Aldomet

methyldopa

Clonidine (52 meningen)
Doxazosine (15 meningen)
Methyldopa Tabletten (13 meningen)
Cardura (7 meningen)
Lonnoten (2 meningen)

13-06-2018

Aldomet (methyldopa)

Mijn ervaring wil ik op deze wijze alsnog na vele jaren duidelijk maken. Na een neusoperatie heb ik een zeer zware aderlijke bloeding gehad, waarschijnlijk meer dan 3 liter bloed verloren. Ik had zeer dringend een bloedtransfusie nodig. Bij onderzoek naar mijn bloedgroep etc constateerde men dat de "chemie"van mijn bloed zeer vreemd was, zodat men mij geen directe bloedtra[lees meer...]nsfusie kon geven. Uiteindelijk via contacten UMC Groningen hoorde men dat het zeer sporadisch is voorgekomen dat Aldomet dit kan veroorzaken. Ik heb daarna 3 dagen lang een bloedtransfusie negatief gekregen. Daarna geen last meer gehad. Ik heb wel het dringende verzoek gekregen nooit meer Aldomet in te nemen. Op mijn medicatieoverzicht staat nu heel duidelijk vermeld dat Methyldopa zeer intolerant voor mij is. Ik wil hiermee alsnog de artsen bedanken die mij mijn leven heb gered. Dit alles speelde zich af op 14 mei 1983.
29-12-2011

Hypertensie

Ik heb Methyldopa / Aldomet tijdens 2 zwangerschappen gebruikt. Bij de eerste zwangerschap in 2007 kreeg ik het toen ik 35 weken zwanger was. Ik heb de eerste week bijna in coma doorgebracht. Ik was zo duf, kon vaak niet eens echt wakker worden. Voelde me vlak en depressief. Echt heel vervelend. Na de bevalling bleek ik een hoge bloeddruk te houden, dus ik kreeg een ander[lees meer...] bloeddrukverlager (enalaprilmaleaat) In 2009 raakte ik weer zwanger. Toen ik switchte van Enalapril naar Methyldopa had ik geen enkele bijwerking. Werd er totaal niet duf van. Dus wellicht was het gewoon een gewenningsproces aan bloeddrukverlagers.
22-09-2009
Vrouw

Aldomet (methyldopa)

Ik vind het een goed medicijn en het werkt erg goed bij mij. Ik heb wel het idee dat ik er heel moe van ben. Maar dat zou ook van de zwangerschap zelf kunnen zijn.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum