Ervaringen met Enalapril / Hydrochloorthiazide

Enalapril / Hydrochloorth...

22-05-2023 | Vrouw | 23
enalapril / hydrochloorthiazide (10mg)
Hoge bloeddruk
Zeer goed medicijn Geen last meer van onregelmatige hartslagen en mijn bloeddruk is nu onder controle Zou ze wel echt met water innemen want de medicijnen zijn enorm vies

30-09-2013 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
goed medicijn, die toen goed werkte, maar ik kreeg ergens(?) last van in 2011 en ben ik door de huisarts moeten overstappen.

22-09-2017 | Man | 64
Hoge bloeddruk
Enalapril mesoraat hielp niet goed. Ik ben toen overgegaan op Enalapril Hydrochlorthiazide. Dat bleek een beter effect te hebben. In rustiger tijden heb ik geprobeerd terug te gaan naar Enalapril mesoraat, maar dat bleek geen goed besluit. Ik had een hogere bloeddruk dan toen ik begon. Nu dus weer terug naar Enalapril Hydrochlorthiazide, met een controle begin november 201[lees meer...]7.

11-04-2012 | Vrouw | 66
Hypertensie
Slik dit voor hoge bloeddruk. Bijwerkingen: 's Nachts kuitkramp in beide benen en enorme jeuk en rode vlekken op beide benen. Suffigheid.

15-05-2023 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Slik ze nu 3 dagen, Avond 1 prima, ijskoude voeten s'nachts. Snel uitgewerkt. Dag 2 opstandig géén hartkloppingen maar kon ook géén grens meer aangeven door dat ik géén hartkloppingen meer voel. Dag 3 spierpijn lamlendig en depressief moet een maand door slikken maar heb de neiging ermee te stoppen.

05-10-2022 | Vrouw | 70
enalapril / hydrochloorthiazide (20/6mg)
Hoge bloeddruk
Sinds een jaar slik ik enalapril wegens veel te hoge Bloeddruk . De eerste weken ging het goed ,daarna begon de ellende . Sterk verlaagde kalium , een droge mond en de hele dag prikkelhoest . Ook bij liggen en opstaan duizelig .

22-01-2020 | Vrouw | 57
Hypertensie
Sinds ik deze medicatie gebruik kan ik geen normaal gesprek voeren zonder meerdere keren te hoesten, urineer ook vaak kleine beetjes tijdens zo een hoestbui waardoor ik niet graag naar buiten ga of op bezoek bij een ander, ondanks nieuwe bril en lenzen kan ik vaak mijn hobby niet meer uitoefenen omdat ik niet goed zie op 30 cm afstand, wat ik voor het gebruik wel kon.

29-03-2016 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Enalapril had geen enkele uitwerking op mijn verhoogde bloeddruk, wel vervelende bijwerkingen.

10-12-2012 | Man | 64
Hypertensie
eenmaal ongenomen. 2 dagen ziek geweest. Mag niet meer innemen van huisarts. Bijwerkingen: misselijk, duizelig (kon niet lopen zonder hulp van derden. hartkloppingen, kloppend hoofd, koud over het hele lichaam , voeten ijskoud. wazig zien, kramp in benen. droge keel, vaak naar toilet. winderigheid. kon dingen niet goed onder woorden krijgen. meeste klachten verdwenen na[lees meer...] 1 dag. duizligheid en niet goed kunnen beredeneren diuurden 2 dagen.