nifedipine

Syndroom van Raynaud (20 meningen)
Winterhanden en -voeten (3 meningen)

19-04-2022 | Vrouw | 34
Syndroom van Raynaud
Toen ik de pil nog slikte (levonogestrol o.i.d.) werkte de Nifedipine beter. Nu doet hij erg matig z'n werk helaas. Eerder had ik veel minder vaak witte vingers. Soms dagen achter elkaar niet. Wel met goed gebruik van handschoenen. Nu heb ik weer vaker witte vingers helaas.

21-02-2022 | Man | 87
nifedipine (30mg)
heb sporiasis kan geen medicamenter voor innemen veelzalf gebruik. veel last van jeuk hele lichaam tranerige ogen neusloop na 8 uur kou bloeddruk zakt niet genoeg

27-10-2021 | Vrouw | 54
nifedipine (30mg)
Ik kreeg nifedipine ipv amlodipine vanwege de bijwerkingen. In het begin daalde mijn bloeddruk meteen en de klachten werden minder. Na een paar maanden gebruik ben ik weer terug bij af. Ik ben pas 54 jaar maar strompel als een oude vrouw. Kan bijna de trap niet op en af van de pijn. Voor mijn overgewicht moet ik veel wandelen maar door de pijn kost dat te veel moeite. Daa[lees meer...]rbij moet ik 's nachts 4 á 5x plassen en haal vaak net op tijd de wc. Precies dezelfde bijwerkingen als ik van de amlodipine had. Nu ik zelfs angstige dromen krijg en me steeds depressiever voel ben ik er klaar mee. Ik ben gisteren gestopt met nifedipine en wacht het een paar dagen af voor ik weer naar de dokter ga. De Losartan en Bisoprolol blijf ik wel gebruiken en ik hoop dat dit voorlopig voldoende is.

24-09-2021 | Man | 76
nifedipine (30mg)
Tijden ssn nachtje in een hotel werd ik de volgende ochtend wakker met duizelingen, daarvoor was mijn bloedruk gemeten en was die nog normaal voor mijn leeftijd, dus ik ging de volgende dag na thuiskomst meteen naar mijn huisarts, bloeddruk gemeten bleek 200 te zijn, Nifedepine gekregen en ingenomen, een week later was mijn bloedruk lager en bijna normaal.

26-08-2021 | Vrouw | 71
nifedipine (60mg)
Syndroom van Raynaud
Ik gebruik nifedipine nu 9 jaar , maar merk er niets van.Ik ben er zins 2 maanden mee Gestopt in over leg met de reumatoloog.

20-07-2021 | Man | 65
nifedipine (30mg)
Ik heb de Nifedipine retard 30mg voorgeschreven gekregen ivm hoge bloeddruk (188/ 115) en duizeligheid. Tabletten werken goed, mijn bloeddruk is nu gezakt naar 115 / 71. Wel nare bijwerkingen gehad, hoofdpijn, duizeligheid en de hele dag vermoeidheidsverschijnselen en slapeloosheid. Zodra je stopt met het innemen van de tabletten, gaat de bloeddruk weer omhoog, is momentee[lees meer...]l 138 / 95. Deze pillen zijn te zwaar, ga waarschijnlijk over op plaspillen of bètablokkers.

16-07-2021 | Vrouw | 48
nifedipine (30mg)
troep troep......Ben van kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels ook bekend dat er kankerverwekkende stoffen inzitten. Zelf gaan zoeken....gestopt met alle medicijnen. Nu aan Kyolic (EPA en K2) Selenium en Q10. Bloeddruk gaat nog wat op en neer. Het zakt af met de dag.

23-06-2021 | Man | 42
nifedipine (30mg)
Als extra middel tegen hoge bloeddruk dit middel gekregen. Bloeddruk lager maar zeer veel bijwerkingen. Bij mij met name hartkloppingen (extra systolen). Duizeligheid. Misselijkheid. Vermoeidheid en dankzij dit alles anstig/onrustig.

24-04-2021 | Vrouw | 25
nifedipine (20mg)
Paar uur na inname een knalrood en warm gezicht/hals krijgen. Ook voelt het alsof er heet water door de benen stroomt. Tevens ook veel plassen.

19-04-2021 | Vrouw | 27
Winterhanden en -voeten
Had last van wintertenen (rood/paars) en ik kon ze niet warm krijgen ondanks dikke sokken en pantoffels. Vanwege veel last (jeuk, verdikking, pijn) nifedipine geprobeerd. Hoewel de bijwerkingen wat heftig aanwezig waren de eerste twee uur na inname (hoge hartslag, licht in het hoofd, rood hoofd, rode vlekken op het lichaam), was ook te merken dat de doorbloeding direct ver[lees meer...]beterde. Mijn handen en voeten waren warm. Na 12 dagen gebruik waren mijn wintertenen hersteld.

22-03-2021 | Vrouw | 41
Hypertensie
Ik gebruik Nifedipine gereguleerde afgifte 2x daags 10mg. Nu is het tijdelijk niet meer bestelbaar en heb ik daarvoor in de plaats Coracten SR capsules gekregen. Dit zijn dus geen tabletjes maar gevulde capsules met gereguleerde afgifte. Nu heb ik het gevoel dat mijn bloeddruk gedurende de dag sneller weer wat omhoog gaat dan met het gebruik van tabletjes. Ik kan ook ge[lees meer...]en enkele review vinden en heb daar niet zo'n goed gevoel bij. Is er iemand met dit medicijn bekend?

14-03-2021 | Vrouw | 68
nifedipine (30mg)
Veel onrust door voortdurend last van hartkloppingen te hebben. Daardoor moeite om in slaap te komen een rust te ervaren zowel in de nacht als overdag.

21-01-2021 | Man | 58
nifedipine (20mg)
goede ervaring, werkt perfect en geen of minimale bijwerkingen

17-01-2021 | Vrouw | 41
nifedipine (5mg)
Syndroom van Raynaud
ter voorkoming van bijwerkingen gestart met zeer lage dosering. Alsnog extreem heftige hoofdpijn, waardoor het middel erger is dan de kwaal....

13-01-2021 | Vrouw | 74
nifedipine (30mg)
Erg veel last van opstepatie en moet er op advies van de huisarts vezels bij slikken.

09-10-2020 | Vrouw | 31
nifedipine (60mg)
Hypertensie
Heb het 7 jaar gebruikt zonder problemen gewisseld van leverancier en ik heb allemaal bijwerkingen..

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (593) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (553) - Antibiotica - penicillines breedspectrum