Ervaringen met Ferinject

Bloedarmoede (17 meningen)
IJzergebreksanemie (17 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (109 meningen)
Hydrocobamine (31 meningen)
Foliumzuur (21 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

26-08-2012 | Man | 52
Bloedarmoede
Ijzergehalte wilde maar niet hoger worden, ondanks tabletten. MDL arts besloot een ferinject via infuus voor te schrijven. Donderdagmiddag in ongeveer een half uur gebeurd 1000MG. Vrijdag geen reactie, zaterdag en zondag grieperig pijn in gewrichten, rug en koorst, en erg moe. Lagere bloedruk dan normaal.

22-05-2012 | Vrouw | 23
ferricarboxymaltose
Ik heb een hele lage ijzer in mijn bloed. Ik heb heel erg lang last gehad van vermoeidheid, duizeligheid, concentratieproblemen.. viel heel snel in slaap (tijdens tv kijken, boek lezen, reizen etc..) Ook heb ik heel lang ijzertabletten gebruikt, maar jammer genoeg heeft het niet geholpen..en vandaag de ijzerinfuus gehad (1000 mg) Ik merk er nu nog niet zoveel van, maar he[lees meer...]b wel huiduitslag gekregen:(:( ik hoop dat het snel weer overgaat want het ziet er echt niet uit!

08-09-2011 | Man | 31
Bloedarmoede
De dag na het infuus standaard ziek/grieperig. Daarnaast had ik na mijn 3e infuus last van slapeloosheid. Wel na 4 weken de eerste tekenen van herstel, meer energie en helderder in mijn hoofd.

28-02-2023 | Vrouw | 34
Bloedarmoede
Nadat ik alle spookverhalen hier gelezen had zag ik als een berg op tegen het ijzerinfuus . Nou ik heb echt nergens last van gehad. Maak je niet druk mensen.

25-09-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Al een paar jaar dat ik dit medicijn krijg wegens chronisch ijzertekort. Normaal wordt het met 1,5/2 uurtjes ingelopen. Dit keer binnen 30 minuten. En wat ben ik er ziek van deze keer. Koorts, hoofdpijn, verkouden, keelontsteking, krentenbaard uitbraak, misselijk, overgeven. Persoonlijk denk ik dat door het snelle inlopen, mijn lichaam toch een soort van klap heeft geha[lees meer...]d en nu alles eruit gedreven wordt. Waardoor ik zieker ben dan normaal. Het is dat ik weet dat het tijdelijk is en daarna voel ik me weer heel goed. Maar jeetje he, zo beroerd ben ik nog nooit geweest na het toedienen van Ferinject.

26-03-2022 | Vrouw | 31
ferricarboxymaltose (1000mg)
Bloedarmoede
Uit voorzorg voor de bijwerkingen die ik hier las heb ik de middag vrij genomen van mijn werk na het infuus, dit was uiteindelijk niet nodig geweest. Ik heb nergens last van gehad en voelde mij prima. Ik was zwanger tijdens de behandeling, ook de kleine maakt het helemaal goed. Ik ben nu een maand verder na het infuus en mijn waardes zijn weer op gezond niveau, wel ne[lees meer...]t op het randje maar het schijnt de komende maanden ook nog te blijven stijgen. Ik slik wel nog steeds Ferrofumaraat er bij.

21-02-2021 | Vrouw | 53
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
Geen enkele bijwerking gehad en de behandeling was prima. Ik heb rustig gelezen waardoor de tijd snel voorbij ging. Eenmaal thuis wel moe maar echt...het is me reuze meegevallen!

29-11-2020 | Vrouw | 34
ferricarboxymaltose (1000ml)
Nou ik had zwaar bloedarmoede waarvan tabletten niet hielp kreeg ik 1000ml infuus en ging prima maar toen ik thuis was was ik misselijk en die hele week heb ik als bijwerkingen een beetje koorts achtig gevoel gehad gewrichtspijn botpijn diaree en spierpijn emotioneel en depressief angstaanval en huilbuien en beetje bij gekomen maar goed na een week had ik meteen een kleur[lees meer...] alsof ik onder de zonnebank heb gezeten en voelde ik me als superman heel sterk alsof ik de wereld aan kan en sterk energie vol fitter heb ook niet meer koud hee hee voel me veel beter niks meer over van bijwerkingen en heb geen lichaamlijke klachten meer

23-05-2018 | Man | 59
ferricarboxymaltose (1000mg)
Bloedarmoede
2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .

17-12-2017 | Vrouw | 38
Chronische depressie
Na 10 jaar ijzertekort (zonder anemie) eindelijk een arts gevonden die mij daarvoor een infuus wilde geven. Behandeling zelf appeltje/eitje 20 min liggen en klaar, geen bijwerkingen. Na een week voelde ik me lichter, minder depressief en dit effect houd nu al 6 maanden aan. 30% van mijn depressie is weg! Zeker de meest diepe dalen zijn over. Hierdoor heb ik weer voorzichti[lees meer...]g aan zin in het leven en heb ik uit mezelf de kracht kunnen putten om mijn obesitas aan te pakken, ik ben al 30 kg kwijt. Hierdoor heb ik 75% van mijn hoge bloeddruk medicatie kunnen schrappen! Ook had ik ernstige onrustige benen snachts en ook dat is zo goed als weg. Voor mij een waar wonder na 20 jaar ploeterend door het leven.

19-06-2016 | Vrouw | 65
Bloedarmoede
Ik heb terugkerende ijzergebreksanemie. Tabletten helpen niet. Vandaar dat ik van tijd tot tijd een ijzerinfuus krijg. Eventjes een paar uur in het ziekenhuis liggen en klaar. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen en na anderhalve week ben ik weer opgeknapt en kan ik er weer een paar maanden tegenaan.

25-07-2013 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Vanwege terugkerende bloedarmoede schreef de internist een infuus voor met ferinject. Begin vorige week gekregen. In eerste instantie merkte ik niks, had tijdens het infuus (dat duurde anderhalf uur) ook geen last van bijwerkingen gehad. In de eerste dagen erna wel extra moe (was ik al vanwege de bloedarmoede), spierpijn, kriebelingen in armen en benen, jeuk, maar niet[lees meer...] heel ernstig. Begin deze week merkte ik dat het aansloeg: ineens had ik weer energie! Wat een verschil met die kuurtjes waarvan ik er al tientallen heb geslikt. Niet alleen duurt het daarmee weken voor je effect merkt, van de staalpillen krijg ik altijd maagpijn en van de bruistabletten word ik misselijk. Ben hier dus heel erg tevreden over.

13-02-2012 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Middel in ruim een uur toegediend en daarna vrolijk naar huis, dag later lichte vorm van diarree en enkele dagen een metaalachtige smaak in de mond, Samen met reeds verkregen B12 injectieds gaat het me nu een week na het eerste ifuus veel beter af dan voorheen. Op naar volgende sessie.