Hydroxocobalamine

Venofer (17 meningen)
Foliumzuur (17 meningen)

11-09-2015

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Ik heb vandaag mijn tweede injectie gehad van B12. helaas heeft de dokters assistente deze net boven mijn bil gezet en te snel ingespoten. Mijn vraag is of dit kwaad kan en of iemand hier ook ervaring mee heeft? Ik heb overigens nog geen baat bij de behandeling. Maar dit kan ook nog enkele weken tot maanden duren, voordat er iets te merken valt.
17-03-2015

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Zowat alle bijwerkingen kreeg ik van de centrafarm spuiten. Spuit lijkt ook niks te doen. Enorm veel pukkels. Dikke tong. Mondblaasjes. Vermoeid. Overgegaan naar merk takeda deed wonderen!
22-02-2012

Depressief

Al vanaf 2005 aan de paroxetine 40mg maar kreeg steeds meer reuma-achtige klachten. Bloed was ook steeds maar niet goed de ha dacht dat dit dan bij mijn bloedbeeld hoorde...gevraagd om b12 te prikken en bij de uitslag van 105 heb im gevraagd aan de ha om b12 te gaan prikken. Hij ging lachen en vond dit niet nodig!! Erop gestaan dat ik een verwijzing kreeg naar de Internis[lees meer...]t en ja hoor, gelijk beginnen met B12 want het bloedbeeld van mij klopte helemaal bij een B12 tekort. Nu 4 maanden verder en bijna van de paroxetine af, geen klachten meer en niet meer depressief. Gemiste kans, als ze in 2005 mijn bloedbeeld beter hadden geloofd, had ik nooit aan de anti-depressiva hoeven beginnen!!!
05-02-2019

Vermoeidheid

Het kan zo zijn dat klachten in het begin verergeren na injectie, sommige mensen zijn wat gevoeliger dan anderen.
12-02-2015

Anemie door vitamine B12-deficiëntie

Ik had veel vage klachten en een laag HB, ondanks dat de ziekte die ik heb (AIHA) niet actief was. Na het starten van 2 keer per week een injectie vitB12 voelde ik me al heel snel veel beter. Veel fitter, niet meer lusteloos en moe. Een symptoom van vit. B12 tekort heb ik helaas nog wel : soms kan ik niet op woorden komen. Na een paar seconden kan ik het woord pas vinden[lees meer...]. Dus doorgaan met de injecties en hopen dat dit ook beter wordt. Ik injecteer zelf maar je kunt ook naar de huisarts. Het enigste nadeel : soms wat gevoelige bovenbenen.
16-05-2013

Auto-immuunziekte

Eerste bloedwaarde was 85, onderhet minimum van 150 Diagnose pernicieuze anemie.. door hooggedoseeerd subcutaan gebruik verdwenen concentratie en geheugenstoornissen. momenteel wordt door hoge bloedwaarden (1400, normaal maximun 700) intoxicatie vermoed, maar hier is weinig over bekend. Sinds lange tijd b12 tekort,, ook bij familileden. diagnose pernicieuze anemie. Gevolg[lees meer...]schade: chronische biologische depressie, is op te lossen met Sint Janskruid, weinig bijwerkingen en dr Vogel heeft een goed produkt, is vrij verkrijgbaar, wel melden bij arts en apotheek, vanwege interactie met andere medicijnen. zie ook b12tekort.nl

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum