd en de salbutamol van Sandoz precies hetzelfde zou zijn. Ja, dat was zo, behalve de toevoeging van oliezuur in die van Sandoz. Daar was ik super allergisch voor. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben terug op Ventolin.

14-05-2021 | Vrouw | 63
formoterol
ik.moet altijd 2 pufjes achter elkaar omdat 1 pufje geen effect heeft , had voor de atimos Foster die was voor mij benauwdheid super, maar ik had last van de bijwerking ernstige jeuk over mij hele lijf

06-02-2021 | Man | 53
Astma
gebruikte eerst Foster en had bijwerkingen nu reeds lange tijd gebruik Atimos en krijg steeds meer gewricht problemen en spontane ontstekingen in gewrichten

30-01-2021 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
Ik ben in september begonnen met Ventolin 1x per dag, maar afgelopen week kreeg ik het steeds benauwder overdag ook. Moet nu ineens 2 of 3x per dag puffen...Moet ik dan terug naar de huisarts voor een andere puf of is dit normaal? Ik heb weinig verstand van pufjes eigenlijk.....

19-01-2021 | Vrouw | 40
Hartkloppingen, trillen.

06-12-2020 | Vrouw | 47
COPD
Na een jaar gebruik, heb ik steeds meer last van gewrichtpijnen.smorgen kan ik bijna de trap niet meer af..ik wilde kijken hoeveel last in nu nog van de benauwheid last had, nu er tijdens corona geen longtesten afgenomenn worden. Nu na enkele weken geen gebruik , heb ik geen last meer van gewrichtsklachten.

11-11-2020 | Man | 22
Astma
Tijdens gebruik erg licht in het hoofd, ook misselijk.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6347)
Anticonceptie - overig (4484)
Cholesterol (3288)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2869)
ADHD - psychostimulantia (2538)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2259)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1720)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1129)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (1115)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (1111)
Acne (988)
Bloeddruk - calciumantagonisten (937)
Kanker - hormonen en antihormonen (918)
Darmproblemen - verstopping (841)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (838)
Neus (820)