Fero Gradumet

Venofer (17 meningen)
Foliumzuur (17 meningen)

23-09-2018

IJzergebreksanemie

Enorm blij dat ik dit medicijn ben gaan gebruiken. Met een HB van 6,2 was ik constant duizelig en ontzettend moe. Direct de eerste dag merkte ik al het effect van de tablet: eindelijk weer meer energie! De duizeligheid is nu na een paar weken volledig verdwenen. De bijwerkingen zijn er zeker ook: misselijk, vol gevoel in m'n maag, verstopping, hele dag een ijzersmaak in m'[lees meer...]n mond. Maar ik had verwacht dat dit erger zou zijn. Doordat ik meer energie heb kan ik m'n fysieke en mentale gezondheid ook weer verbeteren met meer beweging, yoga, gezonde voeding, met vrienden afspreken etc. Met dit medicijn heb ik een grote vooruitgang geboekt in een paar weken tijd.
06-08-2018

een tekort aan ijzer na periode slikken mijn HB waarde nu 8,8
05-03-2017

Bloedarmoede

Heb deze lange periode gebruikt. Altijd veel en hevige darmkrampen, diarree. Bleken geen/weinig effect. Overgegaan op b-fer nutridose. Geen klachten meer, maar deze blijken toch te weinig te doen voor mij. Deze week weer geprobeerd met ferogradumet 525 mg. Al na 1 pil weer dezelfde hevige klachten. Dus nu echt nooit meer he.
23-01-2015

Bloedarmoede

Het werkt goed, maar het is heel vervelend dat je het een uur voor het ontbijt moet innemen. Je moet dus erg vroeg opstaan. Het had ook wat bijwerkingen bij mij, ik ben een paar keer duizelig geweest, en ik had zwarte vlekken. Maar dat was alleen in het begin, later had ik hier geen last van.
19-09-2014

IJzergebreksanemie

Voorgeschreven gekregen vanwege een laag ijzergehalte. Voor het slikken van de pil werd ik vaak moe in de loop van de dag. Nu heb ik de hele dag energie! Laatst vergat ik hem twee dagen te slikken en werd in de loop van de dag meteen weer slaperig, zoals voorheen.
01-05-2013

Fero Gradumet (ferrosulfaat)

Ik gebruik Fero Gradumet (de rode tabletten) i.v.m. langdurig menstruatie na het plaatsen van de mirena spiraal, heeft de huisarts besloten om mij deze pillen te geven gezien mijn ijzer al laag was, ik heb elke dag hoofdpijn en soms misselijk het laatste ben ik vooral wanneer ik het tabletje op mijn nuchtere maag neem, dus heb ik ervoor gekozen om het tabletje in de middag[lees meer...] te nemen, dat scheelt wel. Maar ik zal blij wezen als de kuur over is ( 1 maand ).
18-10-2012

13-07-2012

Menstruatiepijn

Ik ben 24, heb laatst mijn ijzer laten prikken en dat was 5.6, voorheen had ik al hevige menstruatie periodes en had een ander soort ijzertabletten, daar werd ik misselijk van. Laatst van de dokter deze ontvangen en 1 pil genomen. Binnen 2 uur was ik kotsmisselijk en stond te zwalken op mijn benen. Nu ben ik weer bezig met mijn cyclus en deze is heviger en zwaarder dan al[lees meer...]le voorgaande keren, ik heb overal spierpijn, kan me moeilijk concentreren en voel me doodmoe. Rotzooi dit spul, complete bagger.
03-06-2012

Auto-immuunziekte

Ik ben vrijdag met dit medicijn begonnen om mijn ijzer wat op te krikken. Zaterdag al begon de ernstige hoofdpijn en ernstige pijn in mijn darmen. Tot dinsdag nog volgehouden toen gestopt omdat de klachten te erg werden. De dag erna waren de hoofdpijn en darmpijn bijna weer over.
26-07-2010
Vrouw

Af en toe darmbloeding

ik heb de ene keer verstopping, de andere keer waterige ontlasting, en veel buikpijn,de darmen houden mij 's nachts wakker. ik ben een tijdje met het medicijn gestopt, ik had veel minder vaak darmklachten,maar vanwege de darmbloedingen moet ik toch iets van ijzer gebruiken. Ik hoop dat ik een alternatief kan vinden/krijgen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum