Ervaringen met Atenolol/Chloortalidon

28-11-2014 | Man | 44
Hoge bloeddruk
Ik heb me jarenlang erg ziek gevoeld. Werd onwel na het sporten. Enkele malen met hartkramp hartfilmpjes laten maken. Mijn huisarts kwam niet op het idee een ander medicijn voor te schrijven. Van huisarts gewisseld. Andere medicijnen gekregen en voel me sindsdien prima! Raakte naderhand aan de praat met een oud-huisarts. Hij wist me te vertellen dat ik vermoedelijk ee[lees meer...]n kaliumtekort heb gehad al deze jaren. IK ben hier nooit op geprikt. Mijn advies: direct stoppen met dit medicijn!!! Is heb jaren vocht rond mijn enkels gehad. Sinds ik gestopt ben met chloortalidon nooit meer last van gehad!!

14-02-2014 | Vrouw | 48
Hoge bloeddruk
Een aantal dagen geregeld kramp gehad, rug , voeten ,enkel, enz. Daarna 5 dagen achtereen verkrampte spieren van schouder en arm. Gestopt met de tabletten en daarna ging het langzaam over. 2 weken later weer begonnen kramp kwam weer terug, gelijk weer gestopt.

25-02-2013 | Man | 64
Hoge bloeddruk
zeer veel krampen en krachtverlies kon geen honderd meter meer lopen gestopt met slimvastine gaat hetbewegen een stuk beter echt troep

21-06-2016 | Man | 59
atenolol / chloortalidon (50/12,5mg)
Hoge bloeddruk
Ik slik Chloortalidon om de bloeddruk te verlagen en dat doet hij goed! Maar sinds enige maanden heb ik erg veel last van Jicht (elke maand of vaker) Nu lees ik toevallig na een tip dat er wel eens een relatie kan zijn tussen Chloortalidon en Jicht. Zijn er mensen die hier ook er ervaring mee hebben? Sinds deze week gebruik ik Allopurinol om de urinezuur waarde terug [lees meer...]te brengen in mijn bloed. Vraag mij nu af of de ene stof een klacht veroorzaakt en de ander de klacht bestrijd?

14-06-2018 | Man | 73
atenolol / chloortalidon (100/25mg)
Hoge bloeddruk
Sinds 1995 gebruik ik Tenoretic naderhand Atenololthalidon genoemd. Bij cardioloog ivm hartklep problemen. In januari 2018 vraag of ik Furosemide wilde gebruiken voor meer vocht afvoer. Ben daar in maart 2018 meegestopt na ernstige hartritmestoornissen in overleg met cardiologe en weer terug naar Atenololchloortalidon.

03-03-2015 | Man | 72
atenolol / chloortalidon (50/12,5mg)
Hoge bloeddruk
Geen enkel probleem met de inname van de tabletten . Geen enkel bijwerking waargenomen . Bloeddruk is gedaald.