This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

02-03-2015
Man, 58 jaar

Enalapril (enalapril(aat))

mijn waarden werden stabiel van gemiddelde waarden van 165 / 115 gingen naar 140 / 95
12-02-2015
Man, 64 jaar

Beroerte

Gebruik al 16 jaar pch, beviel goed, nu wordt het geleverd door Teva en ik ben gestopt door de bijwerkingen. Op 6 februari 2015 contact gehad met medische afdeling van Teva en de klacht geuit, dit is ook vastgelegd door hun. Door het middel van eva kreeg ik een enorm droge huid met allemaal bultjes, een zeer droge mond, bleef maar drinken, maar hielp niets en mijn baard [lees meer...]groeide 3 keer zo snel, kon me de hele dag blijven scheren. Met pch had ik die problemen niet, maar is niet meer verkrijgbaar, dus ik ben nu gestopt en ik zie wel wat het wordt. Nu 7 dagen zonder en alles werkt vertraagd bij mij, lichaam moet afkicken na 16 jaar.
06-02-2015
Man, 57 jaar

Hartinfarct

18-01-2015
Vrouw, 57 jaar

Enalapril (enalapril(aat))

Al 10 jaar lang tevreden gebruiker van enalapril van PCH. Soms tussendoor enalapril van een andere fabrikant gekregen, omdat de verzekering dat graag wilde, maar dan altijd last van zweverigheid/duizeligheid en dus weer terug naar PCH. Nu is PCH overgenomen door TEVA en kan ik dus niet meer aan mijn gewone tabletten komen. Volgens de apotheker zouden de TEVA tabletten deze[lees meer...]lfde stoffen bevatten. Onzin, want het is een rood tablet i.p.v. een wit en ook het registratienummer is niet hetzelfde. Bij de TEVAtabletten ben ik duizelig (volgens de bijsluiter ervaart 1 op de 10 gebruikers dit!), moet af en toe even stilstaan om mijn evenwicht weer te hervinden, heb een "gaar" hoofd en voel me futloos, alles kost meer energie. Helaas kan ik nu niet meer terug naar PCH.
03-11-2014
Vrouw, 65 jaar

Enalapril (enalapril(aat))

Het middel is waardeloos, heb er heel veel bijwerkingen van oa, hartkloppingen, duizelig, zweten, een aanhoudende verkoudheid, etc. Ben je jaren aan je eigen merk gewend blijkt het niet meer leverbaar te zijn en krijg je zogenaamd het zelfde middel maar van een andere farmaceut. Hoofdbestanddeel is het zelfde maar de vulmiddelen zijn anders.?! Slecht dus!
24-09-2014
Vrouw, 70 jaar

Enalapril (enalapril(aat))

Mijn ervaring is dat de originele beter werken als het soort waar bijvoorbeeld de toevoeging Teva achter staat. Ik krijg altijd bijverschijnselen van dit soort pillen.
19-09-2014
Man, 43 jaar

Enalapril (enalapril(aat))

Hoge bloeddruk is bij mij een familie kwaal, een tijd lang zat ik op het "randje" van het toelaatbare en tijdens een spannende tijd leek het de huisarts beter om daar met medicijn iets aan te gaan doen. In de eerste plaats werd de b-blockeer metoprolol voorgeschreven. Dit gaf een paar vervelende bijwerkingen en bovendien mag je daar niet mee duiken. Ik ben toen overgestapt[lees meer...] op enalaprilmaleaat 5 mg 1 maal daags. Op af en toe wat kriebel hoest na, geen problemen. In april 2014 werd de doses verhoogd naar 2 maal daags 5 mg (één s'ochtends en één s'avonds) dit ging ongeveer 4 maanden goed. Daarna kreeg ik een aantal malen s'nachts last van benauwdheid meestal van 1:30 tot 3:30. Bij opstaan verdween de benauwdheid bijna helemaal, ging ik weer liggen kwam het weer terug. Na contact met de huisarts, het probleem nog een kleine week aangezien en de doses s'avonds een paar keer "vergeten" hetgeen resulteerde in een ongestoorde nachtrust. Daarna toch maar over gestapt op Amlodipine waarna benauwdheid s'nachts niet meer is terug gekomen.
03-08-2014
Vrouw, 46 jaar

Enalapril (enalapril(aat))

Ik gebruik al jaren enalaprilmaleaat 10 pch (wit tabletje) en deze werkt prima. Nu is me al een paar maal een vervangende enalaprilmaleaat (waar geen 10 pch achter staat) aangeboden door de apotheek. Alleen is dit tabletje niet wit maar rood. Op zich niks mis mee als je er tegen kan. Bij mij is dit niet het geval. Ik wordt er heel beroerd en slap van . De eerste keer heb i[lees meer...]k het aangenomen, maar ben na een week gestopt op advies van de huisarts. Heb bij de apotheek echt moeten strijden dat ik alleen tegen de witte tabletten kan. Elke keer moet ik de enalaprilmaleaat bij de apotheek controleren dat ik de juiste tabletten mee krijg. Dit nemen ze me niet in dank af. Nu blijkt de enalaprilmaleaat 10 pch niet meer bij mijn apotheek geleverd te worden in witte tabletten. Ik heb 2 dagen geleden mijn medicijnen opgehaald en heb de vervangende enalaprilmaleaat die ze weer aanboden bij de apotheek geweigerd mee te nemen. Ik heb gelukkig nog een klein voorraadje maar zal me nu dus weer tot mijn huisarts moeten wenden.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely