lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

19-07-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Nog aan het uitzoeken of enal nadelige effecten heeft , lijkt tot nu toe niet.?! Bloeddruk was in voorliggend jaar met enal en hct (hydrochloor) geweldig naar beneden gegaan, alleen kreeg ik 2015 gigantische hoofdpijnen. Migraine vlgs dokter, nam dit dus aan, echter viel het kwartje bij mij veel later om aan de medicijnen te denken. Na veel leeswerk, onderzoek en experime[lees meer...]nteren, kwam ik erachter dat statines, welke ik slikte dit veroorzaakte (misschien in combinatie met hct). Staat in bijsluiter: niet gebruiken met cholesterol blokkers, dokter zei in bijsluiter staat alles om als fabrikant zich in te dekken en wimpelde het eigenlijk af. Bloeddruk liep op bij hoofdpijn, of kreeg ik hoofdpijn door hoge bloeddruk? In ieder geval statines is gif, er genoeg over gelezen en leverde de (echte knetterende )hoofdpijnen op. Dokter had na een maand pravastine gegeven ipv simvastine, maar weer hetzelfde euvel. Ik ben gestopt met statines te slikken, wat echt een gif lijkt te zijn. Hydrochloorthiazide sinds een paar dagen mee gestopt, daar ik nog een dubieus bijwerking zou kunnen hebben, dus checken door stoppen. Mijn bloeddruk is ook weer gestegen, krijg niet meer de waarde van 128, maar nu 138, dus dat is prima. Ik ben ook weer gaan meten in de tijd met hoofdpijn, dus zonder hoofdpijn en bleek bloeddruk ook hoger te zijn. Slik nu nog wel enal, maar ben ook vitamine C icm Lysine (aminozuur)gaan slikken, volgens Linus Pauling zou dit plaque moeten oplossen in je bloedvaten. Nu nog een cardioloog (huisarts?) vinden, die de stelling/onderzoek ondersteunt. Daar er wordt gesproken over hoge dosissen, maar dit wel kan worden vastgesteld binnen korte tijd, hoeveel. Weet nu wel dat mijn bloeddruk rond de 138 zweeft, ondanks stoppen met hct , echter nog wel enal. Paulings onderzoek lijkt te zijn weggewimpeld in het kader van de gif (medicijnen), de makkelijke chemie concerns, die met veel winsten draaien. Viatamice c en lysiden zijn aanzienlijk goedkoper met geen bijwerkingen. Dan heb ik ook geen problemen meer met hoog cholesterol gehalte (genetische afwijking), daar er voor wordt gezorgd dat zich dit niet kan afzetten op de bloedvaten. Dan moet de bloeddruk ook naar beneden gaan!! Zeker weten dat ik dit er door ga persen, dokters zitten te veel vast gebakend op de chemie medicijnen en in mijn geval zelfs probleem niet zag. Hoofdpijnen door statines !!
10-07-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Ik slik het al jaren en ben tevreden over dit medicijn.
22-06-2016

Enalapril (enalapril(aat))

redelijk tevreden; slik het al jaren, eerst 10 mg. de laatste maand 20 mg. per dag. Een behoorlijk nadeel vind ik, dat ik het erg warm heb; zowel overdag als s'nachts. bloeddruk schommelt altijd rond 140/95.
15-06-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Heb dit vreselijke middel 2 dagen gebruikt. Van een energieke gezonde vrouw van 55 met een hoge bloeddruk, veranderd in een ziek vogeltje op de bank. Vraag mijn ernstig af op wie dit middel getest is. Ik ben nooit ziek en na dit medicijn (2 dagen) kende ik mezelf niet meer terug. Ben heel blij dat ik mondig genoeg ben om zelf te beslissen om direct te stoppen. Maak me heel[lees meer...] erg zorgen om mensen die om wat voor reden dan ook, zelf niet meer kunnen beslissen.
03-06-2016

Hypertensie

Dit medicijn kreeg ik voorgeschreven naast de plastabletten die ik al jaren slik. Mijn bloeddruk bleef namelijk ondanks de plastabletten (hydrochloorthiazide) aan de hoge kant. In overleg met de huisarts ben ik i.v.m. de vervelende bijwerkingen meteen gestopt en heb nu Valsartan voorgeschreven gekregen om uit te proberen.
23-05-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Enalapril is een afschuwelijk middel! Het maakte mij erg suf, duizelig, slaperig, hoestprikkels met enorme hoofdpijnen! Na inname kuur 30 dagen algehele bloedcontrole en afspraak met huisarts gemaakt om een ander soort medicijn met niet deze nare bijwerking. Nu gestopt en naar de huisarts voor overleg en een ander middel! In het verleden slaapapneu (door overgewicht gehad)[lees meer...] en nu dus weer suf slaperig en soms duizelig. Wil dit beslist niet, werk de hele dag met cliënten in de zorg en die rekenen op mij, kan deze bijwerking beslist er niet bij hebben. Weg er mee met de Enalapril.
16-04-2016

Enalapril (enalapril(aat))

Ik heb goede ervaringen hiermee, goed in te nemen en geen bijwerkingen.
12-04-2016

Pagina 1 van 7

Mirena (1905) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (741) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (379) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (371) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (265) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort