Hartfalen (3 meningen)

Bloedverdunnen
lage bloeddruk.

03-06-2018 | Man | 62
perindopril (5mg)
Ik neem Coversyl nu 14dagen en heb de indruk dat het niet echt werkt bloedruk regelmatig te hoog vandaag 160/90 is niet echt doeltreffend.

23-05-2018 | Man | 62
perindopril (5mg)
Ik neem dit middel nu 2dagen en mijn bloeddruk is zeer wisselvallig van gisteren 15u 150/85 naar nu 18U30 180/110 Ik weet niet wat ik er over moet denken!!!!

21-05-2018 | Man | 62
perindopril (5mg)
Ik heb nog maar 1 tablet ingenomen en moet om de haverklap gaan plassen, dit is toch geen plaspil hoop ik!! Verder nog geen bijwerkingen.

18-10-2018 | Vrouw | 63
perindopril (10mg)

04-07-2016 | Vrouw | 65
perindopril (5mg)
Gebruikten het op aanraden huisdokter omdat onderdruk en bovendrijft bloed te weinig verschillend was. Had de bijsluiter niet gelezen omdat ik niet beïnvloedbaar wil zijn . Kreeg enorm veel jeuk en rode vlekken in gezicht en hals, ook last onder linker schouderblad. Wil dit absoluut niet meer gebruiken, teveel nevenwerkingen Gebruik ook cholesterolverlagers ook veel n[lees meer...]evenwerkingen met statines vooral stijfheid en artrose in vingers en voeten.mtegenwoordig Cholesfytol, ben benieuwd voorlopig erg goed.

24-04-2016 | Man | 66
perindopril (5mg)
Opgezwollen gelaat, pijn in de borst. Ik heb moeten stoppen van huisarts. Nu amlor, na 18 d hevige buikpijn, moet nog naar de arts.

01-05-2012 | Vrouw | 66
perindopril
Coversyl 2.5mg + coaprovel 300mg/25mg maar met dit alles, is mijn bloeddruk niet lager: veel hartkloppingen!!!!!!!!!!!!!! hartslag 81 's ochtends, 14/7 bloeddruk??????? MET hoofdpijn, oorsuizingen, obstipatie, algehele vermoeidheid, ik moet de hele dag gaan liggen, droge mond en ik heb er genoeg van. Graag reactie als jullie dit ook hebben.

05-10-2016 | Man | 67
perindopril (10mg)
bloeddruk was te hoog en mijn endocrinoloog schreef me Coversyl voor; na enkele maanden kon ik mijn dagelijkse wandeling van 1 uur niet meer aan: knagende pijn in mijn bekken, mijn heupen en knieën. De pijn werd erger en echt stekend ook 's nachts. Ik raadpleegde de huisarts die voorstelde te stoppen met Coversyl, dat is nu een week geleden en ik voel me al VEEL beter!

24-01-2011 | Man | 67
Hartinfarct
Kriebelhoest !

24-12-2015 | Vrouw | 68
Nieraandoening
Mijn nieren werken nog maar voor 15%, nu moet ik coversyl 5 mg nemen, ik heb hier zweet uitbraken van en snel moe, heeft iemand hier nog meer ervaring mee ?

04-09-2014 | Man | 69
Hartritmestoornis
Ik kreeg dit middel voorgeschreven door de specialist. Het komt mij vreemd voor dat dit bloeddrukverlagend werkt en mijn bloeddruk is reeds laag tegen de grens van hypotensie aan. Dat mijn bloeddruk doorlopend laag is en de specialist weet dit vind ik dat dit middel niet geschikt zou zijn. Gaarne bericht van mensen die het weten.

31-03-2016 | Man | 70
perindopril (4mg)
Beroerte
In feb 2005 een CVA; 8 dagen ziekenhuis te Breda, afd. Braincare. Zodra ik weer een beetje kon lopen en de trap op en af, mocht ik naar huis.

16-10-2012 | Man | 70
Hart
Ik gebruik coversyl arg 5 mg vanaf 1990 naar alle tevredenheid. Heb in het verleden 2 x een vervangende middel geprobeerd, maar dat was geen succes, moeheid en duizeligheid. Ik gebruik coversyl nu al vele jaren maar voor het herhaalrecept lag er plots een vervangende medicijn perindopril bij de apotheek. Ik heb om mijn oude medicijn coversyl gevraagd maar deze werd o[lees meer...]p voorschrift van de zorgverzekeraar niet meer vergoed. De prijs van coversyl en perindopril is beide €24,90 per 90 stuks. Komt dit alleen voor bij Mediq-Apotheek in Klazienaveen ?

28-11-2011 | Vrouw | 70
Hartfalen
coversyl werkt beter dan perindorpil. ik krijg geen coversyl vanwege de prijs.

11-07-2011 | Man | 71
Hartinfarct gehad in 1998
Bij aanvang moest ik behoorlijk hoesten. Dat was een bekend verschijnsel alsu de cardioloog. Na enige tijd (maand?) hield het op en ik heb nooit meer last gehad van bijwerkingen en heb het gevoel dat het een effectief mediciijn is.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum