Ervaringen met Primperan

Maagklachten (6 meningen)
Zwangerschap (3 meningen)

21-02-2011 | Vrouw | 32
Misselijkheid
Ik heb primperan voorgeschreven gekregen voor mijn zwangerschapsmisselijkheid. De eerste dag twee zetpillen gebruikt, zoals voorgeschreven. Savonds voelde mijn lijf onrustig. De volgend ochtend weer en zetpil genomen. Mijn lijf bleef onrustig aanvoelen en ik vertrouwde het niet. Dokter gebeld, vertelde mij dat ik er misschien aan moest wennen. Advies was om verder te gaan [lees meer...]met gebruik van dit medicijn. In de middag het idee dat ik een dikke tong had. Eind van de middag begon mijn kaak scheef te staan. Direct door naar de huisarts, hier door verwezen naar de eerste hulp. Hier werden mijn klachten erger, kramp en spasme in nek en gezicht. Mijn hoofd werd naar mijn rug getrokken, kaak stond scheef of wijd open met tong uit mijn mond. Conclusie: allergische reactie op primperan. Ze konden mij geen medicatie geven vanwege mijn zwangerschap. Ze konden ook niet vertellen hoelang dit ging duren. Ik werd dus opgenomen in het ziekenhuis. De krampen en spasme hebben 9 uur aangehouden. Daarna was het ineens over. Nog dagen last gehad van spierpijn, hoofdpijn en misselijkheid,

27-12-2010 | Vrouw | 19
Misselijkheid
Ik heb deze medicijnen genomen op een avond,e n de volgende ochtend heb ik er weer 2 genomen. Na 1 uur begonnen mijn kaken te verstijven en begon mijn mond scheef te staan. De pijn was echt ondragelijk, ik was op vakantie en ben daar toen naar de dokter gegaan, ik heb daar Prednison gehad, slaappillen en nog een antibioticakuur. De volgende dag was het wel over, maar ik he[lees meer...]b mijn hele gebit kapot gekauwt en mn vullingen van mn tanden eruit geknarts. Verder was ik heel moe en had ik telkens een te lage bloeddruk waardoor ik 3x aan het infuus heb gezeten. Dat medicijnen zo een impact kunnen hebben, nooit meer Primperan voor mij!

22-11-2010 | Vrouw
Misselijkheid bij tramal gebruik
Ik heb dezelfde nare ervaring als hierboven al staat beschreven. Ik heb de primperan 5 dagen zonder problemen gebruikt totdat de ellende begon. Een half uur na de inname van een tablet begonnen m'n kaken scheef te trekken, iets wat ik niet kon doorbreken, even later begon ook m'n nek te trekken, een soort spasme die heel vervelend en pijnlijk waren, zonder tussenpozen. Na [lees meer...]een uurtje naar de huisartsenpost geweest waar ik 2x 5mg diazepam kreeg voorgeschreven, dit zonder resultaat. Sávond in paniek weer naar de huisartsenpost gegaan, dit keer een arts die wat doortastender was en heeft overlegd met de internist in het ziekenhuis. Het bleek een vrij bekenden zeer vervelende bijwerking te zijn die vooral bij jonge mensen optreed en die na 3 tot 4 dagen vanzelf moet overgaan na het staken van de primperan. Ik heb voor de spierspanning baclofen 5mg 3x dgs gekregen wat eigenlijk vrij snel werkte. De spierspasme's verdwamen en ik kon weer rustig slapen. Mijn mening: primperan werkt prima tegen de misselijkheid maar er is dus kans op zeer nare bijwerkingen, er zijn genoeg andere med als domperidom of zofran die ook goed tegen de misselijkeid werken maar op een andere manier zonder kans op deze nare bijwerkingen! Voor mij geen primperan meer!!

21-09-2010 | Vrouw
metoclopramide
Misselijkheid en overgeven bij migraine
Voor het eerst een migraine aanval meegemaakt. Het was echt een hel, heel heftig. Ik voelde me totaal hulpeloos. Begon 's ochtends met een bonzend hoofd aan een kant achter rechteroog. Daarna steeds erger en veel overgeven. Kon na 2 uur niet meer praten, gezicht voelde bijna verlamd. Met iedere beweging enorme pijnen en weer overgeven. Van huisartsenpost uiteindelijk Maxal[lees meer...]t smelttablet tegen de hoofdpijn en zetpillen primperan tegen de misselijkheid gekregen. De Primperan hielp ook maar zeer matig. Ik voelde me minder misselijk als ik stillag, maar na iedere beweging volgde nog steeds accuut overgeven. Na 28 uur ellende (geen seconde kunnen slapen ook, niets kunnen drinken) Van huisarts uiteindelijk gewoon ordinaire zetpillen diclofenac 50 en paracetamol 1000 gekregen in combinatie met domperidon... en na 45 minuten eindelijk iets beter en 15 minuten in slaap gevallen, na paar uur wat kunnen drinken, niet meer gespuugd.

