Co Bisoprolol

bisoprolol / hydrochloorthiazide

Hoge bloeddruk (1 mening)

22-07-2014

Hartfalen

Regelmatig ernstig hartfalen, kreeg geen adem, functioneerde niet meer, na enkele minuten zitten of liggen terug normaal. In december 2013 pacemaker met 3 draadjes. Sindsdien nog soms lichte aanvallen, na enkele seconden zitten gaat het spontaan over. Neem al lang (15 jaar?) Plavix 75 mg, Amlodipine 5 mg voor verhoogde bloeddruk. Is gedurende vele jaren goed op peil g[lees meer...]eweest. Na pacemaker Plavix 75 mg, Valsartan EG 80 mg, Bisoprolol 5 mg. Bloeddruk altijd te hoog. In samenspraak met huisarts terug Amlodipine bijgenomen. Bloeddruk vrijwel onmiddellijk goed.
07-07-2012

Hypertensie

Ik heb gedurende bijna twee manden CO Bisopropol gebruikt in navolging van emconcor. Nam dagelijks 25 mg. Mijn hartslag verminderde van 80slagen/minuut naar 47 slagen/minuut. Toch zei mijn huisarts dat dit geen kwaad kan dus niet van wakker liggen dan!! Ook kreeg ik onderhuise prikkelingen aan voeten, kuiten, bips, raar gevoel op de rug en gloeiend gevoel in het aangezicht[lees meer...]. Maakte me ongerust, dacht dat het van mijn schildklier was die te traag werkt en ging naar de endocrinoloog. Onderzoek nog altijd bezig. Klachten werden te erg en ben overgeschakeld na bezoek aan de dokter van 1 pil van 25mg naar een halve pil van 25mg. Reeds van de eerste dag waren de klachten ferm verminderd laar me zeggen bijna weg!!! Wat een verlichting! Ben nu aangewezen op Coversyl 10mg sinds gisteren en hoop dat ik daar goed mee zal varen. Ik laat jullie iets weten daarover ....
15-01-2015

Verhoogde hartslag

Kreeg het middel voor geschreven voor een snelle hartslag. Binnen enkele dagen voelde ik me een heel stuk prettiger. Na 3 maanden van 5 mg naar 10 mg gegaan, waardoor ik mijn bloeddrukmedicijen niet meer nodig had. Na deze verandering kreeg ik veel last van kortademigheid en niet vooruit te branden was. Inmiddels met dit medicijn gestopt.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum