Ervaringen met Ferinject

Bloedarmoede (17 meningen)
IJzergebreksanemie (17 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)

Ferrofumaraat (110 meningen)
Hydrocobamine (31 meningen)
Foliumzuur (21 meningen)
Venofer (18 meningen)
Losferron (14 meningen)

19-09-2019 | Man | 47
Aambeien en vaatscheurtjes
Door dat ik bij ontlasting veel bloedverliste kreeg ik eerst ferro tabletten daar kreeg ik buik pijn van, daarna kreeg ik ferinject. Heb gisteren de ferinject gehad rond 11.00 uur in de ochtend, duurde 2 uur ongeveer. Met tabletten kreeg ik buikpijn. Vandaag rond 19.00 uur voel ik me suf, draaierig, huilbuien, moe, geen zin , vergeetachtig.

26-05-2018 | Man | 25
Aangezichtspijn
Ik heb deze injectie bekomen, omdat mijn feritine al jarenlang niet omhoog gaat na allerlei pogingen. Tijdens het infuus had ik geen enkele problemen. Wel had ik gelijk diarree. Ik dacht dat dat door wat anders kwam. Maar na 2 dagen begon de ellende. Enorm veel pijn in mijn maag. Diep ademhalen is bijna onmogelijk, omdat het dan enorm veel steekt. Heb gisteren de hele dag [lees meer...]geslapen, omdat ik me echt ziek voelde. Me spieren zijn allemaal aangespand, me ogen doen zeer, hoofdpijn en extreme maagpijn die helemaal tot achter in de de onderrug doortrekt. Ik ben nu 4 dagen verder. Ben benieuwd wanneer de pijn weg trekt. Maar als dit lang aanhouden gaat, hoef ik deze zooi nooit meer.

23-05-2018 | Man | 59
Bloedarmoede
2 keer gehad ivm rectaal bloedverlies agv darmtumor. Dag van infuus wat lichte bijwerkingen. Na circa 1 a 1,5 week is het effect geleidelijk merkbaar : meer energie, beter geheugen, minder depri etc. Fijn spul. .

29-11-2016 | Man | 24
IJzergebreksanemie
Goedemiddag, Ik heb vorige week voor het eerst een ijzerinfuus gehad vanwege een te laag hb. Ik heb een tijdje ferro geprobeerd, maar ik krijg hierdoor snel last van obstipatie. Vorige week is het ijzerinfuus gecombineerd met de remsima. Ik had na het infuus eigenlijk geen last van bijwerkingen, maar ik voel mezelf de laatste dagen echt ellendig. Er komt niks meer uit mijn[lees meer...] handen, ben extreem moe en kan mezelf moeilijk concentreren. Ook heb ik veel last van obstipatie, hoofdpijn en misselijkheid. Dit komt niet van de remsima, omdat ik dit al vaker heb gekregen en hier nooit last van heb gehad. Ik heb het gevoel dat de hoeveelheid ijzer in mijn bloed tot deze bijwerkingen lijdt. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen? Het werken en sporten kost extreem veel energie terwijl het de afgelopen maanden juist zo goed ging.. Ik had veel energie en deed veel leuke dingen. Ik heb een standaard dosering ijzerinfuus gehad aan de hand van mijn lengte en lichaamsgewicht.

30-09-2015 | Man | 64
ferricarboxymaltose (500mg)
De ziekte van Rendu Osler Weber gaat samen met dagelijks bloedneuzen. Door die bloedneuzen chronische bloedarmoede. Ik heb last van Ferrogradumet en Ferrofumaraat. Krijg nu sinds ongeveer 2 jaar eenmaal per 4 weken infuus met 500 mg Ferinject. Na de eerste keer kreeg ik hoofpijn. Daarom is de infuussnelheid lager gemaakt naar 250 ml per uur. Sindsdien geen problemen meer. [lees meer...] Het nadeel van deze manier van ijzerinname is dat ik elke 4 weken 2 uur in het ziekenhuis lig voor dit infuus.

26-08-2012 | Man | 52
Bloedarmoede
Ijzergehalte wilde maar niet hoger worden, ondanks tabletten. MDL arts besloot een ferinject via infuus voor te schrijven. Donderdagmiddag in ongeveer een half uur gebeurd 1000MG. Vrijdag geen reactie, zaterdag en zondag grieperig pijn in gewrichten, rug en koorst, en erg moe. Lagere bloedruk dan normaal.

13-02-2012 | Man | 56
Ziekte van Crohn
Middel in ruim een uur toegediend en daarna vrolijk naar huis, dag later lichte vorm van diarree en enkele dagen een metaalachtige smaak in de mond, Samen met reeds verkregen B12 injectieds gaat het me nu een week na het eerste ifuus veel beter af dan voorheen. Op naar volgende sessie.

08-09-2011 | Man | 31
Bloedarmoede
De dag na het infuus standaard ziek/grieperig. Daarnaast had ik na mijn 3e infuus last van slapeloosheid. Wel na 4 weken de eerste tekenen van herstel, meer energie en helderder in mijn hoofd.

