categorie

Astma / COPD - sympathicomimetica

Snelwerkende luchtwegverwijders bij astma

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Astma / COPD - sympathicomimetica

11-10-2021 | Man | 14
Ademhalingsproblemen
Toen mijn zoon deze inhalator voor het eerst kreeg merkte ik al dat het minder effectief was als de ventolin, nu de laatste maanden zijn de puffers zelf erg slecht geworden , na 2 a 3 weken is de druk eraf en kun je puffen wat je wil maar er komt niks uit, heel erg beangstigend voor een kind wat het acuut benauwd heeft en geen verlichting krijgt omdat de puffer het ineens [lees meer...]niet meer doet terwijl hij nog vol is.kortom waardeloos maar ventolin mag door de verzekering niet meer verstrekt worden.

06-10-2021 | Vrouw | 23

15-06-2021 | Vrouw | 78
Astma
Moest overstappen van Ventolin op salbutamol van Sandoz. Omdat Ventolin niet vergoed werd en de salbutamol van Sandoz precies hetzelfde zou zijn. Ja, dat was zo, behalve de toevoeging van oliezuur in die van Sandoz. Daar was ik super allergisch voor. Ik ben na 3 weken gestopt. Ik ben terug op Ventolin.

14-05-2021 | Vrouw | 63
Allergie
ik.moet altijd 2 pufjes achter elkaar omdat 1 pufje geen effect heeft , had voor de atimos Foster die was voor mij benauwdheid super, maar ik had last van de bijwerking ernstige jeuk over mij hele lijf

06-02-2021 | Man | 53
Astma
gebruikte eerst Foster en had bijwerkingen nu reeds lange tijd gebruik Atimos en krijg steeds meer gewricht problemen en spontane ontstekingen in gewrichten

30-01-2021 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
Ik ben in september begonnen met Ventolin 1x per dag, maar afgelopen week kreeg ik het steeds benauwder overdag ook. Moet nu ineens 2 of 3x per dag puffen...Moet ik dan terug naar de huisarts voor een andere puf of is dit normaal? Ik heb weinig verstand van pufjes eigenlijk.....

19-01-2021 | Vrouw | 40
Hartkloppingen, trillen.

06-12-2020 | Vrouw | 47
COPD
Na een jaar gebruik, heb ik steeds meer last van gewrichtpijnen.smorgen kan ik bijna de trap niet meer af..ik wilde kijken hoeveel last in nu nog van de benauwheid last had, nu er tijdens corona geen longtesten afgenomenn worden. Nu na enkele weken geen gebruik , heb ik geen last meer van gewrichtsklachten.

11-11-2020 | Man | 22
Astma
Tijdens gebruik erg licht in het hoofd, ook misselijk.

29-10-2020 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Sinds 3 jaar gebruik in de hooikoortsperiode. Voordat ik eraan begon heel erg hoesten, heel de dag door. Was erg blij met Ventolin. Begon met 4x per dag en afbouwen. Ben geen longpatient (dus geen astma, bronchiturs,copd of wat dan ook) Jaar daarna weer begonnen ivm hoesten (hooikoortsperiode). 2x per dag en weer afbouwen naar 1x per dag. Dit jaar in maart in de coronati[lees meer...]jd weer begonnen (blaadjes kwamen weer aan de boom). 2x per dag begonnen en snel afgebouwd naar 1x per dag. Voordat ik naar bed ging en tanden ging poetsen deed ik prefentief 1x inhalatie. Deed dus zoal spoelen. Na een tijdje een kriebelig, stekelig iets achtig ergens achter in mijn keel. Ging niet weg. Nooit gehad. Bijsluiter stond mond spoelen ivm etc. Raar dat ik door dat kriebelig achter in mijn keel bleef hoesten, heel raar. Had dokter gebeld, maar kom niet verder dan de assistent (coronatijd). Moest blijven gebruiken, terwijl ik het niet benauwd had. Ben Kamillosan mondspray gaan gebruiken en uiteindelijk gestopt met Ventolin. Dus nu na 2 weken is de kriebelig, stekelig gevoel weg. Waarschijnlijk bleef een of ander stofje ergens achter in mijn keel hangen.

13-10-2020 | Man | 50
Ademhalingsproblemen
Voorgeschreven voor kortademigheid na een virusinfectie. Het hielp iets als ik last had aan adem te komen. Nu na twee weken heb ik vooral last van de waarschijnlijke bijwerkingen gejaagdheid/hartkloppingen en daardoor moeilijk in slaap komen. Gebruik het daarom nog alleen als het echt nodig is.

Oxis

11-10-2020 | Vrouw | 34
Astma
Ik worstel al een jaar met een heftige verergering van mijn (inspanning)astma waar ik al sinds mijn geboorte last van heb. Altijd goed kunnen functioneren met 2x daags budesonine en ventolin hooguit eens in de maand na een lang stuk fietsen bijvoorbeeld. Sinds een jaar snel bergafwaarts, gebruik nu 6x daags budesonine, en heb de ventolin minimaal 3x per dag nodig. Nog alti[lees meer...]jd kortademig, kan geen lange zinnen maken in 1 ademteug en kan nog geen trap op komen zonder een half uur te hijgen. En dat als de ventolin werkt, inmiddels al 2 prednison kuren achter de rug die goed hielpen, maar na een maand weer uitgewerkt. Veel bijwerkingen door de hoge frequentie van de ventolin dus overgestapt op de Oxis. Ik piep minder, maar heb nog altijd het gevoel dat ik te weinig lucht heb, en ben compleet buiten adem bij de minste inspanning. Het is effectief maar minder dan de ventolin. Mijn buurman van 85 lijkt een stuk fitter dan mij.

19-04-2020 | Vrouw | 29

19-04-2020 | Vrouw | 29

13-03-2020 | Man | 74
Ademhalingsproblemen
Opm: longen lijken zich aan te passen. Gebruik ventoline nu veertig jaar. :2 x perdag 1 stuks. Bij recente longvolume meting bleek de gewenning zonder medicijnen volume 40% met ventoline 70%. De longen lijken verslaafd. Het is een constatering, geen vraag. Daarnaast gebruik ik flixotide incidenteel bij gevoelde pijnplek in longen en dat helpt. Voortdurend flixotide[lees meer...] levert keelproblemen op met slijmvorming, heesheid en smaak en reukverlies.

11-03-2020 | Vrouw | 53
Astma
Deze inhaler werkt helaas het beste bij mij, andere inhalers doen bijna niets. Helaas heb ik ook veel last van de bijwerkingen! Nu neem ik alleen ‘s morgens 1 puf, want bij ‘s avonds nogmaals slaap ik slecht en heb ik extreem veel last van hartkloppingen. Ik gebruik al 22 jaar inhalers en prednisolon plus Tacal D3 tegen botontkalking en desloratadine tegen allergieën. V[lees meer...]erder nog Alvesco en Atropium. En 1 x in de 4 weken een Nucala injectie Ik heb Chronische Eosinofiele Pneumonie

27-02-2020 | Vrouw | 38
Astma
Helpt heel goed maar moest er vaker een puf van nemen, dus beter om corticosteroïden te starten. Ik voel mij na inname wel gejaagd, nerveus en krijg veel warmte flushes.

24-02-2020 | Vrouw | 35
Astma
Werkt snel, geeft snel verlichting bij benauwdheid, en geen last van bijwerkingen, dus ik ben tevreden!

30-12-2019 | Man | 46
Benauwdheid
Ik gebruikte Ventolin vroeger(15 jaar geleden) best vaak, nooit bijwerkingen. Sinds 3 maanden ben ik er weer mee begonnen na onverklaarbare benauwdheid, echter heb ik sinds 4 jaar hartritmestoornissen, welke helaas getriggerd worden door Ventolin, dus voor mij geen Ventolin meer. Wel vreemd dat zeme dit toch hebben voorgeschreven.

21-12-2019 | Man | 54
Ademhalingsproblemen
Helpt altijd goed maar wegens long onsteking wou dr longarts dat ik overstapte naar Trimbow nu bijna een jaar er aan en krijg nu behoorlijke vervelende bijwerkingen

02-12-2019 | Vrouw | 36
Astma
Voorheen diskus ventolin, vanwege toename klachten salbutamol aerosol met voorzetkamer. De salbutamol helpt mij vrijwel niet. Niet fijn! met de ventolin nooit problemen gehad. Daarnaast bij de salbutamol relatief veel bijwerkingen. Ik ga weer terug naar de diskus ventolin!

28-11-2019 | Man | 56
Bronchitis
Gebruikte voorheen altijd Ventolin. Heb het idee dat dat middel veel efficiënter werkte...

19-11-2019 | Vrouw | 83
COPD
Uitstekend werkend medicijn met veel comfort. IN het begin wat prikkelende keel maar na 1 week verbetering door nog beter te spoelen

19-11-2019 | Vrouw | 83
COPD
Al jaren ventolin gebruikt met goed effect. Helaas is dit medicijn vervangen door salbutamol inhalotor. Op de salbutamol voert Menzis het preferentiebeleid en hierdoor wordt ventolin niet meer vergoed. Jammer want de salbutamol geeft veel meer bijwerkingen; hartkloppingen, minder comfort bij benauwdheidsklachten

13-11-2019 | Man | 68
Astma
Ik blijf regelmatig benauwd en heb constand last van vastzittend slijm. Ik heb in een aantal maanden 2x een kuur prednisolon en 1 x een antibiotica gehad. Ook dacht ik dat ik aan een allergie aanval, wegens oog irritatie en een loop neus. Volgens het Ziekenhuis was ik niet allergies, dit is getest door een allergie test. In het verleden heb ik een combinatie kuur van Sa[lees meer...]lbutamol en Seretide gebruikt. Mijn arts heeft de Seretide geschrapt omdat ik deze niet regelmatig gebruikte. De slijm vorming kan hiermee in verband staan. Op het internet heb ik het negatieve verhaal over het gebruik van Salbutamol van Sandoz gelezen. Het is nu nacht, ik ben redelijk benauwd en ga morgen mijn huisarts vragen om mij het middel Salbutamol Ventolin voor te schrijven en of het raadzaam zou zijn om toch de combinatie met seretide aan te gaan.

27-05-2019 | Vrouw | 27
Hoest

14-05-2019 | Man | 19

14-05-2019 | Man | 19
Astma
Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.

10-05-2019 | Vrouw | 80
prive

08-05-2019 | Man | 69
COPD
Tijdens wintermaanden vaak langdurig verkouden, enigzins benauwd en veel (taaie) slijm. E.e.a. mede als gevolg van COPD. Enkel tijdens deze periode(s) gebruik ik de ventolin inhaler om de luchtwegen te verruimen. Geeft dan wel enige verlichting.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)