Ervaringen met Verapamil

verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

26-08-2023 | Man | 69
Het helpt bij mij 12 uur daarna weer hartritmestoornissen stoornis

09-03-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
voortdurend toch aanvallen van hartritme problemen bij inspanningen

13-12-2022 | Man | 53
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
ik slik dit nu 2 jaar sindsdien heb ik geen of heeeeeel weinig last van clusterhoofdpijn . vanaf mijn 17e clusterhoofdpijn vroeger hadden ze er niks voor tot dat het mijn baan bijna koste. toen alles goed laten checken bij de specialist. ik wil niks anders meer.

02-10-2022 | Vrouw | 56
Clusterhoofdpijn
Sinds het voorjaar clusterhoofdpijn gekregen, 4 tot 2 aanvallen in de avond. Vorige maand ben ik gaan afbouwen van 2 naar 1 tablet maar ik kreeg na een week weer een korte aanval. Toen weer 2 tabletten gaan slikken. Ik krijg nu steeds korte aanvallen van een paar seconden, ben daardoor erg gespannen en onzeker. Hopelijk gaat het snel over.

15-08-2022 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik slik Verapamil nu ongeveer een jaar. Super blij met de medicijnen. Sinds vorig jaar is er een hartritmestoornis geconstateerd en direct met Verapamil begonnen. Eindelijk niet ziek meer van een hart dat de weg kwijt is. Bijwerkingen heb ik niet gehad Afgelopen dagen tijdens de hitte wel heel veel last gehad van; misselijkheid, moe, slaperig, hoofdpijn, opvliegers, warmt[lees meer...]egevoel, meer zweten dan normaal, nervositeit. Vandaag is het koeler en het gaat weer goed. Misschien meer mensen last van bijwerken bij temperatuur boven de +30?

29-04-2022 | Man | 33
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Een aantal jaar gebruik ik nu verapamil om aanvallen van clusterhoofdpijn te voorkomen. De medicatie werkt voor mij zeer effectief. Het laatste half jaar ben ik aanvalsvrij. Ik heb in de afgelopen jaren een aantal keren geprobeerd af te bouwen, maar dit leidde dan opnieuw tot aanvallen. Met de huidige dosering heb ik nauwelijks klachten. Soms heb ik nog het gevoel alsof er[lees meer...] een aanval begint, maar die zet dan niet door.

09-02-2022 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Gekregen omdat ik absoluut niet tegen betablokkers kon bij ventrikel tachycardie. Gebruik het nu sinds bijna een jaar. ben wel snel slechter (wazig) gaan zien. Moe, verstopping en soms onrust. Verder geen aanval van VT gehad sinds ik het gebruik. (Maar zonder medicijn bleef het ook wel eens 1,5 jaar weg).

23-12-2021 | Vrouw | 55
verapamil (240mg)
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

18-10-2021 | Vrouw | 53
verapamil (240mg)
Clusterhoofdpijn
Ik gebruik het nu 2 jaar. Tijdens een heftige periode met 2 tot 4 aanvallen per dag neem ik 3xp.d 1 tablet van 240 mg. Ze onderdrukken de aanvallen met 50%. Als na 2 maanden aanval vrij ben ga ik 2xp.d een tablet van 240 mg. Dit werkt voor mij erg goed.

25-09-2021 | Man | 59
Clusterhoofdpijn
Hallo hier Hans 59 jaar, Al 15 jaar clusterhoofdpijn, 3 jaar geleden gestopt, begin sept. Weer begonnen, ik slik 3x120 verapamil en de cluster stopt,... maar de bijwerking zijn niet te accepteren , Ga minderen en zien wat er gebeurd...hans

02-08-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een ritmestoornis bloedverdunners en verapamil. Vaker ritmestoornis gehad. 120 mg was een ramp. Heel veel klachten, ook na maanden over gestapt naar 2x40. Geen verbetering. Overgestapt 1x 40 geen verbetering. Auto rijden wil eigenlijk nog steeds niet. Ben gestopt met verapamil. En zie daar na een jaar van gebruik ben ik nu weer de oude. Kan alles weer. Veilig achter het[lees meer...] stuur. Fietsen geen enkel probleem meer. Hartkloppingen zijn over. Slapen op een bonkend hart is over. Maar.... Een jaar geen ritme stoornis gehad. Mogelijk komt dat weer... Geen idee.

18-07-2021 | Man | 70
Boezemfibrilleren
In tegenstelling tot de Teva omhulde verapamil toont dit medicijn geen merkbare werking

18-07-2021 | Man | 70
Boezemfibrilleren
Deze filmomhulde tabletten werken veel beter dan denier omhulde tabletten

21-05-2021 | Vrouw | 33
Hartritmestoornissen
In augustus 2020 ivm hartritmestoornissen een cardioversie uitgevoerd bij mij. Hierna van de cardioloog metropolol 50mg voorgeschreven. Na wat onderzoeken aan mijn hart en bloeddruk, waar overigens niets zorgwekkends uit is gekomen, kreeg ik na telefonisch consult met een cardioloog een vervolg met de metropolol. Just in case. De cardioloog belde later terug en wilde mij t[lees meer...]och van de metropolol af hebben ivm mijn psoriasis. Er blijkt een stofje in de metropol te zitten welke psoriasis triggert. Ik mocht over op de Verapamil 120mg 1x daags. Wat een verademing. Ik was niet meer de hele dag misselijk, geen kloppingen en duizelingen meer. Heel blij met deze overstap. En de psoriasis is ook rustiger geworden.

02-09-2020 | Vrouw | 61
Hartkloppingen
Na metoprolol (hier kreeg ik huiduitslag van met hevige jeuk) overgestapt op verapamil. Na overleg met mijn cardioloog ook gestopt met verapamil. Hier kreeg ik vervelende bijwerkingen van. Nu even wachten welk middel de arts nu aan mij voorschrijft.

01-09-2020 | Vrouw | 75