21-11-2023 | Vrouw | 37
IJzergebreksanemie
Ik heb vrijdag een ijzerinfuus gehad. Ik was zondag middag ziek . Overgeven , spierpijn etc Ik had een ferritine van 4 . Met ijzer pilletjes en bruistabletten ging het allemaal maar traag omhoog. Plotseling ging mijn ijzer van 17 naar 4 binnen 3 weken. Ik heb vrijdag een ijzerinfuus gehad. Ik las dat het infuus te snel is toegediend ( binnen 1uur) incl "spoelen". A[lees meer...]ls ik er nog een keer 1 krijg ga ik vragen of het wat trager kan... Hopelijk helpt het wat. Vandaag 4 dagen later heb ik nog wat last van mijn hoofd. Ik hoop vooral dat deze infuusgriep zin heeft gehad en al mijn klachten verdwijnen . Het duur ongeveer 7 dagen voordat je iets merkt...🤞

09-03-2023 | Vrouw | 35
ferricarboxymaltose (1000ml)
IJzergebreksanemie
Ivm jarenlang laag hb, wil arts onderzoeken of ik ergens een microscopisch lek heb. Eerste keer ijzer infuus. Eerste week geen verschil,nu een weel later, extreem moe, spierpijn. De laatste keer dat ik zo moe was, was toen onze zoon 9 maanden lang niet door sliep.. niet grappig. Ik hoop dat de voordelen straks opwegen tegen deze ellende.

28-02-2023 | Vrouw | 34
Bloedarmoede
Nadat ik alle spookverhalen hier gelezen had zag ik als een berg op tegen het ijzerinfuus . Nou ik heb echt nergens last van gehad. Maak je niet druk mensen.

25-09-2022 | Vrouw | 36
IJzergebreksanemie
Al een paar jaar dat ik dit medicijn krijg wegens chronisch ijzertekort. Normaal wordt het met 1,5/2 uurtjes ingelopen. Dit keer binnen 30 minuten. En wat ben ik er ziek van deze keer. Koorts, hoofdpijn, verkouden, keelontsteking, krentenbaard uitbraak, misselijk, overgeven. Persoonlijk denk ik dat door het snelle inlopen, mijn lichaam toch een soort van klap heeft geha[lees meer...]d en nu alles eruit gedreven wordt. Waardoor ik zieker ben dan normaal. Het is dat ik weet dat het tijdelijk is en daarna voel ik me weer heel goed. Maar jeetje he, zo beroerd ben ik nog nooit geweest na het toedienen van Ferinject.

17-04-2022 | Vrouw | 55
Colitis ulcerosa

26-03-2022 | Vrouw | 31
Bloedarmoede
Uit voorzorg voor de bijwerkingen die ik hier las heb ik de middag vrij genomen van mijn werk na het infuus, dit was uiteindelijk niet nodig geweest. Ik heb nergens last van gehad en voelde mij prima. Ik was zwanger tijdens de behandeling, ook de kleine maakt het helemaal goed. Ik ben nu een maand verder na het infuus en mijn waardes zijn weer op gezond niveau, wel ne[lees meer...]t op het randje maar het schijnt de komende maanden ook nog te blijven stijgen. Ik slik wel nog steeds Ferrofumaraat er bij.

03-07-2021 | Vrouw | 25
ferricarboxymaltose (50mg/ml)
Dinsdag 29-06 werd bij mij voor de tweede keer spiraal geplaatst, helaas traden er complicaties op doordat er met de tang (om de baarmoedermond vast te houden), per ongeluk een gaatje was gemaakt en er een bloedvaatje was geraakt in de baarmoeder. Ik verloor iedere keer bloed met grote stolsels. De volgende dag in het ziekenhuis opgenomen en drie zakken ijzer via het in[lees meer...]fuus gekregen. M'n hand brandde aan de bovenkant, evenals als m'n arm. De kant waar het infuus in zat. Gelukkig ging het daarna wel beter en was ik niet meer duizelig. Echter nu al vier dagen knallende koppijn, dus hopen dat dat toch snel gaat stoppen. Maar het is een bekende bijwerking. We gaan het zien, hopelijk blijft hier hierbij

27-04-2021 | Vrouw | 47
ferricarboxymaltose (1000mg/ml)
IJzergebreksanemie
Met een HB van 4,4 en ferritine van 2, niet tegen de pillen kunnen door hevige maagklachten nu infuus gehad. Het inlopen duurde 20 minuten. Ik was al flink duizelig, maar ik ben daarna 2 weken echt ziek geweest, zo moe, knallende hoofdpijn, zeer duizelig, grieperig gevoel. ik heb zelfde een aantal dagen tussendoor op bed gelegen en dat doe ik nooit! Nu al een aantal dagen [lees meer...]hevige pijn in linkerbovenbuik, net iets lager dan de ribben, lijkt wel op koliekaanvallen ( mijn galblaas ben ik al kwijt) Niet fijn. Al met al viel/ valt mij het flink tegen....