Lisinopril/Hydrochloorthi...

Hartfalen (1 mening)

23-01-2016 | Vrouw | 62
lisinopril / hydrochloorthiazide (20/12,5mg)
Het middel zal ongetwijfeld soms een oplossing zijn, maar ik vind het een crime. Ik heb dit middel gekregen toen met gebruik van Atenolol en plaspil mijn bloeddruk ineens door het dak ging. Deze ACE-remmer heeft geen werking, alleen bijwerking. Dinsdag moet ik op controle en dan laat ik weten dat ik hiermee stop. Ik word er dermate slaperig van, dat ik niet goed meer durf [lees meer...]auto te rijden. Zere longen van het hoesten, hoofdpijn, gewoon niet lekker voelen, somberte.

08-07-2015 | Man | 69
lisinopril / hydrochloorthiazide (20/12,5mg)
Hypertensie
Vanwege te hoge bloeddruk, eiwit in urine en een van nature lage pols werd mij Lisinopril voorgeschreven. Redelijk effectief maar volgens huisarts nog niet voldoende. Kreeg al snel kriebelhoest, zodanig dat mijn ribben er zeer van deden. Ook huiduitslag plus jeuk werd mijn deel. Erg onaangenaam. Vooral 's nachts erg hoesten, soms een paar uur lang. Begin 2015 naar huisarts[lees meer...] die Losartan voorschreef. Huiduitslag en jeuk snel verdwenen.

17-12-2014 | Man | 69
Hypertensie
Vanwege te hoge bloeddruk (op enig moment 195-90) kreeg ik eerst Hydrochloorthiazide voorgeschreven. Dat hielp gedurende enkele maanden goed. Daarna werden eiwitten in mijn urine gevonden. Gevolg: er werd Lisinopril 5 mg voorgeschreven. Dat hielp. De bloeddruk daalde naar 140-75. Vanwege die eiwitten wilde de huisarts de bloed op 120-70 zien te krijgen. Dus Lisinopril 10 [lees meer...]mg. Na 4 weken bleek de bloeddruk niet lager te zijn. De discussie is nu of mijn medicatie weer verhoogd moet worden. Dat weiger ik, ik wil eerst nog eens vastgesteld hebben of die eiwitten uit mijn bloed zijn of niet, wat volgens de huisarts 1 x per jaar gecheckt wordt.

08-12-2014 | Man | 68
Hypertensie
Na jaren Zestril gebruikt te hebben kreeg ik na telf. contact met de apotheker lisinopril (ivm kosten zorgverzekering).Op dit moment had ik ernstige knieklachten en was dus niet mobiel. Ongeveer 6 weken na mijn knieoperatie genas mijn knie voorspoedig ,maar ik had zeer veel spierproblemen.Verder lopen als +/- 50 meter was niet mogelijk ook spierpijn in handen en schouders[lees meer...].Bezoeken aan reumatoloog en neuroloog brachten geen oplossing.Totdat mijn fysiotherapeut mij de tip gaf eens naar mijn medicijnen te kijken.Dit overlegd met mijn huisarts en ben weer Zestril gaan gebruiken .Ik loop weer als een kievit mijn spierklachten zijn verleden tijd.Lisinopril kost mij via mijn eigen risico € 9.15 Zestril € 12.80 + eigen bijdrage € 10.32 .

18-01-2014 | Vrouw | 54
Hartfalen
Heb nu veel minder hartkloppingen en fladderen, maar ik heb het idee dat ik er depri van wordt??? geen bijwerkingen verder , geen hoest of dergelijke.

12-01-2013 | Man | 46
lisinopril / hydrochloorthiazide
ik gebruk het nu ook enige tijd en heb sinds 2 weken tintelende benen en voeten en spieren die samentrekken en ik ben wat vermoeid.mijn bloeddruk is wel behoorlijk gedaald .wat is beter de bijwerkingen of een te hoge bloeddruk.dan neem ik de bijwerkingen wel voor lief hoor!

