salbutamol inhalatie

Astma (36 meningen)
COPD (7 meningen)
Ademhalingsproblemen (4 meningen)

Ventolin Inhalatie (104 meningen)
Serevent (22 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

16-01-2018 | Vrouw | 59
Hoest
Zodanige irritatie van tong en luchtpijp, dat ik het gebruik van dit middel heb moeten staken

08-01-2018 | Vrouw | 42
Astma
Astma sinds kleuter. Ik gebruikte eerst ventolin 100 en nu salbutamol. Is allebei geloof ik hetzelfde. Werkt goed en meteen.

01-11-2017 | Vrouw | 28
Allergie
Medicijn werkt bij acute benauwdheid, wel moet het medicijn bij bijvoorbeeld erge verkoudheid meerdere malen achtereen gebruikt worden voor deze werkt (4/8 keer) in combinatie met ontstekingsremmer. Ik kan niet zonder het medicijn en gebruik het om deze reden. De bijwerkingen: trillende handen waardoor moeite met handelingen/ fijne motoriek, hartkloppingen, trillen over ge[lees meer...]hele lijf, gejaagd gevoel, mentale onzekerheid. Gezien deze bijwerkingen zou ik het liever niet gebruiken. Medicijn is voorgeschreven door longarts.

08-08-2017 | Man | 58
Astma
Salbutamol onmiddellijk overgeschakeld naar ventolin. Helemaal niet effectief en zelf enorme hoest. Haal nu door de bemoeienissen van de apotheek mijn ventolin in Belgie.

16-07-2017 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
astma, moet meer gebruiken, werkt slecht, ventolin glaxo geen problemen mee. Word er misselijk van, de hele tijd vieze smaak in mijn mond.

18-01-2017 | Vrouw | 49
salbutamol inhalatie (5mg/ml)
Astma
Op advies van de longarts inhalatie met salbutamol gestart. Tijdens en na de inhalaties steeds hartkloppingen (zeer snel kloppend hart, alsof hij op hol geslagen is). Na een paar maanden gebruik plotseling flinke hoeveelheid (ca. 100 ml) bloed uit de longen opgehoest. Ziekenhuis opname gedurende een week, waarbij alles doorgelicht en onderzocht is. Gebruik Salbutamol gered[lees meer...]uceerd. Een paar maanden later nogmaals veel bloed opgehoest uit de longen. Wederom ziekenhuisopname met alle onderzoeken. Daarna gestopt met het medicijn. Paar maanden later nogmaals bloed opgehoest uit de longen. Wederom ziekenhuis opname met alle onderzoeken. Daarna gelukkig geen bloed meer opgehoest.

02-11-2016 | Man | 58
Astma
Ventolin is beter. Het is echter duurder. De apotheek zegt dat het precies hetzelfde is als salbutamol, dit is echter onzin. Ik merk het verschil erg goed. Ik bepaal wat ik gebruik en niet de apotheek simpel.

29-10-2016 | Vrouw | 41
salbutamol inhalatie (200ug)
COPD
Veel negatieve reacties hier. Dit medicijn werkt bij mij meteen en geeft onmiddellijke verlichting of m.a.wel ik kan beter ademen. Heb altijd ventolin gehad welke m.i. zelfde werking had of misschien wel iets beter. Er zal wel een goede reden zijn waarom ventolin niet wordt voorgeschreven. Bijwerkingen zijn ffamilie lastig. Bij mij meestal hartkloppingen en voel me beetje [lees meer...]trillerig. Even rustig zitten of liggen en dan gaat 't na poosje weg. Maar ben blij dat dit medicijn bestaat.

07-09-2016 | Man | 72
salbutamol inhalatie (400ug)
Benauwdheid
tijdens een ct-scan van de longen kleine deeltjes gezien die men niet kan thuis brengen. volgens arts kan dit van copd zijn (capsules). In de linkerlong heeft men een tumor van 2,6 cm ontdekt. Na 2 maanden bleek dit geen tumor te zijn, maar een longabces. Na 2 maanden een hoog antibiotica te hebben gebruikt, was het abces weg. heb wel een paar maanden geestelijk rond gelop[lees meer...]en met het feit dat ik een longtumor zou hebben. Er was zelfs sprake van het verwijderen van een deel van de long. heb zelfs twee longpuncties gehad met als gevolg ook nog eren klaplong. naam van het ziekenhuis hou ik maar voor me.

01-09-2016 | Vrouw | 35
Astma
Zeer ontevreden over dit medicijn. Gelukkig heb ik nu weer Ventolin gekregen waar ik erg tevreden over ben. Dit overigens na tig smeekbedes. Om naar van te worden dat je zo op je strepen moet staan voor je eigen gezondheid.

22-08-2016 | Man | 55
COPD
Sinds een maand heb ik het idee dat het niet werkt en moet meerdere keren per dag (meer dan normaal) dit medicijn gebruiken. Heb al twee keer een prednisonkuur gehad.

19-02-2016 | Vrouw | 59
Astma
Salbutamol is echt waardeloos er komt zo weinig uit dat je wel 3x moet drukken om iets te merken. Ook helpt het niet, je blijft net zo benauwd als je was.

26-01-2016 | Vrouw | 30
salbutamol inhalatie (200ug/do)
Astma
Ik heb sinds me zwangerschap overstap gemaakt van symbicort puffer naar ventolin/salbutamol, sindsdien heb ik last van hoofdpijn en overmatig vermoeidheid, hartkloppingen en sindskort erbij een soort spierpijn in arm. Ben nu misschien 8 weken zwanger. Maar elke keer als ik nu ventolin /salbutamol gebruik, moet ik nu ook nog gelijk daarna overgeven veel slijm.

05-11-2015 | Man | 6
Astma
Mijn zoontje van 6 kreeg jaren geleden ventolin voorgeschreven, van Glaxo. Dat werkt prima bij hem. Helaas probeert de apotheek zo nu en dan toch de gewone salbutamol erdoor te drukken. Begin dit jaar geprobeerd, nu hij oud genoeg is om aan te geven of hij de inhalatie prettig vindt. Het kind begon spontaan te klagen over misselijkheid en hoofdpijn na elke inhalatie. Lag v[lees meer...]oornamelijk slap op de bank. Hij wist niet dat hij een andere inhaler kreeg na jaren de normale ventolin. Ik dacht dat er een griepje aan zat te komen. Na 4 dagen een gammel kind vertrouwde ik de salbutamol toch niet en ben ik overgestapt op de ventolin van Glaxo. Vanaf de eerste verstuiving mijn jongen weer terug met een normaal actief patroon. Zijn tweelingbroer startte vorige week voor het eerst op een inhaler. Open minded de salbutamol bij kind nummer 2 geprobeerd. Hij reageerde er redelijk op, maar na een week 4 verstuivingen nog steeds flinke hoestbuien en kortademig. Met de ventolin van zijn broertje meteen na de eerste verstuiving schouders weer recht, vanaf de tweede puf glans terug in zijn ogen. Na 3 dagen een normaal, fit kind. Ik heb het doorgegeven aan de huisarts en ga er van uit dat we voortaan geen gedonder meer met huismerken krijgen. In dit geval 'moeten we gewoon die ventolin van glaxo hebben ;-)'!)

01-11-2015 | Vrouw | 61

22-10-2015 | Vrouw | 58
Astma
Ik was gestopt met roken en kreeg het na 1 week onzettend benauwd en druk op mijn hart, daar ik voor heen al een neuspompje had, gaf de huisarts me dit middel en heeft me doorverwezen naar t ziekenhuis voor verder onderzoek, na 2 weken dit salbutamol te hebben gebruikt, werd ik steeds maar zieker, licht in me kop als ik me ook maar iets bewoog als ik stond of dat ik van d[lees meer...]e wereld ging. na een verhaal van een fam lid die voor heen ook een verwijderaar voor copd had gebruikt en dezelfde verschijnsels had, ben ik acuut gestopt met dit middel en voelde me na 2 dagen herboren, wat een rotzooi!

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum