lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

20-01-2014
Man (60) - Hartinfarct

Tevredenheid over:
Na mijn infarct in 2007 diverse medicijnen gaan gebruiken waarvan Enalapril er eentje is,en deze werken probleemloos. Heb nergens last van en ook geen bijwerkingen oid. Zeer tevreden!!
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

09-09-2013
Vrouw (56) - Hoge bloeddruk
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Voor mijn hoge bloeddruk ben ik eerst begonnen met 5 mg per dag gedurende 3 weken. Daarna voor een aantal weken 10 mg per dag en nog geen verbetering. Toen overgegaan naar 20 mg per dag wat alleen in de periode na inname een verlaging van de bloeddruk gaf en daarna toch weer naar rond de 155 over 115. Hierna weer terug gegaan naar 5 mg per dag maar wel met 25 mg hydrochlo[lees meer...]orthiazide erbij. Nu is mijn bloeddruk wel naar een lager niveau maar lijkt mijn hartslag omhoog te gaan ... Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad?

22-06-2013
Vrouw (8)

Tevredenheid over:
Ik typ dit namens mijn dochter die dit medicijn nu al vanaf 2007 slikt eerst was het captopril en dat is later veranderd in Enelapril,ivm openhart operatie die ze gehad heeft na dat ze een bacterie had opgelopen die in haar bloedbaan is gekomen en zich op haar aorta hartklepje is gaan nestelen en daar een flink gat in had gevreten wonder boven wonder is ons meisje er na de[lees meer...] operatie godzijdank weer boven op gekomen, maar na wat ik bij jullie allemaal lees heeft mijn dochter dus ook last van wazig zien en hoofdpijn soms voor de rest hoor ik haar niet over andere klachten gelukkig wel heb ik gevraagd aan de arts of dit middel kwaad kon en nee dat kon het niet was niet schadelijk.maar waarschijnlijk word de enalapril over een tijdje afgebouwd al willen we eerst zeker weten of dit wel goed is

17-05-2013
Vrouw (51) - Hypertensie
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
constant duizelig. kriebelhoest vooral in de nacht. mijn stembanden zijn schor. Gebruik een halve tablet per dag.

02-04-2013
Man (3) - Hypertensie
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
Mijn zoontje van 28 mei 2009 gebruikt enalapril,al vanaf sept 2010. Het is niet heel veel 2x per dag 3 ml,maar toch het is voor zijn lijfje een hoge dosis.Hij krijgt het in drank vorm. Mijn zoontje is geboren met een trombose in zijn linkerniertje,wat nu nog een schrompelniertje is en daar komt die hoge bloeddruk vandaan! Zijn bloeddruk was vorige week nog 128/95(in nov[lees meer...] was die 165/110) hij mocht vorig jaar stoppen van de nefroloog met de medicatie,en een half jaar weg blijven tja foutje! Onze menig over de medicatie,sem is er veel vermoeider van(of het nou van de hoge bloeddruk is of niet?) en hij is veel drukker,en zijn eetlust is een stuk minder geworden!

12-02-2013
Man (65) - Hoge bloeddruk
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Sinds 1990 aan de bloeddrukpil, eerst renitec, later door de apotheker omgezet in enalapril. Later in 2007 met plasmiddel. Afgelopen zomer ernstige problemen. Beschadigde lever door medicijngebruik. Enalapril was het enige medicijn wat ik slikte. Het ging zo slecht dat ik voor mijn leven vreesde. 2 maanden zonder bloeddrukpillen, lever geneest goed al duurt dit wel erg la[lees meer...]ng. Bloeddruk flink gestegen 110-220. Medicijn Amlodipine voorgeschreven gekregen. doch sinds vandaag ook mee gestopt. Veel last van bijwerkingen, dikke voeten, veel jeuk. Nu proberen mert Losartan.

29-01-2013
Man (49) - Hart

Tevredenheid over:
Ben van metoprolol over gegaan naar Enalapril. Wat een verbetering. Was met metoprolol erg moe en had een hoge bloeddruk. Ook mijn hartslag bleef bij sproten erg laag. Ook was ik erg duf in mijn hoofd. Met enelapril gaat het nu een stuk beter. Bloedruk is 140/85. hartslag is wel van 60 s/m naar 72 s/m gegaan. Ben erg tevreden.

01-12-2012
Man (50) - Hypertensie

Tevredenheid over:
Ik ging bij de Internist langs vanwege een kleine operatieve ingreep, dat ik tehoge bloedruk had wist ik wel; bij het ECG bleek dat mijn hartspier vergroot was, voelde mij al tijden moe. Heb 2o jaar intensief gesport. Traplopen en dingen sjouwen ging moeizaam. Na uiteindelijk gabruik van enalapril kan ik 'alles" weer aan. Neem het middel rond 16.00 uur in, wordt na inmane [lees meer...]altijd een uutje moe hierna voel ik mij prima. Het aanhouden van een erextie is wel verminderd maar door gebruik van een aminzuur is dit verholpen.

27-11-2012
Vrouw (50) - Hypertensie
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Volgens de praktijkondersteuner was mijn bloeddruk veel te hoog (onderdruk 91 :p) en werd ik meteen op de enalapril gezet wegens de problemen die hypertensie kan geven in combinatie met diabetes. Ik moest het tabletje elke ochtend na het ontbijt nemen. Nou lees ik bewust de bijwerkingen niet als ik een nieuw medicijn krijg! Maar ik werd na een paar dagen licht misselijk el[lees meer...]ke dag. Het ergste was de aanhoudende kriebelhoest die ik vooral 's nachts had. Toen ik er ook nog simvastatine bij kreeg ('savonds voor het slapen gaan innemen) werd de misselijkheid steeds erger en duurde de hele dag. Heb de dokter gebeld en ben meteen van beide medicijnen afgehaald en ben nu voor de bloeddruk op losartankalium gezet.

27-11-2012
Man (57) - Hypertensie

Tevredenheid over:
Na een periode van vermoeidheid en hoge bloeddruk kwam ik door het middel weer op de rails. Bloeddruk nu soms erg laag 90/60. Voel me nu soms wat somber en heb een schorre stem gekregen.

03-10-2012
Vrouw (52) - Hypertensie

26-09-2012
Vrouw (44) - Hypertensie

Tevredenheid over:
Geen last van bijwerkingen gehad. Valt mee, omdat ik doorgaans erg gevoelig reageer op medicijnen.

24-09-2012
Vrouw (43) - Hoge bloeddruk

Tevredenheid over:
Ik denk dat het door door deze medicijnen komt dat ik er 2x per nacht uit moet om te plassen. En dat vind ik heel vervelend. Iemand een oplossing?
1 Reactie

Reactie:

Ik weet niet wanneer en hoe vaak je dit middel inneemt. Wellicht een mogelijkheid om het op een ander tijdstip in te nemen. Als je tabletten met gereguleerde afgifte (retard tablet) gebruikt, is wellicht de kans dat het beter gaat ook groter. Neem evt. eens contact op met je apotheek voor advies!

Datum 26-09-2012 22:39

21-09-2012
Vrouw (54) - Hoge bloeddruk
Algehele tevredenheid: 3

Tevredenheid over:
kreeg enorme buikkrampen na twee dagen, gebruik dit in combinatie met 1 dd 50 mg hydrochloorthiazide

12-09-2012
Man (67) - Hoge bloeddruk

12-09-2012
Vrouw (55) - Hoge bloeddruk

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (350) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum