MicardisPlus

telmisartan / hydrochloorthiazide

16-06-2019

MicardisPlus (telmisartan / hydrochloorthiazide)

Ik had een bloeddruk van 190 - 100. Ik gebruik dit middel nu iets meer dan een maand. Nergens last van en mijn bloeddruk is prima 135 - 65 .
03-04-2015

betrouwbaar middel
10-02-2015

MicardisPlus (telmisartan / hydrochloorthiazide)

Gebruik al enige jaren voor een te hoge bloeddruk MicardisPlus van Boehringer, met goede resultaten (normale bloeddruk). Heb in september 2014 in de plaats van MicardisPlus, het medicijn Telmisartan/Hydrochloorthiazide Sandoz uitgereikt gekregen. Na een paar maanden de bloeddruk laten controleren en deze bleek te hoog. Na veertien dagen nog eens laten controleren en nog s[lees meer...]teeds veel te hoog. Ben daarna op aanraden van de arts weer MicardusPlus gaan gebruiken. Na één en halve maand een 24/uurs meting gehad. De resultaten van deze meting waren goed de bloeddruk was gemiddeld over 24 uur niet meer te hoog. Bij mijn partner doet zich hetzelfde probleem voor heeft met Telmisartan-Hydrochloorthiazide Sandoz een veel te hoge bloeddruk, terwijl de bloeddruk met MicardusPlus van Boehringer altijd goed was, ook hij krijgt nu op voorschrift van de arts weer MicardusPlus.
28-08-2014

MicardisPlus (telmisartan / hydrochloorthiazide)

De eerste jaren ging prima op een gegeven moment kreeg ik maagproblemen en pijn op de borst tijdens elke activiteit ik kreeg hiervoor maagbeschermers omeprazol voorgesshreven. Dit ging weer een tijd goed waarna ik weer dezelfde klachten kreeg oa opgeblazen gevoel maagpijn veel boeren pijn op de borst het hart sloeg over.hierna een hartfilmpje laten maken en moeten f[lees meer...]ietsen alles was goed . Mocht stoppen met dit medicijn en de klachten verdwenen wat een opluchting. Ik ben nu begonnen met valsartan actavis 80mg en furosemide cf 20mg. Afwachten maar.
16-05-2013

Hypertensie

Weet niet meer precies wanneer ik begonnen ben met Micardis 80mg. In combinatie met amplodipine 10mg heftige bijwerkingen als snotteren (de hele dag loopneus, traanogen en niezen) na stoppen met amplodipine geen noemenswaardige bijwerkingen. Sinds kort Micardis plus 40 en 12,5mg. Bloeddruk uitstekend ca. 120/75
29-12-2012

MicardisPlus (telmisartan / hydrochloorthiazide)

- moedheid misselijk verhoogde Kreatinine (Nierfunctie) Bloedarmoede Hoog bloedbezinking droge mond rugpijn 's nachts soms erge spierkrampen in benen. Boeddruk prima

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum