ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

16-05-2018

Hartklachten

Bij een trappiste biertje en bij bosvruchtenthee, zeer hoge bijwerking gehad.
31-03-2018

Hartritmestoornis

Voorgeschreven gebruik ter vervanging van Sotalol , wat ook geen pretje was (Na open hart operatie) Mijn klacht is obstipatie , harde keutels en slechte stoelgang balans die soms wel hiaten heeft van 4 dagen geen ontlasting. Regelmatig hoofdpijn . Aangezien ik ook andere medicijnen gebruik is de oorzaak daarvan niet zeker, maar mogelijk ook door Verapamil.
20-03-2018

Boezemfibrilleren

Verapamil hielp mij 4 jaar geleden niet meer, toen ablatie. Nu toch weer Verapamil, helpt goed, alleen die bijwerkingen...lastig!
15-02-2018

Clusterhoofdpijn

De bijwerkingen overstegen op een bepaald moment de positieve werking tegen CH. Verapamil doet bij mij wat het moet doen tegen CH echter tegen een te hoge prijs. Ik bereik meer met de combinatie zuurstof, sumatriptan, bediol, bedrocan en bedica. Cannabis zorgt voor verlichting van pijn voor, ten tijde en na een aanval. Cannabis zorgt er ook voor dat ik minder aanvallen heb[lees meer...] en helemaal geen hoofdpijn en migraine klachten meer heb. Verapamil is het gewoon niet en heeft bij mij meer kapot gemaakt dan dat het goed deed, helaas.
14-01-2018

Cardiomyopathie

Ik kreeg de diagnose hypertrofische cardiomyopatie van een cardioloog in opleiding! Hij vertelde wat het was en dat mijn hartslag omlaag moest om de druk in de linker hart kamer te verminderen en om mijn bloed druk te verlagen. Ik heb hem verteld dat mijn bloed druk normaal was en mijn rustende hartslag tussen de 59-61 slagen per minute is. Daarna vertelde hij dat ik een [lees meer...]plotse dood kon krijgen en daarom verapamil voorgeschreven. Ik voelde mij voor de verapamil hartstikke prima. Na een paar dagen voelde ik moe en mijn rustend hartslag begon te klimmen. Als ik in bed lag bonsde mijn hart zowat uit mijn ribbenkast en mijn hartslag lag tussen de 80-90 slagen per minute. De 8ste en tevens laatste dag dat ik verapamil slikte kon ik amper iets doen, was erg kortademig, duizelig, bonsende hart en een gevoel alsof ik zo dood neer kon vallen! Ik heb zware vermoedens dat deze diagnose verkeerd is en juist omdat er absoluut GEEN hart klachten zijn in mijn familie aan beide kanten. Ik zit nog steeds metde nasleep van deze nare middel. Mijn normale hartslag is weer terug maar ik word wel sneller moe en dat terwijl ik veel energie had voordat ik begon met verapamil!!!
24-11-2017

Hartritmestoornis

Enige tijd nadat bij mij apneu was geconstateerd kreeg ik ook hartritmestoornis. Bij enige inspanning werd ik kortademig. Na eerst bètablokkers geprobeerd te hebben, wat niet werkte, Verapamil voorgeschreven. 1 tablet per dag gaf onvoldoende resultaat, 2 tabletten per dag wel. Ik fiets en tennis weer zonder de gevolgen van de hartritmestoornis te ondervinden, Prima z[lees meer...]o. In begin als bijwerking harde ontlasting gehad maar ook dat is nu onder controle.
14-10-2017

Hartritmestoornissen

Ik had de eerste 2 weken weinig last van de bijwerkingen, alleen een beetje moe en angstig maar dat was niet zo raar als je hoort dat je geopereerd moet worden aan je hart leek mij. Uiteindelijk na die 2 weken begon mijn lichaam steeds meer kwalen en klachten te ontwikkelen, voelde me zo slecht dat ik niet eens meer normaal mijn afwas kon doen om maar wat te noemen. Dan wa[lees meer...]s ik al versleten. Bleek dus totaal niet tegen dit medicijn te kunnen en heb nu metoprolol gekregen om te kijken of dat beter geaccepteerd word door mijn lichaam.
06-10-2017

Hypertensie

Op voorschrijven van mijn specialist ben ik begonnen met Verapamil, 120mg met vertraagde afgifte. Na ca twee weken begon ik onrustig te slapen, halverwege de nacht slaap/wakker perioden. Overdag moe, hoofdpijn (band om hoofd gevoel). Na inname merkte ik de ergste effecten, op een gegeven moment zelfs wat angstig. Ik ben er mee opgehouden, weer redelijk geslapen en ik voel [lees meer...]me weer fit. Bloeddruk is overigens niet gedaald.
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!