lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-02-2017

Enalapril (enalapril(aat))

Hoge bloedruk eerste meeting nog voor gebruik Enalapril 190/109. Na 4 dagen gebruik: 160/90. Na 10 dagen gebruik: 144/72. Voordat ik Enalapril gebruikte had ik een aantal malen per maand last van pijn in mijn achterhoofd en waarschijnlijk veroorzaakt door spanning op de vaten. Ik gebruikte Advil (Ibuprofen) en pijn verdween. Sinds ik Enalapril gebruik heb ik daar geen las[lees meer...]t meer van. Ik ben zeer tevreden over Enalapril.
19-02-2017

03-02-2017

Enalapril (enalapril(aat))

Ik kreeg astmatische reacties.
26-12-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Ik vind het in 1 woord " bocht". De eerste dag viel mee toen ik met enalaprilmaleaat van Sandoz begon, maar ieder dag kwamen er bijwerkingen bij. De bloeddruk daalde wel gelijk maar 's morgens voor het innemen van de volgende was de bloeddruk hoger. Duizeligheid, en vooral enorme kriebelhoest. s'nachts de hele nacht wakker van het hoesten en hoge hartslag. Pijn achter de [lees meer...]ogen en hoofdpijn. Opgeblazen buik en een raar onwezelijk gevoel. Na 4 dagen ben ik er mee gestopt. De bijwerkingen werden steeds heftiger. Als ik al die klachten lees over de goedkopere medicatie die verzekeringen alleen nog vergoeden is dat nog wel iets over te zeggen. Men zegt wel dat het goedkopere medicijn de zelfde stoffen bevat, maar wat men er niet bij verteld is dat de gereguleerde afgifte anders werkt. Bij de duurdere medicatie werd dit gereguleerd over 24 uur. De goedkopere medicatie faalt daar vaak in, waardoor de medicatie in 1 keer vrij komt in de bloedbaan. Daardoor heftigere bijwerkingen. En de medicatie werkt niet ten volle over 24 uur. Je hebt dus een piek in de afgifte waardoor er in 1 keer veel te veel vrij komt. (Dit heb ik van een arts gehoord.) Dat bleek ook bij mijn metingen. Een paar uur voordat ik mijn medicatie weer moest nemen, controleerde ik de tensie en was deze ineens veel hoger 134/109 na mijn nachtrust. Als ik de medicatie had ingenomen en na een paar uur mijn tensie controleerde was ie keurig 116/74. Het lijkt dat de werking vd goedkopere medicijnen vooral in de doofpot moet blijven. Als er zoveel mensen mee stoppen ivm de nare bijwerkingen en men krijgt iets anders voorgeschreven en de artsen dit niet melden, zal dit middel gewoon op de markt blijven net als de andere goedkope medicatie!
19-07-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Nog aan het uitzoeken of enal nadelige effecten heeft , lijkt tot nu toe niet.?! Bloeddruk was in voorliggend jaar met enal en hct (hydrochloor) geweldig naar beneden gegaan, alleen kreeg ik 2015 gigantische hoofdpijnen. Migraine vlgs dokter, nam dit dus aan, echter viel het kwartje bij mij veel later om aan de medicijnen te denken. Na veel leeswerk, onderzoek en experime[lees meer...]nteren, kwam ik erachter dat statines, welke ik slikte dit veroorzaakte (misschien in combinatie met hct). Staat in bijsluiter: niet gebruiken met cholesterol blokkers, dokter zei in bijsluiter staat alles om als fabrikant zich in te dekken en wimpelde het eigenlijk af. Bloeddruk liep op bij hoofdpijn, of kreeg ik hoofdpijn door hoge bloeddruk? In ieder geval statines is gif, er genoeg over gelezen en leverde de (echte knetterende )hoofdpijnen op. Dokter had na een maand pravastine gegeven ipv simvastine, maar weer hetzelfde euvel. Ik ben gestopt met statines te slikken, wat echt een gif lijkt te zijn. Hydrochloorthiazide sinds een paar dagen mee gestopt, daar ik nog een dubieus bijwerking zou kunnen hebben, dus checken door stoppen. Mijn bloeddruk is ook weer gestegen, krijg niet meer de waarde van 128, maar nu 138, dus dat is prima. Ik ben ook weer gaan meten in de tijd met hoofdpijn, dus zonder hoofdpijn en bleek bloeddruk ook hoger te zijn. Slik nu nog wel enal, maar ben ook vitamine C icm Lysine (aminozuur)gaan slikken, volgens Linus Pauling zou dit plaque moeten oplossen in je bloedvaten. Nu nog een cardioloog (huisarts?) vinden, die de stelling/onderzoek ondersteunt. Daar er wordt gesproken over hoge dosissen, maar dit wel kan worden vastgesteld binnen korte tijd, hoeveel. Weet nu wel dat mijn bloeddruk rond de 138 zweeft, ondanks stoppen met hct , echter nog wel enal. Paulings onderzoek lijkt te zijn weggewimpeld in het kader van de gif (medicijnen), de makkelijke chemie concerns, die met veel winsten draaien. Viatamice c en lysiden zijn aanzienlijk goedkoper met geen bijwerkingen. Dan heb ik ook geen problemen meer met hoog cholesterol gehalte (genetische afwijking), daar er voor wordt gezorgd dat zich dit niet kan afzetten op de bloedvaten. Dan moet de bloeddruk ook naar beneden gaan!! Zeker weten dat ik dit er door ga persen, dokters zitten te veel vast gebakend op de chemie medicijnen en in mijn geval zelfs probleem niet zag. Hoofdpijnen door statines !!
10-07-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Ik slik het al jaren en ben tevreden over dit medicijn.
22-06-2016

Enalapril (enalapril(aat))

redelijk tevreden; slik het al jaren, eerst 10 mg. de laatste maand 20 mg. per dag. Een behoorlijk nadeel vind ik, dat ik het erg warm heb; zowel overdag als s'nachts. bloeddruk schommelt altijd rond 140/95.
15-06-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Heb dit vreselijke middel 2 dagen gebruikt. Van een energieke gezonde vrouw van 55 met een hoge bloeddruk, veranderd in een ziek vogeltje op de bank. Vraag mijn ernstig af op wie dit middel getest is. Ik ben nooit ziek en na dit medicijn (2 dagen) kende ik mezelf niet meer terug. Ben heel blij dat ik mondig genoeg ben om zelf te beslissen om direct te stoppen. Maak me heel[lees meer...] erg zorgen om mensen die om wat voor reden dan ook, zelf niet meer kunnen beslissen.
Pagina 1 van 7

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!