Bloedarmoede (15 meningen)
IJzergebreksanemie (14 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (87 meningen)
Hydrocobamine (30 meningen)
Foliumzuur (20 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (13 meningen)

05-04-2020 | Vrouw | 40
ferricarboxymaltose (1000)
Bloedarmoede
Ik heb nu al een paar keer een infuus met ferinject gehad. De eerste keer alleen de eerste 2 dagen griepachtige verschijnselen, de keren erna echter duren deze bijwerkingen wel 3 weken. Ik ben dan erg misselijk, maagpijn, pijn in spieren en botten en hartkloppingen bij staan. Ik kan in die 3 weken dus niet functioneren. En het ergste is dat ik het infuus meerdere keren [lees meer...]per jaar nodig hen omdat ik ijzer uit tabletten niet opneem.

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Kan iemand of kunnen meerdere mensen alsjeblieft zo snel mogelijk kontakt met mij opnemen?? Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen of misschien teveel ijzer in lichaam.Allsjeblieft ,mijn huisarts weet niets over ijzerinfuus en bijwerkingen. Als iemand net al s ik een maand of 2 mnd erna nog bijwerkingen had, Wil diegene mij alsjeblieft contacten?? .Alvast bedankt ieder[lees meer...]een!! (Mijnmedicijn.nl" contact kan via de site - geen privé gegevens online -)

07-03-2020 | Vrouw | 48
Bloedarmoede
Wil alsjeblieft i iemand die een ijzerinfuus heeft gehad en maanden daarna of 2 mnd daarna nog last heeft gehad van de ijzerinfuus mij als jeblueft zo snel mogelijk contacten? Hoop dat er iemand snel kontakt met mij opneemt.Dit is echt belangrijk vw de bijwerkingen!!! Alvast bedankt!! (Mijn medicijn.nl : contact is mogelijk via de site - alle privé gegevens worden niet o[lees meer...]nline zichtbaar)

29-11-2016 | Man | 24
IJzergebreksanemie
Goedemiddag, Ik heb vorige week voor het eerst een ijzerinfuus gehad vanwege een te laag hb. Ik heb een tijdje ferro geprobeerd, maar ik krijg hierdoor snel last van obstipatie. Vorige week is het ijzerinfuus gecombineerd met de remsima. Ik had na het infuus eigenlijk geen last van bijwerkingen, maar ik voel mezelf de laatste dagen echt ellendig. Er komt niks meer uit mijn[lees meer...] handen, ben extreem moe en kan mezelf moeilijk concentreren. Ook heb ik veel last van obstipatie, hoofdpijn en misselijkheid. Dit komt niet van de remsima, omdat ik dit al vaker heb gekregen en hier nooit last van heb gehad. Ik heb het gevoel dat de hoeveelheid ijzer in mijn bloed tot deze bijwerkingen lijdt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen? Het werken en sporten kost extreem veel energie terwijl het de afgelopen maanden juist zo goed ging.. Ik had veel energie en deed veel leuke dingen. Ik heb een standaard dosering ijzerinfuus gehad aan de hand van mijn lengte en lichaamsgewicht.

24-08-2015 | Vrouw | 68
ferricarboxymaltose (1000mg)
IJzergebreksanemie
Vanaf februari dit jaar erg moe, bleek een laag Ferritine gehalte te hebben van 3, normaal 20-150 voor vrouwen. Aangezien ik heel ziek word van staaltabletten vond de specialist dat ik een ijzerinfuus nodig had. Tijdens het inlopen had ik alleen het idee dat ik verkeerd op de stoel zat en kreeg het warm. Toen ik naar huis ging kreeg ik gewrichtspijn en spierpijn. Ik was do[lees meer...]odmoe en 's nachts heb ik zodanig getranspireerd dat het leek alsof ik onder de douche gestaan had. In twee dagen was ik 3 kilo afgevallen en ik heb nog steeds gewrichtspijn, ben benieuwd of dat nog over gaat. De specialist weet op dergelijke vragen geen antwoord. Ook wordt gezegd dat het bijna niet voorkomt. Als ik hier de verhalen lees dan denk ik dat de bijwerkingen meer voorkomen dan de artsen weten of willen weten. Hoeveel weet de ondervrager van ferinject? kan geen juiste antwoorden invullen.

03-05-2013 | Vrouw | 35

23-08-2011 | Vrouw | 30
Anemie
Bij toediening infuus in shock geraakt als reactie op dit medicijn. Er wordt GEEN proefdosis gegeven. Had fataal kunnen aflopen. Daarna lekkende vaten gekregen en heel erg oedeem. Wat maanden na dato nog niet verdwenen is. Behoorlijk gevaarlijk medicijn.

09-10-2020 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Na meerdere tabletten voor ijzer en nog meer zakkende ijzer en HB door de internist besloten om via het infuus extra ijzer te geven. Helaas reageerde ik er niet goed op en belande er door op de hartbewaking. 1e halfuur ging wel daarna kreeg ik meer en meer hoofdpijn, pijn op de borst en ging sterretjes zien. Bloeddruk zag je gewoon oplopen. Toen hij de 200/110 aantikte wer[lees meer...]d alles stop gezet en arts gehaald. Hadden ze nog niet eerder meegemaakt zeide ze.. Na 2 dagen hartbewaking en bloeddruk medicijnen rijker weer na huis.

30-04-2019 | Vrouw | 33
IJzergebreksanemie
Ik wist van te voren niet zo heel veel over een ijzer infuus, en lees/vraag ook bewust niet over bijwerkingen (omdat ik dan objectiever kan zijn als er bijwerkingen optreden) In het ziekenhuis kreeg ik het toegediend, duurde ongeveer een uur met naspoelen. Toen het infuus begon te lopen, voelde ik na een tijdje al enige reactie van mijn maag en buik. Omdat het nog ochte[lees meer...]nd was en ik niet zoveel gegeten had gaf ik het de schuld aan een lege maag gevoel. Maar eigenlijk werd dit misselijkheidsgevoel alleen maar erger over het weekend. En ik voelde me ook echt vreemd algeheel ....raar in me hoofd, maag, buik... hartkloppingen heb ik ook nog ervaren, daarvoor heb ik de koffie laten staan, dit leek wel te werken. Nu 5 dagen later voel ik me nog steeds hinderlijk misselijk en voel me eigenlijk slechter als ervoor ook qua vermoeidheid Inmiddels heb ik wel bijwerkingen opgezocht, omdat ik serieus twijfelde of ik niet zwanger kon zijn (voel me namelijk precies zoals bij mn laatste zwangerschap) Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen, want als dit het is, dan wordt t m niet...

26-05-2018 | Man | 25
Aangezichtspijn
Ik heb deze injectie bekomen, omdat mijn feritine al jarenlang niet omhoog gaat na allerlei pogingen. Tijdens het infuus had ik geen enkele problemen. Wel had ik gelijk diarree. Ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar na 2 dagen begon de ellende. Enorm veel pijn in mijn maag. Diep ademhalen is bijna onmogelijk, omdat het dan enorm veel steekt. Heb gisteren de hele dag [lees meer...]geslapen, omdat ik me echt ziek voelde. Me spieren zijn allemaal aangespand, me ogen doen zeer, hoofdpijn en extreme maagpijn die helemaal tot achter in de de onderrug doortrekt. Ik ben nu 4 dagen verder. Ben benieuwd wanneer de pijn weg trekt. Maar als dit lang aanhouden gaat, hoef ik deze zooi nooit meer.

19-08-2013 | Vrouw | 49
ferricarboxymaltose
doordat mijn ijzer en hb zo laag zijn besloot de maag/lever/darm arts mij een ijzerinfuus te geven. tijdens het inlopen had ik nergens last van, ik ging om 15.00 weer naar huis. om 22.30 kreeg ik ineens hevige spierpijn over mijn hele lichaam, armen , benen, nek, vingers, rug. naar de 1e hulp post gegaan, daar heb ik hydrocortison via een infuus gehad, en ben voor een n[lees meer...]acht opgenomen. nu ben ik 4 dagen verder en heb alleen nog stijve vingers, duizeligheid is weg. over 4 weken weet ik of het geholpen heeft. aangezien ik het van de bloedonderzoeken moet hebben, ik heb zelf nergens last van. ik ga ervan uit dat het wel geholpen heeft. alleen voor mij geen tweede keer meer.

27-04-2021 | Vrouw | 47
ferricarboxymaltose (1000mg/ml)
IJzergebreksanemie
Met een HB van 4,4 en ferritine van 2, niet tegen de pillen kunnen door hevige maagklachten nu infuus gehad. Het inlopen duurde 20 minuten. Ik was al flink duizelig, maar ik ben daarna 2 weken echt ziek geweest, zo moe, knallende hoofdpijn, zeer duizelig, grieperig gevoel. ik heb zelfde een aantal dagen tussendoor op bed gelegen en dat doe ik nooit! Nu al een aantal dagen [lees meer...]hevige pijn in linkerbovenbuik, net iets lager dan de ribben, lijkt wel op koliekaanvallen ( mijn galblaas ben ik al kwijt) Niet fijn. Al met al viel/ valt mij het flink tegen....

15-11-2020 | Vrouw | 45
IJzergebreksanemie
Als gevolg van dikke darmkanker met verwijderen van dikke darm, poreus weefsel wat bloed doorlaat. Nu chronisch ferritinegebrek. Ik krijg elke 2 maanden een infuus, levenslang. Tip: in twee uur (1000 ml) vermindert de bijwerkingen. Inmiddels ruim 3 jaar nu n ijzerinfuus. Kan iemand mij vertellen die dit al veel langer gebruik en of dit nog verdere gevolgen heeft v[lees meer...]oor je lijf? Moet je nog ergens rekening mee houden?

19-09-2019 | Man | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Door dat ik bij ontlasting veel bloedverliste kreeg ik eerst ferro tabletten daar kreeg ik buik pijn van, daarna kreeg ik ferinject. Heb gisteren de ferinject gehad rond 11.00 uur in de ochtend, duurde 2 uur ongeveer. Met tabletten kreeg ik buikpijn. Vandaag rond 19.00 uur voel ik me suf, draaierig, huilbuien, moe, geen zin , vergeetachtig.

28-01-2019 | Vrouw | 25
Bloedarmoede
Doordat ik bloedarmoede heb (ijzertekort) en de ijzertabletten vooral voor enorm miserie zorgen, heb ik een ijzertransfusie gekregen. Het was de tweede keer. Eerste keer had ik vrij hoge dosis gekregen maar had ik quasi geen bijwerkingen. Nu, afgelopen vrijdag heb ik deze tweede keer gekregen (heel lage dosis!) maar wél met bijwerkingen. Ik voel me heel grieperig, en ik h[lees meer...]eb vooral overal pijn in mijn lichaam. Rugpijn, spierpijn, .. algehele vermoeidheid, 's nachts heb ik koude rillingen gehad en achteraf koorts. Ook heb ik het gevoel dat ik niet zo goed kan ademen. Het steekt enorm. Ik ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat deze symptomen verdwijnen.

23-11-2017 | Vrouw | 25
ferricarboxymaltose (1000mg)
Bloedarmoede
Vanmiddag ferinject gekregen via infuus. 1000mg in 1 uur. Het infuusje was erg vervelend. Het brande erg op de plek waar de naald zat. Kreeg een eng gevoel in mn vingers. Werd misselijk en zag sterretjes. Toen het klaar was voelde ik me gelijk beter. Eenmaal thuis werd ik vreselijk moe. Heel erg prikkelbaar, kon niks hebben en kreeg zelfs een huilbui. Avondeten ging niet, [lees meer...]had totaal geen trek en voelde me weer misselijk. Nu ga ik slapen en ik hoop dat het morgen beter gaat. En dat ik snel opknap van de extra ijzer in mn bloed. Ik vraag me wel af: zijn er meer mensen prikkelbaar en huilerig geworden na ferinject??

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum