Atimos

formoterol

Astma (4 meningen)
COPD (3 meningen)

Ventolin Inhalatie (94 meningen)
Salbutamol Inhalatie (44 meningen)
Serevent (20 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (11 meningen)

08-03-2017

Astma

had t als langwerkende luchtwegverwijder, maar het deed helemaal niets, moest ernaast veel atrovent nemen, terug naar de seretide alles in 1 puf.
05-01-2017

Ademhalingsproblemen

Kreeg eerst Foradil en was tevreden. Nu Atimos en dit doet bijna niets. Slecht produkt.
30-10-2016

Astma

Eerst had ik foradil waarover ik tevreden was. Bijna nooit nodig, alleen bij periodes van verkoudheid. Nu dit uit de handel was kreeg ik atimos. Meteen bij inname moest ik hoesten en voelde ik me misselijk. Had ik bij foradil nooit. Toch doorgegaan vanwege benauwdheid. Het hoesten bij inname verdween. Nu, drie maanden verder ontdek ik dat ik het nogsteeds gebruik en ik ste[lees meer...]eds benauwder wordt. Steeds misselijker en verwarder, ik dacht aan dit medicijn als oorzaak en lees vervolgens hier de zelfde ervaringen. Waarom een goed middel uit de handel halen en iets dat de mensen vergiftigt als enig alternatief aanbieden? Wat zijn de belangen???
23-09-2016

COPD

Benauwd door atimos.ik heb hiervoor foradill gebruikt maar die ging uit de handel toen atimos voorgeschreven gekregen zou het zelfde zijn DUS NIET HEY kreeg het telkens benauwder dacht dat ik achteruit gong met mijn longen bij mijn longarts aangegeven dat ik denk dat het door de atimos kwam hij heeft mij gelijk foster voorgeschreven NOU GEEN LAST MEER VAN BENAUWDHEID Wat e[lees meer...]en opluchting .dus voor de mensen die steeds meer benauwd worden kijk eens of het niet van de puffer komt.
01-09-2016

Astma

Bij langdurig gebruik ontstaan steeds meer problemen die niet direct herleidbaar zijn tot het atimos gebruik. Pas na het stoppen met de medicatie bleken een aantal verschijnselen te verdwijnen. Na een aantal jaren gebruik ontstonden aantal klachten en ernstige complicaties. 3 jaar achter elkaar longontstekingen, concentratieproblemen, huidproblemen enzovoort. Na terug te [lees meer...]zijn gegaan naar oude medicijnen die inmiddels weer verkrijgbaar zijn (lomudal) zijn aantal ernstige klachten verdwenen, heb ik inmiddels twee jaar geen longontstekingen meer en alleen nog ernstige huidproblemen, deze verergeren met antibiotica en of corticosteroïden. Lijken inmiddels met alternatieve hulp te verminderen.
31-05-2016

COPD

Ik kreeg dit middel ter vervanging van Foradil. Volgens de apotheek was dit middel gelijk aan Foradil, maar ik kreeg gelijk serieuze hartritme problemen. Ik ben er nog even mee doorgegaan, maar na enkele dagen was ik helemaal gesloopt door dat gesodemieter en ben ermee gestopt. In overleg met de huisarts, longarts en apotheek ben ik nu overgegaan naar inhalatiepoeder van[lees meer...] Mylan en dat doet gelukkig wel wat het moet doen zonder levensbedreigende bijwerkingen. Hoop dat het zo blijft!
12-04-2014

COPD

Gebruikte tijdelijk voor een exacerbatie flutiform (fluticason/formoterol) na mijn exacerbatie alleen formotorol . Bij de apotheek kreeg ik Atimos had bij het inhaleren een hele sterkte bijsmaak waardoor ik erg misselijk werd en kreeg heftige hartkloppingen. Heb nu Foradil en ben niet misselijk meer en heb geen hartkloppingen meer ik ben nu ook zeer tevreden.
10-12-2009
Man

Astma

Vroeger had ik vaak Ventolin nodig, nu bijna nooit meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum