Ervaringen met CoAprovel

irbesartan / hydrochloorthiazide

Hoge bloeddruk (31 meningen)

25-02-2014 | Vrouw | 33
irbesartan / hydrochloorthiazide (300/25mg)
Hoge bloeddruk
Ik keeg CoAprovel voorgeschreven als vervanger, omdat ik bij het eerdere medicijn (ACE-remmer) ‘s nacht last kreeg van een droge keel. Eerst aprovel + aparte diuretica (Chloortalidon) vervolgens gecombineerd in CoAprovel 300 mg. De effecten bleken er aan te komen. Echter werd ik volkomen verrast met eerst 's nachts hevige beenkrampen. Maar tot overmaat van ramp na paar m[lees meer...]aanden gebruik spontane last van jicht. Mijn jonge huisarts (in middelgrote plaats in Zuid Oost Brabant) reageerde laconiek: “dan mag u geen bier meer drinken”. Terwijl ik nooit bier drink. Maar wellicht omdat het een jonge arts betreft hij zelf (zeker met het komende carnaval) een aardige slok lust. Op de oudere arts die dit soort signaleringen serieus nam, kon ik helaas geen beroep doen, omdat hij met pensioen is gegaan. Na lange tijd er medicijnen boven op gekregen te hebben als colchicine en allopurinol + tegen de pijnen dicoflenac. Werd overgegaan tot zelfs een prednisolon stootkuur. Zonder succes. Mijn specialist kwam in tegen stelling tot de huisarts tot de analyse dat het wellicht aan het gecombineerde diuretica + angeniotensine II receptorantagonist Coaprovel kon liggen. Hij veranderde de combinatie zodat ik Aprovel afzonderlijk kreeg. Na enige tijd bleven de jicht aanvallen uit, maar blijven de nachtelijke hevig pijnlijke beenkrampen en kuitkrampen bestaan. Weet iemand een probaat middel om deze krampen te voorkomen en op te heffen op het moment dat je het krijgt? Het strekken en rekken heeft geen effect. Evenmin op koude vloer gaan staan of behandeling met infraphil (warmte) lamp. De krampen blijven opkomen. Nog beter: iemand die een goede vervanger weet voor de Aprovel. Zodat ik uw gebruikerservaring kan voorleggen aan mijn specialist. Alvast bedankt voor de moeite !

18-06-2013 | Vrouw | 71
Hoge bloeddruk
Ik kreeg van de huisarts deze tabletten de bloeddruk daalde Kreeg last van mijn hals kon mijn hoofd niet meer draaien en schouder was pijnlijk werd verwezen naar fysio die kon geen verbetering verzorgen kreeg huidklachten uitslag . Kreeg last van hele droge neus droge huid huidschilfers aan ellenbogen hielen. Kon niet meer naar het toilet kreeg medicijnen om het vocht in[lees meer...] mijn darmen vast te houden. Werd Incontinent .Mijn aderen trokken helemaal krom voor de anesthesist was het moeilijk om de naald in mijn aderen aan te brengen. En het ergste was niemand dacht aan Coaprovel. Nu ik zelf gestopt ben begin ik weer een beetje op te knappen.Zo een medicijn moet verboden worden .Al mijn aderen zijn verhard.

01-05-2013 | Vrouw | 72
Hypertensie
Na 6 weken Co aprovel gebruiken kreeg ik last van mijn spieren, stijve nek na verloop last van mijn buik problemen met de stoelgang allemaal ontstekingen. last van mijn zij .Mijn nek spieren kon ik niet gebruiken zo`n pijn.Geen goede door bloeding in mijn handen. Geen van de artsen die ik bezocht vertelde mij dat het aan het gebruik van de medicijn kon liggen.

05-01-2013 | Vrouw | 54
Longontsteking
Een zeer vervelend medicijn, ik vraag me af wanneer de bijwerkingen stoppen, ben er nu ruim 3 weken vanaf, maar nog steeds angst en paniekaanvallen, depressief en het gevoel"niet lekker te zijn"

30-11-2012 | Man | 43
Hypertensie
Zeer veel bijwerkingen. Begon met krampen in de benen, daarna ook in het bovenlijf. Zeer veel spierproblemen in de borstkas, waardoor diverse blokkeringen rond het borstbeen ontstonden. Zwelling onder linkerarm, houd enkele dagen aan, verdwijnt dan en komt een aantal dagen later weer terug. Krampen in het middenrif, soms links, vaker rechts. Kriebelhoest, overgaand in hoe[lees meer...]staanvallen snachts met slijmvorming in de keel.Gestopt met gebruiken van deze rotzooi vanwege de bijwerkingen. De hoeveelheid en ernst van de bijwerkingen (pijn in het hele bovenlijf) is niet te harden.

12-10-2012 | Man | 45
irbesartan / hydrochloorthiazide
Na Atenolol 50mg over op metropolo l500 en toen naar coaprovel 300, al na enige weken last van bijwerkingen zoals; maag-, darm klachten, winderigheid, boeren, duizelig. en het grootste probleem, sex leven pleitte, totaal geen erectie meer. troep die pillen, kap er ook gelijk mee. wil ander middel zsm.

17-07-2012 | Man | 48
Hypertensie
Na jarenlang Atenolol te hebben geslikt kreeg ik van mijn nieuwe huisarts ook nog eens Co-Aprovel erbij om mijn bloeddruk verder omlaag te brengen. Het gevoel van kortademigheid, ongecontroleerde hartkloppingen, duizeligheid, spierpijn, slechte doorbloeding van mijn voeten en geen zin in sex meer wees hij als tijdelijke bijwerkingen aan. Na een recente operatie heb ik twee[lees meer...] dagen geen Co-Aprovel geslikt en de (dagelijkse) bijwerkingen bleven weg. Nu ik het weer gebruik, zijn deze bijwerkingen ook weer terug. Hoezo tijdelijk? Weg met die rotzooi!

24-05-2012 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Dit middel is een grote ramp, mijn internist die heeft nergens oren naar. Ik moet na zo'n 10 jaar deze trope te slikken genoodzaakt te stoppen. Mijn gehele systeem is volledig uitgedroogd, mondholte tot diep in mijn keel, slokdarm, neus ogen en nu komt de grootste ramp, mijn darmen. Daarnaast kortademigheid e.a. klachten. Ik kan niet meer normaal naar t toilet vanwege deze[lees meer...] totale uitdroging en zingen kan ik ook niet meer, omdat mijn stembanden zijn uitgedroogd. als ik deze klachten voorleg aan internist, kijkt hij mij gewoon aan en meer niet, en hij is nog de beste internist onder de internisten. Troep is het! En ik ga ermee stoppen.....binnenkort of een goed middel wat wel ok is, maar WAT is dat dan, ik heb alles wel geslikt in die 32 jaar

19-05-2012 | Man | 48
Hoge bloeddruk
Eerst Aprovel gebruikt. Geen bijwerkingen maar iets te weinig effect. Daarom co Aprovel voorgeschreven gekregen. Bijwerking dramatisch: sexleven afgelopen. Dat doen we natuurlijk niet. Zsm anders medicijn.

22-01-2012 | Vrouw | 49
Hypertensie
Dit medicijn had geen effect op mijn hypertensie. Nam 's ochtends het medicijn in en 's avonds en 's nachts had ik veel last van hartkloppingen en gejaagd gevoel. Na het stoppen met dit medicijn waren meteen de hartkloppingen verdwenen

18-07-2011 | Man | 54
Hoge bloeddruk
Eerst Aprovel 300mg gebruikt met Hydrochloorthiazide 12,5mg. Totaal geen last van allerlei bijverschijnselen. Sinds kort Coaprovel 300mg gecombineerd met de Hydrochloorthiazide, en de bijverschijnselen stapelen zich op. Heb veel last van lucht in mijn maag, de hele dag + nacht moet ik boeren en heb een heel gejaagd gevoel door mijn lijf. Ben tijdens mijn vakantie hierm[lees meer...]ee begonnen en na terugkomst ff gestopt en weer op de oude voet verder gegaan en totaal geen last, begin weer na 1 week met de CoAprovel en alle verschijnselen beginnen weer.

23-07-2010 | Vrouw
Hypertensie
Of het middel effect heeft weet ik nog niet. Ik heb wel enorm veel last van bijwerkingen: misselijkheid, verminderde eetlust, maagpijn, duizeligheid, concentratievermindering, erge vermoeidheid en slaperigheid. Nu (na 14 dagen) ook lichte problemen met de lever, kan toeval zijn maar ik denk het niet.

19-05-2010 | Man
Hartklachten
veroorzaakte kaalheid. In eerste instantie kale plekken op het hoofd en na enkele weken volledige beharing van het lichaam verdwenen. Omdat ik dit medicijn samen met andere medicijnen gebruikte is dit niet 100% zeker, maar nadat coAprovel was vervangen door Aprovel kwam de haargroei weer terug.

22-10-2013 | Man | 71
irbesartan / hydrochloorthiazide (300/12,5mg)
Hoge bloeddruk
Over het gebruik van Coaprovel is er eenmaal een evaluatie geweest met de huisarts. We hebben toen na vele bloeddrukmetingen door mijzelf besloten de sterkte te verminderen. Ik moest wel aandringen. Met een cardioloog in een privé-kliniek. "meneer als u beslist een beroerte wilt krijgen, moet u vooral stoppen"! Wauw, daar heb je wat aan. De uroloog houdt de zaak veel [lees meer...]beter in de gaten en staat open voor afbouw om de bijwerkingen te reduceren. Mijn advies: bespreek van tijd tot tijd de effecten en het resultaat van het medicijngebruik met huisarts en specialist. Toen ik in de apotheek naar het generieke medicijn van CoAprovel vroeg, kreeg ik te horen dat dit volgend jaar beschikbaar komt. Flauwekul natuurlijk, maar ik blijf aandringen.

30-08-2013 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
een vreselijk middel, ik moet het helaas slikken voor een zeer moeilijk behandelbare extreem hoge bloeddruk. De verdrogingen zijn het ergste. Alles is volledig uitgedroogd en dorst is niet te lessen, tong en mondholte is als droog papier, evenals andere holtes. Ik slik een combi van middelen, dus wie veroorzaker is van bijwerkingen weet ik niet. Andere bijwerkingen extreme[lees meer...] vermoeidheid, spierzwakte, darmklachten en permanent zweten en dat dus dag en nacht. Deze middelen verdraag ik nog 't beste'. Ik vind het pure ellende en hier geldt: het middel is erger dan de kwaal!

22-12-2012 | Man | 59
Hoge bloeddruk
Gebruik het spul een week of vier. Bloeddruk gaat inderdaad omlaag. Voel me misselijk, rare buik en maag. Krijg nu plots jichtachtige bultjes op mijn gewrichten van mijn handen. In bed vaker hardkloppingen. Plassen is overigens gewoon. Niet fijn allemaal. Wil toch wel graag iets anders.