ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-08-2018

Hartritmestoornis

Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?
22-07-2018

Clusterhoofdpijn

Typische verhaal; huisarts dan specialist. Vast gestelde dat het CH was. Begon met medicijnen 1 dan 2 tabletten. Ik had 3 moeten nemen. Ben niet verder dan 2 Ik was een zombie geworden. Nauwelijks kon praten of bewegen. Gelukkig tegen die tijd ging de cluster voorbij. Dat was twee jaar geleden. Ik krijg regelmatig clusters met een week of zo pijn vrij. Ik neem niets meer.[lees meer...] Steun krijg je niet alleen het zelfde. Je bent te oud. Ik heb ook last van zware tinnitus. Niets aan te doen Twee manden geleden had een stroke. Twee dagen ziekenhuis. Je bent gewoon afgeschreven. Ik heb zelfmoord probeert duidelijk niet gelukt. Mijn vrouw heeft de meeste last.
06-06-2018

Hartritmestoornis

werkt goed bij mij, zeer veel minder aanvallen. geen bijwerkingen om van te spreken.
16-05-2018

Hartklachten

Bij een trappiste biertje en bij bosvruchtenthee, zeer hoge bijwerking gehad.
31-03-2018

Hartritmestoornis

Voorgeschreven gebruik ter vervanging van Sotalol , wat ook geen pretje was (Na open hart operatie) Mijn klacht is obstipatie , harde keutels en slechte stoelgang balans die soms wel hiaten heeft van 4 dagen geen ontlasting. Regelmatig hoofdpijn . Aangezien ik ook andere medicijnen gebruik is de oorzaak daarvan niet zeker, maar mogelijk ook door Verapamil.
20-03-2018

Boezemfibrilleren

Verapamil hielp mij 4 jaar geleden niet meer, toen ablatie. Nu toch weer Verapamil, helpt goed, alleen die bijwerkingen...lastig!
15-02-2018

Clusterhoofdpijn

De bijwerkingen overstegen op een bepaald moment de positieve werking tegen CH. Verapamil doet bij mij wat het moet doen tegen CH echter tegen een te hoge prijs. Ik bereik meer met de combinatie zuurstof, sumatriptan, bediol, bedrocan en bedica. Cannabis zorgt voor verlichting van pijn voor, ten tijde en na een aanval. Cannabis zorgt er ook voor dat ik minder aanvallen heb[lees meer...] en helemaal geen hoofdpijn en migraine klachten meer heb. Verapamil is het gewoon niet en heeft bij mij meer kapot gemaakt dan dat het goed deed, helaas.
14-01-2018

Cardiomyopathie

Ik kreeg de diagnose hypertrofische cardiomyopatie van een cardioloog in opleiding! Hij vertelde wat het was en dat mijn hartslag omlaag moest om de druk in de linker hart kamer te verminderen en om mijn bloed druk te verlagen. Ik heb hem verteld dat mijn bloed druk normaal was en mijn rustende hartslag tussen de 59-61 slagen per minute is. Daarna vertelde hij dat ik een [lees meer...]plotse dood kon krijgen en daarom verapamil voorgeschreven. Ik voelde mij voor de verapamil hartstikke prima. Na een paar dagen voelde ik moe en mijn rustend hartslag begon te klimmen. Als ik in bed lag bonsde mijn hart zowat uit mijn ribbenkast en mijn hartslag lag tussen de 80-90 slagen per minute. De 8ste en tevens laatste dag dat ik verapamil slikte kon ik amper iets doen, was erg kortademig, duizelig, bonsende hart en een gevoel alsof ik zo dood neer kon vallen! Ik heb zware vermoedens dat deze diagnose verkeerd is en juist omdat er absoluut GEEN hart klachten zijn in mijn familie aan beide kanten. Ik zit nog steeds metde nasleep van deze nare middel. Mijn normale hartslag is weer terug maar ik word wel sneller moe en dat terwijl ik veel energie had voordat ik begon met verapamil!!!
Pagina 1 van 7

Mirena (2071) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (464) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (452) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (367) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!