Coversyl Plus

perindopril / indapamide

29-10-2010
Vrouw

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)
Hartfalenmijn hart geeft mij een beter gevoel daardoor ook meer rust

02-10-2010

Hoge bloeddruk.

neem het meestal vroeg in,maar ik denk dat het na de middag al uitgewerkt is heb ook het idee dat ik eerder geiriteerd ben en ook een korter lontje heb gekregen,voordat ik de medicijnen gebruikte had ik nooit last van druk in mijn hoofd,nu wel.
16-04-2010

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)
Oedeem, spieraandoening in de voeten

Ik gebruik het inmiddels tien dagen omdat het oedeem in beide benen niet verdwijnt. Uitvoerig onderzoek leverde alleen een lekkage van de nier(en) op. Daardoor zou het oedeem kunnen zijn ontstaan, aldus de internist. Hij is voorlopig niet bereikbaar. De Coversyl dient min of meer als experiment omdat geen andere oorzaak voor het oedeem en/pf de spieraandoening werd aanget[lees meer...]oond. We wachten af.
31-03-2010
Vrouw

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

het werkt niet; bloeddruk blijft te hoog.
18-03-2010

Bloeddruk

15-03-2010

Te hoge bloeddruk

werkt heel goed bij mij, maar dan wel de originele coversyl plus en niet de goedkopere variant die i.v.m de bezuinigingen door de verzekering niet meer vergoed wordt, alleen op aandringen van de huisarts.
11-12-2011

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

Het medicijn doet prima wat het moet doen, namelijk mijn bloeddruk verlagen. Een groot probleem voor mij is dat het hardlopen dat ik al jaren doe een stuk slechter gaat. Al zeven jaar loop ik elk jaar een marathon, maar nu heb ik al moeite om 10, 15 kilometer achter elkaar hard te lopen. soms moet ik na 5 kilometer al bijna overgeven. Ik haal ook het tempo niet meer dat ik[lees meer...] eerder met gemak liep. Ik denk er sterk over om een andere variant uit te proberen.
07-11-2013

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

Ik neem het meestal vroeg in. Ik heb ook het idee dat ik eerder geirriteerd ben en heb ook een korter lontje gekregen. Wat vaker hoofdpijn.
19-09-2016

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

Na vele andere nu eindelijk wel een eindelijk eentje gevonden dat mijn bloeddruk (van nature) omlaag krijgt. En dat zelfs al na 1 uur na de eerste tablet inname. Ik kreeg de 10mg/2.5mg voorgeschreven maar aangezien mijn bloeddruk nu rond de 11/7 is denk ik met lager dosis 5mg/1.25 in de toekomst al meer dan genoeg zal zijn. Probeer nu half tabletje in te nemen voorlopig. [lees meer...]Had vroeger ook veel last van hoofdpijn en sedert de inname van coversyl plus nog geen hoofdpijn meer gehad dus hopelijk werkt het daar ook voor.
14-07-2011

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

over het algemeen tevreden ik gebruik het in combi met metoprolsuccinaat 50 mgr dit ivm hartkloppingen s,nacht. ik neem het s,avonds om 22:00 in en heb verder nergens last van ,behalve dat mijn erectie minder is. gisteren uitslag gehad van specialist, bloeddruk is nu in orde en na aanleiding van mijn laatste klacht ga ik nu metopprolol afbouwen
23-01-2011

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

kan niet meer zonder, wel tevreden
01-12-2011

28-11-2011

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

ook de combinatie van deze middelen (motorpolol + coversyl plus) is niet optimaal. bloeddruk schommelt.
14-04-2011

Coversyl Plus (perindopril / indapamide)

Ik gebruik het nu 4 weken Coversyl Plus 5mg. Ik heb last van oorsuizen, slechter zien, erge hoofddpijn, koude handen en wat ik nog het ergste vind dat ik zo moe ben. Heb het tegen de cardioloog gezegd, maar zij reageert er niet op. Mijn bloeddruk is wel om laag gegaan, maar heb af en toe een te hoge polsslag. Nu moet ik bètablokker bisprolol 2,5 mg gaan gebruiken is wel ee[lees meer...]n lage dossering, maar ik heb gekeken naar de bijwerkingen en daar wordt je ook niet blij van, dus ik weet niet of ik dit ook ga doen. Sommige worden er dik van en daar zit ik niet op te wachten, ik probeer juist wat af te vallen. Wie heeft ervaring met dit medicijn. Ik ben nog zeer actief en zit niet te wachten om binnenkort niets meer te kunnen doen.
11-03-2011

Hypertensie

droge ogen
27-12-2010

Hart/oedeem

Het bestanddeel voor terugdringen van het oedeem werkt goed maar de coversyl zelf verlaagt de toch al lage bloeddruk nog verder met vermoeidheid als gevolg. Ga vanmiddag naar de huisarts om dat eens te bespreken. Voorheen gebruikte ik voor het hart Tildiem en tegen het oedeem Furosemide maar het kaatste middel had nadelige bijwerkingen op de vergrootte prostaat.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum