Perindopril

90% van de smaak is weg, proef bijna niets meer
22-02-2019

21-02-2019

Angina pectoris

vijf omleidingen Bij het starten van een inspanning af en toe kort ademhalen
11-02-2019

Perindopril (perindopril)

Ga direct naar arts bij keelproblemen
28-11-2018

Perindopril (perindopril)

hele dag hoesten en vooral tijdens liggen.
30-10-2018

Dag en nacht kriebelhoest
22-08-2018

Hartinfarct

Kriebelhoest, na inspanning of fitness schiet mijn bloedruk te snel omlaag.
07-06-2018

Hartinfarct

Gestopt met Perindopril op maandag 23 April 2018. Dit om reden dat de dunne en dikke darm klachten na een week stoppen met Atorvastatine nog erger waren geworden, de buikpijn was naar graad 8 gestegen. ook mijn bloedruk was vaak 98 over 60, wat veel te laag was, als ik op stond uit mijn zetel, moest ik oppassen dat ik niet omviel! Binnen 36 uur na het stoppen van de P[lees meer...]erindopril was de buikpijn gedaald naar graad drie dag ipv graad zes. De buik pijn geeft vaak het gevoel van ernstig onder spanning staand opgeblazen gevoel (puntbuik toeter). S’morgen voel im me vaak licht in mijn hoofd als ik uit bed kom, als ik stil zit of gaat fietsen of hard gaat lopen heb ik geen last, maar bij het uit de zetel opstaan, lopen in huis of een rustige wandeling heb ik erg vaak last hiervan. De zelfde avond om 22:00 uur terwijl ik rustig tv zat te kijken, gaat langzaam de hartslag vrij snel omhoog naar 92 ( normaal in rust zo een 56Bpm, waarneming op Apple Watch 3) en de bloeddruk gemeten die was 80 over 139. Daarna begon de hartslag binnen een minuut of twee steeds sneller te gaan tot 130BPM, ik had zelf het idee dat er geen eind aan kwam. Ambulance gebeld en tegen de tijd dat die hier was, is de BPM naar 100 terug gezakt.
Nu na een week gestopt te zijn met Perindopril, heb ik ook geen last meer gehad dat mijn hartslag wat op de loop ging en mijn bloeddruk was weer keurig 80 over 125. Na weken gestopt te zijn met de Perindopril bleef de buikpijn wat beter onder controle maar was nog steeds graad 3. Na verder onderzoek bleek de buikpijn door de Brilique 90mg te komen, die voor extreme darmgas vorming zorgt, de perindopril versterkte dit effect nog meer!
12-04-2018

Angina pectoris

ik merk er niks van verbetering of verslechtering middelen
07-04-2018

Diabetes type 3

Bloeddruk was iets aan de hoge kant. Nu met deze homeopatische dosering zit die precies goed. Geen bijwerkingen (vooralsnog) bij mij.
18-03-2018

Perindopril (perindopril)

bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag
10-03-2018

Angina pectoris

Op 1 augustus 2009 na hartinfarct o.a. Perindopril voorgeschreven gekregen door cardioloog. Tot 8 maart 2018 geen bijwerkingen, maar op 8 maart 2018 dus een allergie reactie, bestaande uit opgezwolen tong. Drie injecties door noodarts + een nacht in het ziekenhuis ter observatie. Internist zegt dat met Perindopril vaker dergelijke reacties voorkomen.
18-02-2018

Perindopril (perindopril)

Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer
16-02-2018

Perindopril (perindopril)

Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.
20-01-2018

Hartklachten

Naast Hydrochloortizide is de afgelopen zomer door de huisarts Perindopril voor geschreven om mijn bloeddruk verder te verlagen. Afgelopen maanden in toenemende mate klachten (kriebelhoest, slecht slapen, wazig zien, jeuk). Medicatie tegen het hoesten voorgeschreven door huisarts (Flixotide en slaapmedicatie). Hielp niets. Na lang zoeken blijkt kriebelhoest op de eerst[lees meer...]e plaats van de mogelijke bijwerkingen te staan.... 1 week geleden gestopt met Perindopril en op eigen initiatief naar DIETISTE gegaan. Mijn voedingspatroon drastisch aangepast. Nu bloeddruk LAGER dan mét de Perindopril! Ik kan dus iedereen aanraden om te overwegen of Perindoril wel écht nodig is, of dat je op een andere manier de te hoge bloeddruk kunt verlagen!
03-01-2018

Perindopril (perindopril)

Ik slik het nu 1 maand en het helpt tegen de hoge bloeddruk maar de bijwerkingen zijn vervelend. Ik weet niet exact of het allemaal door dit medicijn komt maar ik voel mij wisselend anders. Dit heeft zeker effect op mijn werk.
<< < vorige
Pagina 1 van 7

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (491) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (467) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!