23-03-2012 | Man | 62
lisinopril / hydrochloorthiazide
Bloeddruk was 105/160 en met alleen Hydrochloorthiazide 25 mg gebeurde er niets. Nu sinds Jan 2012 ook Lisinopril 10 mg erbij en de BD naar gemiddeld 80/123. Heel mooi maar last van spieren en gewrichten, tintelende vingers vooral s'nachts, Een droge hoest en het vervelenste is nog wel die impotentie. Daar zal ik de huisarts nog over spreken, want dat moet toch anders kunn[lees meer...]en. Gebruik nu 12,5mg Hydro en 10 mg lisinopril.

07-08-2011 | Vrouw | 58
lisinopril / hydrochloorthiazide
Voelde me uitgeput, hoestte veel en had een opgeblazen gevoel, dikke buik en maag. Al mijn kleren zaten te strak. Na één week op advies van huisarts gestopt. Moet een paar dagen wachten voordat ik andere medicijnen mag gebruiken. Voel me na twee dagen stoppen nog steeds belabberd en erg moe. Wat een troep!

06-07-2011 | Man | 57
lisinopril / hydrochloorthiazide
Door knie kijk operaties was levensstijl verandert, minder beweging etc, veel zitten. Bloeddruk schoot omhoog, dit middel voorgeschreven gekregen het helpt wel goed want bloeddruk werd behoorlijk normaal en kreeg zelfs duizelingen en gebruik nu een 1/2 tabletje echter vele bijwerkingen zoals impotentie, droge hoest, vermoeidheid, tintelende vingers. HB gehalte werd laag. D[lees meer...]us stop zodra de BD weer normaal is en in de toekomst geen ACE remmer meer !

25-02-2011 | Vrouw | 57
lisinopril / hydrochloorthiazide
ben er al een hele tijd niet in orde, heel veel last van mijn spieren en gewrichten en een droge hoest. Ben nu onder behandeling bij de fysio om de pijnlijke spieren in mijn armen en nek te laten behandelen.

01-02-2011 | Vrouw | 51
lisinopril / hydrochloorthiazide
Last van kriebelhoest (vooral in het begin, nam later af). Vooral 's ochtends veel last van kokhalzen en weinig trek in brood (te droog, moet ik steeds van kokhalzen). Bloeddruk is wel gedaald.

17-11-2010 | Man

13-11-2010 | Man
lisinopril / hydrochloorthiazide
Gebruikte 5 mg lisinospril / hydrochloorthiazide, maar de bloeddruk bleef te hoog. In overleg met de arts verhoogt naar(10mg) een halve pil van een 20 mg(omdat 10mg niet bestaat). Veel last van hoesten en slijm, maar ook hoofdpijn en maagpijn. (de hoofdpijn gaat samen met het niet helder voelen in je hoofd alsof je half afwezig bent en niet goed kan nadenken). Ik ga naar[lees meer...] de arts om te kijken of ik terug kan naar de medicijn waar ik ooit mee ben begonnen voor mijn hoge bloeddruk. Dat is amlopidine.

24-04-2010 | Man

07-04-2010 | Man
Hooge bloeddruk
ik had 110,120 onder boven had ik 160 ,170 nu met dit medicijn heb ik 85 ,95 onder en 135 ,145 boven ik mag deze medicijnen blijven gebruiken mits ik ook op mijn lijf stijl let ik ben nu een maand onderweg we zien het wel succes iedereen!! groetjes R P.s ik heb veel gerookt in mijn leven ben inmiddels 1 jaar gestopt onregelmatig eten probeer nu gezonder te ete[lees meer...]n, mijn glas wijn drink ik nog steets

07-04-2010 | Vrouw
lisinopril / hydrochloorthiazide
veel hoestbuien en opgeven slijm

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (596) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum