Ervaringen met Metoclopramide

Misselijkheid (23 meningen)
Braken (9 meningen)

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

02-06-2012 | Vrouw | 48
Maagzuur
sinds 2 dagen deze medicijn maar overdag gaat het goed maar naar ongeveer 16uur gat ht mis mijn lichaam veranderd dan in een onrustig geval en het is alsof er dan honderduizend meiren er doorheen rennen ik heb hier al diacepam geslikt maat ik merk vandaag dat dat ook niet echt optiemaal werkt heeft iemand hier ervaring mee, weten jullie hoelang die onrust aan houd, hebben [lees meer...]jullie arts hierover ingelicht. Ik zit nu helaas net voor het weekend dus ik kan mijn arts niet bereiken maar maandag hang ik toch echt wel aan de telefoon want omdat ik nog merder zware pijnmediciatie slik ben ik bang dat dit allemaal tegen mekaar gaat werken. als vast bedankt voor het lezen /luisten hoop dat iemand me kan helpen groetjes

06-05-2011 | Vrouw | 26
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel toen ik opgenomen was in het ziekenhuis voor een aanval van Colitis Ulcerosa. Ik ben tevreden over dit middel. Alleen nu thuis heb ik het middel ook in tabletvorm (in het ziekenhuis kreeg ik het via het infuus), maar ik ben nu aan de diaree en heb onwijze steken in mijn buik. Echt rot maar goed gaat wel weer over denk ik dan.

14-11-2010 | Man
Misselijk
erg suffig.

09-06-2010 | Man
metoclopramide
Heb last van een darm infectie met veel kramp.
Heb het middel gekregen omdat ik een darminfectie heb. Dit geeft veel krampen welke erg pijnlijk zijn. Ben nog niet van de krampen af en heb veel last van bijwerkingen. Contact met dokter hierover gehad bijwerking stopt vanzelf.

19-04-2010 | Vrouw

18-10-2009 | Vrouw
Misselijkheid
Werkt in ieder geval beter dan Domperidon. Alhoewel ik nog wel eens misselijk kan zijn terwijl ik het middel wel twee keer per dag slik. Maar goed dat heeft misschien weer andere oorzaken.

09-08-2009 | Vrouw
Misselijheid maagpijn
ik neem het alleen in als ik misselijk ben, dan werkt het goed

10-07-2023 | Vrouw | 23
Misselijkheid
Medicijn werkte voor mij niet voldoende.

14-12-2017 | Vrouw | 41
metoclopramide (5mg/ml)
Braken
bij mij hiep het niet, wil niets zeggen over werking bij een ander. Bij mij was het braken en misselijkheid niet gerelateerd aan voedsel. Misschien dat dat het is.

30-08-2017 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ernstige vermoeidheid, maar werkten wel goed. Maar door de vermoeidheid kon ik alleen maar slapen.

19-02-2017 | Vrouw | 74
Misselijkheid
Na de buikgriep, 5 weken misselijk. Duurde te lang.

26-08-2011 | Vrouw | 24
Darmontsteking
na 2 uur begonnen de onvrijwillige spierschokken en -trekkingen, trillingen, schudden, een enorm onrustig gevoel al. ook had ik een heel angstig gevoel. nadat ik bij dokterspost was geweest heb ik diazepam voorgeschreven gekregen. dit hielp direct, en ik voelde mij meteen weer een stuk beter.

25-12-2023 | Vrouw | 32
Misselijkheid
In het ziekenhuis opgenomen wegens epilepsie en een tumor in mijn hoofd. Toen ik misselijk werd kreeg ik deze pilletjes van de zuster. Twee uur erna begon ik ontzettend te zweten, was drijfnat. Ik kreeg het koud en begon met trillen. Ik kreeg ontzettende jeuk en hele grote rode schijven op mijn lichaam van de jeuk. Ik kreeg hartkloppingen en voelde me heel angstig. Ademhal[lees meer...]ingsproblemen. Mijn keel werd dik en kon niet goed ademen. Ontzettend veel hoesten. Ik durfde niet te gaan slapen in de nacht want ik was bang om een insult te krijgen. De volgende dag kreeg ik weer 2 pilletjes voor het eten. Het werd nog erger. Mijn hele lichaam begon te schudden en kon niet meer stoppen, ze dachten dat ik een tonisch clonische insult had en hebben mij behandeld in het ziekenhuis met Midazolam neusspray, Keppra, Oxazepam en pijnstillers. De volgende dag was ik heel verward en duizelig, ik kon niet op mijn benen staan en wist niet wat mij overkwam. Ik kon mijn ogen niet openhouden en had ontzettende hoofdpijn. Tijdens gesprekken was ik nog steeds aan het beven en schudden en kon niet ophouden hiermee. Toen ik de bijwerkingen ging lezen van dit medicijn dacht ik, ik ben allergisch voor dit medicijn.. ik ben ermee gestopt. Twee dagen erna vreselijke buikpijn en diarree, nog steeds angst gevoelens, hartkloppingen, ademhalingsproblemen en hoofdpijn. Ik hoop dat die vieze troep snel uit mijn lichaam is. Wat een troep!!! Dit moeten ze uit de handel halen!!!

28-01-2023 | Vrouw | 50
metoclopramide (5mg/ml)
Misselijkheid
Goed kijken of je mag gebruiken. Bleek met combinatie het niet te mogen gebruiken ivm dan hartstilstand

22-11-2022 | Vrouw | 51
metoclopramide (20mg)
Misselijkheid
Voor mij werkt Emasafene het beste tegen de misselijkheid vanuit nerveuze gespannen maag. Maar ik ben geen arts. Mijn advies is om na iedere nare ervaring met arts te zoeken naar alternatieven. Het blijgt maatwerk, ieder mens kan anders reageren op medicijnen. Sterkte.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum