Ervaringen met Diltiazem

diltiazem

Angina pectoris (20 meningen)
Hoge bloeddruk (14 meningen)
Hartklachten (10 meningen)
Hartritmestoornissen (4 meningen)
Atriumfibrilleren (2 meningen)

18-01-2024 | Vrouw | 31
diltiazem (60mg)
Rectale / anale fissuur
Ik had zo ontzettend veel pijn bij het ontlasten. Na bevalling anale fissuur opgelopen. Lidocaine gebruikt en verschillende andere zalven. Diltiazem kon ik niet nemen omdat ik nog borstvoeding gaf. Om die reden uitgereikt naar een homeopaat en na een paar dagen van mijn klachten af!!! Ik wilde dit toch nog even hier zeggen, want ik weet de wanhoop die voelbaar is bij deze [lees meer...]klacht.

11-01-2024 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk
Vreselijk med ..beperkt mijn dagelijks ritme ..niet meer autorijden en bijna niet op de fiets...evenwichtsproblemen en moeilijk plassen.. nu samen met internist aan een afbouw begonnen

16-12-2023 | Vrouw | 65
Angina pectoris
Omdat tildiem niet meer in Nederland te krijgen was heb ik 3 andere soorten medicijnen geprobeerd maar helaas bijwerkingen en veel pijn op de borst Nu weer tildiem en de klachten zijn weg Maar moet ze nu zelf betalen sinds 2023

18-11-2023 | Vrouw | 63
diltiazem (60mg)

03-10-2023 | Vrouw | 60
diltiazem (180mg)
Angina pectoris
Sinds 1½ bezig en heb nu meer klachten heb geen fut meer. Pijn op de borst en kortademig echt niet fijn. In de nacht krampen in de kuiten en voeten en zwem het bed uit. Denk om een weekje testoppen om tekijken of ik meer energie kreeg. Dit is niet tedoen, ben altijd actief geweest en het geringste wat ik doe ben ik uit geput wil mijn leven terug. Gaat het naar een weekje [lees meer...]beter ga ik in gesprek met de huisarts, cardiologe heeft het over gedragen

14-08-2023 | Vrouw | 61
diltiazem (120mg)
Hartritmestoornissen
Na 30 jaar Verapamil over moeten stappen omdat het geen effect meer op mij had. Hartkloppingen en overslaan blijft. Middel werkt niet bij mij helaas.

03-08-2023 | Vrouw | 69
diltiazem (300mg)
Pijn op de borst

19-06-2023 | Vrouw | 67
Angina pectoris
Gebruikte i.v.m. p.o.b. door vrouwenhart eerst 1 x d. 200 mg. maar werd daar misselijk van. Sinds 10 maanden 2 x d. 1 tablet van 90 mg. en gaat nu goed. Veel minder en vooral minder vaak pijn en nauwelijks bijwerkingen. Alleen snel blauwe plekken bij o.a. stoten. Ben er verder zeer tevreden over.

01-12-2022 | Vrouw | 79

21-11-2022 | Vrouw | 79
diltiazem (200mg)
Al jaar op zoek naar medicatie voor kramp in de kleine haarvaten. Kramp is er nog, meer pijn in ledematen.

17-10-2022 | Vrouw | 57
diltiazem (120mg)
Hartklachten
Dit medicijn voorgeschreven gekregen door de behandelend cardioloog voor microcoronaire vasulaire disfunctie, in jip en janneke taal, de kleinste vaatjes rond het hart doorbloeden niet goed. Het medicijn werkt voor mij niet. In plaats daarvan ben ik, zonder overleg met de arts, ermee gestopt. Ik heb m'n levenstijl aangepast, (veel) meer bewegen: wandelen, en fietsen en ho[lees meer...]metrainer. Voedingspatroon aangepast. En 's ochtends een thee, van meidoorn, gulden roede en mare tak. Deze hebben een gunstige werking op bloeddruk, vochthuishouding en de bloedvaten. Voor mij werkt het.

30-08-2022 | Vrouw | 68
Hartklachten
Ik slik al 6 weken Diltiazem Milan 200 mg voor hartspasmen. Het helpt wel een beetje, maar ik ben nog niet klachten vrij. Wel heel veel bijwerkingen. Na 6 weken nog steeds. Mijn haar valt af. Ik voel mij zeer moe en zwakte in mijn benen. Ik heb nog veel spier en gewrichtspijn. Slaap ik ook slecht. Zijn er meer mensen die deze klachten ook hebben? Hoor ik graag.

16-08-2022 | Vrouw | 61
Angina pectoris
U geeft aan dat de medicatie niet meer leverbaar is van sandoz. Ik gebruik het van Sandoz sinds 2 weken ipv Tildiem van Sanofi (originele). Deze is uit de handel. Ik gebruik 200 mg retard capsules en gaat gelukkig heel goed. Eerder had ik tabletten en daar werd ik ernstig ziek van. Hopelijk wil de apotheker voor u ook Sandoz bestellen.

13-07-2022 | Vrouw | 75
diltiazem (180mg)
Hartklachten
verstopping bloedvat kransslagader. Sinds gebruik Diltiazem samen met Rosouvastatine al 2 jaar geen pijnaanval meer gehad.

26-06-2022 | Man | 65
Hoge bloeddruk
Na een moeizaam traject van een jaar om de juiste medicijnen voor de behandeling van mijn hypertensie te vinden (veel last van bijwerkingen) kreeg ik diltiazem voorgeschreven. Na inname kreeg ik vrij snel last van misselijkheid en braken en steeg mijn bloeddruk ver boven de 200. Na bemiddeling van de huisarts kon ik naar de eerste hulp van het Martiniziekenhuis Groning[lees meer...]en. Na een tijdje werd daar een hartaanval geconstateerd en werd ik in het UMCG gedotterd en een stent geplaatst. Een beangstigende ervaring. Er is nu gelukkig een werkzame medicatie gevonden en is mijn bloeddruk in orde en kan ik gewoon weer functioneren.

15-03-2022 | Vrouw | 70
Hartklachten
Voor mij nooit geen Diltiazem meer. Niet in zalf en ook niet in tablet. Krijg er zwaar huiduitslag van.