barnidipine

16-10-2019 | Man | 73
barnidipine (10mg)
Ik herroep mijn eerdere reactie. Het was inderdaad te kort na de start. Nadien bijwerkingen: bolle ogen, huidproblemen, maagproblemen, dairree. Na 4 weken was alleen de diarree nog over. 'Gerommel in maag en darmen' en frequent toiletbezoek. Staat niet als bijwerking in de bijsluiter. Op eigen initiatief gestopt. Direct geen 'gerommel' meer en geen frequent toiletbezoek. V[lees meer...]olgende dag normale ontlasting. Na twee dagen toch maar weer mediactie genomen. En dus ook weer 'gedoe' in maag en darmen plus diarree. Deze keer met lichte krampjes. Eén week later opnieuw gestopt met medicatie. Problems are over, net als een week terug. Meer bewijs heb ik niet nodig. Vasexten 10mg komt er bij mij niet meer in. Maar ja, wat nu? Zo langzamerhand heb ik uit alle vier families medicatie voor hoge bloeddruk meedere gehad. Altijd gestopt/veranderd vanwege bijwerkingen. Ik ga voor verandering van lifestyle en zoek het maar eens in de alternatieve hoek. De pharmaceuten hebben voor mij kennelijk geen oplossing.

15-09-2019 | Man | 73
barnidipine (10mg)
Uiteraard is het nog wat vroeg (Na 3 weken gebruik) om echt een mening te geven. Maar het medicijn doet wat het doen moet. De bloeddruk is stabiel op gemiddeld 151/84. Voor mijn leeftijd is dat prima. Alleen lichte huiduitslag die alweer wegtrekt.

26-08-2019 | Vrouw | 84
barnidipine (10mg)
Smorgens bisoprolol en s avonds vasexten 10mg het enige waar ik minder bijwerkingen van heb

24-04-2019 | Vrouw | 46
Hypertensie
Ik krijg een uur na inname lang aanhoudende en stevige hoofdpijn. Neem ik het eind etenstijd in dan word ik 's ochtends wakker van de hoofdpijn. Een gejaagd gevoel, blozen, warm gezicht. Rond mijn enkels tekenen zich kleine puntbloedingen af waarvan ik weet dat het zeer lang duurt voor ze weg trekken omdat ik dit bij Amlodipine ook had. Mijn bloeddruk daalt wel, maar pas [lees meer...]10 uur na inname. Ik heb het twee weken geprobeerd maar de bijwerkingen verdwijnen niet. Ze worden wel minder heftig.

24-11-2018 | Man | 59
barnidipine (20mg)
Klachten komen geleidelijk, voordat je denkt dat de klachten van de medicijnen komen. Vanwege knieklachten eerst op advies gestopt met dit medicijn en binnen een paar dagen waren alle klachten verdwenen. Daarna weer heerlijk geslapen ipv. elke wakker worden van de pijn. Weer terug naar de specialist.

10-03-2018 | Man | 68
barnidipine (10mg)
vasexten is in Belgie niet meer te verkrijgen wegens prijssetting fabrikant.

03-01-2017 | Vrouw | 65
barnidipine (10mg)
Erge constipatie, en vervelende prikkel in de keel.

20-12-2015 | Vrouw | 61
barnidipine (10mg)
Erg veel last van oedeem aan enkels en last van niet meer op mijn voeten te kunnen lopen ...last van knie gewrichten. Gebruik nu even niets

05-11-2015 | Vrouw | 66
barnidipine (10mg)
familiaal hart- en vaatklachten, hoge bloeddruk. Vasexten preventief 10 mg. Vaak bloedneus sinds gebruik.

06-09-2015 | Vrouw | 51
barnidipine (10mg)
Gebruik Vasexten nu ruim twee jaar, helpt prima om de bloeddruk onder controle te houden. Geen bijwerkingen.

05-11-2012 | Vrouw | 61
barnidipine
Hypertensie
Na overschakeling van Vasexten 10 naar 20, trad enorm oedeem op aan de onderbuik, de enkels, de onderbenen, de polsen en de bovenarmen. Gestopt en na 2 weken begon het oedeem te verdwijnen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum