ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7
14-11-2018

Hartkloppingen

In 2010 heb ik een nieuwe aorto(kunststof)klep gekregen. Na ernstige kortademigheid begin oktober 2018 naar de hart-ehbo van het St. Franciscus te Schiedam gegaan aangezien ik daar onder behandeling ben. Na een nachtje ter observatie en alle testen gedaan, bleek dat ik een soort ADHD-cellen in mijn hart heb die nagenoeg niet rusten. Onregelmatig ritme van 38 naar 108 in r[lees meer...]ust. Op 7 oktober '18 voor de eerste keer Verapamil (120mg) 1x daags voorgeschreven gekregen. Eerste drie dagen was het hart rustig daarna werden de hartkloppingen als ook de kortademigheid steeds erger. Ook kreeg ik gerichtspijnen vanaf mijn schouders tot mijn enkels als bijwerkingen erbij. Op 6 november '18 huisarts en cardioloog gebeld. De een verwees me naar de ander en andersom. Op 7 november'18terug gebeld door de poli van de cardiologie met het verhaal dat ik de Verapamil door moest stikken aangezien ik op 19 november'18 toch een holter (24-uurs meting) kreeg. De klachten werden steeds erger. Daarnaast werd ik ook nog eens psychisch erg instabiel. Op 12 november'18 ben ik gestopt met dit medicijn en ben naar mijn huisarts gegaan aangezien ik bijna niet meer normaal kon wandelen vanwege de kortademigheid en duizeligheid. De huisarts heeft de dienstdoende cardioloog gebeld in Schiedam en die gaf aan te stoppen en de holter af te wachten. ERGO: Verapamil werkt bij mij alleen maar versterkend (meer onregelmatigheid in hart, kortademiger, gewrichtspijnen, psychisch instabiel) Op dit moment is die rommel nog steeds niet uit mijn lichaam.
27-10-2018

Aangeboren hartafwijking

Dit medicijn is zeer effectief gebleken en heeft geen noemenswaardige bijwerking. Daarvoor gebruikte ik gedurende enkele maanden Amiodarone met als bijwerking een oogzenuw ontsteking! Meteen gestaakt en verder met dit medicijn. Hartritmestoornissen zijn met meer dan 80 % afgenomen en hoef nog maar 1x per jaar naar mijn cardioloog te komen. Sinds de diagnose en ontslag uit[lees meer...] het ziekenhuis met cardiosport gestart en nog steeds. De voeding is ook volledig aangepast en volg de adviezen van het voedingscentrum op. Resultaat: een veel betere gezondheid en 10 jaar jongere fitnessleeftijd. Hartritme stoornissen niet meer gemeten met de Omron RR meter.
10-10-2018

Atriumfibrilleren

de veraail is wel werzaam om de hartfrequentie teverlagen en de bloeddruk zakt ook een beetje maar de spierzwakte die ook op treed is heel vervelend . Levenisbewegenmaar zo kan ik niet plezierig meer physieke activititen ondernemen.
02-10-2018

Verapamil (verapamil)

Heb voor de verapamil nooit oedeem gehad en geleidelijk aan tijdens de 3 jaar dat ik verapamil heb ingenomen heeft zich een ernstige oedeem in de benen opgebouwd. Tot hevige open benen en brandblaren van de brand van binnenuit mijn benen aan toe. En het elke dag moeten dragen van steunkousen. Nu na 3 weken gestopt te zijn met de verapamil, geen last meer van oedeem. Is he[lees meer...]lemaal weg !! Ook de wonden al ver genezen en hoef geen steunkousen meer aan. Ook vaak brandend gevoel gehad in de hartstreek en ook niet meer gehad sinds ik gestopt ben met de verapamil. Ben gestopt met toestemming van de huisarts.
28-08-2018

Hartritmestoornis

Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?
22-07-2018

Clusterhoofdpijn

Typische verhaal; huisarts dan specialist. Vast gestelde dat het CH was. Begon met medicijnen 1 dan 2 tabletten. Ik had 3 moeten nemen. Ben niet verder dan 2 Ik was een zombie geworden. Nauwelijks kon praten of bewegen. Gelukkig tegen die tijd ging de cluster voorbij. Dat was twee jaar geleden. Ik krijg regelmatig clusters met een week of zo pijn vrij. Ik neem niets meer.[lees meer...] Steun krijg je niet alleen het zelfde. Je bent te oud. Ik heb ook last van zware tinnitus. Niets aan te doen Twee manden geleden had een stroke. Twee dagen ziekenhuis. Je bent gewoon afgeschreven. Ik heb zelfmoord probeert duidelijk niet gelukt. Mijn vrouw heeft de meeste last.
06-06-2018

Hartritmestoornis

werkt goed bij mij, zeer veel minder aanvallen. geen bijwerkingen om van te spreken.
16-05-2018

Hartklachten

Bij een trappiste biertje en bij bosvruchtenthee, zeer hoge bijwerking gehad.
Pagina 1 van 7

Mirena (2085) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (838) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (475) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (457) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (369) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!