Ervaringen met Primperan

Maagklachten (6 meningen)
Zwangerschap (3 meningen)

13-08-2019 | Vrouw | 46
Misselijkheid
Tijdens burnout fysiek erg verzwakt totdat ik bijna niet meer kon eten. Blijkbaar naast PDS ook dyspepsie. Opgenomen in ziekenhuis en aan de primperan (3 zetpillen per dag). Kleine maaltijden en nutridrink. Dat lukte. Wel moe maar dat kan ook door fysieke zwakte. Na ontslag uit ziekenhuis door met primperan (1 a 2 halve zetpillen). Bleef werken maar wel kramp/spanning [lees meer...]op de spieren en moe (soort wattendeken). Na 3,5 week ineens huilen zonder aanleiding. Dit nam toe. Heb toen in overleg met huisarts de stap naar oxazepam gemaakt. Dat werkt nu. Voor dyspepsie is primperan eigenlijk allen voor korte tijd zinvol. Voor langere tijd moet je op zoek naar een goed alternatief. Conclusie, voor mij heeft het in het begin gezorgd dat ik weer kon eten maar doordat de bijwerkingen op termijn toenamen geen optie om ermee door te gaan. Dat is ook wat ze op de verpakking zeggen. Niet langer dan een week.

22-12-2020 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel tegen misselijkheid na narcose. Na het tweede tabletje begon mijn tong en rug krom te trekken. Binnen enkele minuten verkrampte mijn hele lichaam en kon ik niets meer bewegen. Ik lag met verkrampte ledematen, rug, buik, nek, alles op bed. Mijn ogen waren wijd opengesperd en ik kon alleen mijn ogen bewegen. Ademen was heel zwaar. Met spoed is er een arts[lees meer...] gekomen die mij een middel gaf dat mijn lichaam deed ontspannen en waarvan ik direct in slaap viel. Na uren geslapen te hebben werd ik wakker en weer binnen enkele minuten kon ik niets meer bewegen. De arts kwam weer langs en weer ging ik slapen. Na het ontwaken ging het redelijk goed.

30-01-2019 | Vrouw | 49
Maagklachten
ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.

27-06-2017 | Vrouw | 29
Zwangerschap
Heel de zwangerschsp gebruikt en weining tot geen klachten

26-06-2017 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Vanwege de zwangerschap primperan zetpillen gebruikt vanwege dat metoclopramide beter niet kon. Door de zwangerschap was ik tot aan bevalling misselijk en aangezien ik voor de zwangerschap na 4jaar metoclopramide voor misselijkheid slikte was dit een goede oplossing.

19-09-2013 | Vrouw | 55
Misselijkheid
ik vraag me af of het ivm verminderd reactievermogen beter is om het medicijn s avonds in te nemen

17-05-2013 | Man | 24
metoclopramide
Na een acute verstoring van het evenwichtsorgaan Primperan in de vorm van een zetpil voorgeschreven gekregen. Door de duizeligheid was ik zeer misselijk. Advies meegekregen om twee pillen verspreid over 24 uur in te nemen. Heeft goed geholpen en na drie dagen waren de klachten dermate afgenomen dat Primperan niet meer nodig was. Geen last van bijwerking gehad.

14-12-2009 | Vrouw
Zwangerschapsbraken
Zetpillen gebruikt tegen zwangerschapsbraken. Na eerst Emesafene gebruikt te hebben was dit echt een opluchting. Ik hield weer eten binnen. Werd er wel vrij moe van. Kon namijn oordeel geen auto meer rijden.

27-01-2023 | Vrouw | 20
Maagklachten
Helpt mij altijd. Of ik nu misselijk ben door migraine of na voedselvergiftiging, de klachten nemen altijd af na primperan. Gisteren de hele dag moeten overgeven maar na 1 pil kon ik eindelijk wat eten en drinken. Daarna voelde ik me stukken beter. Gelukkig tot nu toe geen bijwerkingen ervaren.

21-01-2019 | Vrouw | 28
Braken
Primperan zetpillen gekregen vanwege het overmatig overgeven door de zwangerschap. Misselijkheid gaat niet weg en kan niet eten zoals voorheen maar kleine beetjes per keer blijven binnen. Werkt goed.

03-01-2018 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Het medicijn op vakantie in portugal bij de apotheek gekregen, dit hielp meteen en de misselijkheid zakte. Nu het product meegenomen naar nl en als ik misselijk ben gebruik ik t minimaal. geen bijwerkingen gehad.

29-10-2015 | Man | 75
Duizeligheid
Was laatste tijd soms wat draaierig. Plotseling ontzettend zeeziek. Alles was instabiel en had ik een kotserig gevoel. Kon zonder hulp niet lopen. Huisarts kwam langs en schreef primperan voor. Na gebruik van 2 zetpillen op een dag, was 24 uur later alles weer normaal. F.

05-02-2015 | Vrouw | 58
metoclopramide (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
tot nu toe gaat het goed

16-01-2015 | Man | 29
Braken
Wanneer ik buikloop heb (braken + diarree) kom ik vrij snel met een ernstig vochttekort. Mijn lichaamsgewicht is laag (BMI<19). Vocht in de vorm van water houd ik niet meer binnen, dus ORS en al die middelen zijn niet meer effectief. Ik bel de dokter wanneer hallucinaties optreden. De dokter heeft 2x met 3jr ertussen op het punt gestaan om mij op te nemen vanwege uitdrogin[lees meer...]g maar eerst Pimperan voorgeschreven. Hierdoor houd ik weer water binnen, en kan mijn herstel beginnen. Ik neem 1 zetpil, en dan is het klaar. 24u uitzieken en dan ben ik weer de oude. Zonder Pimperan zou ik nu al 4x zijn opgenomen in het ziekenhuis in 10jr tijd. Bijwerkingen zijn spierpijn en hoofdpijn, maar dat komt hoogstwaarschijnlijk door het vochttekort.

12-03-2014 | Vrouw | 26
Galstenen
Gebruik dit al maanden tegen de misselijk heid en snellere passage voedsel door galkolieken. Ik ben er erg tevreden over. Eerste dagen wat suf maar dit trok al snel weg. Nu wil ik dit blijven slikken tot mijn operatie. In combi met nexium perfect. Kwaliteit van leven is gewoon weer terug en kan eten beter verdragen.