diltiazem

15-09-2021 | Vrouw | 72

15-09-2021 | Vrouw | 72

14-09-2021 | Vrouw | 60
diltiazem (120mg)
Ivm CMD ofwel vaatkrampen dit medicijn voorgeschreven gekregen. Voelde me altijd naar na het innemen en ineens ben ik ernstig ziek geworden. Zweten, misselijk, duizelig, overgeven en me heel ziek voelen. Ben direct gestopt. Na een week of 3 pas weer opgeknapt. Gewoon vergiftigd. Ik wilde de originele maar helaas word je door de arts, huisarts of apotheker niet geholpen en[lees meer...] ben ikzelf op zoek gegaan. De originele gevonden. Die heet Tildiem van Sanofi en is in een capsule. 200 of 300 mg. Ik heb nu 200 mg. en dit gaat heel goed. Geen bijwerkingen en het middel werkt prima. Ik ben heel gevoelig voor de hulpstoffen. Je bent verplicht om de generieke medicatie eerst te slikken. Ziek worden is voor mij bijna altijd het gevolg. Iedere keer is dit een strijd.

22-08-2021 | Vrouw | 80
Angina pectoris
Vreselijk medicijn. Eerst 300 mg maar heb nu mijn huisarts gevraagd om 200 mg. Ik blijf de zelfde klachten houden. Was altijd zeer actief nu genoodzaakt achter de rollator. Gebruik ook nog eens bloeddruk medicijn en bloeddruk en bloeddruk verdunners.

03-07-2021 | Vrouw | 71
diltiazem (180mg)
Sinds ik deze medicatie gebruik ben ik veel moe en suf. Heb veel spierpijn en ben er depressief van.

23-06-2021 | Vrouw | 59
Hartklachten
Al binnen een paar dagen nadat ik noodgedwongen ( merken zijn niet leverbaar) moest overstappen van mijn gebruikelijke merk eerst Sandoz daarna Aurobindo nu EuroGernerici EG gekregen. Werden de klachten van vermoeidheid nog erger veel slaap en heel de dag een licht gevoel in mijn hoofd en met vlagen zo sterk dat het gevoel bestaat om flauw te vallen, enorme impact op mijn [lees meer...]dagbesteding en beperking met bijv durven fietsen of auto rijden. Inmiddels weet ik dat dit middel tijdelijk is goed gekeurd ivm de leverproblemen van het merk Sandoz en Aurobindo mogelijk is binnenkort ook 60 mg niet meer leverbaar en ben je verplicht een hogere dosering te nemen inmijn geval ga ik van 2x 60 mg naar 2x 90 mg , dat is dus een complete tablet per dag meer. Gezien de klachten die ik nu al ondervind, baart dit mijn ernstige zorgen. Ik hoor graag meer van andere gebruikers.

19-06-2021 | Vrouw | 67

23-05-2021 | Vrouw | 65
Hartklachten
Jaren lang diltilazem van sandoz gebruikt zonder problemen. Nu is het niet meer leverbaar. Bij aurobindo hartkloppingen. Nu een Duits merk en mijn bloeddruk schiet alle kanten op. Ik begrijp niet dat er met mensen levens gespeeld wordt. Het ene moment heb ik 110-40 het andere 190-97. Terwijl met sandoz ik het met mijn fibromyalgie goed kon reguliere vanaf 2012. Hoop dat er[lees meer...] gauw wat gebeurt

26-03-2021 | Man | 68
Hartklachten
Lang op zoek geweest naar de oorzaak van de hevige schimmelinfectie en kom uiteindelijk tot de conclusie dat dit, samen met ernstige evenwichtsstoornis (bij opstaan) en slecht zien, bijwerkingen zijn van dit medicijn.

18-02-2021 | Vrouw | 57

13-02-2021 | Vrouw | 72
diltiazem (200mg)
Brandende tong en verhemelte komt een uur na innamen en blijft ongeveer 16 uur en medicijn geeft niet het gewenste effect op de bloeddruk.

18-12-2020 | Vrouw | 50
Angina pectoris
Heb dit middel in mei al een keer gekregen werd er erg slecht van moe , moeite met ademhalen en verloor intresse in alles.Volgens de cardioloog kon dit absoluut niet door de diltiazem komen maar als ik dit niet meer wilde weer alleen de mono cedocard om de aanvallen te onder drukken.Op dat moment geen alternatief gekregen.Na opname door weer aanval van andere cardioloog[lees meer...] amlopidine dit ging paar maanden goed na weer aanval verapamil kreeg 2 dagen later weer aanval ,nu van de cardioloog weer diltiazem gekregen slik het nu 5 dagen maar benauwde gevoel op borst is al terug .Echt een rot middel dit .Bloeddruk was al niet hoog maar sinds diltiazem 100/ 63 kijk het nog een week aan en anders war anders en aanvallen voor lief nemen .

30-11-2020 | Vrouw | 56
diltiazem (60mg)
Pijn in rug, bil, handen, nek , wakker worden van de pijn, vaak ‘s nachts plassen, extreem haaruitval.

16-11-2020 | Vrouw | 52
Angina pectoris
Door gebruik medicijn, na 2 weken, flinke psychische problemen.Na afbouwen en stoppen met gebruik, direct weer fysieke klachten (angina pectoris) , echter geen psychische klachten (depressies) meer. Nu alternatief medicijn gekregen en hopen op fysiek herstel.

21-09-2020 | Vrouw | 70
Angina pectoris
Diltiaz hcl .is echt niet te doen heel veel bijwerkingen.wat een ellende.maag darm klachten erg duizelig hartkloppingen en overslaan van mn hart erg down.nee echt ik bel de cardioloog of ik mag stoppen.ik lijk wel een zombie.