Coversyl

Rasilez (36 meningen)
Ramipril (36 meningen)

08-07-2019

Coversyl (perindopril)

Ik slik Coversyl plus al jaren. Werkt goed. 2 jaar geleden moest ik van de verzekering een generirk middel gaan gebruiken. Na 2 weken voelde ik me 80, was mijn bloeddruk verhoogd en mijn kslium-natriumgehalte in het bloed ernstig ontregeld. Na 2 weken terug Coversyl plus alles weer goed. Maar nu begint het Zilveren Kruis weer te donderen. Ik overweeg nu een andere zorgverz[lees meer...]ekering...
12-05-2019

Coversyl (perindopril)

Ongeveer 4 weken geleden beginnen nemen omdat mijn onderdruk te hoog bleef. Na enkele dagen al veel beterschap met de bloeddruk, maar lastige kriebels in de keel. Daarna is dit overgegaan naar zware en zeer vervelende hoestbuien (soms zelfs met braakneigingen tot gevolg) Nu overgeschakeld op andere medicatie. Hopelijk verdwijnen dan ook die vervelende hoest aanvallen...
11-01-2019

Hartfalen

Neem coversyl ter versterking van mijn hart. Volgens cardioloog doet het wat het moet doen en ik ben minder snel vermoeid dus iedereen tevreden!
18-10-2018

01-04-2017

Nieraandoening

Ik ben nu 28 en neem reeds 10 jaar covercyl voor de bijwerking. Covercyl verlaagt namelijk proteinurie. Ik ben altijd moe. Maar een lage bloeddruk is hier de oorzaak van. Stijfheid van de spieren en gewrichten heb ik ook soms last van. Maar mijn nieraandoening blijf hierdoor wel onder controle dus neem ik deze bijwerkingen er gewoon bij..
25-07-2016

Hypertensie

04-07-2016

Coversyl (perindopril)

Gebruikten het op aanraden huisdokter omdat onderdruk en bovendrijft bloed te weinig verschillend was. Had de bijsluiter niet gelezen omdat ik niet beïnvloedbaar wil zijn . Kreeg enorm veel jeuk en rode vlekken in gezicht en hals, ook last onder linker schouderblad. Wil dit absoluut niet meer gebruiken, teveel nevenwerkingen Gebruik ook cholesterolverlagers ook veel n[lees meer...]evenwerkingen met statines vooral stijfheid en artrose in vingers en voeten.mtegenwoordig Cholesfytol, ben benieuwd voorlopig erg goed.
24-12-2015

Nieraandoening

Mijn nieren werken nog maar voor 15%, nu moet ik coversyl 5 mg nemen, ik heb hier zweet uitbraken van en snel moe, heeft iemand hier nog meer ervaring mee ?
15-08-2015

Coversyl (perindopril)

vraag me af of je er slaapstoornissen van kan krijgen? want sinds enige tijd slaap ik zeer slecht en die bloeddruk blijft hoog. door te weinig slaap voel ik me heel vermoeid.
13-02-2015

Hartritmestoornissen

Toen ik dit medicijn voor het eerst innam, enkele weken kriebelhoest gehad, toen nog 2 mg. Inmiddels 4 mg en sinds lange tijd (jaren) 5mg, dat is de Coversyl 5 arginine. Bevalt me prima, op wat nadelige gevolgen voor mijn lage bloeddruk. Ik gebruik sinds 3 weken 3/4 van deze tablet (2 X snijden/knippen met een medicijnknipper). Dit bevalt me beter, minder last van duizelin[lees meer...]gen bij opstaan e.d. en minder last van een draaiierig gevoel overdag. Alerter, vooral buiten met fietsen. Zorg altijd dat je de originele Coversyl krijgt van je apotheek!
19-10-2014

Coversyl (perindopril)

Ik gebruik dit medicament nu bijna 5 maanden. Ik hoest erg veel, (kriebelhoest) erg hinderlijk, en heb s' morgen last van spierpijn. Dus ik ga opnieuw een afspraak maken met de huisarts voor een ander medicament
30-05-2013

Darmproblemen - diarree

in het begin van inname, vrij veel hoesten, is overgegaan. Af en toe diarrée, maar nu kan ik zelfs niet meer buiten komen.....8 a 10 keer naar 't toilet.Reeds ziekenhuis opnames gehad, voor onderzoek van mijn darmen....geen resultaat. Ben nu enkele dagen gestopt met corversyl en wat blijkt....nog amper diarrée......
06-05-2013

Hoofdpijn

ik moet conversyl al een 4maanden innemen.ik heb die gekregen om dat ik een hooge bloedruk had,die is nu wel goed.maar sinds ik deze pillen inneem heb ik last van hoofdpijn kan niet veel verdragen,ben moe geen zin in iets kan niet veel aan mijn oren verdragen wordt er gewoon gek van.je moet van het ene geholpen worden en krijgt last van iets anders.
18-10-2012

Bloedverdunnen

lage bloeddruk.
25-09-2012

Coversyl (perindopril)

Gebruik het nog niet zo lang maar waar ik vooral last van heb is vermoeidheid. Ik ga dit melden aan de cardioloog want op deze manier kan ik het niet volhouden, ik sleur me door de dag.
01-05-2012

Coversyl (perindopril)

Coversyl 2.5mg + coaprovel 300mg/25mg maar met dit alles, is mijn bloeddruk niet lager: veel hartkloppingen!!!!!!!!!!!!!! hartslag 81 's ochtends, 14/7 bloeddruk??????? MET hoofdpijn, oorsuizingen, obstipatie, algehele vermoeidheid, ik moet de hele dag gaan liggen, droge mond en ik heb er genoeg van. Graag reactie als jullie dit ook hebben.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum