Ervaringen met Doxazosine

doxazosine

acute hoofdpijn algemene malaise buikpijn droge mond duizeligheid incontinentie oorsuizen rugpijn somber voelen verandering van het hartritme verhoogde hartslag vermoeidheid wazig zien

Prostaathyperplasie (1 mening)

10-04-2015 | Man | 50
Hypertensie
Ik heb een erfelijke vorm van ernstige Hypertensie. Naast het gebruik van Raziles, Inspra en chloortalidon (welke eigenlijk steeds minder effect hadden op mijn bloeddruk) en een Renale dernervatie van de nier aterieeen verder, heb ik sinds kort ook doxazosine voorgeschreven gekregen. De eerste twee dagen na gebruik was ik erg moe, veel hoofdpijn en last van verkrampte spie[lees meer...]ren en een verhoogde hartslag. Nu de derde dag, is mijn bloeddruk behoorlijk gedaald, waardoor ik last hebvanduizelingen bij opstaan en snelle bewegingen. Maar het doel, mijn bloeddruk omlaag krijgen is gelukt. Nog 5,5 week voor de eerste evaluatie.

20-02-2024 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk

vermoeidheid duizeligheid verandering van het hartritme verhoogde hartslag somber voelen droge mond

Ik heb een zeer hoge bloeddruk (170/110) en de normale medicijnen die ik slikte (2x 8 mg Candesartan Cilexetil) leken niks meer te doen. Daarom kreeg ik 4 mg Doxazosine (erbij). Vanaf de dag dat ik dit medicijn slik kan ik niet meer functioneren. Heb mij ziek moeten melden op werk. Lig de hele dag op de bank. Als ik rechtop zit of ga staan wordt ik duizelig en krijg ik een[lees meer...] snelle hartslag. Voor de hartkloppingen slik ik Propranolol. Voel me uitgeput. Weet niet hoelang ik dit wil volhouden. Overmorgen gesprek met endocrinoloog.

14-07-2018 | Vrouw | 52
Hypertensie
Dit middel er bij gekregen als 3e medicijn tegen de hoge bloeddruk naast enalaprilmaleaat en tychloordyazide. Na de eerste keer innemen 's ovonds, 's morgens een paar uurtjes werken; maar dat ging haast niet; dodelijk vermoeid, verhoogde hartslag en pijn tussen de schouderbladen. Kwam de dagen door als een zombie. Een vrouw van 98 ipv 52! Na3 dagen na overleg gestopt.

20-01-2024 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Doxasozine als extra medicatie gekregen, naast Ibersathan/Hydrochloortiazide. De laatste gebruik ik al jaren zonder enig probleem. Bloeddruk mocht echter nog verder omlaag, vandaar als tweede middel Doxasozine voorgeschreven gekregen. Twee maanden geleden een maand lang gebruikt Doxasozine. Bovendruk was lager met gebruik, maar ik ben na een maand gestopt omdat ik besc[lees meer...]hreven bijwerkingen kreeg. Na het stoppen verdwenen de klachten. Na een maand gestopt te zijn opnieuw Doxasozine opgestart. Nu na een week ervaar ik wederom de genoemde klachten. Klachten zijn niet dramatisch, maar wel vervelend en lijken bij mij toch echt samen te hangen met het gebruik van Doxasozine. Is eigenlijk de eerste keer dat ik bijwerking van een medicijn ervaar.

20-11-2013 | Man | 53
Hypertensie
soms een warm gevoel verder prima werkzaam. Heb dit geneesmiddel al eerder gehad maar de specialist dacht dat cyress 10 beter zou werken. nee dus en weer als een gek terug op de doxazosine

23-08-2022 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Ik slik het medicijn wegens ernstige verhoogde bloeddruk. 230/135. De artsen dachten in eerste instantie aan de ziekte van Conn. Door middel van het verwijderen van de bijnier zou de bloeddruk wel verlagen. Helaas, is dat niet gebeurt. Na twee weken slikken is mijn bloeddruk gedaald naar 180/108. Dat is een mooi resultaat na twee weken. Wat ik vreemd aan dit medicijn vin[lees meer...]d is dat ik het begin bijna geen bijwerkingen had. Ja, een beetje vermoeid en een klein beetje tintelingen aan mijn handen. Nu na drie weken slikken worden de bijwerkingen vervelender. Heel erg moe. Kan wel de hele dag slapen. Kort lontje, grieperig gevoel. Normaal is het andersom en dat de bijwerkingen na zo een vijf-zes weken verdwijnen. Ik heb al bijna alle bloeddruk verlagers geprobeerd en kreeg bij allemaal in het begin van gebruik heel vervelende bijwerkingen, dat ik ook daardoor moest stoppen. Nu ben ik al zover, dat de strijd tegen de bijwerkingen niet ga opgeven, maar voor hoelang? P.s. ik heb een dna test via het erasmus laten doen en daaruit blijkt dat ik een afwijking heb.

05-11-2016 | Man | 58
doxazosine (1mg)
Hoge bloeddruk
Begonnen met 4 mg. Een uur na de eerste tablet viel ik bijna om en zonder volgende tabletten bleef mijn hartslag 2 dagen verhoogd. Daarna verder met 1 mg per dag ( de helft van een 2mg tablet). Beetje duizelig na een paar uur, maar mijn bloeddruk ging wel omlaag met minimale bijwerkingen (wel verhoogde hartslag). Na een aantal weken was het effect op bloeddruk en hartslag [lees meer...]minder- of in ieder geval sneller voorbij. Toen nam ik 2x per dag 1 mg maar kreeg gezwollen voeten en daardoor last met lopen. Terug naar de huisarts dus om te zien of die nog ideeën heeft voor medicatie. Geef het bijna op, want zo slecht is mijn bloeddruk nog niet!

17-02-2024 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk

algemene malaise buikpijn incontinentie acute hoofdpijn droge mond wazig zien

Mijn gebruikelijke medicijnen voor hoge bloeddruk, gaven na het zoveelste andere merk meer klachten en bloeddruk was weer torenhoog. Ipv amlodipine mocht ik doxazosine 4 mg ophalen, ik ben in jaren niet zo ziek van zoveel bijwerkingen tegelijk geworden, en toen ik eindelijk tegen de ochtend even sliep, plaste ik in mijn broek... Ik ben in de 50, ik neem deze troep niet m[lees meer...]eer. Sinds ik niet meer rook gaat het al bergafwaarts 1,5 jaar nu, maar bloeddrukpillen die mij incontinent maken, nee> ik haal nog liever de 60 niet,.

03-08-2016 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Erg veel last van tintelingen in de uiteinden vd vingers. Zo, dat ik met beide handen iets vast moest pakken, omdat ook het gevoel in de vingers nihil was. Dit is , na de afbouw sterk verbeterd! De bijwerkingen zijn met name het afgelopen voorjaar ernstiger geworden! Na de afbouw vd doxazosine is het dove gevoel en de tintelingen in de vingers sterk verbeterd! De bloeddruk[lees meer...] (onderdruk) is weer iets toegenomen. We wachten het even af.....

14-06-2023 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Aangezien mijn bloeddruk al gedurende langere tijd structureel te hoog was, ondanks diverse medicatie, heeft de internist besloten om mij aanvullend Doxazosine voor te schrijven. Ik heb dit 3 maanden ingenomen, zonder voldoende resultaat. Mijn bloeddruk (zowel boven- als onderdruk) zakte ongeveer 10 eenheden en dat was lang niet voldoende om binnen de richtlijnen van de SE[lees meer...]H te scoren. Daarbij kreeg ik ook nog echt zoveel nadelige bijwerkingen van dit medicijn, waardoor ophogen van de sterkte ook geen optie was. Momenteel onderzoekt de internist nog alternatieve mogelijkheden / oplossingen.

21-01-2016 | Vrouw | 62
doxazosine (8mg)
Hoge bloeddruk
Bloeddruk is na half jaar minimaal gezakt. Voelt voor mij niet goed, maagklachten, incontinent, kan plas niet ophouden, pijn op de borst en tussen de schouderbladen. Slik het nog wel, kan bijna nergens tegen, dus nu weer overleg met internist. Blijft niet veel over, wat andere medicatie aangaat.

01-11-2014 | Vrouw | 62
Hypertensie
Ik heb Doxazosine voorgeschreven gekregen door mijn huisarts ivm hypertensie. Ik ben hiervoor twee keer opgenomen geweest in het ziekenhuis (hartbewaking). Het heeft nl een tijd geduurd voordat de bloeddruk daalde door de combinatie van medicijnen. Ik gebruik voor het verlagen van de bloeddruk 8 verschillende medicijnen. Het is zo wel een tijd heel goed gegaan. Tijdens de [lees meer...]laatste controle heeft de cardioloog een medicijn (Olmetec) gestopt omdat de combinatie hiervan met ? van de andere 7 medicijnen 'link' zou zijn vlgns de cardioloog. Mijn bloeddruk schoot na het stoppen meteen weer als een pijl omhoog. Daarom schreef de huisarts Doxazosine voor. Werd van Doxazosine extreem moe. Moest tijdens een ritje met de auto van hooguit een kwartier rijden twee keer langs de weg stoppen omdat het niet meer verantwoord was om verder te rijden...doodmoe. Daarnaast hoofdpijn en ook kreeg ik last van urineverlies. Toen ik stopte was het alsof er een sluier werd weggetrokken en verdwenen ook de andere klachten. Mijn bloeddruk schoot wel weer meteen flink omhoog.

30-03-2012 | Vrouw | 62
Hypertensie
werkte net niet goed, wel wat moe, maar was te doen, moest stoppen i.v.m. staaroperatie, kan fis veroorzaken.

01-09-2019 | Man | 63
Hoge bloeddruk
Nadat ik voor een operatie afgekeurd was door extreem hoge bloeddruk, heeft de cardioloog mij doxazosine voorgeschreven ipv bisoprolol. De verlaging van de bloeddruk gaat prima, mijn onderdruk is gemiddeld 20 lager ( nu 80). Bijkomend voordeel is wel dat door het bloedvatverwijdende effect doxazosine helpt bij een, door peyronie veroorzaakte, verminderde erectie. Hierdo[lees meer...]or hoef ik geen sildenafil meer te kopen.

26-06-2021 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Mijn benen en voeten hebben geen goede doorbloeding meer en het lopen gaat daardoor zéér slecht! Tevens krijg ik nachts pijn in mijn voet.

10-05-2012 | Man | 67
Hypertensie
Medicijn wordt gebruike voor het sterker maken van de aderen/slagaderen doordat ik een aortadisectie heb gehad in 1998 Al die tijd gebruikte ik CaduraXL4 De zorgverzekeraar heeft in al hun wijsheid besloten om een goedkoper middel te verstrekken, waar ik zeer niet goed op zal reageren. Destijds ben ik drie weken langere in het ziekenhuis behandeld/ onderzocht om een effect[lees meer...]ief medicijnpakket samen te stellen. Nu wordt er een streep gehaald door dit onderzoek. Ik moet nu ong € 40,00 per doosje betalen. Ervaring met het nieuwe medicijn volgt nog.