Ervaringen met Adalat

nifedipine

Hoge bloeddruk (15 meningen)
Syndroom van Raynaud (1 mening)
Angina pectoris (1 mening)

22-06-2012 | Man | 52

26-10-2019 | Vrouw | 74
Met nifidipine veel hoofdpijn

18-05-2019 | Man | 68
nifedipine (60mg)
Na 20 jaar adalat oros 60 mg gebruikt te hebben, is Bayer gestopt met de fabricage van adalat oros ( is nergens meer te verkrijgen in 60 mg. Ik kreeg Sandoz 60 mg retard, maar na een maand krijg ik middags steeds een trage hartslag en lijkt het hart even te stoppen om vervolgens weer door te gaan, het gaat gepaard met hoofdpijn. Ik vermoed dat 's-middags de rest van de n[lees meer...]efedipine vrij komt en ik daardoor deze enorme hartslag krijg. Naast mijn nefedipine slik ik ook 10 mg ramipril. Ben nu gestopt met Nefedipine en neem -s morgens een half tabletje erbij. Kijken of ik zo fitter blijf.

04-04-2015 | Man | 65
nifedipine (30mg)
Hoge bloeddruk
Na gebruik van 3 maanden zere voeten, kan bijna niet meer lopen, dikke enkels en voeten.

21-02-2015 | Vrouw | 75
nifedipine (30mg)
Nieraandoening
oorsuizen ,hoofdpijn,moeheid,krampen ,jeuk, dikke enkels

22-10-2012 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
door mijn hoge bloeddruk ben ik naast Losartan 100mg en nifedipine 30 mg 2 x daags ook metropolol 100mg gaan gebruiken maar ik zulke opgezette en pijnlijke enkels had ik met overleg huisarts gestopt met nifedipine. maar daar mijn bloeddruk toch weer omhoog ging de metropolol verhoogd werd naar 200mg. Ik ben sinds die tijd vreselijk moe depressief vreselijk stijf spieren [lees meer...]doen zeer vreselijke zweet aanvallen kramp in mijn kaken trek door naar mijn borst en de kilo,s vliegen er aan volgens mijn huisarts kan het niet van de metropolol zijn.

02-02-2012 | Man | 60
Hoge bloeddruk
Ik heb na een week gebruiken heel veel jeukende uitslag op mijn lichaam. Het jeukt heel erg en (vooral 's-nachts) krabbel ik heel wat af. Mijn huid is daardoor flink beschadigd. Van de arts moet ik nu stoppen met het gebruik.

15-02-2011 | Man | 64
Hart en bloeddrukproblemen
In 2010 kreeg ik opeens problemen met plassen. Als ik ook heel erg moetst kon ik niet, het was net of er een kraantje op was gezeten dat die was dichtgedraaid. 's Nachts zat ik soms wel een half uur op het toilet en brak me het zweet aan alle kanten uit. Uiteraard hiermee naar de uroloog gegaan, hier kwamen alle onderzoeken aan de beurt zoals echo, foto's, met een camera n[lees meer...]aar binnen en dat is geen pretje als ze daarmee door je penis gaan; ct scan, mri scan, plasbuis verwijd, met tube's gel gewerkt en dan nog de nodige medicijnen geprobeerd. Niets hielp, na weer een keer de bijsluiters nagelezen te hebben kwamen we erachter dat de Adalet de bijwerking van moeilijk en pijnlijk urineren heeft. In overleg tussen uroloog en cardioloog is er gestopt met de Adalat en hiervoor Amlodipine gekregen, hetzelfde gebeurde weer, van toen af aan met alle vaatverwijderaars. De cardioloog wilde toen catheteriseren en ditteren maar dat ging al niet emer en operatie met 5 omleidingen is hierop gevolgd. Nu gaat het beter maar als ik alcohol drink of te zout eten gebruik dan krijg ik weer last met plassen, Dus lees vooral goed de bijlsuiters als u ergens last van krijgt.

26-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
M'n internist is super tevreden maar ik vind de bijwerkingen wel erg vervelend. Ik heb last van dikke voeten en enkels. 's Avonds heb ik gewoon geen zichtbare enkels! Verder heb ik best veel last van m'n spieren. Bij het fietsen m'n bovenbenen en knieën. Bij het lopen vaak keiharde kuiten. Werkt allemaal niet erg motiverend om meer te gaan bewegen, integendeel.

10-05-2012 | Vrouw | 60
na 2maanden nog wat last van duizeligheid en wat spierklachten

16-11-2011 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
had heeeeele hoge bloeddruk, gebruikte het samen met perindopril, had daarbij last van ernstige obstipatie! perindopril gestopt, gaat nu veel beter! Nu alleen no adalat, voel me no steeds goed, heb alleen last van mn gewrichten, maar over het algemeen gaat het goed!

26-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Zonder pil gebruik is mijn bloeddruk 180-104. Met Adalat oros 30 mg. is deze terug gezakt naar 145-87. Bijwerking obstipatie, dikke enkels en spierpijn in de bovenbenen/knieen, dit had ik niet zonder pilgebruik.

15-12-2009 | Man

10-08-2018 | Man | 62
Hypertensie
Ben zeer tevreden over dit medicijn. Zou het te goed zijn? Wordt nu genconfronteerd met het voorkeursbeleid. Adalat oros wordt niet meer vergoed. Moet een surrogaat nemen. Heb dit al eens geprobeerd, ernstig ziek van geworden zeer lage bloeddruk en compleet leeggelopen. Waarom wenst men patienten weloverwogen doelvewust zieker te maken? Onbegrijpelijk indien bezuinigin[lees meer...]g wordt beoogd dan is dit zeker niet de juiste wijze om dat doel te bereiken.

18-04-2017 | Vrouw | 25
Zwangerschap
Advies van de gyneacoloog om gedurende mijn zwangerschap de 30mg te slikken om vroegtijdige weeën te voorkomen. Na een aantal weken overgestapt op de 60mg en sindsdien een mega droge mond/keel tijdens het slapen... Dit is erg frustrerend want wanneer ik water drink en weer een poging tot slapen doe, is mijn mond na enkele minuten weer kurkdroog. In het begin ook na enkele [lees meer...]uren inname veel last van hoofdpijn gehad. Volgehouden om niet gelijk naar paracetamol te grijpen omdat dit natuurlijk ook niet goed is tijdens de zwangerschap.

04-03-2013 | Man | 63
Hypertensie
Ik gebruik het ivm een niertransplantatie en de hoge bloeddruk sindsdien. Het helpt zonder bijwerkingen