perindopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

11-07-2021 | Vrouw | 62
perindopril (4mg)
Zie boven bij bijwerkingen Eerste paar jaren minder last..Nu veel last. Ga ook nd huisarts voor aangepaste medicatie

30-06-2021 | Vrouw | 62
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Zo'n erge kriebelhoest en vast slijm, dat ik al maanden niet of nauwelijks slaap

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril (4mg)
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

07-03-2021 | Man | 54
perindopril (4mg)
Plotseling kreeg ik spierkramp in een been later in beide benen. In de ochtend wat stijfheid. Dag is redelijk in begin avond komt er steeds meer pijn. Slik dan zo'n 3 paracetamol 500 mg binnen 1 uur en dan gaat het wel weer beetje. Ging van 2.5 mg naar 4 mg. Omdat me bloedruk soms wat hoog was vooral bij stress. Ga huisarts vragen voor verlaging. Hoop dat dan de kramp ve[lees meer...]rdwijnt.

04-03-2021 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

03-10-2020 | Vrouw | 78
perindopril (4mg)
Ik kreeg eerst 8 mg. en dat was niet fijn erge kriebelhoest , nu naar 6 mg. dus breek er een door midden en dat gaat prima , ook 4 mg. geprobeerd maar toen ging mijn bloeddruk weer meteen omhoog , plus rode wangen , kippenvel en koude handen handen en voeten . Nu weer naar 6 mg en dat gaat prima , slik ook nog Selokeen 50 mg. bloedverdunners enz.

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril (4mg)
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

31-08-2020 | Vrouw | 76
perindopril (2mg)
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden

29-08-2020 | Man | 61
Aderverkalking
Veel spierkrampen. Nu 2 weken gestopt en spierkrampen lijken af te nemen

06-08-2020 | Man | 55
Hartfalen

06-08-2020 | Vrouw | 60
perindopril (4mg)
Hoge bloeddruk die niet onder controle kwam met Bisoprolol 5mg. Perindopril bijgestart en nu wel zeer goede bloeddrukken. Minder aangenaam is de hoest als bijwerking, nu zeker in coronatijden. Ik heb wat schrik om tijdens boodschappen doen of gewoon op straat zo'n hoestbui te krijgen want mensen koppelen hoesten nu aan corona... terwijl het een nevenwerking van de medica[lees meer...]tie is. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet aan iedereen gaan uitleggen!

26-07-2020 | Man | 58
perindopril (4mg)
slik voor het hart 2 medicijnen nl, perindopril tert-butylamine / indapine 4mg / 1,25 mg teva 2 tab p/dag amlopidine 5 mg ben nu gestopt met amlopidine voor 1 maand en dan verder kijken . na 10 dagen blijft de bloedruk mooi stabiel 125/85 maar een hartslag van 132