Ervaringen met Metoclopramide

Misselijkheid (23 meningen)
Braken (9 meningen)

21-05-2020 | Vrouw | 63
metoclopramide (10mg)
Kreeg dit voor misselijkheid,zou 3x daags 1 tablet van 10 mg moeten nemen.bij de 1e tablet kreeg ik na 3 uurtjes vreselijke krampen in mijn buik en kwam niet meer van de wc af. Toen er alles uiteindelijk uit was kwam er op het laatste bloed uit ik schrok me rot!! Ga morgen gelijk de huisarts bellen! Ik zou het niemand aanraden.

29-10-2019 | Vrouw | 23
Hypertensie door zwangerschap
Na de eerste inname en uur later helemaal beroerd, overgeven, trillingen, tintelingen, zweten en spiertrekkingen. Hele nare medicijnen, nu gelukkig weer amesafene gekregen ( eerste zwangerschap deze gekregen) en dit werkt veel beter met geen bijwerkingen. Wat een rotzooi is metoclopramide, ik kots me liever leeg dan dit nogmaals in te nemen.

13-05-2019 | Vrouw | 70
Gastroparese
Door revalidatie na heupoperatie van vermoeidheid zo misselijk van de maagverlamming dat ik metoclopram kreeg Hielp goed maat na 5 dagen flinke verkrampingen in lies en nek, toeval? Ga er toch mee door, mag niet verder afvallen anders volgt sondevoeding.

04-05-2019 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Na buikgriep bleef mijn eetlust weg en was ik blijvend misselijk, huisarts dit medicijn voorgeschreven. Drie tabletten was de dosering die heb ik niet genomen. Na de eerste was ik al helemaal van de kaart. Ik kon niet meer helder nadenken en was erg moe. Maar ik heb die dag wel meer gegeten. Dus begin van de avond weer genomen en die dag erna ook. Nu op zaterdag in de ocht[lees meer...]end een ingenomen en ben niet in staat iets uit te voeren. Erg angstig gevoel, niet kunnen stilzitten van spierkrampen net ging hyperventileren, voelt als een bad trip of iets. Heel naar en ga het niet meer gebruiken. Hopenlijk is hij snel uitgewerkt.

20-04-2019 | Vrouw | 27
Misselijkheid
Ik was al dagen misselijk (maag darm problemen) dit middel voorgeschreven gekregen van mijn specialist. Naar een uur begon de pijn in mijn armen en benen. Constant trillen geen controle meer ik wist niet meer waar ik het zoeken moest op een gegeven moment de buisluiter er bij gepakt. Het ging niet over dus S’avonds de Hap opgebeld deze gaven aan dat ik een oxazepam moest[lees meer...] nemen en deze bijwerkingen heel goed konden optreden van dit middel. Nu 2 dagen na die tijd heb ik nog steeds verschrikkelijk last van benen en armen, hele erge spierpijn. Voor mij dit middel nooit weer.

21-03-2018 | Vrouw | 43
Misselijkheid
helpt niet, misselijk, en moe. Ook vanwege klachten.

14-12-2017 | Vrouw | 41
metoclopramide (5mg/ml)
Braken
bij mij hiep het niet, wil niets zeggen over werking bij een ander. Bij mij was het braken en misselijkheid niet gerelateerd aan voedsel. Misschien dat dat het is.

30-08-2017 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ernstige vermoeidheid, maar werkten wel goed. Maar door de vermoeidheid kon ik alleen maar slapen.

26-06-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Werkt met eerste inname. Misselijkheid van onbekende grond en eerst wat anders geprobeerd wat dus helemaal niet werkte. Toen deze voorgeschreven gekregen en werkte direct, misselijkheid is van onbekende grond nog steeds na 4,5 jaar maar dit medicijn maakt het draagbaar. In het vroege begin misschien drie dagen wat duf geweest maar na zo'n tijd merk je er niks van. Op een g[lees meer...]egeven moment had ik het zelfs niet dagelijks meer nodig en slikte het wanneer ik me weer misselijk voelde! Voorheen was dit de hele dag door, rond 2015 begon het op punten van de dag, 2016 was dit nog wekelijks en sinds 2017 is dit nog maandelijks! Mag ze nu niet meer slikken vanwege wisselwerking op andere medicatie maar het resultaat mag er dan ook zijn! Tijdens de zwangerschap heb ik het ook niet mogen slikken en toen i.p.v. primperan zetpil gehad en werkte ongeveer gelijk aan!

19-02-2017 | Vrouw | 74
Misselijkheid
Na de buikgriep, 5 weken misselijk. Duurde te lang.

17-06-2016 | Vrouw | 22
Maagklachten
Dinsdag medicatie voorgeschreven gekregen vanwege misselijkheid, waar ik eigelijk amper tot niet last van had. Ging meer om maag/darm pijn. Ben er enorm ziek van geworden! benauwd, wegvallen, zwart voor m'n ogen, hartkloppingen, trillen, duizelig, alsof ik op een andere wereld was, dacht letterlijk dat ik dood ging. Mijn advies absoluut niet nemen. Heb 1 pilletje van 10 Mg[lees meer...] genomen na 5 uurtjes ging het beter, nu 2 dagen later nog steeds duizelig en niet optimaal!

13-03-2016 | Vrouw | 67
metoclopramide (10mg)
mijn moeder heeft dit medicijn sinds afgelopen november ingenomen tegen haar trage maagwerking. Niet lang erna, zeg 2 weken, begon ze depressief te worden en kreeg slaapstoornissen. Nu is ze sinds 7 maart dit jaar abrupt gestopt, omdat de depressiviteit ondraaglijk werd. En helaas zijn haar klachten sindsdien nog meer verergerd. Vandaag op zondag is ze naar de huisartspost[lees meer...] gegaan, omdat ze zo de nacht niet in durft. Waarop ze oxazepam heeft mee gekregen. Morgen volgt een bezoek aan de huisarts, hopelijk verminderen haar klachten nu ze gestopt is. Want hoewel ze op haar 67e niet bekend is met deze gevoelens, zou ze bijna niet meer verder willen omdat het niet te doen is.

02-10-2015 | Vrouw | 45
Misselijkheid
Ik werd de 23e geopereerd aan mijn buik en was misselijk van de narcose. Ik ben dus daarom het middel 3 keer per dag gaan nemen. Een halve tablet. 2 dagen na mijn operatie moest ik met de ambulance opgehaald worden. Ik had een dikke tong,kon niet meer praten had erg veel angsten en ongecontroleerde spierspanningen in benen. Ik ging meerdere keren achter elkaar Out!! Kon ni[lees meer...]et stoppen met trillen. Omdat ik niet door had en arts ook niet dat het daar van was bleef ik het in nemen. Werd steeds angstiger en erg depressief. Ben eens goed de bijsluiter gaan lezen en schrok van wat ik te lezen kreeg. Omdat ik dit middel al langere tijd heb snap ik nu ook mijn klachten van vorig jaar. Toen heb ik het ook genomen vanwege. Maag klachten. Pas er mee op !!!!

03-06-2013 | Vrouw | 29
Misselijkheid
Het medicijn werkt wel, maar ik werd er duf van. Dat was op zich niet erg. Maar op een bepaald moment kreeg ik psychische klachten na inname van het medicijn. ik werd agressief en voelde dingen in mijn hoofd die niet normaal waren. Erg nare ervaring. Verder prima medicijn, als je deze bijwerking niet hebt.

26-01-2013 | Vrouw | 14
metoclopramide
Mijn dochter heeft dit medicijn gebruikt en kreeg een ernstige allergische reactie. Haar tong werd dik en haar keel ging dicht. Tegen de misselijkheid werkte het prima maar de reactie die de pillen opriepen maakt dat ze nu in het ziekenhuis ligt.

30-10-2012 | Vrouw | 37
Misselijkheid
na een week erge maagpijn en misselijkheid metoclopramide gekregen via de hap. Na twee dagen werkt het goed. Samen met tramadol en omeprazol en amoxicilline.