10-06-2010 | Vrouw
Misselijkheid
1e keer in het ziekenhuis gehad na een operatie, mijn benen werden onrustig en uiteindelijk draaiden mijn ogen naar boven, mijn nek op mijn rug klappen en spasme in mijn handen en voeten. Werd niet serieus genomen. uiteindelijk met slaappil in slaap gevallen, volgende ochtend ging het wel weer redelijk. Heeft vanaf 8 uur savonds tot sochtends 8 uur aangehouden, daarna werd[lees meer...] het minder. 2e keer gekregen door misselijkheid van de antibiotica. 3 dagen gebruikt 2x per dag, werd al wat afwezig. uiteindelijk voelde ik weer spanningen opkomen, en uiteindelijk een nog heftigere aanval gehad dan de vorige keer. Ouders waren doodsbang, met spoed naar de EHBO en daar gefilmd omdat ik de 2e bekende in NL bleek die dit had en dit kon goed op congressen gebruikt worden. Uiteindelijk antiparkinson spuit gekregen en zakte het snel af!! Aanval heeft van 6 tot half 12 geduurt. NOOIT MEER PRIMPERAN VOOR MIJ!! Ik kan er nu in blijven hangen.. Tegen de misselijkheid werkt het super! Maar verder kom ik er niet meer aan!!

14-12-2009 | Vrouw
Zwangerschapsbraken
Zetpillen gebruikt tegen zwangerschapsbraken. Na eerst Emesafene gebruikt te hebben was dit echt een opluchting. Ik hield weer eten binnen. Werd er wel vrij moe van. Kon namijn oordeel geen auto meer rijden.

27-05-2009 | Vrouw
Zwangerschapsbraken
Middel gebruikt bij zwangerschapsbraken. Het werkte absoluut niet. Komt natuurlijk omdat zwangerschapsbraken helemaal niets met de spijsvertering te maken heeft. Ik moest er onmiddellijk mee stoppen ivm mogelijke gevaren voor de baby.

20-02-2018 | Man | 77
Misselijkheid
Kort na start anibioticakuurtje (Klacid 500) werd ik ongelooflijk misselijk met nagenoeg niet te stoppen maagbewegingen. Huisarts schreef Primperan-zetpillen voor. Dat hielp na enige tijd en viel in diepe slaap. Bij het 'ontwaken' was het complete chaos in mijn hoofd met allerlei bizarre hallucinaties. Het middel direct gestaakt en het duurde enkele dagen voordat alles we[lees meer...]er normaal werd. Huisarts gaf aan dat dit middel op een bepaald hersendeel werkt en voor mij ongeschikt is. Beter voor mij is een meer klassiek middel dat op de maag werkt.

29-10-2015 | Man | 75
Duizeligheid
Was laatste tijd soms wat draaierig. Plotseling ontzettend zeeziek. Alles was instabiel en had ik een kotserig gevoel. Kon zonder hulp niet lopen. Huisarts kwam langs en schreef primperan voor. Na gebruik van 2 zetpillen op een dag, was 24 uur later alles weer normaal. F.

01-06-2015 | Man | 49
Braken
Mijn partner was al 6 weken aan het braken, achteraf was dit de helicobacterie en een maagbreukje en kreeg deze zetpillen. 's Avonds de eerste gezet en s'morgens laat de tweede, omdat er geen verbetering was. Een paar uur daarna kwam ik thuis en zag dat het helemaal niet goed ging met hem hij zweette heel erg en zei dat hij ging flauwvallen. Hij kreeg spastische trekken e[lees meer...]n zijn ogen stonden wijd open en geen reactie, ik zag dat hij ook helemaal verstijfde, zijn kaken op elkaar, ik heb toen 112 gebeld en deze waren er binnen 5 minuten, al die tijd kreeg ik geen kontakt met hem. Toen de ambulancemedewerkers binnenkwamen, kwam hij pas bij. In het ziekenhuis hebben ze hem onderzocht en er is niks uitgekomen, ja uitputting, kan ook wel na 6 weken braken en 10 kilo afgevallen. Deze pillen komen hier nooit meer in huis, wat een troep.

09-03-2015 | Man | 50
metoclopramide (20mg)
Misselijkheid
Na refluxoperatie schreef chirurg dubbele dosis metoclopramide voor ivm aanhoudende misselijkheid. Heb dit maandenlang volgehouden. Resultaat was ernstig parkinsonisme ten gevolge van metoclopramide, ook depressie en ernstige slapeloosheid. Had aanvankelijk niet door dat metoclopramide dit veroorzaakte, maar achteraf was alle ellende verklaarbaar. Middel was veel erger da[lees meer...]n de kwaal.

16-01-2015 | Man | 29
Braken
Wanneer ik buikloop heb (braken + diarree) kom ik vrij snel met een ernstig vochttekort. Mijn lichaamsgewicht is laag (BMI<19). Vocht in de vorm van water houd ik niet meer binnen, dus ORS en al die middelen zijn niet meer effectief. Ik bel de dokter wanneer hallucinaties optreden. De dokter heeft 2x met 3jr ertussen op het punt gestaan om mij op te nemen vanwege uitdrogin[lees meer...]g maar eerst Pimperan voorgeschreven. Hierdoor houd ik weer water binnen, en kan mijn herstel beginnen. Ik neem 1 zetpil, en dan is het klaar. 24u uitzieken en dan ben ik weer de oude. Zonder Pimperan zou ik nu al 4x zijn opgenomen in het ziekenhuis in 10jr tijd. Bijwerkingen zijn spierpijn en hoofdpijn, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door het vochttekort.

17-05-2013 | Man | 24
metoclopramide
Na een acute verstoring van het evenwichtsorgaan Primperan in de vorm van een zetpil voorgeschreven gekregen. Door de duizeligheid was ik zeer misselijk. Advies meegekregen om twee pillen verspreid over 24 uur in te nemen. Heeft goed geholpen en na drie dagen waren de klachten dermate afgenomen dat Primperan niet meer nodig was. Geen last van bijwerking gehad.

01-09-2012 | Man | 22
Misselijkheid
was reeds anderhalve week misselijk dus dokter had dit voorgeschreven (hij dacht dat ik buikgriep had) ben dit op woensdag beginnen innemen en op donderdagavond kreeg ik in het restaurant plots spasmen in gezicht en nek. Familie belde hierdoor de ambulance, ambulanciers dachten dat dit kwam doordat ik stilaan aan het afbouwen ben met seroxat. Ze raadden me dus aan om ge[lees meer...]woon terug de volledige dosis seroxat te nemen. De spasmen bleven echter nog aanhouden tot een stuk in de nacht. Ik heb orimperan dan ook niet meer genomen die avond en sinds zaterdag gaat het terug een stuk beter. Met het opzoeken van bijwerkingen kwam ik op dit forum terecht en ben nu wel vrij zeker dat primperan de oorzaak is en niet seroxat. Ik snap eerlijk gezecht niet dat dit middel nog in de handel is na al wat ik hier lees... was echt een zeer onaangename ervaring.

13-01-2010 | Man
Galreflux
Op aanraden van een huisarts heb ik Primperan geprobeerd om mijn galreflux onder controle te krijgen. De eerste dag heb ik 2x 10mg genomen zonder problemen, de 2e dag kreeg ik onrustige armen en benen na 2x 10mg maar ik bracht dit niet in verband met dit medicijn. Na nog 10mg begonnen mijn kaken dicht te klemmen en kreeg ik oncontroleerbare rillingen in mijn armen en benen[lees meer...]. Na een tijdje stond ik bijna helemaal stijf van de spierspanning en kon ik bijna niet meer praten vanwege de (pijnlijke) spanning op mijn kaken. Uiteindelijk begon ik met mijn ogen altijd automatisch naar boven te kijken en boog mijn nek zich helemaal naar achteren. Heel dit gedoe heeft waarschijnlijk zo'n 4 uur geduurd. 2mg Alprazolam bracht me dan uiteindelijk in slaap en de volgende dag was ik heel de dag suf. Geen Primperan meer voor mij dus..